Raskaaksi 2020

Moony, pahoittelut :Heartpink

Tervetuloa Seelma! :cheers

Avena, viimesimmässä toki näkyy jotain, ja jos oot itse täysin varma niin eihän se silloin muiden mielipiteestä ole kiinni mitä sinä tikussa näet. Toki vuoto kertoo, että voi kyseessä olla myös kemiallinen/keskenmeno, ja se selvinnee jossain vaiheessa selkeämmin. Itse sorruin tekemään ainakin 20 positiivista testiä kemiallisessa raskaudessa, yrittäen sillä saada varmuutta mutta lopulta useatkaan testit alussa eivät kuitenkaan kerro miten raskauden osalta tulee käymään. Tsemppiä!

omanapa;
Kp16, aloitettu terolutit. Tallettelut olleet hyvin käynnissä, ja eilen illalla ovismainen kipu vasemmalla. Toki ovis jäi testaamatta tässä kierrossa joten varmaa se ei ole että se ylipäätään tuli/tulee, mutta parin viikon päästä ootellaan tätiä tai testaillaan :happy: poika isällään ja viikon päästä kun tulee takaisin onkin melkein jouluun saakka meillä, yksi mummolaviikonloppu suunniteltuna :happy: 20 työpäivää jäljellä, sit alkaa joululoma ja vaihtuu työpaikka (ja pysyvästi!:joyful:) 4.1 :smug:

Huomenta :grumpy: enpä saanut nukuttua sen jälkeen kun heräsin klo 4, ja kävin sitten tekemässä tämän päivän testin. Kp 24/29. Ja taidan jäädä seuraavaksi vaan odottamaan menkkojen saapumista. Ei oo viivat vahvistumaan päin, enkä enää tiedä onko koko viivaa olemassakaan! Höh! Ehkä ensi kierrossa tärpppää?:Heartpink ihan kun olisi jo jotain rusehtavaa valkovuotoakin tullut, en kyllä varma ole mut siltä se vaikutti. Ekassa kuvassa noin 4-5min kastamisesta, ja toisessa sitten minuutti. Plussatuulia kaikille!

Ei vielä kannata luovuttaa...Kyllä tuossa näkyy haamuviiva mielestäni. Oikealla siis kuvassa. :)

Tervetuloa! :welcome

Mulla ei oo endoa, mutta oon ymmärtänyt, että juurikin hormoniehkäisy rauhoittaa endoa ja ehkäisyn lopettamisen jälkeen on hyvät mahdollisuudet raskaaksi tulemiselle. Mulla itselläni on välillä kystia, isojakin, mutta gynen mukaan ne eivät vaikuta raskaaksi tulemiseen, vaikka voivatkin olla kivuliaita. Mun kystille ei oo koskaan tehty mitään, annettu vain rauhoittua itsekseen. Tsemppiä ja toivottavasti pian saat vastauksia ja mahdollisimman nopeasti plussan testiin :Heartred

Mulla kp10 ja ovisoireita on. Testi vielä nega, onneksi. Tiistaina ultra ja haluaisin nähdä minkä kokoinen rakkula siellä kasvaa, joten jospa ovis ei oo ennen sitä :)

Kiitos kovasti, jotain tälläisiä kokemuksia toivoinkin kuulevani. Meillä ei ole perinnöllistä alttiutta endolle, mutta juurikin näille kystille on. Ainoa mikä pelästytti, oli niiden määrä. Nyt ei auta kuin odotella. Seuraavalla käynnillä aion kyllä painottaa tätä vauvahaavetta. Kiitos vielä. :Heartred

Kiitos :Heartpink

Vaikka ehtisin ajattelemaan jo pitkälle ja ”ihan raskaana” perjantaina söin ravintolassakin sen mukaan rajatulla ruokavaliolla niin kyllä se pelko vuodosta oli sen verran läsnä nää muutamat päivät että ehtis vähän varautumaan.. ja onneksi meni kesken nyt eikä viikkojen päästä. Luulen kyllä että oli tärpännyt jo ekasta ovulaatiosta ja olin jo viikolla 6 ja toka luultu positiivinen ovulaatiotesti näytti jo raskautta. Jos jotain positiivista hakee, niin helposti ainakin tärppäsi, joten elättelen toiveita jospa sieltä uudelleen saatais alku aikaiseksi ja olisi suotuisampi tilanne nyt kuukautisten jälkeen.

Kiitos :Heartpink

Vaikka ehtisin ajattelemaan jo pitkälle ja ”ihan raskaana” perjantaina söin ravintolassakin sen mukaan rajatulla ruokavaliolla niin kyllä se pelko vuodosta oli sen verran läsnä nää muutamat päivät että ehtis vähän varautumaan.. ja onneksi meni kesken nyt eikä viikkojen päästä. Luulen kyllä että oli tärpännyt jo ekasta ovulaatiosta ja olin jo viikolla 6 ja toka luultu positiivinen ovulaatiotesti näytti jo raskautta. Jos jotain positiivista hakee, niin helposti ainakin tärppäsi, joten elättelen toiveita jospa sieltä uudelleen saatais alku aikaiseksi ja olisi suotuisampi tilanne nyt kuukautisten jälkeen.

Voi itku :sorry: Menetys on aina menetys, oli se millä viikolla tahansa. Kyllä sitä ehtii heti toiveet ja odotukset nousta, kun sen plussan testiin saa. Voimia :Heartred

Jotenkin vaikea vielä kirjoitella mihkään plussanneiden ryhmään. Tai ei vielä uskalla ja kun ei oikeen tunnu ees siltä että olisin oikeesti raskaana o_O :hilarious:
En oo enää testaillut. Olo on jännä, tosi tyyni ja hyvä, rauhallinen. Tekee mieli ihan sairaasti kinkku voileipäkakkua, mutta en jaksa alkaa tekee :sad001 :hilarious:

Näin viime yönä unta että olin menossa ultraan ja mulla oli jo pieni raskausmaha, selvis että tyttö ois tulossa :rolleyes: ihana uni kaikin puolin. Ja fiilis hyvä kaikin puolin.

Muokattu viimeksi:
27/28 vaihtui kp 1 ja olen helpottunut kun ne varhaiset haamuttelut vaihtui negoihin enkä enää odotellut muuta kuin että alkaispa jo menkat, onneks alkoivat ja pääsee uuteen kiertoon

Tsempit kaikille jotka ootte taas pettymyksen kohdanneet
<3

Täällä kp14, cb:n tupladigillä vilkkuvaa naamaa tullut nyt neljä päivää, josko huomenna olisi jo plussa :rolleyes: Sofin liuskat ei edelleenkään näytä niin mitään, en ymmärrä :bored: pitää yrittää tässä vielä päivän mittaan testailla josko edes jotain viivaa niihin tulisi. Aiemmin oon kuitenkin saanut ees vähän vahvempia. Otapa näistä selvää :confused005 luotan nyt tuohon digiin kuitenkin edelleen. Varmaan jos ei nyt nappaa niin ens kierrossa yritän olla tikuttelematta ja miettimättä sen enempää...

Mä oon tässä kierrossa tehnyt jo aika monta noita rfsu liuskoja ja aina puhdas nega. Nyt tein just yhden ja siinä kyllä näky jo testiajalla joku ihan haamujen esiäiti mutta ei ollut kyllä puhdas nega. Jos tämä nyt oli jotain niin huomenna se on pakolla vahvempi. Eipä tartte sit vatvoo. Mutta taidampa tietää et huomenna sd onkin puhdas nega:grumpy: Menkkakivun tyylisiä kipuja ollut jo monta päivää. Mitään ei edelleenkään tiputtele mikä on kyllä tosi outoa!!:wideyed:

Täällä vaan pyöritellään peukaloita ja ihmetellään koska pääsis taas töihin, eli toisin sanoen kun joku on poissa tai tarvitaa muuten apua.. ja se kauanko siihen menee.. en tiä :grumpy:

Muute ei mitää, taas tasasen ankeeta ootella et viikko, vähän yli, olis menny ni uskaltais taas koskee testeihin. :angelic:

Nii ja pahoittelut Moony!! Otan osaa km!

Kp 32 vaihtu kp1. Hitsi ku sitä aina nousee toiveet ennenko menkat alkaa... no nyt kohti yk5.

Jotenkin vaikea vielä kirjoitella mihkään plussanneiden ryhmään. Ei uskalla tai kun ei tunnu siltä että olisin raskaana o_O :hilarious:
En oo enää testaillut. Olo on jännä, tosi tyyni ja hyvä, rauhallinen. Tekee mieli ihan sairaasti kinkku voileipäkakkua, mutta en jaksa alkaa tekee :sad001 :hilarious:

Näin viime yönä unta että olin menossa ultraan ja mulla oli jo pieni raskausmaha, selvis että tyttö ois tulossa :rolleyes: ihana uni kaikin puolin.

Toivottavasti unesi käy toteen :rolleyes:

Oonko ainut joka välillä ihmettelee tuota sympatiaa reaktion/ sydämen käyttöä? Kun se jotenki tuo mieleen sellasen surullisia yms kohtaan sympatiat, mutta monesti täällä sitä nähnyt käytettävän tällöisiin iloisiinkin viesteihin ku toi Milalain, et mitä se niinku siis tarkoittaa :grin
Tai miten ihmiset sen tarkoittaa?
Tosi vaikeita jotenkin osa noista reaktiosta ymmärtää. Itsehä en voi ees reakoida ku en oo vielä rekisteröinyt mut oon joskus ollu täällä pari vuotta sitten, mutta en muista mun tunnuksia ja säpöki on vaihtunut :sad001 pitäisi varmaan joskus rekisteröityä uudestaan

Toivottavasti unesi käy toteen :rolleyes:

Oonko ainut joka välillä ihmettelee tuota sympatiaa reaktion/ sydämen käyttöä? Kun se jotenki tuo mieleen sellasen surullisia yms kohtaan sympatiat, mutta monesti täällä sitä nähnyt käytettävän tällöisiin iloisiinkin viesteihin ku toi Milalain, et mitä se niinku siis tarkoittaa :grin
Tai miten ihmiset sen tarkoittaa?
Tosi vaikeita jotenkin osa noista reaktiosta ymmärtää. Itsehä en voi ees reakoida ku en oo vielä rekisteröinyt mut oon joskus ollu täällä pari vuotta sitten, mutta en muista mun tunnuksia ja säpöki on vaihtunut :sad001 pitäisi varmaan joskus rekisteröityä uudestaan

Mulle toi sympatiaa reaktio on sellanen "halaus" tai sitten sellanen "ihanaa" ; tekstistä riippuen!

Muoks: joka tapauksessa myötäelämistä ja ymmärrystä:Heartpink

Mulle toi sympatiaa reaktio on sellanen "halaus" tai sitten sellanen "ihanaa" ; tekstistä riippuen!

Muoks: joka tapauksessa myötäelämistä ja ymmärrystä:Heartpink
Mäkin miellän sen semmoseksi myötäelämisen merkiksi. Esim. Ajattelen noi Milalain viestin sympatiat sympatiat johtuvan, siitä, ettei Milalai vielä uskalla ajatella olevansa raskaana.

Mäkin miellän sen semmoseksi myötäelämisen merkiksi. Esim. Ajattelen noi Milalain viestin sympatiat sympatiat johtuvan, siitä, ettei Milalai vielä uskalla ajatella olevansa raskaana.

Piti oikein vähän muokata omaa tekstiä, kun tarkotin etten uskalla kauheesti vielä kirjoitella plussaiden ryhmään ku ei tunnu siltä että olis raskaana, mutta fiilis hyvä :hilarious: eli ei niin etten uskaltaisi ajatella olevani, koska ajattelin sitä joka ikinen hetki, ja hypistelen asiaa mielessäni :rolleyes: tekis mieli kertoa kaikille, mutta ei kyllä sitä uskalla tällä taustalla tehdä :hilarious:

Sympatia tarkoittaa toisen tunnetilaan eläytymistä / myötäelämistä. Lainaus toisaalta: "Sympatia on myötätuntoa, kykyä tuntea yhdessä toisen kanssa. Tuntiessaan sympatiaa ihminen samaistuu toisen ihmisen tunnetilaan pyrkimättä kuitenkaan ymmärtämään toista täysin."
Eli ei toki tarvii olla vaan surun tunne, vaan ihan mikä vaan :)

Piti oikein vähän muokata omaa tekstiä, kun tarkotin etten uskalla kauheesti vielä kirjoitella plussaiden ryhmään ku ei tunnu siltä että olis raskaana, mutta fiilis hyvä :hilarious: eli ei niin etten uskaltaisi ajatella olevani, koska ajattelin sitä joka ikinen hetki, ja hypistelen asiaa mielessäni :rolleyes: tekis mieli kertoa kaikille, mutta ei kyllä sitä uskalla tällä taustalla tehdä :hilarious:
Aaaa aivan! Ymmärsin väärin :p mutta ihanaa, että se on noin :Heartred

Hei täällä sivusta huutelija! Olen seurannut keskusteluanne jo pidemmän aikaa ja välillä reagoinutkin toisiin kommentteihin. Toivotan kaikille tsemppiä ja jaksamista yritykseen! :)

Olen itse 27-vuotias, ennestään esikoinen löytyy n. vuoden ikäinen. Meillä oli tarkoituksena aloittaa toisen yritys vuoden vaihteessa, mutta suunnitelmille tuli täysi käännös: vihlaisut ja vatsan arkuus paljastuivat kystiksi munasarjoissa. Gyne epäili hormonitasapainohäiriötä tai jopa endoa. Jouduin aloittamaan e-pillerit hormonien tasaamiseksi, kontrolli parin kuukauden kuluttua. Onko kellään kokemusta? Olen aivan maani myynyt ja pelko lapsettomuudesta hiipinyt mieleeni, vaikka ei pitäisi mennä asioiden edelle. Suurin kysta 6 cm. En tiedä mitä tällä haen - vertaistukea?

Lisäksi suuret onnittelut plussanneille ja halaus keskenmenon kohdanneille. :Heartpink

Mulla on endo sekä lapsettomuusdiagnoosi.
Ja noilla hormoneilla ja kipulääkityksellä sitä hoidetaan, endo kun elää nimenomaan hormoneista ja hormoneilla, ettei siihen oikein muutakan hoitoa ole. Kiinnikkeitä voidaan myös leikata pois tilanteen niin vaatiessa, jos on pahana tilanne. (Radikaali sitten ihan vihoviimeinen vaihtoehto)

Mulla tää raskautuminen ei oo ollu mikää helppo juttu ja vaikeuksia kyllä tuottaa:sorry: Kivuthan tässä on ne kaikista kamalimmat, koska ilman hormoneja tää mun endo on lähteny ny leviämään ja riehaantunu... Olispa jo raskaana niin ei toivottavasti olisi näitä kipuja ja synnytyksen jälkeen pääsisi leikkaukseen ja sais hormonit + kierukka combon takaisin

Omanapailua vielä: tein reissun vaihteeksi päivystykseen tänään kiitos näiden kipujen :smiley-angry016:smiley-angry017
Lääkäri pahoitteli kovasti kun ei voinut mitään muuta tehdä mun hyväksi ku antaa panadolia, panacodista kun kieltäydyin. Ei ihan nuo huumaavat houkuttele... Huomenna soittoa taas polille että josko pian pääsisi noihin IVF hoitoihin kun alkaa kroppa olemaan ihan puhki....

Täällä dpo 6/7. Menkkajomoja ollut, paljon enemmän vv ja nyt tullut rinnat vähän kipeiksi. Yk2 menossa,
Sunnuntaina pistetty irrotuspiikki, joten ovis ollut maanantaina tai tiistaina.:happy:

Takaisin