Raskaaksi 2020

Beanen, mulla terot määrätty ihan se kp15-24, vaikka raskautumistoive. Kuulostaa kyllä jokseenkin melkoisen loogiselta tuo sun gynen määräys, että lopettaa pikkuhiljaa...

Etenkin jos on keltarauhasen toiminnassa mitään häikkää, tiputtelut ym niin tuo on varmaan hyvä ohje, vois kuvitella et jos ei häikkää ole (esim pitkät kierrot ilman välivuotoja) niin vaikka silti lopettaa seinään, raskauden alun oma keltarauhashormonituotanto riittäis ylläpitämään raskautta jos se on päässyt alkamaan :bookworm:
 
Beanen, mulla terot määrätty ihan se kp15-24, vaikka raskautumistoive. Kuulostaa kyllä jokseenkin melkoisen loogiselta tuo sun gynen määräys, että lopettaa pikkuhiljaa...

Etenkin jos on keltarauhasen toiminnassa mitään häikkää, tiputtelut ym niin tuo on varmaan hyvä ohje, vois kuvitella et jos ei häikkää ole (esim pitkät kierrot ilman välivuotoja) niin vaikka silti lopettaa seinään, raskauden alun oma keltarauhashormonituotanto riittäis ylläpitämään raskautta jos se on päässyt alkamaan :bookworm:

Yleensä hoidoissa tehdään niin, että keltarauhasvalmisteen käyttäminen lopetetaan siinä seuraavan odotetun kierron alkamisen paikkeilla, vaikka plussaisi. Silloin jos tehdään hoito täysin lääkkeellisesti, eli ei tule ollenkaan omaa ovulaatiota, niin keltarauhasvalmisteita täytyy käyttää jonnekin rv 10 tienoille. Te, jotka noita käytätte - kannattaa vielä varmistaa omalta lääkäriltä mitä pitää tehdä, jos plussa pärähtää tikkuun.

Toivottavasti teroista on hyötyä teille, jotka niitä nyt kokeilette! :)
 
Toivotaan :happy: Mä olen kaks kertaa raskautunut sellaisen kierron jälkeen, kun menkat on olleet todella epätavallisen runsaat, toivotaan sulle samaa :wink

Toivotaan :happy:❤️ Jos seuraavassa kierrossa ei tärppää niin pidämme taukoa. Kesällä sitten uuteen yritykseen :happy: Hajoo muuten pää. Lisäksi 2022 vauva olisi hyvin tervetullut. Saisi monta keskeneräistä asiaa hoidettua ensivuoden ns deadlineen mennessä. Niin jos kesällä tärppää niin voi olla ihan hyväkin :happy:
 
Täällä ovulaatio taitaa olla tuloillaan! Testin perusteella arvioisin, että plussa voisi olla ehkä jo huomenna. Aika nopeasti näköjään palautui kuitenkin, nyt 8 päivää mva:sta :)
 
Move88 millä ohjeella sinulle terot määrättiin kun sulla samaa tiputtelua, eikö ollutkin?
Mulle määrättiin tuolla 10pv oviksen jälkeen kuurina ohjeella. Ja siis gyne erikseen vielä korosti, et hän määrää tän nyt tiputtelun takia, eikä raskautumiseksi. Mutta ymmärsi kyllä että raskaus tavoitteena, luulen ettei vaan halunnut nostattaa liikaa toiveita terojen suhteen :think005 tuo kuurihan aina loppuu ennen menkkoja ja ite testaan vasta kutakuinkin sillon kun menkkojen pitäis alkaa, eli välipäiviä väkisinkin tulisi teroista joka tapauksessa vaikka niitä jatkais raskaanakin. Hmm, mielenkiintoista et sait tuollaisen ohjeen kyllä!
 
Mä mietin et taidan nyt tehä niin et aloitan ne oviksen jälkeen ja syön sen 10 päivää ja sit jään odotteleen menkkoja. Eikös se kuitenkin ole niin et ei terojfn lopetus vuotoa käynnistä jos on raskautunut? Et sit jää menkat tulematta?
 
Mä mietin et taidan nyt tehä niin et aloitan ne oviksen jälkeen ja syön sen 10 päivää ja sit jään odotteleen menkkoja. Eikös se kuitenkin ole niin et ei terojfn lopetus vuotoa käynnistä jos on raskautunut? Et sit jää menkat tulematta?

Jos on lyhyehkö luteaalivaihe, niin teroilla voi tukea sitä. Silloin ei ehkä kannattaisi ihan noin aikaisin lopettaa niitä. Jos siinä ei ole mitään häikkää, niin tilanne lienee toinen. Itse menisin lääkärin ohjeen mukaan.
 
Mä mietin et taidan nyt tehä niin et aloitan ne oviksen jälkeen ja syön sen 10 päivää ja sit jään odotteleen menkkoja. Eikös se kuitenkin ole niin et ei terojfn lopetus vuotoa käynnistä jos on raskautunut? Et sit jää menkat tulematta?

Jep. Niin se meni itellä esikoisen kohdalla ja muilla sillon joilla oli terot käytössä:happy: mulla toki oli clomitkin lisäksi mutta silti :smug:
 
Moi kaikille
Kirjoittelin viime vuoden lopussa ja nyt tän vuoden alussa tänne. Muutama aikainen km oli silloin, sen jälkeen parisuhde koetuksella ja pidettiin syksyyn asti breikkiä vauva asioissa. Sivusta seurannut keskusteluja silloin tällöin, mutta en ole kommentoinut. Nyt tässä kierrossa kesken erään kauniin päivän ja touhujen mies vaan totesi että miten ois, no siinä talleteltiin ja myöhemmin laskin että olipas osuvaan aikaan ja katsotaan mitä tulee. Nyt tuli tällänen!! :wideyed::bounce:excited001
 

Liitteet

  • IMG_20201127_220855__01.jpg
    IMG_20201127_220855__01.jpg
    21.5 KB · Katsottu: 177
Mulla siis ongelmana on 6 päivää ennen menkkoja alkava pieni verinen tiputteluvuoto. Eli onko siis kyse luteaalivaiheen lyhyydestä vai mikä tämä on? Tuntuu nyt vaan karmivalta syödä noita teroja jos sit vaikka testi näyttää plussaa? Et milloin ne sit oikeen lopetetaan et voiko niitä joutua syömään pitkälle? Mikä idea siinä on et ne lopetetaan pikkuhiljaa? Jostain kiinnitymisestä se puhui.
 
Mulla siis ongelmana on 6 päivää ennen menkkoja alkava pieni verinen tiputteluvuoto. Eli onko siis kyse luteaalivaiheen lyhyydestä vai mikä tämä on? Tuntuu nyt vaan karmivalta syödä noita teroja jos sit vaikka testi näyttää plussaa? Et milloin ne sit oikeen lopetetaan et voiko niitä joutua syömään pitkälle? Mikä idea siinä on et ne lopetetaan pikkuhiljaa? Jostain kiinnitymisestä se puhui.


Idea, että ne lopetetaan pikkuhiljaa on varmaan mun käsityksen mukaan se, ettei hormonitaso "romahda" ihan yhtäkkiä. Tuskin niitä kovin pitkälle joutuisit syömään, vaikka raskautuisit. Tuon tiputtelun kannalta vaan voi olla parempi jatkaa hieman pidempään, kuin se 10 päivää. Ei siitä varmasti mitään ongelmaa aiheudu, jos noudatat lääkärin ohjetta.

Tärppionnea!
 
Joo kun eihän niistä haittaa ole sikiölle et ovat turvallisia.
Ultrassa löytyi myös myooma kohdusta. Viimeksi ek sitä ultrassa ollut vuosi sit. No gyne sanoi ettei se vaikuta mahdolliseen raskauteen et oli sellasessa ok paikassa ja ei ollut kovin iso. Ne voi kasvaa raskauden aikana ja sit pienenee synnytyksen jälkee. Mut sano et ei pitäs olla probleemaa.
 
Mulla siis ongelmana on 6 päivää ennen menkkoja alkava pieni verinen tiputteluvuoto. Eli onko siis kyse luteaalivaiheen lyhyydestä vai mikä tämä on? Tuntuu nyt vaan karmivalta syödä noita teroja jos sit vaikka testi näyttää plussaa? Et milloin ne sit oikeen lopetetaan et voiko niitä joutua syömään pitkälle? Mikä idea siinä on et ne lopetetaan pikkuhiljaa? Jostain kiinnitymisestä se puhui.

Tiputteluvuotohan voinee johtua keltarauhashormonin liian vähästä määrästä, ja terot sitä tukee niin ettei tiputtelua pääse tulemaan. Menkat kun alkaa yleensä siinä vaiheessa jos raskautta ei oo alkanut kun keltarauhashormonitaso laskee. Kiinnittymisen jälkeen keltarauhashormoni ylläpitää raskautta, ja terojen lopetus sun tapauksessa pikkuhiljaa varmaan on just siihen että se keltarauhashormonitaso säilyy tarpeeks pitkään hyvällä tasolla jotta ei tiputtelu ala heti kiinnittymisen jälkeen. Terot voi lopettaa plussasta huolimatta koska jos raskaus alkaa, keltarauhashormonia erittyy yhä, mut pikkuhiljaa lopettaessa se taso ei romahda liian nopeasti. Näin mä sen ajattelisin :happy:

Ja mulla esim kun saattaa olla pitkät kierrot, terot on säännöllistämään kiertoa, jonka kautta omien muiden hormonitasojen pitäisi korjaantua, oviksen tulla ajoissa jos ne korjaantuu ja sitä kautta raskauden alkaa.
 
Juu aivan. Kyse on varmasti siitä ettei yhtäkkiä romahda hormonit kun niissä muutenkin vajausta kerran tiputtelee joka kerta ennen menkkoja. Meen nyt gynen ohjeen mukaan ja jos sattuis niin käymään et plussa tulis niin jätön soittopyynnön gynelle et mites jatko. Pregnyliä en nyt vielä tässä kierrossa kyllä ota kun eihän tässä ole vielä kauaakaan yritystä edes ja terojakaan vielä koitettu. Jos ei myöhemmin ala kuulua niin sit pregnyl irrotuispiikki, jos näyttää ettei ovis tapahdu lh piikistä huolimatta. Nyt kun limat on jäänyt tulematta viimekierroilla...
 
@Beanen noin tekisin myös ja lääkärin ohjeella :) meillä siis hyvin sama tilanne, mut sulla vielä pidempi tuo tiputtelujakso. Mulle lääkärimääräs jo kp14 alkaen ne terot, mutta meinasin kyllä tarkkailla et ovis on varmasti mennyt, vaikka yleensä se onkin tohon mennessä jo ollut. Menkat tulee jos hedelmöittymistä ei tapahtunut ja jää pois jos raskaus alkaa, mut tosiaan ihan turvallisiahan terojen pitäis raskaanakin olla :)
 
Hitsi, paljon viestejä enkä oo ehtinyt lukemaan! Luen ajan kanssa myöhemmin :)

omanapailemaan tulin, oon lähdössä sinne juhliin minne piti jättää menemättä koska raskaus. Nyt hyvillä mielin vähän tuulettumaan ja siis, ovistesti näytti tällasta. Taitaa olla siis pian jo tulossa! Oon ihmeissäni. :)
 

Liitteet

  • 2CCD6AF4-5489-45E3-9898-8B3D5A23B07A.jpeg
    2CCD6AF4-5489-45E3-9898-8B3D5A23B07A.jpeg
    6.8 KB · Katsottu: 105
Takaisin
Top