Raskaaksi 2021

Hei kaikki!

Mahtuisiko yksi kuumeilija vielä joukkoon?
Nyt löysinkin tämän vuoden yrittäjät. Käväisin jo viime vuoden ryhmässä huutelemassa..

Yritystä takana nyt vuosi. Ei tärpin tärppiä..
Pari kertaa käynyt tarkistamassa, että onko kaikki hyvin, eikä mitään ole ollut vialla. Yhden kerran oli joku iso nesterakkula, joka aiheutti kovia kipuja, mutta se puhkesi sitten hyvin kivuliaasti itsestään..

Pillerit lopetin viime vuoden huhtikuussa ja sen jälkeen kuukautiset tulleet vaihdellen. Yleensä kierto venyy todella pitkäksi, joten olen saanut Terolut-kuureja avuksi säännöllistämään kiertoa. Nyt viimeisimpiä menkkoja odotin itsestään taas alkavaksi, mutta kun kiertopäiviä oli lähemmäs 50, otin taas Terolutit ja sain niillä vuodon alkamaan.
Onkos niistä teroluteista hyötyä raskauden alkamiseen, jos nyt alottaisin ne jo oviksen jälkeen eikä vasta sitten, jos ei kuukautiset ala?
Lääkäri silloin ohjeisti, että kp15 ne voisi aloittaa ja näin olen yleensä tehnyt. Poikkeuksena ne kierrot, jossa olen odottanut, että joko oma kierto toimisi..

Nyt on kp7. Otin pitkästä aikaa geleet tänään käyttöön. Mitäs muita apukeinoja oli? Joskus luin että jotkut käyttää ovulaation jälkeen aspiriiniä? Ainiin ja macan voisin nyt ottaa myös käyttöön..

Kävin valmiiksi hakemassa raskaustestejä ja vanhoja ovispuikkoja löytyy.. Koskahan sitä kannattaisi alkaa testailemaan ovista..?
Varmaan kohta voisi.. :angelic:
Hellurei!:)

mulla käytössä primaspan 100mg x 1 päivässä (kp1 jo mulla aloitus)
Mulla tämä tukena kun todettu tukostaipumus. Tässä aspiriinin käytössä on sama ajatus kuin primaspanissa, tai sitten esim. disperinissä, jonka aikoinaan ainakin itse bongasin kun lueskelin ”poppaskonsteja raskautumiseen”

Minulla ainakin osa varhaisista keskenmenoista on voinut johtua siitä että kehittyvän istukan pienenpieniin verisuoniin on tullut tukos jo alkumetreillä..
Tämä selvisi kun ruvettiin useiden keskenmenojen syitä tutkimaan..

mielenkiintoinen aihe, mutta kun lääkkeistä kyse, niin varovainen kyllä saa olla annostuksien kanssa.
:bookworm: :pompus:
 
Törkeästi omaa napaa ensin, luen viestit tästä ketjusta ajatuksella vähän myöhemmin. :angelic:

En tiedä mikä aivopieru oli ostaa pregcheckin ovistestejä kun en nyt ota niistä selkoa.. Tässä kuva liitteenä. Voisiko lh-huippu olla ajoittunut eiliseen? Oon luotettavimmaksi ovistestiksi tähän mennessä todennut apteekin oman, joka on mulla näyttänyt ihan tasavahvat viivat tai että testiviiva ollut kontrolliviivaa vahvempi. Eilen oli ovislimat ja vihlonnat alavatsalla. Pelottaa vaan kun ne kohdistui enemmän oikealle, missä mulla on ollut KU. Saatiin kyllä talleteltua 3pv sitten ja eilen. Ja tänään ois viä tarkoitus talletella lisää. Mut ihme hailuraviivoja ovistesteissä nyt.. Mielestäni tän päiväiset haalenemaan päin. :bored:

Kokemuksia PC ovistesteistä?
 

Liitteet

  • 20210411_173635.jpg
    20210411_173635.jpg
    29.1 KB · Katsottu: 101
Törkeästi omaa napaa ensin, luen viestit tästä ketjusta ajatuksella vähän myöhemmin. :angelic:

En tiedä mikä aivopieru oli ostaa pregcheckin ovistestejä kun en nyt ota niistä selkoa.. Tässä kuva liitteenä. Voisiko lh-huippu olla ajoittunut eiliseen? Oon luotettavimmaksi ovistestiksi tähän mennessä todennut apteekin oman, joka on mulla näyttänyt ihan tasavahvat viivat tai että testiviiva ollut kontrolliviivaa vahvempi. Eilen oli ovislimat ja vihlonnat alavatsalla. Pelottaa vaan kun ne kohdistui enemmän oikealle, missä mulla on ollut KU. Saatiin kyllä talleteltua 3pv sitten ja eilen. Ja tänään ois viä tarkoitus talletella lisää. Mut ihme hailuraviivoja ovistesteissä nyt.. Mielestäni tän päiväiset haalenemaan päin. :bored:

Kokemuksia PC ovistesteistä?

Mulla on monta päivää limoja ja alamahan vihlontaa ennen ovista, voisko olla että sulla ei ovis oo vielä tapahtunu ja siks testitkin näyttää negaa vielä? :) Mä oon saanu PC:n ovistesteillä plussan, esim. Onestepin testeillä en oo koskaan saanut plussaa vaikka PC:n liuskat on ollu räikeen positiivisia.
 
Mulla on monta päivää limoja ja alamahan vihlontaa ennen ovista, voisko olla että sulla ei ovis oo vielä tapahtunu ja siks testitkin näyttää negaa vielä? :) Mä oon saanu PC:n ovistesteillä plussan, esim. Onestepin testeillä en oo koskaan saanut plussaa vaikka PC:n liuskat on ollu räikeen positiivisia.

Voihan se olla. :) Täytyy jatkaa testailua viä! Jos huomennakin haalistunut niin sit en sen enempää tikutuksia jatka. Mulla on mm. apteekin oma ja sofi näyttäneet tosi selkeästi lh-huipun, viivat vahvistuneet joka päivä selvemmin. Nyt tuo ero ei edes kummonen ole viivoissa. One stepillä haaleita viivoja myös.

Muoks. Kannatti testata! Tänään 12.4 aamupäivällä tasavahvat viivat. :pompus: Eli jospa se ovulaatio osuukin sitten huomiselle. :angelic:
 
Muokattu viimeksi:
Millanen tilanne sulla oli ja millaisia apuja sait? :)

Mulla ei oma kierto oo toiminut ilman keltarauhashormonia, eka oli terolut ja sit primolut, molemmista kamalat sivuoireet, mutta menkat saivat aikaan, mutta en ovuloinut. Sitten vaihdettiin lugesteroniin ja se sopinut mulle hyvin, mutta ovista en ole bongannut. Nyt tässä kierrossa en alkanut käyttämään lugeja normaalin 15 päivän kohdalla, nyt kp 31 ja oletan ovulaation tapahtuneen, ehkä eilen. (sen takia en aloittanut normaaliin tapaan, koska kävin akupunktiossa ja haludin nähdä auttaako se, ja tuntui auttavan) Huomenna aloitan luget, ja sitten menkkojen pitäis alkaa, ellen tietenkin ole raskaana. Jos uusi kierto alkaa, niin otan letrozolin mukaan ensimmäistä kertaa, sen pitäisi auttaa ovulaation aikaansaamisessa (gyne soitti eilen ja määräsi reseptin).

Sori jos sekava teksti :sad001

Mutta, onko kellään kokemuksia letrozoleista? :happy:
 
Kyllä mä oon monta kertaa saanut tikulla ovulaation kiinni. Tietysti se ei takaa, että ovulaatio tapahtuu. Sitä ei oo tutkittu vielä lääkärissä. Josko hetken aikaa itsekseen koittais vielä, että tärppääkö. Jos ei ala kuulumaan niin täytyy varmaan taas mennä tutkittavaksi, jos ongelma onkin se ettei ovuloi..

Onks sulla ovis tikkujen perusteella ollut minä kiertopäivänä? Itse jos saisin tikutettua oviksen, niin aloittaisin terolutit 2 päivää ovulaation jälkeen.
 
Mulla ei oma kierto oo toiminut ilman keltarauhashormonia, eka oli terolut ja sit primolut, molemmista kamalat sivuoireet, mutta menkat saivat aikaan, mutta en ovuloinut. Sitten vaihdettiin lugesteroniin ja se sopinut mulle hyvin, mutta ovista en ole bongannut. Nyt tässä kierrossa en alkanut käyttämään lugeja normaalin 15 päivän kohdalla, nyt kp 31 ja oletan ovulaation tapahtuneen, ehkä eilen. (sen takia en aloittanut normaaliin tapaan, koska kävin akupunktiossa ja haludin nähdä auttaako se, ja tuntui auttavan) Huomenna aloitan luget, ja sitten menkkojen pitäis alkaa, ellen tietenkin ole raskaana. Jos uusi kierto alkaa, niin otan letrozolin mukaan ensimmäistä kertaa, sen pitäisi auttaa ovulaation aikaansaamisessa (gyne soitti eilen ja määräsi reseptin).

Sori jos sekava teksti :sad001

Mutta, onko kellään kokemuksia letrozoleista? :happy:
Mulla ekaa kiertoa nyt letrot käytössä, koska tavoitteena inseminaatio tähän kiertoon. Otin niitä kp3-7 ja saa nähdä aikaistuuko ovis. Ainakin oireita on ollu jo enemmän kuin yleensä tähän aikaan (tänään kp8). Tiistaina kontrolliultra... ovis ilmeisesti tapahtuu mulla yleensäkin.
 
Mun äitini vietiin eilen meilahteen ambulanssilla, häneen ei saanut yhteyttä moneen tuntiin illalla. Soitin klo 22 illalla meilahden teho-osastolle ja siellä se mun äiti on, laitettu eilen illalla hengityskoneeseen nukkumaan. Hänellä todettiin korona pääsiäisviikolla.. :sad010:sad010:sad010

Se, keneltä äitini tämän koronan sai. (Hänen kaverinsa) makaa itsekin koomassa samassa sairaalassa.
 
Mun äitini vietiin eilen meilahteen ambulanssilla, häneen ei saanut yhteyttä moneen tuntiin illalla. Soitin klo 22 illalla meilahden teho-osastolle ja siellä se mun äiti on, laitettu eilen illalla hengityskoneeseen nukkumaan. Hänellä todettiin korona pääsiäisviikolla.. :sad010:sad010:sad010

Se, keneltä äitini tämän koronan sai. (Hänen kaverinsa) makaa itsekin koomassa samassa sairaalassa.

Voi ei kauheaa, voimia kauheasti sinne! :smiley-angelic001 Ymmärtäisipä kaikki, miten vakava tauti korona voi olla.
 
Mun äitini vietiin eilen meilahteen ambulanssilla, häneen ei saanut yhteyttä moneen tuntiin illalla. Soitin klo 22 illalla meilahden teho-osastolle ja siellä se mun äiti on, laitettu eilen illalla hengityskoneeseen nukkumaan. Hänellä todettiin korona pääsiäisviikolla.. :sad010:sad010:sad010

Se, keneltä äitini tämän koronan sai. (Hänen kaverinsa) makaa itsekin koomassa samassa sairaalassa.
Voi ei! Sekin vielä!! Kyllä sulla on nyt rankkaa! Tsemppiä ja jaksamista koko perheelle! :Heartred
 
Kiitos paljon, aika huonosti nukuttu yö takana. Mutta päivä kerrallaan mennään..
 
Mun äitini vietiin eilen meilahteen ambulanssilla, häneen ei saanut yhteyttä moneen tuntiin illalla. Soitin klo 22 illalla meilahden teho-osastolle ja siellä se mun äiti on, laitettu eilen illalla hengityskoneeseen nukkumaan. Hänellä todettiin korona pääsiäisviikolla.. :sad010:sad010:sad010

Se, keneltä äitini tämän koronan sai. (Hänen kaverinsa) makaa itsekin koomassa samassa sairaalassa.

Meillä on myös miehen isä hengityskoneessa teho-osastolla, korona hänelläkin. :sorry: On se kyllä tosi pelottava tauti! Hänkin on vasta kuusikymppinen ja perusterve.
 
Voi ei Alinah ja Jadine :sorry: voimia vaikeaan tilanteeseen! Kumpa tää korona loppuis jo.

Meillä tuli esikoinen letrozoleilla ja folliultra yms tutkimukset. En muista et olis tullu sivuoireita mutta minulla ei pitänyt olla vastetta kun verikokeissa todettiin etten ovuloinut. Kuitenkin samasta kierrosta tärppäsi. Oli lääkärit ihmeissään kun varasin uuden folliultran sijaan varhaisultraa. :happy:

kp 32... :bored:
 
Meillä on myös miehen isä hengityskoneessa teho-osastolla, korona hänelläkin. :sorry: On se kyllä tosi pelottava tauti! Hänkin on vasta kuusikymppinen ja perusterve.
Voimia sinnekin, oma äiti myös perusterve ei sairauksia eikä allergioita. Täyttää lokakuussa 50.
 
Takaisin
Top