Raskaaksi 2020

Oho plussa tuli :love7 ootteko merkannut huomisen ovispäiväksi vaikka ei aamulla ollu plus? Nyt sit vielä 17-18pvää että pääsee ivf ilmoittautumaan :nailbiting: saattaa olla kp1 siis lauantai :hungover: toiv mahtuu sit vielä kp3 maanantaina...

Liitteet

• IMG_20210510_165118__01.jpg
    IMG_20210510_165118__01.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 106
Oho plussa tuli :love7 ootteko merkannut huomisen ovispäiväksi vaikka ei aamulla ollu plus? Nyt sit vielä 17-18pvää että pääsee ivf ilmoittautumaan :nailbiting: saattaa olla kp1 siis lauantai :hungover: toiv mahtuu sit vielä kp3 maanantaina...
Jee mahtavaa et se ovis saapui :hello2mä ehkä tunnustelisin oviskipuja, et millon ne tulee, kun itellä on selvästi havaittavat. Jos ei niin ehkä sit merkkaisin huomisen:think005

Jee mahtavaa et se ovis saapui :hello2mä ehkä tunnustelisin oviskipuja, et millon ne tulee, kun itellä on selvästi havaittavat. Jos ei niin ehkä sit merkkaisin huomisen:think005

On tässä jo monta päivää juilinut.. en oo ainakaan selkeätä irtoamista tuntenut, harvoin tunnen.. mut varmaan huomenna tai ylihuomenna muna lähtee matkaan :p no tällä ei niin väliä vaan sillä että milloin pääsee ilmoittautumaan ivf. Laskin että kp1 ehkä jo pe 28.5.
Mutta toki talletellaan ja piinaillaan pari vkoa :wacky::angelic:

Vähän väliaikatietoja, oltiin tänään hoitojen ensikäynnillä ja lähdettiin heti ivf-jonoon.
Puoli vuotta on hoitotakuu eli syksyyn/loppuvuoteen menee.
Ihan ok amh-arvosta huolimatta löytyi vain 10 munarakkulaa. Toivottavasti puhun nyt oikeista termeistä.
Haluttiin suoraan ivf jonoon, ettei kulu turhaa aikaa. Koska kevyemmät hoidot pitäis tehä ennen ivf jonoa. Ja siinä ois menny varmaan 4kk. Ja rahaakin ois palanut myös siinä.

Vähän väliaikatietoja, oltiin tänään hoitojen ensikäynnillä ja lähdettiin heti ivf-jonoon.
Puoli vuotta on hoitotakuu eli syksyyn/loppuvuoteen menee.
Ihan ok amh-arvosta huolimatta löytyi vain 10 munarakkulaa. Toivottavasti puhun nyt oikeista termeistä.
Haluttiin suoraan ivf jonoon, ettei kulu turhaa aikaa. Koska kevyemmät hoidot pitäis tehä ennen ivf jonoa. Ja siinä ois menny varmaan 4kk. Ja rahaakin ois palanut myös siinä.

Jos ootte julkisella niin niissä tulee aina välikierto inssien välissä, et joo aikaa olis mennyt ehkä 6kk, sen jälkeen ivf jono 2-6kk. En tiedä missä päin olette hoidossa mutta ainakin HUS alueella pisimmät jonot. Mutta nyt teillä asiat etenee :Heartpink

Jos ootte julkisella niin niissä tulee aina välikierto inssien välissä, et joo aikaa olis mennyt ehkä 6kk, sen jälkeen ivf jono 2-6kk. En tiedä missä päin olette hoidossa mutta ainakin HUS alueella pisimmät jonot. Mutta nyt teillä asiat etenee :Heartpink
Seinäjoki on meidän oma poli. Punktio ja siirto Tampereella. Ilmeisesti Tampereella ei oo kovin ruuhkaa, mut sjoella on.
Puolesta vuodesta ne puhui.
Kyllä se tohtori sanoi, et meillä on hyvät mahdollisuudet.

Kyllä tämä päivä on sun ovispäivä vaikkei olekaan aamu :) :gen014 Mahtavaa!

Ui ui! Vihdoin! Merkkaisin huomisen ovispäiväksi :happy:

Tuuttaan tän jo tänne nyt heti aamusta, niin saatte antaa tuomionne. :joyful: pc & apteq. Oisko siellä ihan vähän vahvistumista havaittavissa apteqissa? :bag:

Edit. Niin ja nyt on dpo10

editedit. Tai no en kyllä tiiä. Kun näitä kuvia nyt kattoo ruudulta niin mää kyllä oikeastaan mitään merkittävää noissa näe. paljain silmin niihin kyllä piirtyi viivat, mutta en tiiä sitte. Sori kuvaspämmäilystä. :shy:

Liitteet

• IMG_20210511_051207__01.jpg
    IMG_20210511_051207__01.jpg
    983.8 KB · Katsottu: 155
Muokattu viimeksi:
Tuuttaan tän jo tänne nyt heti aamusta, niin saatte antaa tuomionne. :joyful: pc & apteq. Oisko siellä ihan vähän vahvistumista havaittavissa apteqissa? :bag:

Edit. Niin ja nyt on dpo10

editedit. Tai no en kyllä tiiä. Kun näitä kuvia nyt kattoo ruudulta niin mää kyllä oikeastaan mitään merkittävää noissa näe. paljain silmin niihin kyllä piirtyi viivat, mutta en tiiä sitte. Sori kuvaspämmäilystä. :shy:

Saa laittaa kuvia vaikka monta päivässä!!
Apteqissä nään mutta pc en. Näetkö livenä pc:ssä? Eikai apteq oo semmonen että antaa viivanpaikkoja? Mikä herkkyys siinä on? Eihän kaikilla se pc ole paras, eikä tietty vielä tarvitsisi näkyä mitään muutenkaan vaikka ois tärpännyt. Onko oireita?

Luulen et ku otat noin kaukaa kuvat niin ei välity ruudusta kovin aikaisin meille viivat vaikka livenä näet viivat :)

Saa laittaa kuvia vaikka monta päivässä!!
Apteqissä nään mutta pc en. Näetkö livenä pc:ssä? Eikai apteq oo semmonen että antaa viivanpaikkoja? Mikä herkkyys siinä on? Eihän kaikilla se pc ole paras, eikä tietty vielä tarvitsisi näkyä mitään muutenkaan vaikka ois tärpännyt. Onko oireita?
En oo kyl ikinä kuullut että apteq antais viivanpaikkoja, mutta mistäpä tota tietää. Apteq on 10mIu. Kyl mä testiajalla näin viivat molemmissa, mutta saatoin nähdä omianikin.
Toi kuvaus on aina vähän haastava homma, mutta eikai se niin haittaakkaan, pysyypähän jännitys yllä kun kuvat on vaikeasti tulkittavia. :hilarious:
Mulla siis tää OnePlus tekee samaa kuin yhdellä nimeltämainitsemattomalla foorumilaisella, eli automaattinen tarkennus vetää kontrastit ihan tappiin (no melkein) mikä ei ainakaan helpota kuvailua kun yritän välttää sitä. :bag:
Mutta no enivei, mulla ei oo kauheen vahva olo raskauden puolesta, vaikka sitä kovin toivonkin. Tissikipu alkaa helpottaa eikä oikeastaan juurikaan ole muita oireita. :confused005

En oo kyl ikinä kuullut että apteq antais viivanpaikkoja, mutta mistäpä tota tietää. Apteq on 10mIu. Kyl mä testiajalla näin viivat molemmissa, mutta saatoin nähdä omianikin.
Toi kuvaus on aina vähän haastava homma, mutta eikai se niin haittaakkaan, pysyypähän jännitys yllä kun kuvat on vaikeasti tulkittavia. :hilarious:
Mulla siis tää OnePlus tekee samaa kuin yhdellä nimeltämainitsemattomalla foorumilaisella, eli automaattinen tarkennus vetää kontrastit ihan tappiin (no melkein) mikä ei ainakaan helpota kuvailua kun yritän välttää sitä. :bag:
Mutta no enivei, mulla ei oo kauheen vahva olo raskauden puolesta, vaikka sitä kovin toivonkin. Tissikipu alkaa helpottaa eikä oikeastaan juurikaan ole muita oireita. :confused005

Mul kans OnePlus ja saa hyviä lähikuvia :) ja en oo varma tiedänkö mistä puhut värien suhteen, mutta mä vaihdoin sen heti pois kun sain tän, joku asetus joka vetää värit tappiin.
Toivotaan että lähtee vahvistumaan viivat!

Mul kans OnePlus ja saa hyviä lähikuvia :) ja en oo varma tiedänkö mistä puhut värien suhteen, mutta mä vaihdoin sen heti pois kun sain tän, joku asetus joka vetää värit tappiin.
Toivotaan että lähtee vahvistumaan viivat!
Ehkä se kiikastaakin juuri siitä, mä kun en ole jaksanut noita asetuksia sen ihmeemmin säätää. :scratch hyvä kamera tässä kyllä noin muutoin on mutta toi värien muuntelu miten sattuu on hämmentävä ominaisuus, pitää varmaan tehdä sille jotain. :hilarious:

En ollu pariin päivään käyny kurkkimassa, mut nyt oli pakko tulla kattoo että onko Noaidin viivat vahvistuneet :grin Pidän sormia ja varpaita pystyssä, että niin kävisi! Jotain hailuroita olen ollut erottavinani, toivottavasti ihan oikeita viivanalkuja eikä mitään typeriä viivanpaikkoja!! :smiley-angelic001

gaah kun ei nyt jaksais näitä töitä. jos edes tietäis että äitiysloma on tulossa.... :shifty:

dpo2 ja oireet tässä vaiheessa runsas vv ja finnejä sekä kamala ovulaation jälkeinen turvotus.

tää on varsin hauskaa (not...) laskea näitä mahdollisia laskettuja aikoja ja asettaa "tavoitteita" :hungover:. jos tästä tai ens kierrosta tärppäis niin jäis ikäero esikoisen kans neljään vuoteen. sit seuraavana deadlinena oon aina pitäny sitä että kakkonen olis enintään 4,5v nuorempi eli sama ikäerolla kuin mulla mun pikkuveljeen... eikö oo taas ihmisellä parempaa miettimistä :rolleyes: :BangHead

@Noaidi lle edelleen tsemppiä jännäilyyn :smiley-angelic001

Ui ui! Vihdoin! Merkkaisin huomisen ovispäiväksi :happy:

Olen keskustellut ovulaatiosta meidän lapsettomuuslääkärin kanssa ja tässä ei ole samanlaista käytäntöä kun kuukautisissa, että jos alkaa iltapäivällä tai 17:0 jälkeen niin merkataan seuraava päivä.

@jannn Lääkäri siis selitti, että kotitestit ei esim. era tai BeReady testeihin ole luotettavia koska niiden virhemarginaali on monia tunteja. Sen sijaan ovulaatiopiikillä pystytään tunnin tarkkuudella tietämään, milloin hormoni-impulssi lähtee etenemään.
Kotitesteissä mitataan pissan hormonipitoisuutta, ja voi mennä jopa vuorokausi, että se hormoni sinne pissaan pääsee sellaisilla pitoisuuksilla että pystyy mittaamaan. Aivoissa se signaali on aloittanut matkansa jo paljon aikaisemmin. Kestää vaan hetken (eli jopa sen vuorokauden) että hormonipitoisuus on tarpeeksi hyvä plussaan. Tämän vuoksi oma logiikka sanoisi, että merkkaisit nimenomaan sen päivän, jolloin plussa on oikeasti tullut, ei seuraavaa, koska saatat myöhäistää oikeaa aikaikkunaa itse tahattomasti.

Muokattu viimeksi:
Anteeksi omanapailu, mutta en viitsi aina miehellekään purkautua :sorry: Alkaa nyt nimittäin näyttää siltä ettei ovista tässä kierrossa ole tulossa. Olihan se jossain vaiheessa taas perinteisesti luvassa, mutta pännii silti. Oikeastaan päälle on jäännyt joku kesto v-tutus, jonka yritän ahkeroimalla pitää hallinnassa. No, saanpahan paljon ainakin aikaan :woot:

Takaisin