Raskaaksi 2020

Onko tietoa et kun gelee royale sisäältää myös luontaisesti a vitamiinia niin onkohan haittaa ? Kun a vitsmiiniä ei suositella raskauden aikana eikä niissä raskautta suunnittelevillekkaan vitamiineissa sitä ole?

Taitaa suomi olla niitä harvoja maita missä A-vitamiini on kielletty. Ei kait siitä niin haittaa ole kun sitä tulee myös normaalista tasapainoisessa ruokavaliossa :0
 
Hei

Täällä kanssa yksi sivusta seuraaja joka uskaltautui kirjoittamaan :happy: Minulla siis eskari poika ja nyt elämäntilanne sellainen, että haave olisi raskautua. Elokuun lopussa otin kierukan pois ja mitään kehon oireita en osaa tulkita, kierto ei ole vielä tasoittunut, mutta toiveita silti elättelen ❤ tämä on kyllä piinallista
 
Muokattu viimeksi:
Kp7, menkat loppui eilen ja olikin kyllä pitkästä aikaa tuskaset. :hungover:
Tallettelut alotettu, vaikkakin mies nyt alkoi epäröimään et onks tässä mitään järkeä :confused: Sanoo siis kyllä haluavansa lisää lapsia, mutta pelkää samalla miten jaksetaan. Ihan aiheellistahan tuo on ja kyllä sitä itelläkin pyörii kaikki mahdollisuudet mielessä. :whacky011
 
Tervetuloa uusille, toivottavasti on vaan nopea visiitti ja plussaus tulisi pian :happy:.

täällä kp21, tänään kavereiden kanssa viiniä niin testasinpa huvikseen ja tottakai oli nega :grin. En muuta olettanutkaan. Alunperin ajattelin odottaa tuonne ensi viikon sunnuntaihin mutta en sitten malttanutkaan :hilarious:.
 
Mietin tässä et uskaltaiskohan sitä kohta testailla? Tällä hetkellä kp 32 ja aikaisemmat pari kiertoa ollut 32-35 pvä... tai sit yritän malttaa maanantaihin, jos ei menkat ala.
 
Kiva saada uusia naamoja! :greet025 toivottavasti on tosiaan lyhyt visiitti!

itsellä sellainen olo että kuuluu jo kalustoon :finger002 mutta on kyllä kiva fiilis kun sai noi terolutit kokeiluun. jännä nähdä tuleeko niistä mitään sivuvaikutuksia. tässä kierrossa on muutenkin ollu jotenkin erilainen olo, ehkä kun on toista kiertoa ja isommalla annoksella noi geleet ja siveydenpuukapselit käytössä. dpo2 vasta :whacky011
 
Omaa napaa: Mulla on tänään 6-7 dpo. Riippuu vähän miten laskee, kun eilen siirretty alkio oli 6-päiväinen, mutta se siirrettiin ikään kuin 5-päiväisenä tai siis 5 dpo, kun oli vaan ollut vähän hitaampi yksilö. No joka tapauksessa tänään iltaa kohti on tuntunut menkkamaista kipua alavatsalla. Eikö joillain ollutkin tällaisia tuntemuksia kiinnittymisen aikoihin? Mulla ei esikoisen kanssa ollut mitään tuntemuksia vatsassa ennenkuin vasta paljon pidemmällä raskaudessa. Toivo kuitenkin herää, että olisi hyvä merkki. :woot:
Mulla on siirretty lukemattomia kertoja noin 3-4 päiväisiä alkioita ja ainakin kahdessa viimeisessä siirrossa (kummastakin pysyvä plussa) tunsin PP 2-4 välillä äkillistä ja melko kovaa menkkamaista kipua. Uskon että kiinnittymisestä oli kyse. Jälkimmäisessä tiesin heti kun kipu alkoi että nyt tärppäsi ja tein PP 6 ekan haamun esiäidin liuskatestiin.

Pidän peukkuja täällä taustalla :smiley-angelic001
 
Kipua, menkkakipua, laimeana ja ärsyttävänä.. mut ei muuten mitään. :happy3 saa nähdä. Yhä jännittää koska viikonloppua vietän miehen isän luona koska miehen metsästys.. :confused: eli toisin sanoen ei mitään tekemistä ja lähinnä haluaisin töistä käskyn pyyhältää paikalle. Rahahuolia nimittäin kun elää kelan turvin. Siis minä. :smiley-angry026 elän talletuksesta omaan kukkaroon tyylillä :smiley-angry017
 
Mulla on siirretty lukemattomia kertoja noin 3-4 päiväisiä alkioita ja ainakin kahdessa viimeisessä siirrossa (kummastakin pysyvä plussa) tunsin PP 2-4 välillä äkillistä ja melko kovaa menkkamaista kipua. Uskon että kiinnittymisestä oli kyse. Jälkimmäisessä tiesin heti kun kipu alkoi että nyt tärppäsi ja tein PP 6 ekan haamun esiäidin liuskatestiin.

Pidän peukkuja täällä taustalla :smiley-angelic001

Kiitos! Olispa nyt siitä kyse. Testaan varmaan ma tai ti, kun on 10-11 dpo. Haluan nähdä yrittääkö jotain edes tapahtua, kun on nyt kaksi kemiallista taustalla.
 
Onko tietoa et kun gelee royale sisäältää myös luontaisesti a vitamiinia niin onkohan haittaa ? Kun a vitsmiiniä ei suositella raskauden aikana eikä niissä raskautta suunnittelevillekkaan vitamiineissa sitä ole?

Siis haittaa raskautta yritettäessä? Ei tietenkään :) koska raskaana olevakin tarvitsee tietysti a-vitamiinia, mutta raskaana oleva ei saa saada sitä liikaa, koska sitä on monissa ruuissakin luontaisesti. Ja raskaana olevan a-vitamiini tarve on korkeampi kun ei raskaana olevan ihmisen, mutta koska sitä on helppo saada liikaa ja liika a-vitamiini voi auheittaa sikiölle terveyshaittaa ja keskenmenoa naisille, niii siitä syystä ei suositella a-vitamiini lisiä tai maksaa suurina määrinä, koska siinä on paljon luontaisesti a vitamiinia. Maksamakkaraakin esim. Saa syödä jonkun verran.

Gelee royaliahan ei suositella raskaana oleville, koska luontaistuote , joten sen syöminen kannattaa lopettaa viimeistään Plussaan jos ei jo ennemmin esim. Viikko oviksesta.













Mä tänne unohdin kirjoitella että mä plussasin! :hello2digikin jo raskaana 2-3
 
Onnea Julia.84:happy:

En tiedä mikä mua vaivaa kun menkat alkoi keskiviikkona ja siitä lähtien olen voinut pahoin! Ei ole ikinä ollut tällästä, siis etoo niin hirveesti ettei mitään rajaa. Jos ei olis menkkoja niin olo on ihan sama kuin alkuraskauden pahoinvoinnissa!:yuck:
 
Kiva saada uusia naamoja! :greet025 toivottavasti on tosiaan lyhyt visiitti!

itsellä sellainen olo että kuuluu jo kalustoon :finger002 mutta on kyllä kiva fiilis kun sai noi terolutit kokeiluun. jännä nähdä tuleeko niistä mitään sivuvaikutuksia. tässä kierrossa on muutenkin ollu jotenkin erilainen olo, ehkä kun on toista kiertoa ja isommalla annoksella noi geleet ja siveydenpuukapselit käytössä. dpo2 vasta :whacky011

En tiedä oliko gynen kanssa puhetta tosta siveydenpuusta, mutta muistan lukeneena jonkun (englannin kielisen) artikkelin, missä suositeltiin lopettamaan siveydenpuu jos on muita hormoni tuotteita käytössä. Ajattelin vaan mainita. :)
 
Pieni toivo ehti tulla mieleen, mut täällä alko menkat :sad001 Ei muuta, kun menkkaralli käyntiin ja katsellaan ens kuussa
 
En tiedä oliko gynen kanssa puhetta tosta siveydenpuusta, mutta muistan lukeneena jonkun (englannin kielisen) artikkelin, missä suositeltiin lopettamaan siveydenpuu jos on muita hormoni tuotteita käytössä. Ajattelin vaan mainita. :)
Ei ollu puhetta, mutta kiitos vinkistä! :)
 
Eilen alkoi sukkapuikkomainen kipu eri puolilla alavatsaa ajoittain. Semmosta repivää ja lyhytkestoista mutta toistuvaa. Noh.. tänään tipahti hyytymiä pönttöön ja menkat tulvii siteiden yli :sorry: eli kp1 ja yk 9
 
Muokattu viimeksi:
Eilen alkoi sukkapuikkomainen kipu eri puolilla alavatsaa ajoittain. Semmosta repivää ja lyhytkestoista mutta toistuvaa. Noh.. tänään tipahti hyytymiä pönttöön ja melkat tulvii siteiden yli :sorry: eli kp1 ja yk 9

Pahoittelut :sorry: Onko sulla aina normaalistikin noin runsaat menkat?
 
Mulla jatkuu tänäänkin tämä hyvin erikoinen vuoto. Nyt illalla tuli taas sellainen parin ruokalusikallisen kokoinen iso kiinteän oloinen limahyytelö ja jotain pienempiä palasia valuu myös pois kehosta. Menkat siis tässä kierrossa alkoi kp 19 eli noin 8-10 päivää liian aikaisin, tämä on siis joku välivuoto? Mutta mitä ihmettä nämä hyytelömäiset palaset oikein on, ne on niin suuria että tuntuu jo raskausmateriaalilta mutta kun testit näyttää negaa niin eihän se voi sitäkään olla..?:anyone
 
Kävin gynellä joka naistentautien ja synnytysten lääkäri niin hän määräs terot ja halutessani pregnyli pistoksen. Otin pregnyl reseptin mutta en aio vielä noin järeitä keinoja ottaa käyttöön. Se vaatii seuranta ultran. Terot määräsi nimenomaan alkuraskauden tukilääkkeeksi niin että aloitetaan 4 päivää ovisplussasta ja kun tulee raskaustestiin plussa niin pikkuhiljaa pienentäen annosta lopetetaan terot kun ei saa missään nimessä lopettaa seinään.
Vuotohäiriöön kuulemma ohjeistus olisi kp15-24 mut raskautumiseen eri.

Miten muilla määrätty jos toiveena juuri raskaus? Onko ketään?
 
Takaisin
Top