Raskaaksi 2020

Kp5 ja tylsä kierron vaihe :hilarious: Taitaa vieläkin tiputella tätä ruskeaa, joka nyt on ollut "menkat" jo useamman kuukauden ajan + se kuuluisa vuotopäivä :shifty:

No jahka tiputtelu loppuu niin pääsee ovista naaraamaan ja talletteluja aloittamaan. Jotenkin tuntuu, että tuo lääke vaikuttanut positiivisesti haluihin yms :angelic: Onko pääsiäiselle suunnitelmia? :happy: Jos niitä tähän maailmanaikaan saa olla... Me mennään äiteä ja anoppia morjestaan, pihassa, mutta kuitenkin. Gah, korona-aika :arghh:

Ja kun sinne asti ajellaan niin pieni staycation meidän hääyöhotellissa :hungry:

Me ollaan pääsiäisenä vaan kotona, poikakolmikko on kotona, kokko poltetaan ja jos vähän punaviiniä. Lasillinen joka ilta nyt tästä päivästä reilu viikko etiäpäin. Kokeillaan nyt sitäkin :hilarious:
Pitkäperjantai ja sit 2.pääsiäispäivä on töitä.

ON taas.
Vatsa edelleen kipeä. Ku istahdan ja tärähtää, niin sattuu hetkellisesti. Ja illalla oli testi jo haalistunut, joten eiköhän maanantain aikana oo se plussa tullu :angelic:

Me ollaan pääsiäisenä vaan kotona, poikakolmikko on kotona, kokko poltetaan ja jos vähän punaviiniä. Lasillinen joka ilta nyt tästä päivästä reilu viikko etiäpäin. Kokeillaan nyt sitäkin :hilarious:
Pitkäperjantai ja sit 2.pääsiäispäivä on töitä.

ON taas.
Vatsa edelleen kipeä. Ku istahdan ja tärähtää, niin sattuu hetkellisesti. Ja illalla oli testi jo haalistunut, joten eiköhän maanantain aikana oo se plussa tullu :angelic:

Sain mun kuuluisan ainoan kemiallisen muuten aikaiseksi "punaviinikierrossa" :wink

Kuinka pitkälle sitä pitää juoda :hilarious:
Reilu viikko oviksesta?

Juu näin se taisi olla :bookworm: Jonkun tutkimuksen mukaan yleisin kiinnittymispäivä on 8-9. Eli se viikko vissiin olisi bueno :confused005 Ei sillä mitään hallaa aikaiseksi saa, vaikka olisikin kiireisempi tapaus kyseessä ja iskee kiinni jo dpo 7, omissa oloissaanhan se on kunnes istukka alkaa muodostua ja yksi lasi muutenkaan vaikuta muuta kuin siihen verenkierron paranemiseen.

Asiasta rasiaan, mielenkiintoista miten noi kiinnittymisajat vaihtelee. Se kamuhan matkaa sinne kohtuunkin 4-5 päivää tuubien suoruudesta riippuen. Sit se hengaa sielä ja odottaa "implantation window" jolloin se limakalvo on optimi hormonien osalta kiinnittymistä varten ja sen kaverinhan pitäisi vielä kuoriutua ennen kiinnittymistä! Nää on kaikki juttuja, mitä lueskellut hoitoja ajatellen... Joillain ongelma on just siinä, että se alkio on liian aikaisin valmiina kohdussa, mutta limakalvo ei olekaan vielä vastaanottava. Joillain taas se kuoriutuminen menee vituralleen ja siksi blastoja avustetaan (ilmeisesti lisämaksusta) labroissa.

Tällä en siis ymmärrä sitä "Epäilen, että kiinnittyi dpo 4 ja sain plussan dpo 6." Voiko olla vai ovis on "arvattu"? :confused004

Mä oon kans lukenu noita :bookworm:

Mulla on varmaan just siinä kiinnittymisestä ongelmaa, koska pari kertaa nyt ollu kemiallinen. Toki voihan soluissakin olla. Nää on mielenkiintoisia asioita :rolleyes:

Me ollaan saatu melkein kaikki lapset syliin asti kierroista, joissa oon juonut oviksen jälkeen useampana päivänä punaviiniä! Ehdottomasti siis suosittelen :grin

Pääsiäiseksi ei olla vielä suunnitelmia tehty. Jos sää sallii, mennään päiväkseltään mökillä käymään. Yöksikin olisi kiva jäädä, mutta takka pitäisi ensin kunnostaa.

Kiva olla just tällainen tietorohmu :hilarious:

Oliko jossain ketjussa puhetta tosta Projekti vauva; Kaikki mitä olet halunnut tietää lasten tekemisestä -kirjasta? :hungry: Onko joku lukaissut? Meinasin, että otan kk lukuoikeuden johonkin BookBeatiin ja alan nyt tahkoamaan sitä läpi. Vaikuttaa asiapitoiselta.

Itseasiassa mä join viiniä joka päivä viime oviksen jälkeen, kun oltiin lomalla ja oli ehkä kemiallinen.
Mut join vaan ehkä dpo 6 asti :hilarious:

Jaaha pitääköhän se pääsiäisenä lipitellä muutama lasillinen punkkua :rolleyes:. Ovis siis ehkä ollut tai näillä main. Kai sitä varalta voi lasillisen ottaa. :angelic:

pitääpä katsoa tuo projekti vauva -kirja, jos varaisi vaikka kirjastosta lainaan.

Täällä on taas joku optimistinen vaihe meneillään, fiilis on että tärppi olisi voinut käydä. Kyllähän sen sitten näkee miten käy, mutta varmaan myös nuo lähestyvät hoidot tuo toivoa. Sekin että saa hoitojen suhteen rattaat vaan pyörimään luo semmosen fiiliksen että jotain alkaa tapahtumaan. :angelic:

Kiva olla just tällainen tietorohmu :hilarious:

Oliko jossain ketjussa puhetta tosta Projekti vauva; Kaikki mitä olet halunnut tietää lasten tekemisestä -kirjasta? :hungry: Onko joku lukaissut? Meinasin, että otan kk lukuoikeuden johonkin BookBeatiin ja alan nyt tahkoamaan sitä läpi. Vaikuttaa asiapitoiselta.

Oon lukenut, ainakin osittain. Pitäis taas ottaa se käteen ja tutkia. Mutta moni tutkimus myös sanoo, että usein kiinnittyminen tapahtuu dpo4-5. Tai voi niinkin aikaisin tapahtua. Tätä tukee oma ja kaverini kokemus asiasta. Tosin eipä niistäkään varmuutta. Mutta oma kokemus viime raskaudesta, dpo4 tunsin todella kovaa kipua alapäässä (kohtu-peräsuoli akselilla ja se kestikin aika pitkään ja otin panadolin), ikinä en ole sellaista kokenut. Ja dpo5 oli pieni tuhru suojassa. Mene ja tiedä sitten mitä ne oli, jos ei kiinnittymisestä. :confused005
Kaverilla oli myös dpo5 aikoihin kipuja alapäässä. Erilaisia tosin kuin mulla. Mutta sitä en ymmärrä, jos jollain näkyy heti kiinnittymisen jälkeisenä päivänä plussa. Luulen, että testissä näkyy vasta, kun kiinnittymisestä muutama päivä. Jolloin dpo8-9 haamut olisi voineet kiinnittyä dpo5 aikoihin. Mutta nää vaan omia pähkäilyitä :)

Miehelle oli päivittynyt omakantaan lääkärin lausunto, jossa luki "siemennestenäytteen lopullinen tulos on normaali, onnea siitä" OMG! Oon niin onnellinen :love7

Ja meillä on vakaa uskomus siihen, että vitamiinit on tän ansiota :angelic: Koska ennen vuoden vaihdetta ei muistaakseni koskaan oo ollu mitään raskauteen viittaavaa yli kahteen vuoteen ja sit ku mies kerkes syödä vitskuja 3kk, niin tuli näin.

Ja nyt vielä enemmän uskon siihen, että kiinnittymisessä on se meidän ongelma.

Omakantaan vaan ei sitä ite tulosta ollu tullu.

Miehelle oli päivittynyt omakantaan lääkärin lausunto, jossa luki "siemennestenäytteen lopullinen tulos on normaali, onnea siitä" OMG! Oon niin onnellinen :love7

Ja meillä on vakaa uskomus siihen, että vitamiinit on tän ansiota :angelic: Koska ennen vuoden vaihdetta ei muistaakseni koskaan oo ollu mitään raskauteen viittaavaa yli kahteen vuoteen ja sit ku mies kerkes syödä vitskuja 3kk, niin tuli näin.

Ja nyt vielä enemmän uskon siihen, että kiinnittymisessä on se meidän ongelma.

Omakantaan vaan ei sitä ite tulosta ollu tullu.

Me kun tehtiin yksityisellä simppatutkimukset, he sanoivat ettei sitä saa kirjata minnekään ylös, joten lähettivät postissa paperilla tulokset :scratch mutta en tiedä miten julkisella? Mutta varautukaa ettette saa tietää tarkemmin. Tai no kyllä julkisella inseminaation yhteydessä on sit lukenut ainakin määrä ennen pesua ja pesun jälkeen :confused005

Me kun tehtiin yksityisellä simppatutkimukset, he sanoivat ettei sitä saa kirjata minnekään ylös, joten lähettivät postissa paperilla tulokset :scratch mutta en tiedä miten julkisella? Mutta varautukaa ettette saa tietää tarkemmin. Tai no kyllä julkisella inseminaation yhteydessä on sit lukenut ainakin määrä ennen pesua ja pesun jälkeen :confused005

Julkisella tuli ainakin miehen kantaan tulokset. Ne oli kylläkin sanalliset: määrä normaali, liikkuvuus alentunut, ei yhtään normaalimuotoisia, hedelmöityskyky alentunut.

Eli ne varmaan tulee postissa. Tää oli yksityisellä kans.
Siinä omakannassa kyllä luki, et ohessa lopullinen siemen.... No eipä haittaa vaikkei niitä sinne tuliskaan, ne vaan pitäis saada aika pikaisesti polille sitten.

Kysyin mieheltä niin ei silloin joskus oo mikään katastrofaalinen tulos ollu. Eihän ne inssejä ois koittanutkaan, jos ois ollu. Mut a siittiöitä oli alle 10% ja b joku reilu 40, niin että a+b oli yhteensä reilu 50.

Ollaan portaissa ja voi vitalis ku tuntuu ilkeältä hölkkä tisseissä :bag:

Pitääkö sitä itsekin sitte ottaa punaviinikuuri tähän kiertoon :hilarious: Me ollaan pääsiäisenä kotona, mutta perjantaina mennään mun vanhemmille syömään. Ollaan muutenkin tekemisissä, niin ei koeta sitä nyt niin isoksi riskiksi.

Me ollaan kanssa pohdittu, että mies menis simppatutkimuksiin yksityiselle. Sitten olisi ainakin sekin vaihtoehto katsottu. Pitäis vähän tarkemmin alkaa selvittelemään, missä olisi edullisin hinta :pompus:

Pitääkö sitä itsekin sitte ottaa punaviinikuuri tähän kiertoon :hilarious: Me ollaan pääsiäisenä kotona, mutta perjantaina mennään mun vanhemmille syömään. Ollaan muutenkin tekemisissä, niin ei koeta sitä nyt niin isoksi riskiksi.

Me ollaan kanssa pohdittu, että mies menis simppatutkimuksiin yksityiselle. Sitten olisi ainakin sekin vaihtoehto katsottu. Pitäis vähän tarkemmin alkaa selvittelemään, missä olisi edullisin hinta :pompus:

Terveystalolla ainakin oli kallis. 170e ja vissiin sai kelalta jotain takas.

Yksityisistä edullisinra olis varmaan mennä ihan lapsettomuusklinikalle, mut meillä ei tässä lähellä oo. Ja tossa meni 5 viikkoa, et sai tuloksen. Mun mielestä jossain saa paljon nopeammin.

Noissa polin papereidenkin mukana tuli laput, että ois päässy julkiselle, mut yksityisen lääkäri sanoi, et se pitäis olla tehtynä, ennen ku otetaan hoitoihin. Vai oliko se ton yksityisen gynen taktiikka tehä lisämyyntiä, et lähetettä ette saa ennen ku on käyty härväämässä purkkiin :grin

Takaisin