Raskaaksi 2020

Jäis ovikset bongaamatta, jos pelkillä rfsun tikuilla menis eikä olis mitään oireita :shifty::grin

Pcn tikut loppui, joten se ny jää seuraaviin kiertoihin nähtäväksi, et saisko vielä tummempaa vai ei.
Mutta jatkossa vissiin pitää käyttää sitä clearbluen omaa, kun hoidoissa on?

Mut mä uskon, et joko tänään illalla tai huomenna tulee tärinäkivut :hungover:

Mut outoa, et nyt on aika limatonta. Tai siis suhtkoht vähän verrattuna aiempiin kiertoihin :pompus:

Liitteet

• 20210423_083843.jpg
    20210423_083843.jpg
    20.1 KB · Katsottu: 95
Muokattu viimeksi:
Jäis ovikset bongaamatta, jos pelkillä rfsun tikuilla menis eikä olis mitään oireita :shifty::grin

Pcn tikut loppui, joten se ny jää seuraaviin kiertoihin nähtäväksi, et saisko vielä tummempaa vai ei.

Mut outoa, et nyt on aika limatonta. Tai siis suhtkoht vähän verrattuna aiempiin kiertoihin :pompus:

Siis mä en kans tajua mitä hittoa noille RFSU tikuille on käynyt?? Ihan melkein blancoa koko kierto ja digi (joka on 40mIU!!!!) näytti selkeän plussan :eek: Tietää olla ostamatta ens kiertoon.

joo meille ainakin suositeltiin hoidoissa cb digiä. en tiedä onko siihen vaihtoehtoja, riippuu ehkä klinikastakin :p

dpo8 eikä vieläkään tissit oo turvonneet o_O yleensä ne tässä vaiheessa jo oireilee. vv jonkun verran on, ja lonkkia jomottelee, mutta muuten hyvin oireetonta. no viikonlopun jälkeen pitäs olla viimeistään joko pms- tai raskausoireita jollain tasolla havaittavissa, jos vanhat merkit pitää paikkansa :grin

Kukat on aina kivoja! Mä rahjustan aina yhteen pieneen kivijalkakukkakauppaan kun kyrsii :happy: Siellä tekevät niin hienoja kimppuja ja heti piristyy päivä (kunnes kissa syö sen kimpun.)

Mä oon enemmän sellainen ”tappaa sisällä ja puutarhassa” -multasormi, joten kauniit kimput on kyllä ihania ja piristävät aina. Oon yrittänytkin nyt pahimpina aikoina etsiä ympärille niitä kauniita ja ihania juttuja, jotka väkisinkin tuovat iloa päiviin :)

Mä oon enemmän sellainen ”tappaa sisällä ja puutarhassa” -multasormi, joten kauniit kimput on kyllä ihania ja piristävät aina. Oon yrittänytkin nyt pahimpina aikoina etsiä ympärille niitä kauniita ja ihania juttuja, jotka väkisinkin tuovat iloa päiviin :)

Joo en ehkä olis voinut paremmin kuvailla :hilarious: Onneksi ei ole puutarhaa. Parvekkeella sain joskus liljoja kasvatettua...

Täällä kp1 :grumpy: Ei onneksi tullut yllätyksenä. Nyt vaan odottelen josko vuoto olisi kestoltaan jo normaali :smiley-angelic001 Tänään olisi taas pilleripäivä ja huomenna kärsitään pahoinvoinnista, väsymyksestä ja päänsärystä :dance011

dpo5 tuli keltasta valkovuotoa, tänään dpo8 pyyhkiessä vähän rusehtavaa :pompus: olispa tämä kiinnittymisvuotoa... kemiallisessa tuli rusehtavaa tiputtelua dpo10-11, ja se loppui kunnes tyhjennysvuoto alkoi dpo18. en uskalla toivoa vielä mitään, mutta koskaan ei tiedä :smiley-angelic001

ainiin, sanoin että on oireetonta. onkin, mutta palelee ihan sikana, varsinkin iltaisin. :confused:

dpo5 tuli keltasta valkovuotoa, tänään dpo8 pyyhkiessä vähän rusehtavaa :pompus: olispa tämä kiinnittymisvuotoa... kemiallisessa tuli rusehtavaa tiputtelua dpo10-11, ja se loppui kunnes tyhjennysvuoto alkoi dpo18. en uskalla toivoa vielä mitään, mutta koskaan ei tiedä :smiley-angelic001

ainiin, sanoin että on oireetonta. onkin, mutta palelee ihan sikana, varsinkin iltaisin. :confused:
Muakin muuten paleli iltaisin ennen plussaa. En tajunnut sitä oireeksi kuin vasta plussan jälkeen , vaikka se itse asiassa on mulla ennenkin ollut oire. Eli lupaavaa!

Kuulostaa lupaavalta :rolleyes:

Toivotaan parasta, hyvältä kuulostaa :smiley-angelic001:nailbiting:

Kuulostaa hyvältä, muakin plussakierrossa paleli aina iltaisin!

Mä oon nykyään kieltänyt tuomasta mulle kimppuja. Jos kukkia tuodaan meille niin juurineen. :joyful:
Tähän mulla on ihan oikea syykin, mä oon nyt 3kk aikana haalinut 30 uutta kasvia kotiin (jep.. meni vähä yli hehehe...) Ja jos meille tuo kimppuja kotiin niin ötököiden pelossa mä joudun eristää ne muista kukista, eikä se tällä kasvimäärällä enää oo ihan niin helppoa. :hilarious::hilarious: juurineen niistä on sit iloa pidempää kun ne hengailee karanteenissa sen pari viikkoa jonka jälkeen pääsevät ilahduttamaan muiden kasvien joukkoon. :happy:
Mut oikeesti.. mikä hulluus saa ihmisen raahaamaan kotiinsa tollasen määrän kasveja näin lyhyessä ajassa... Ja mitä mä näiden kanssa teen sit ku ne kasvaa isoiksi kasveiksi?!? :hilarious::laughing021

Mä oon surkea kasvien kans. Ainoa, mikä on selvinnyt nyt pitkään on anopinkieli :hilarious:
Muuten kaikki kukat, parveke- ja sisäkukat kuolee ennen aikojaan :hungover: tänä vuonna olisin halunnu pienen kasvihuoneen partsille mutta mies oli sitä mieltä, että josko ostetaan suosiolla ne tomaatit kaupasta :hilarious::hilarious:

Pakko osallistua kasvikeskusteluun. Mullakin suuret haaveet puutarhasta, nyt kun asutaan rivarikolmiossa jossa on suht iso oma takapiha ja mummoja ympärillä kauniine istutuksineen.

Mutta...

Olen kuitenkin kanssa kasvien sarjamurhaaja. Historiaani kuuluu kaikenlaista rönsyä, enkä ole edes kaktusta saanut pysymään hengissä. :hilarious:Kaktus taisi kuolla hukkumiseen.

Pitäis oikeasti perehtyä puutarhanhoitoon, kun kasvit ja kukat on oikeasti todella kauniita. Mistähän ois hyvä aloittaa? Yrtit taitaa olla aika simppeleitä.

Meillä on pihassa valmiina omenapuu ja joku muu hedelmäpuu. Kohta näkee mitä niihin kasvaa. Ne ei onneksi vaadi ylläpitoa. :)

Siis mulla oli joku 6kk muulinkorva hyllyllä pimeässä kastelematta ja nyt se on mun yksi parhaiten pärjäävistä kasveista :joyful: työpaikan rönsylilja oli surkein kasvi mitä oon ikinä tavannut, siitä törrötti sellainen millin mittainen vihreä korsi. Nyt se on mulla kotona ja kukoistaa onnellisena. :cat:
Mun mielestä yks helpoimpia kasveja on ehkä anopinkieli, haworthia ja viirivehka koska niistä näkee kun niillä on jano. :)
Kirjovehkan ja peikonlehti on draamailijoita, kuin myös mun muorinkukka. Ainiin ja juoru on vaikea tappaa! :woot:

Meillä on iso tontti ja oon vakaasti päättänyt voittaa taisteluni kasvien kanssa. Raparperin onnistuin kadottamaan, marjapensaat lannoitin ”vähän” reilulla kädellä, kukkapenkit loistaa rikkaa ja lasten kanssa perustettujen kasvulaatikoiden sisällön on syönyt yleensä luonnon eläimet.

Sisällä meillä ei vähään aikaan mun takia mitään ole ollutkaan, paitsi kk sitten mies toi piristykseksi ruukkugerberat mulle ja tytölle. Tyttö vissiin tullut äitiinsä, kun sai sen ja aikaisemmin kaktuksen hengiltä, mutta mun gerbera on ihme kyllä vielä elossa :laughing001

Mulla ei ole ollut paljoa kasveja, mutta traakkipuu on kestänyt jo muutaman vuoden (välillä laitettu isompaan ruukkuun) ja pikkupeikko selvisi vaikka paleltui matkalla kotiin talvipakkasilla :bag:
Ulkona ollaan kasvateltu kurpitsaa, kurkkua, porkkanaa, perunaa jne. :joyful: mutta mies hoitanut ulkokasvit enempi :p tänä vuonna ei olla saatu vielä aikaan kuin perunat ämpärissä..:rolleyes:

Hitsi kun ihan vähän kipeä olo, ja tietty heti pelkää koronaa. :hungover: toiv ei ole sitä eikä mielellään flunssaakaan..ja menkat sais alkaa lauantaina tai sunnuntaina...

Pihalla omenapuut sun muut kannattaa talvella suojata pupuilta..tai en tiedä tarvitseeko jos jo iso. Meidän pienet syötiin, kun lumi tuli korkealle ja vain runko oli suojattu :oops: yksi omppupuu syötiin kokonaan, muista syötiin vain vähän oksia. Löytyy 2 omppua, 1päärynä- ja 1 luumupuu.

Mulla on ollu nyt 2 viikkoa kurkku kipeenä. Kävin jo heti koronatestissä ja nielunäyte otettiin, mut ei onneks ollu mitään.
varmaan allergiaa. Mut en viitti syödä allergialääkettä, kun kuitenkin pärjään ilman.
Ja mä entinen burana-addikti. No en oikeesti, mut otin tosi herkästi, niin en ota enää kuin vaan menkkakipuihin :smiley-angelic006

Tein rfsun ovistestin vielä nyt illalla. Vähän oli tummentunu. Mut ei lähelläkään positiivista. Mut luen ton aamun pcn plussaksi, plus limat ja kivut.
Eli tänään dpo-1 :angelic:
Pitkät pari viikkoa taas tulossa :hilarious:
Äsken vielä talleteltiin, pikaisesti kodinhoitohuoneessa vaan :grin:grin
Laitoin vielä kuukupin paikoilleen, ettei lastit valu pihalle, vaikka tuskin tuosta nyt apua on, mut onpahan yritetty :rolleyes:

Takaisin