Raskaaksi 2020

Täällä on otettu rennosti yrittämisem suhteen ja oon kyllä syönyt ihan mitä sattuu muutaman päivän. :confused:

On ollut semmonen seesteinen ja tylsä syksynen fiilis, enkä osaa enää jutella ihmisille puhelimmessakaan. :shifty: Ehkä vähän alakuloinenkin ja yleensä olen semmoinen ilopilleri.

Voi olla sekin, kun mies on nyt käynyt enemmän töissä opiskelujen ohella, niin stressaan enemmän.

Täällä on siis menossa Kp9 ja ovikseen ois vielä ehkä noin viikko.

Saahan sitä ottaa vähän etäisyyttä ihmisistä ja joskus voi olla hyväkin asia pieni breikki ja keskittyä siihen olemiseen vaan. Mulla on päiviä, varsinkin nyt syksyllä ollut, ettei kiinnosta kenenkään asiat eikä tarvis ovenkaan käydä :rolleyes: ei vain aina jaksa. Töiden kaveriksi alko just ammattikorkean viimeset kurssit, dl joulukuussa, onneks saa omaan tahtiin tehdä kun muista oppilaitoksista otettu. Vähän meinas ressata, mutta nyt oon taas sitte ihastellu vaa tätä ruskaa :happy: päivä kerrallaan.

Heips,

Onnea plussanneille ja kaikille omiin tilanteisiin tsemppiä ja kaikkea!
Täällä on hyvin mennyt, rv17 jo ... edelleen tää toisella kolmanneksella on huonoa oloa yms mut kyl toivon mukaan pian helpottaa

Pikkuhiljaa uskoo et kyllä minusta äiti tulee :)
Heiii! Onnea teille! Pidähän meitä mukana matkassa :)

Marcipa pahoittelut :sorry:

Daiya voimia ihan hirmuisesti :Heartpink

Heydillä lupaavan näköistä:smiley-angelic001

omaa;
Öhm. Neuvolaan jätin soittopyynnön, ja ensin soitti sit lääkäri ja keräs kaiken infon lapsettomuudesta, raskauksista ja nykyisistä oireista, testeistä ja kierrosta. Gyneen se otti yhteyden ja soitti sitten takaisin. Gynen mielestä erikoinen tilanne; et ei yleensä mee niin että verikoe ei näytä mut testi näyttää o_O Mut koska testi on ollu positiivinen, pitää tk:ssa ultrata sen varalta näkyykö siellä esim ”raskausontelo” tai muuta raskauteen viittaavaa. Jos ei näy, lähete gynelle jossa sit tarkistetaan tarkemmin munikset ja munanjohtimet :wideyed:
Anto ajan jo perjantaille! Nyt oon ihan äimän käkenä et se oli noinkin nopsaan ja mietin, et kannattasko mennä vaan kunnalliselle kun se aika sieltä kerta tuli ja perua se yksityinen torstaiaamun ultra :bored: Näin simppeli päätös ja en muka osaa päättää:facepalm:
Joo mene julkiselle puolelle ensin! Sitten jos tosiaan tuntuu siltä että vähänkin epäilyttää niin voit ottaa uusi aika yksityiselle

Ootkos kokeillu pregchekin testejä ja testaillu eri aikoihin päivästä? Mulla ilmeisesti iltapäivä paras testausaika ja pregchekeil ainoastaan noin selviä saanut. Tänään onkin vasta ilmeisesti ovisplus, testiviiva kontrollia vahvempi.
Oho oho mikä leffaviiva! Ovista bongatessa parhaan tuloksen saa kun tekee testin vähintään 2h pidätyksellä, klo 12-16 testattua, eli ne kannattaakin testata iltapäivällä. Mä oon tässä kierrossa käyttänyt vaan digiä kun se kehuu olevansa 99% tarkka, ja poliklinikka sitä vaatii käyttämään. :)

Oho oho mikä leffaviiva! Ovista bongatessa parhaan tuloksen saa kun tekee testin vähintään 2h pidätyksellä, klo 12-16 testattua, eli ne kannattaakin testata iltapäivällä. Mä oon tässä kierrossa käyttänyt vaan digiä kun se kehuu olevansa 99% tarkka, ja poliklinikka sitä vaatii käyttämään. :)

Itellä on tullu vahvat vaikka ei oo pidätelly, ja vuorokaudenajalla ei merkitystä, sattunu plussa sekä aamuun, että iltaan :grin ainakin pc suosittelee tekemään aikaisintaan 10 aikaan ja oliko iltakahdeksaan mennessä :think005 ja sen kummemin pidättelemättä ohjeistettiin jossain, kun muistasin vielä että missä :laughing021. Tähän pidätyshommaan oli syynä se, että lh hormoni laimenee, kun taas raskaudessa hcg lisääntyy, kun pidättää. :happy: mä koen, että nää ovisjututkin on niin yksilöllisiä, että miten hormonin määrä kehittyy, samaten ihmisillä on eri käsitys nesteiden nauttimisesta ym mitkä voi vaikuttaa.

en oo kolmeen päivään käyny täällä ja ihanan paljon plussia ja haamuja tullut!! :love7

ON: itsellä ei mitään tietoa oliko ovis eilen, en ole kyllä 'kuunnellut' kehoa pariin päivää, kun ollu paljon muuta tekemistä :) toivotaan, että tästä kierrosta tärppää,kun peittoa on kuitenkin heiluteltu säännöllisesti :grin

Voi kun näkis vielä leffaviivat r-testissäkin. Joo, kaikki ovisplussat mitä saanu niin 14-18 välillä. Toi tän päivän vahva ovisplus tuli n. Klo 17 jälkee ja kolmen tunnin pidätyksellä ja vähällä juomisella. Paitsi digillä sain muistaakseni aamupissasta hymyn, mutta digin ohjeissa musta neuvotaan aamupissasta tekemään.

Itellä on tullu vahvat vaikka ei oo pidätelly, ja vuorokaudenajalla ei merkitystä, sattunu plussa sekä aamuun, että iltaan :grin ainakin pc suosittelee tekemään aikaisintaan 10 aikaan ja oliko iltakahdeksaan mennessä :think005 ja sen kummemin pidättelemättä ohjeistettiin jossain, kun muistasin vielä että missä :laughing021. Tähän pidätyshommaan oli syynä se, että lh hormoni laimenee, kun taas raskaudessa hcg lisääntyy, kun pidättää. :happy: mä koen, että nää ovisjututkin on niin yksilöllisiä, että miten hormonin määrä kehittyy, samaten ihmisillä on eri käsitys nesteiden nauttimisesta ym mitkä voi vaikuttaa.

Joo, ilmanmuuta voi saada hyvät testitulokset muulloinkin kuin 2h pidätyksellä 12-16 väliin. Tänään kävin lapsettomuuspoliklinikalla ja sieltä mulle selvitettiin tätä oviksen bongailua juurtajaksain, enkä toki tarkoita sitä etteikö ovista voisi muulloinkin bongata ihan hyvin. Tämä 12-16 aikaväli ohjeistetaan erityisesti silloin jos oviksen bongaaminen on tavallista vaikeampaa syystä tai toisesta.

Voi kun näkis vielä leffaviivat r-testissäkin. Joo, kaikki ovisplussat mitä saanu niin 14-18 välillä. Toi tän päivän vahva ovisplus tuli n. Klo 17 jälkee ja kolmen tunnin pidätyksellä ja vähällä juomisella. Paitsi digillä sain muistaakseni aamupissasta hymyn, mutta digin ohjeissa musta neuvotaan aamupissasta tekemään.
Tossa ylemmässä kommentissa tuota ajankohtaa kommentoinkin jo. Mutta itse siis kuulun siihen kastiin jolla sitä ovisplussaa ei oikein tule näkyviin (vaikka tunnen oviksen tosi vahvasti) ja siksi se on tarkkaa milloin ja miten pitkällä pidätyksellä pitäisi testi tehdä jotta tulisi se plussa. :bag:

Heippa!

Jäi kokonaan kiireessä seuraamatta ketjua, mutta nyt palasin omanapailemaan. muutaman viestin kirjottelinkin kuukausi sitten? Varasin ajan kierukan poistoon, kunnallisella eivät sitten löytäneet lankoja ja olisi mennyt ehkä kuukauden eteenpäin jos olisivat laittaneet lähetteen naisten klinikalle jne... Painelin samana iltana yksityiselle ja napattiin kierukka pois :D ohjeisti syömään pillerilaatan loppuun ja se loppui nyt sitten eilen tässä sitä nyt sit ollaan. Odotellaan ekoja menkkoja ja sen jälkeen alan sitten testailemaan ovista jännittää... Toivon että ne menkat sieltä alkaa ja kierto normalisoituu nopeasti, mutta samalla jännittää miten kipeä mahdan olla (endo...). Ja onko edes mahdollista että jo nyt tuntuu jomotusta alavatsalla, eilen otin viimeisen pillerin :D eletään aika stressaavaa aikaa muutenkin nyt (vaikka hyvällä tavalla) joten joku ”rauha” pitäisi löytää että kroppa ei mene ihan lukkoon.

kiitos ja anteeksi omat höpötykset tähän väliin. Oli pakko päästä purkamaan

Täällä testihulluus virallisesti alkanut, dpo9 ja eka raskaustesti uitettu :hilarious: ai että kun sitä pitää olla kärsimätön. Sofin (tai no, suomenkielisessä ohjeessa lukee Sofi ja paketissa OneStep :grin) herkkä puikkotesti nyt ekaa kertaa kokeilussa. Eihän siinä mitään selvää näkynyt, voi olla viivanpaikka vaan, testiajan jälkeen kyllä vahvistui haamuksi. Mutta testiaika on testiaika varmasti syystäkin :grin noh, parin päivän päästä uudestaan. :rolleyes:

Saahan sitä ottaa vähän etäisyyttä ihmisistä ja joskus voi olla hyväkin asia pieni breikki ja keskittyä siihen olemiseen vaan. Mulla on päiviä, varsinkin nyt syksyllä ollut, ettei kiinnosta kenenkään asiat eikä tarvis ovenkaan käydä :rolleyes: ei vain aina jaksa. Töiden kaveriksi alko just ammattikorkean viimeset kurssit, dl joulukuussa, onneks saa omaan tahtiin tehdä kun muista oppilaitoksista otettu. Vähän meinas ressata, mutta nyt oon taas sitte ihastellu vaa tätä ruskaa :happy: päivä kerrallaan.

Ihanaa kiitos. :Heartred
Täytyy nyt vaan suoda itelleenkin se rauha ja ettei aina tarvi jaksaa olla sosiaalinen. :)

Joo, ilmanmuuta voi saada hyvät testitulokset muulloinkin kuin 2h pidätyksellä 12-16 väliin. Tänään kävin lapsettomuuspoliklinikalla ja sieltä mulle selvitettiin tätä oviksen bongailua juurtajaksain, enkä toki tarkoita sitä etteikö ovista voisi muulloinkin bongata ihan hyvin. Tämä 12-16 aikaväli ohjeistetaan erityisesti silloin jos oviksen bongaaminen on tavallista vaikeampaa syystä tai toisesta.

joo ja jos ihan järjellä ajattelee, niin tolla välillä onkin varmaan paras mahis, ainakin jos yöllä tai aamusella vahvistuu, ei siihen hirveän suurta tyhjää aikaikkunaa jää illankaan suhteen. :happy:

Heippa!

Jäi kokonaan kiireessä seuraamatta ketjua, mutta nyt palasin omanapailemaan. muutaman viestin kirjottelinkin kuukausi sitten? Varasin ajan kierukan poistoon, kunnallisella eivät sitten löytäneet lankoja ja olisi mennyt ehkä kuukauden eteenpäin jos olisivat laittaneet lähetteen naisten klinikalle jne... Painelin samana iltana yksityiselle ja napattiin kierukka pois :D ohjeisti syömään pillerilaatan loppuun ja se loppui nyt sitten eilen tässä sitä nyt sit ollaan. Odotellaan ekoja menkkoja ja sen jälkeen alan sitten testailemaan ovista jännittää... Toivon että ne menkat sieltä alkaa ja kierto normalisoituu nopeasti, mutta samalla jännittää miten kipeä mahdan olla (endo...). Ja onko edes mahdollista että jo nyt tuntuu jomotusta alavatsalla, eilen otin viimeisen pillerin :D eletään aika stressaavaa aikaa muutenkin nyt (vaikka hyvällä tavalla) joten joku ”rauha” pitäisi löytää että kroppa ei mene ihan lukkoon.

kiitos ja anteeksi omat höpötykset tähän väliin. Oli pakko päästä purkamaan

Mä oon ollu tähän asti endon suhteen vielä oletettavasti oireeton, toinen täysinäinen kierto kierukan poiston jälkeen menossa. Nyt on ollu tämä kierto alavatsajomoa vähän kokoajan, mutta, mulla on mamavitskut ja geleet ollu, joten voi olla että maha reagoi ihan puhtaasti niihin. En tiedä kauanko endolla menee ns kasvaa vanhaan loistoonsa, mutta ei se ilmeisesti ihan kuukaudessa kahdessa tapahdu :)

dpo10 apteekin ultralla ei viisastuttu yhtään, ehkä joku viivanpaikka jos jotain, toisaalta ei ole ohjeenmukainen 4 päivää ennen menkkoja vielä, huomenna vasta, jos 14päivän mukaan mennään.

huomenna uus yritys :hilarious: oireisto on kyllä läsnä, kahvi ei vaan maistu hyvältä, tupakointi on vähentyny koska seki maistuu pahalta :confused: väsymys aivan jäätävä.

@Frigg miten siulla menee? Mentiin melkein samoissa päivissä, onko oireet jatkunut tai lisääntynyt? :)

dpo10 apteekin ultralla ei viisastuttu yhtään, ehkä joku viivanpaikka jos jotain, toisaalta ei ole ohjeenmukainen 4 päivää ennen menkkoja vielä, huomenna vasta, jos 14päivän mukaan mennään.

huomenna uus yritys :hilarious: oireisto on kyllä läsnä, kahvi ei vaan maistu hyvältä, tupakointi on vähentyny koska seki maistuu pahalta :confused: väsymys aivan jäätävä.

Jännittävää, täällä dpo 9 (kai) ja kyllä testit polttelee kaapissa... Jos malttaisin torstaihin :nailbiting: oireet täälläkin läsnä, edelleen tissit kipeänä ja tuntuu että vain pahempaan menee päivä päivältä o_O alavatsa turvonnut, nippailee ja iltaisin varsinkin tuntuu painetta. Suuta kuivaa koko ajan ja vessassa saa juosta vähän väliä, en tietysti tiedä johtuuko jokin antibioottikuurista, mutta se loppuu tänään. Jännäksi menee :nailbiting:

ON: kovasti itkuherkkyyttä ilmassa ja toivottomuutta. Yhdistän siihen, että jos helmikuun tärppi olisi kestänyt, alettaisiin olla jo lähellä laskettua... Ja toinenkin keskeytyi. Byääh :smiley-angry017.

ON: kovasti itkuherkkyyttä ilmassa ja toivottomuutta. Yhdistän siihen, että jos helmikuun tärppi olisi kestänyt, alettaisiin olla jo lähellä laskettua... Ja toinenkin keskeytyi. Byääh :smiley-angry017.

Tiedän tuskasi, maaliskuussa koin kkm ja vauva syntyisi ihan näinä aikoina jos olisi kestänyt loppuun saakka.. Aiheuttaa myös täällä itkuherkkyyttä :sad010

Takaisin