Raskaaksi 2021

Mulla oli tulehdus ikenessä. Nyt vaan sitä parantelemaan. Jostain luin, että suun tulehduksetkin voivat vaikuttaa raskautumiseen. Toivottavasti olisikin jostain näin "pienestä" kiinni :angelic: tai onhan tässä tietysti toivoa jäljellä tällekin kiertoa :grin

Mulla oli tulehdus ikenessä. Nyt vaan sitä parantelemaan. Jostain luin, että suun tulehduksetkin voivat vaikuttaa raskautumiseen. Toivottavasti olisikin jostain näin "pienestä" kiinni :angelic: tai onhan tässä tietysti toivoa jäljellä tällekin kiertoa :grin
Onneks mä kävin just hetki sitten hammaslääkärissä ja kaikki oli ok. :grin Ois tympeetä jos menis pieleen jonkun suun tulehduksen takia! :bored:

Mullakin on nähtävästi tulehdus jossain, kun lääkäri määräs ab-kuurin edes näkemättä tai keskustelematta mun kanssa. o_O

Onneks mä kävin just hetki sitten hammaslääkärissä ja kaikki oli ok. :grin Ois tympeetä jos menis pieleen jonkun suun tulehduksen takia! :bored:
Olishan se tympeää, mutta yritän luoda itselleni toivoa tuleviin kiertoihin syyttelemällä liukkaria ja tulehdusta tästä tärpin hitaudesta :shy: Mulla taitaa olla vähän outo tapa kohdata tämä asia, mutta otan mieluummin tällaisen nopeasti korjattavan "vian" kuin, että jouduttaisiin joihinkin pitkiin hoitoihin.

Mä oon ollut alkuun tjot asenteella ja yk1 tärpistä sit ku tuli vuoto niin yrittänyt kai hampaat irvessä raskautua ja se ei oo hyvä. Nyt pidän pienen tauon ja yritän vähän rennommin ottaa.

Käyn varuiksi otattamassa sen hedelmällisyyskokeen yksityisellä ja mies myös ja sit rennosti vain. Jätän testit pois ja meen BBT mukaan ku nyt ymmärrän miten se toimiikin.

Plussapuhureita kaikille <3

Aaaaaaai että! Gynellä käyty folliultrassa ja on niistä letroista vastetta, limakalvo 10,5mm ja oikealla johtofolli kasvamassa 13,5mm. Tiistaina uudelleen ultraan jos ei ennen sitä tuu ovisplussaa, kehotti testaamaan 3-4x päivässä viimestään sunnuntaista alkaen. :joyful: Ovista veikkas kp17-18.
Verrattuna edellisen kierron ultraan kp20 limakalvo 9mm ja ei johtofollia ni mä oon tosi ilonen tästäkin :happy:

Jos ovisplussaa pukkaa ennen tiistaita ni sit ultra-ajan peruupi ja tuikkaan irrotuspiikin :happy: ei Terolutia enää loppukierrolle, kun ei ainakaan viitteitä siihen et sitä tarttis limakalvon paksuuden perusteella.

Nyt talletteluja (wohooooo lapsivapaa viikonloppu):hilarious: ja simaa ja munkkeja - hyvää vappua kaikille!:greet015

Ja juu työuupumuksen takia saikku jatkuu vielä, rytmihäiriöitä pukkas keskiviikon ja torstai menikin tarkkailussa et saadaanko niitä kiinni mut ei ainakaan ole mitään vaarallista - mut ei missään nimessä kuulemma vielä töihin. :salut

Mullakin on nähtävästi tulehdus jossain, kun lääkäri määräs ab-kuurin edes näkemättä tai keskustelematta mun kanssa. o_O

Onpas nyt eriskummallista, viime aikoina kuullut parista toisesta tapauksesta että tulee vaan ilmoitus antibioottireseptistä. Vaikka nykyää pitäis olla tarkkana noiden kanssa :bored: Outoa toimintaa!

Moikkuli kaikki!

Täällä kuumeillaan neljättä. Ei ehkäisyä käytössä synnytyksen jälkeen. Aikasemmat lapset 5v,2v ja 6kk! <3

Jokaisen jälkeen olen sanonut miehelle että tämä on sitten viimeinen, mutta taitaa olla krooninen tuo vauvakuume :S

Synnytyksen jälkeen menkat alkoi 2kk päästä tosi niukilla ja kierrot oli 14-16päivää.. nyt kahdessa viimeisimmässä kierrossa olen ollut melkein satavarma että olen taas raskaana, mutta vuoto alkanut kp36-38 kamalilla krampeilla ja vuodan kun saavista.. Aamulla juostava wc ettei ole kintuilla. Tosi inhottavaa. Mistähän tämä vois johtua? Pitkistä kierroista? Mietin vaan että onkohan aihetta käydä esim gynellä..? Ennen tätä edellistä raskautta kierrot oli säännölliset 30pv, luteaalivaihe 14pv ja menkat tuli kellontarkasti.

Ei ole ehkäisyä käytössä. Mikään hormonaalinen ei mulle sovi.. kondomit oli aluksi, mutta heitettiin ne takaisin laatikkoon :D ollaan menty keskeytetyllä, mutta nyt kaks viimestä kiertoo ei oo enää himmailtu.. tulee siis jos tullakseen :) Mutta ovikset tuntuu olevan millon sattuu. Mulla on siis myös pcos vaikeuttamassa hommaa. Esikoista yritettiin 4v, toista 2v (vuoden jälkeen km), kolmosta 1v (km) mutta seuraavasta kierrosta tärppäsi uudelleen <3 Ei siis ole helppoa ollut raskautuminen.. vertaistukea myös siis saa täältä <3

Kp2/??

Mä oon miehelle sanonut molemmista ponnistusvaiheessa, että tää on sitten viimeinen! Että muistuttaa mua tästä, kun alan höpöttää vauvoista.
Ja niin sitä vaan tässä touhussa taas ollaan :hilarious:

Jos niin voi sanoa, koska edellisiä ei yritetty. Jätettiin ehkäisy pois ja tadaa! Ekasta kierrosta (vaikka ehkäisy jäi pois kesken kierron) raskaana.
Ja tässä sitä nyt mennään, yk jotain :shifty:

Mä oon miehelle sanonut molemmista ponnistusvaiheessa, että tää on sitten viimeinen! Että muistuttaa mua tästä, kun alan höpöttää vauvoista.
Ja niin sitä vaan tässä touhussa taas ollaan :hilarious:

Jos niin voi sanoa, koska edellisiä ei yritetty. Jätettiin ehkäisy pois ja tadaa! Ekasta kierrosta (vaikka ehkäisy jäi pois kesken kierron) raskaana.
Ja tässä sitä nyt mennään, yk jotain :shifty:

Heh, joo mulla aivan sama! x)
Niin se vaan unohtuu :D

Onpas nyt eriskummallista, viime aikoina kuullut parista toisesta tapauksesta että tulee vaan ilmoitus antibioottireseptistä. Vaikka nykyää pitäis olla tarkkana noiden kanssa :bored: Outoa toimintaa!

On kyllä outoa. Ja lääkäri halus laittaa mut klamydia- ja tippuritesteihin, koska ne saattaa myös aiheuttaa toistuvia keskenmenoja. Koitin selittää ettei sellaisille oo tarvetta, mut "kun on pakko poissulkea kaikki mahdolliset tekijät". :rolleyes: :hilarious:

On kyllä outoa. Ja lääkäri halus laittaa mut klamydia- ja tippuritesteihin, koska ne saattaa myös aiheuttaa toistuvia keskenmenoja. Koitin selittää ettei sellaisille oo tarvetta, mut "kun on pakko poissulkea kaikki mahdolliset tekijät". :rolleyes: :hilarious:

En oo varma oletko aikasemmin kertonut kun vasta pölähdin tänne ja luin vaan murto-osan edellisistä viesteistä.. mutta ootko mittauttanut rauta-arvoja?

Mä söin edellisen km jälkeen omatoimisesti yhden rautakuurin, koska oli myös raudanpuutteesta oireita.. ja heti seuraavasta tärppäsi uudelleen ja raskaus meni hyvin. Myös aiemman keskenmenon kohdalla mulla vähän raudanpuutetta. Kannattaa tsekata sekin ”kortti” siis :)

Mulla on jo hieman ovulaatioon viittaavia oireita, huomenna testailen.. Nyt vasta kp 9, niin omituista että ovis vois olla nd normaaliin aikaan kun en oo ovuloinut tänä vuonna kuin varmaan kerran:hilarious:
Mun pitäisi ovulaation jälkeen aloittaa luget, ehtiikö kohdun limakalvo paksuuntua niillä, jotta mahdollinen kiinnittyminen onnistuisi?
Tässä kierrossa oli myös käytössä letrot, onkohan niillä vaikutusta limakalvoon vai vaan ovulaation aikaansaamiseen?

En oo varma oletko aikasemmin kertonut kun vasta pölähdin tänne ja luin vaan murto-osan edellisistä viesteistä.. mutta ootko mittauttanut rauta-arvoja?

Mä söin edellisen km jälkeen omatoimisesti yhden rautakuurin, koska oli myös raudanpuutteesta oireita.. ja heti seuraavasta tärppäsi uudelleen ja raskaus meni hyvin. Myös aiemman keskenmenon kohdalla mulla vähän raudanpuutetta. Kannattaa tsekata sekin ”kortti” siis :)

En oo vielä, tarkoitus ois varata testit Puhdin kautta. :) Mä aloitin tässä kierrossa rautakuurin, kun on aikaisempaa taipumusta raudanpuutteeseen.

Täällä tuli aamulla pyyhkiessä vähän tuhrua. Yleensä menkat alkaa suoraan kunnolla. Toisella vessakäynnillä ei sitten tullutkaan enää mitään.. Testit on negaa, joten eiköhän se vuoto sieltä ala kohta kunnolla. Tosi hassua, että tää kierto on ollut taas niin erilainen kuin muut. Tissit on edelleen todella kipeet. Tietääpähän jatkossa ettei siitäkään voi mitään päätellä. Ei muuta kuin ovistestejä kaappiin ja jos meille sitten helmikuinen tulisi:Heartred

No nyt on testit tilattu. :smiley-bounce013
Tässä viimeisimmässä kierrossa käytössä oli geleet ja maca. Maca tosin vaan sillon ku muistin.
Taidan ottaa ekaa kertaa greippimehun käyttöön uuteen kiertoon. Ilmeisesti lasillinen päivässä ovikseen asti?
Suosituksia hyvistä greippimehuista? Itse en ole greipin ystävä, mutta jos siitä apua olisi niin teen mitä vaan.. :Heartred

Takaisin