Raskaaksi 2020

Mä haluisin elokuussa yksityiselle ivf mut mies ei :( koska uskoo että päästään pian julkiselle. Siis toki ensiks yritetään elokuussa julkiselle. Mut en jaksa odottaa jos ei päästäkään :arghh: mitähän tässä tekis..

Haa! Jannn oli oikeessa! Maisaan oli jo tullut laput. Ja mun tuuri, ensikäynti samaan aikaan, samana päivänä kun leikkauksellinen viisurin poisto :hilarious: Oikeesti?! Vuodessa on 365 päivää kun mulla ei ole MITÄÄN ihmeellistä. Ja nyt molemmille operaatioille osunut sama päivä kalenterista :scratch Ei onneksi tarvitse kahteen kertaan miettiä kumpaa lähden siirtämään :laughing002

Haa! Jannn oli oikeessa! Maisaan oli jo tullut laput. Ja mun tuuri, ensikäynti samaan aikaan, samana päivänä kun leikkauksellinen viisurin poisto :hilarious: Oikeesti?! Vuodessa on 365 päivää kun mulla ei ole MITÄÄN ihmeellistä. Ja nyt molemmille operaatioille osunut sama päivä kalenterista :scratch Ei onneksi tarvitse kahteen kertaan miettiä kumpaa lähden siirtämään :laughing002

Voi ei :hilarious: onko jo heinäkuussa? Mut kandee kyl se viisuri poistaa ennen hoitoja :scratch

Mä haluisin elokuussa yksityiselle ivf mut mies ei :sad001 koska uskoo että päästään pian julkiselle. Siis toki ensiks yritetään elokuussa julkiselle. Mut en jaksa odottaa jos ei päästäkään :arghh: mitähän tässä tekis..
Mä en nyt yhtään muista, mutta onko teillä hoitosuhde yksityiselle valmiina?
Mietin vaan sitä et ku vuoto alkaa ja ilmoitat sinne julkiselle asiasta ja jos ei jostain syystä pääsisi taaskaan hoitoon, niin ne piikithän pitäis aloittaa heti kp2 sitten ja menee aikansa saada aika yksityiselle ensikäynnillekin. Ne varmaan haluaa kuitenkin tavata, tutkia, käydä läpi asioita ja aikataulua sekä tietty kirjottaa ne reseptit.

Mä kyllä uskon et pääsette seuraavan kerran hoitoon, eihän ne voi tiputella samoja jatkuvasti pois :smiley-angelic001

Mä en nyt yhtään muista, mutta onko teillä hoitosuhde yksityiselle valmiina?
Mietin vaan sitä et ku vuoto alkaa ja ilmoitat sinne julkiselle asiasta ja jos ei jostain syystä pääsisi taaskaan hoitoon, niin ne piikithän pitäis aloittaa heti kp2 sitten ja menee aikansa saada aika yksityiselle ensikäynnillekin. Ne varmaan haluaa kuitenkin tavata, tutkia, käydä läpi asioita ja aikataulua sekä tietty kirjottaa ne reseptit.

Mä kyllä uskon et pääsette seuraavan kerran hoitoon, eihän ne voi tiputella samoja jatkuvasti pois :smiley-angelic001

Voi kun pääsiskin, mutta siellä on kyllä ihan sairaat jonot. Kohta kuulen tuoretta tietoa ruuhkasta, kun tuttu kävi siellä suunnittelussa..(3.ivf varten tosin)
Ja siis keväällä kun käytiin yksityisellä inssissä, niin soppareissa oli myös ivf kohdat. En tiedä pitäiskö jotain muutakin kirjoitella jos mennään sinne. Labroja tuskin tarttis ottaa, mut aattelin kyllä heinäkuussa ottaa sinne yhteyttä, ja kysellä että kuinka sujuvasti ivf aloitus alkaisi sitten.

Periaatteessa ei tarttis kuin sopia sit vasteultra kun piikitellyt muutaman päivän. Reseptithän mulla on jo julkiselta, mut en tiedä tekisikö yksityinen uudet :p

Täällä taas pohditaan mitä helkuttia keho taas meinaa?! Ensimmäiset menkkaoireet tuli kylään viikkoa liian aikaisin :wtf Vuoto ja tiputtelu sentään vielä poissa.

Nyt mietin, että mitenhän koronarokotus ja ovis sopii yhteen? Jos uusi kierto paljon aikaistuu niin rokotusaika nimittäin osuu oviksen kanssa samaan saumaan.

Täällä taas pohditaan mitä helkuttia keho taas meinaa?! Ensimmäiset menkkaoireet tuli kylään viikkoa liian aikaisin :wtf Vuoto ja tiputtelu sentään vielä poissa.

Nyt mietin, että mitenhän koronarokotus ja ovis sopii yhteen? Jos uusi kierto paljon aikaistuu niin rokotusaika nimittäin osuu oviksen kanssa samaan saumaan.

Mullahan oli rokotus kp13 ja kp16 tuli plussa. En usko että rokote vaikutti mitenkään :dontknow mimmosia menkkaoireita?

Ja mulla oli rokotus viime perjantaina ja oviskivut oli viime sunnuntaina.

Eilen seksin jälkeen kun menin vessaan, niin tavaran seassa oli vaalenpunaista ja nyt aamulla rusehtavaa. Mulla ei koskaan oo ollu mitään välivuotoja tms. Ei edes seksin jälkeen :grin olkaapa hyvä tästä infosta :hilarious:

@Tonninseteli kiva kun aika tuli noin nopsaan :) meillä on elokuussa aika kans HUSille. kerropa muuten sit ku sulle selviää, et mikä näkemys on siitä et koska pitää ottaa ne infektiolabrat o_O tästä on nimittäin ollu aika monenlaisia mielipiteitä... mulle sanottiin soittaessa, että käykää vähintään 2vk ennen ensikäyntiä ottamassa. sit taas jotkut oli sitä mieltä et ei niitä ensikäyntiä varten tarttis mihinkään :grin

@jannn ootteko tekin HUSin alueella? mä en kestä noita jonoja. tekis mieli heittää kaikki "herran haltuun" jos ei näistä yksityisen insseistä nappaa, jos joutuu jonku vuoden oottamaan niitä ivf-hoitoja :shifty:

@MyyräMatikainen mikäs dpo sulla oli, oisko kiinnittymisvuoto mahollinen? :pompus:

täällä dpo13 ja uskon, että huomenna alkaa menkat. jos ei ala niin pitää su tehä testi, kun maanantaina on se koronarokote enkä halua riskeerata. nyt jos ja kun seuraavaan kiertoon yk17 mennään niin siinähän olis sit suunnitelmissa gonal + ovitrelle + luget ja inssi.

@Tonninseteli kiva kun aika tuli noin nopsaan :) meillä on elokuussa aika kans HUSille. kerropa muuten sit ku sulle selviää, et mikä näkemys on siitä et koska pitää ottaa ne infektiolabrat o_O tästä on nimittäin ollu aika monenlaisia mielipiteitä... mulle sanottiin soittaessa, että käykää vähintään 2vk ennen ensikäyntiä ottamassa. sit taas jotkut oli sitä mieltä et ei niitä ensikäyntiä varten tarttis mihinkään :grin

@jannn ootteko tekin HUSin alueella? mä en kestä noita jonoja. tekis mieli heittää kaikki "herran haltuun" jos ei näistä yksityisen insseistä nappaa, jos joutuu jonku vuoden oottamaan niitä ivf-hoitoja :shifty:

@MyyräMatikainen mikäs dpo sulla oli, oisko kiinnittymisvuoto mahollinen? :pompus:

täällä dpo13 ja uskon, että huomenna alkaa menkat. jos ei ala niin pitää su tehä testi, kun maanantaina on se koronarokote enkä halua riskeerata. nyt jos ja kun seuraavaan kiertoon yk17 mennään niin siinähän olis sit suunnitelmissa gonal + ovitrelle + luget ja inssi.

Joo ollaan. Menkää jonoon ja sillä aikaa herran hallussa :angelic:

Aattelin kans että kiinnittymisvuotoa Myyrällä :rolleyes:

Me mennään heinäkuussa ottaa infektiolabrat, kyllä saa 3kk sisällä alkaa ivf :shifty:

Täällä ei MITÄÄN oloja :arghh: dpo4/5. Pientä jomotusta välillä oikealla, tuttu juttu. Suht kuivaa on...kuinkakohan pakko se on olla märkää tässä vaiheessa jos tärpännyt..tuntuu että moni kertoo raskausoireeksi limailut oviksen jälkeen...:sorry:

@move88 dpo5. Eli oisko liian aikaista kuitenkin kiinnittymisvuodolle :pompus:

@jannn mulla on suht kuivaa. Enkä muista yhtään mitä joskus muinoin ollu :rolleyes:

Muoks. Ehkä se nyt vaan oli tosta seksistä johtuvaa :grin

Muokattu viimeksi:

Meillä otetaan infektiolabrat ivf suunnittelukäyntien kans samaan aikaan.

Täällä ei MITÄÄN oloja :arghh: dpo4/5. Pientä jomotusta välillä oikealla, tuttu juttu. Suht kuivaa on...kuinkakohan pakko se on olla märkää tässä vaiheessa jos tärpännyt..tuntuu että moni kertoo raskausoireeksi limailut oviksen jälkeen...:sorry:
Jos alkio ei olis edes kiinnittynyt noilla varhaisilla dpo-päivillä niin mikään kuivuus/märkyys ei voisi johtua raskaudesta tai tärppäämättömyydestä tuossa vaiheessa. Sattumaa tai mitä lie mun mielestä. Tärppikierroissa tietysti kaikki oviksen jälkeiset oireet luetellaan siihen oirelistaan, vaikka samoja ja samantyyppisiä oireita olis ollut ehkä aiemmissakin kierrossa. Mieli on vahva korostamaan tiettyjä juttuja halutessaan.

Täällä alkoi odotetusti jo eilen näkyä punaista pyyhittäessä ja nyt aamulla voi kyllä selvästi sanoa et kp 1 on täällä. Pitäis ilmoittaa klinikalle, vaikka ei nyt aloitetakaan vielä hoitoa. Aloitin myös ne vuodon määrää hillitsevät lääkkeet, katotaan onko vaikutusta :pompus:

Anteeks anteeks anteeks oon ollut kamalan hiljainen täällä ja nyt ku tuun taas käymään niin heti omanapailen! Lupaan lukea teidän jutut heti kun ehdin ja aktivoitua keskusteluun!

Mutta kuulumiset siis!
Kävin juuri ultrassa. 6mm limis ja 11mm folli oikealla. Maanantaille uusi ultraus jotta nähdään lähteekö se folli kasvuun. Jos lähtee eikä keskiviikkoon mennessä tuu O+ niin se ois keskiviikkona taas pregnyl ja torstaille inssi! Eli jos tulisi tärppi niin se olisi sitten juhannusvauva. :woot:
Kyselin samalla ivf tilanteesta täällä meillä päin ja täällä kun ollaan kerran päästy jo hoitoputkeen niin ivfään ei tarvitse jonottaa uudelleen vaan hoidot jatkuu insseistä suoraan uuden hoidon suunnittelun kautta elokuussa, siis jos ei nyt tärppi käy.

@jannn joo ei dpo4/5 voi olla kyllä mitään oloja, ja valkovuodotkin on ihan jostain muusta kuin siitä onko kiinnittymässä vai ei :)

@Chard ille tsempit uuteen kiertoon. toivottavasti lääkkeillä olis vaikutusta!

@MyyräMatikainen voihan se olla seksistäkin, kuka näistä tietää :hilarious:

@Noaidi hyvältä kuulostaa! :) onnea inssiin ja toivottavasti ei tartte jatkaa hoitoja, mutta hienoa et ei joudu jonottelemaan jos niin käykin :cool:

Mulla oli ainakin tässä tärppikierrossa oviksen jälkeen kuivaa ku saharassa... :hilarious: että ei oo mitenkään vakio tässäkään kumpaankaan suuntaan. Valitettavasti :rolleyes:

Jannn, Listassa mm. päänsärkyä, turvotusta, naama kukkii ja maha sekaisin plus normit kiukut sun muut. Ennen neljä ensimmäistä tullut vasta max. noin päivä ennen menkkoja. Niin ja juilii kanssa kovasti.

MyyräMatikainen, Lähinnä siksi mietin tuon rokotuksen ajankohtaa oviksen tienoilla, kun kuulemma rokotus aiheuttaa hoidoissakin viikon tauon, koska ei voida olla varmoja miten vaikuttaa Alkion kehitykseen. Tämä tosin on vaan kuultua eli en tiedä onko kaikkialla sama?

Chard, voimahalaus ❤️

Noaidi, pidän peukut pystyssä!

@Elea82 feel you! mulla kans naama kukkinu jo monta päivää, samoin vatsa ollu ihan sekaisin, yöhikoilut yms ja muutenkin hirveesti oireita jotka vois liittyä menkkoihin mutta tuli ihmeen aikasin. ihana nauttia näistä kauemmin, not :finger:

tohon rokotejuttuun, meillä yksityisellä puolella suosittelevat vahvasti et rokote otetaan ihan kierron alkuun, jos on hoitokierto tulossa/menossa. eli lähellä ovista tai varsinkaan sen jälkeen ei saisi ottaa. lääkäri kyllä sanoi että ovat ottaneet tarkoituksella hyvin varovaisen linjan, yksityisellä kuitenkin kustannukset on sen verran kovat asiakkaalle et eivät senkään takia halua tieten tahtoen riskeerata mahdollisuuksia. mulla on nyt rokote varattuna maanantaille ja ihan viimeistään pitäis su alkaa menkat.

Takaisin