Raskaaksi 2020

Täällä jäi tallettelut tekemättä, ollaan sairasteltu ja mies siitä väsyneenä pohti että ei tiedä mitä haluaa tän vauva projektin suhteen. Et joo.. pieni mahdollisuus raskautumiseen silti on tässä kierrossa olemassa mut aika pieni :sad001 täytynee keskustella asiasta vielä kun sairasteluista selvitään.

Raskauskeijun toimitus on saapunut, toimitus oli nopea ja extrana kaksi raskaustestiä
Kp5 joten ei ihan vielä testailuja aloiteta. Tästä kierrosta alkaa virallinen yritys, kun on mieskin 100% mukaan lupautunut
kauan meni toimituksessa?
ensimmäistä kertaa meinasin tuolta tilata liuskoja, jos ja kun nää menkat tästä alkaa.

Muokattu viimeksi:
Kiitos Jesbe tekstistä ja talletusonnen toivotuksista! Mä en ole noita lämpöjä mittaillutkaan, joten pitääpä ottaa vinkki siitä talteen. :)
Juu eka se oma normilämpö, oviksen aikaan se tippuu ja nousee sitten normilämmöstä ylös 0,2-0,5 astetta noin. Mulla joskus asteella noussut .. yksilöllinen juttu mut aamulla sängyssä ja samassa olosuhteissa ku nukkuu ja samaan aikaan kun mittaa niin tulos on tarkin....

Juu eka se oma normilämpö, oviksen aikaan se tippuu ja nousee sitten normilämmöstä ylös 0,2-0,5 astetta noin. Mulla joskus asteella noussut .. yksilöllinen juttu mut aamulla sängyssä ja samassa olosuhteissa ku nukkuu ja samaan aikaan kun mittaa niin tulos on tarkin....

Mulla oli pitkään lämmöt ainoa merkki tästä oviksen tapahtumisesta! Mut myöhemmin sit löysin sen muutenkin ja tikuilla :)
Raskauden alkaessa tuo lämpö pysyy korkealla tai niin ainakin mulla oli.

Mä havahduin tänään kelaamaan, että miettikää, miten paljon hormonitoiminta vaikuttaa kehossamme kaikkeen - ajatuksista toimintaan :bookworm:
Et kun tää kiertokin todennäköisesti näyttää venyvän, niin ajattelin, että miten se stressikin kauheesti vaikuttaa meidän elimistössä kaikkeen, lopulta ihan pienet jutut tai ainakin itsellä, jos heittää niin hormonitkin sekoaa. Esim. Huono ruoka, vähäinen uni, kiire ja stressi, liika liikunta, nopea painonpudotus yms. Mä oon nyt alkanut tekemään itselleni sellaista hyväksimistyötä sen suhteen, että musta ei koskaan tule mitään kilpaurheilijaa tai edes himoliikkujaa, kun keho ei sitä siedä. Mä tarvitsen ehkä tavanomaista enemmän lepoa, ruokaa ja aikaa. Ja se mistä nuo ahdistuksen tunteetkin usein johtuu taitaa olla vaan tää ylivirittynyt hermosto. o_O
Vinkkejä stressinhallintaan otetaan vastaan, mulla ei toimi mitkään mindfullnesit, testattu on :grin

Mul on hirvee kateus ;( pari serkkua ja enon porukka oottavat lasta.. mul on luuseri olo, ku ei tärppää. Ja jos ei tärppää myöhemminkään nii jäädään kokonaan ilman. Ku en pääsis hedelmöityshoitoihin...

Mul on hirvee kateus ;( pari serkkua ja enon porukka oottavat lasta.. mul on luuseri olo, ku ei tärppää. Ja jos ei tärppää myöhemminkään nii jäädään kokonaan ilman. Ku en pääsis hedelmöityshoitoihin...

Mikset pääsis?

Täällä on nyt kp 29/30. Oireita on (tai kuvittelen olevan) alkuviikon selkäkipu, pari päivää tavallisuudesta poikkeava pissahätää, nenän tukkosuus (ei flunssainen) ja tänään alkanut etova olo.

Onko täällä ollut kiertopäivistä listaa? Aikaisemmissa raskauksissa muualla palstaillessa se oli kiva tapa seurata, ketä porukassa on ja missä kukaki menee. :grin

Monella näköjään piinapäivät suunnilleen samassa kohtaa ku mulla. Täällä kp 27/27-32, tissit olleet jo 1,5 vkoa arat/kipeet/turvonneet. No se nyt voi johtua niin monestakin asiasta ja onhan sitä ennenki ollu. Mutta huomenna lääkäri tutkii rinnat eritteen takia koska labra-arvoista ei löytynyt mitään selitystä. Ja on tässä ehkä jotain muutakin ollu mutta mä yritän ajatella vaan että mieli aiheuttaa niitä. Testaan vasta ens viikolla jos menkat ei ala

Zarar_ oon monesti miettinyt tota samaa, miten sitä onkin niin hormoonien vietävissä! :devil07 viikko oviksen jälkeen kun alkaa masentaa ja vituttaa niin tietää että menkathan ne sieltä on tulossa, ja kun vuoto loppuu niin on taas niin optimistinen ja hyvällä tuulella. Puolet kuusta oon täys hirviö:smiley-ashamed005

Täällä kans kauheita kateuden tunteita kun joku kertoo raskaudesta, välillä oon jopa vältellyt vauvoja/pieniä lapsia kun tuntuu oma tilanne niin pahalta:sorry:
Täällä kp 14 ovistesti näyttää negaa, tässä kierrossa ootan plussan ovistestiin ja sit vasta alotan terolutit:pompus: mieliala kuitenkin aika hyvä:happy:

Alkukierto on mennyt hiiitaaaasti. Nyt kp10 ja tein ensimmäisen ovistestin tässä kierrossa. Siinä yllättäen olikin jo melkein tasavahvat viivat. Olisiko ovulaatio on lähipäivinä. Viime kierrossa samanlainen viiva tuli kp14 ja seuraavana jo ovisplussa.

Oman tilanteen päivitys:
Lääkäri soitti sopivasti tiistaina että letrot otetaan kokeiluun ja tänään otettu eka pilleri (eli kiertopäivät 5-9). Perjantaina 13. päivä :nailbiting: olisikin sitten ultra onko letrot vaikuttanut.. Toivottavasti ei ole huono enne tuo päivämäärä :smiley-angelic001:grin

Tsempit kaikille, täällä piina vaan pahenee kokoajan. Inssi tehty viime pe, nyt siis kp23/dpo5-6/31. Jokohan aloittais ens ma testailun, vaikka onkin varmasti ihan rahan hukkaa :grin mulla on verikokeet pe 13.3, ei varmaan tiedä toi päivä kovim hyvää. Taikauskokin povaa negaa.. Oireita tuntuu olevan kokoajan ja alan kallistua sen puolelle, et voisin jopa olla raskaana. Kyllä taas putoaa kovaa ja korkealta jos/kun nega tulee.. :wideyed:

Mä havahduin tänään kelaamaan, että miettikää, miten paljon hormonitoiminta vaikuttaa kehossamme kaikkeen - ajatuksista toimintaan :bookworm:

No niinpä. Mä ainakin vellon oviksen aikaan niin syvissä vesissä et huhhuh.
Fyysinen kipu ja pahoinvointi on jotain aivan omaa tasoaan... Joskus on vaikea ymmärtää, että oma keho kääntää aivan kaiken ylösalaisin yhtäkkiä, ja aivan yhtä vauhdilla normaaliksi oviksen jälkeen.
:bored:

Joo tää on ihmeellistä. Mieskin sanoo aina kun menkat alkaa, että sähän rauhotuit :hilarious:
Eli monsteri oon mäkin menkkoja ennen :grin tänään viimeeks sellanen raivo päällä, ennen kaikkea ihmisviha kaikkia kohtaan, ketkä nään ja mies joutui tulilinjalle :grin mies heittelee niitä kommentteja, et oon raskaana, ku tietää miten niihi reagoin ja sanoin sille kyllä, että empä usko :hilarious:
Onneks iltaa kohden vähän raivo laantunu ja kykenin jo normaaliin kommunikointiin :grin
Päätä särkee puolta vaihdellen, mut menkkoja ei näy, tänään olis pitäny alkaa kp 32 ja testasin viimeeksi tänä aamuna niin tyylipuhtaan negan, tosin en herkällä - et tuskimpa tässä raskaana ollaan :hilarious:
Alkais vaan nyt nuo menkat, kun muuten tää kierto varmaan tulee venähtämään jonkun verran. Kun en millään jaksais tätä omaa sekoilua ja fyysisiä oireita :stop:

Täällä tokavikan e-pilleriliuskan viimenen pilleri menee nyt eli 28 päivää ja sitten alkaa ehkäisytön aika :happy093pääsen paremmin tänne mukaan jännäilemään :grin tosin enemmän sellaisella tjot-meiningillä, en aatellu (taaskaan) tikutella tai tarkemmin yrittää bongailla oviksia ainakaan alkuun, katsotaan mitä tapahtuu.

Iltaa ladyt :happy: täällä ny sit dpo 11 kp 24, etova olo lisääntynyt iltaisin, tissit edelleen kipeitä ja verisuonet näkyy kun hämähäkki verkko olis ylläpuettuo_O vatsa/munasarjat ei nippailee enää niin paljon kun aiemmat päivät. 4-5 päivän päästä pitäisi täti tulla kylään vaikka odotettu ei oo:wtf: Olen huomannut nyt tämän yk aikana ison muutoksen itsessään, en stressaa ja oon muutenkin pelottavan rauhallinen asiaan suhteen. Kaikille jotka tarvitsevat halin niin tästä virtuaalinen hali, pidetään peukkuja kaikille jotka sitä tarvitsevat:3some

Takaisin