Raskaaksi 2020

Mies eilen rupesi puhumaan, että ei tiedä onko sittenkään oikea aika vauvalle :shifty: Että myöhemmin sitten. Siis kyllä mä ymmärrän, ollut paljon stressiä ja ei oikein viihdytä täällä minne muutettiin. Ensi kesänä varmaan muutetaan takaisin entiselle paikkakunnalle. Ennen sitä ei, että ehtii esikoisen puheterapia päästä vauhtiin ja mä ehdin valmistua, ja mies saa töistä enemmän irti. Ja ehditään hyvin säästää takuuvuokrat ja muuttokulut jne. Ennen esikoisen koulun alkua kuitenkin tarkoitus muuttaa.

Mutta se vauva! Mies sanoi, että välillä tuntuu että heti, mutta enemmän ehkä että pitäisi odottaa. Sanoin, että se on hänen itselleen selvitettävä se asia. Ja ennen ei seksiä tule, ennenkuin osaa mulle ehkäisyn tarpeen kertoa.

Kyllä mä olen hieman pettynyt. Mutta ymmärrän kyllä, jos mies kaipaa aikalisää. Haluan lapsen niin, että mies on siinä täysillä mukana. En niin, että se on mua varten tehty.

Eli en oo ihan varma, onko nyt yk5 vai ei yritystä ollenkaan :shy:

Voi flikka, jospa nyt mieli vielä muuttuisi, ymmärrettävästi "vauvanteko" on stressaavaa myös miehelle.. Mullakin mies empii välillä mutta tietää että ei voi lupaustansa enää peruuttaa ja on totutellut jo ajatukseen...

Ovistestailuista, mulla nyt kp3, milloin kannattais alkaa testailemaan ja 1x päivässä vai 2x päivässä jamihin aikaan päivästä? Mulla kierto yleensä 28-31. Kiitos vinkeistä etukäteen ☺️

Oisko tämä nyt se myyttinen ovisplussa? :hilarious:

CB digi edelleen vilkuttaa mutta nyt aamulla pregcheck tikku näytti tolta :anyone

Liitteet

• 3A6B1011-C1FF-47D8-AAE4-32078A08182E.jpeg
    3A6B1011-C1FF-47D8-AAE4-32078A08182E.jpeg
    11.8 KB · Katsottu: 132
Flikka Tsemppiä sinne! Meillä soutaa ja huopaa mies kanssa. Oli hetken ihan hiljaista kammarissa ja sit kun sen otin puheeksi niin jo virkistyi. Noh sitten pupuiltiin niin mies parahtaa lopuksi "nyt sä sit tulit raskaaksi, ei hitto".
"Me mitenkään tulla pärjään, ollaan ihan hulluja, mitä mä oon sulle mennyt lupaamaan "

Totesin vaan että sitten hän menee sinne steriinsä ja homma on sillä selvä. Siihen mies kuitenkin tuumasi ettei pystyisi elämään sen ajatuksen kanssa että hänen lupauksensa ei toteudu ja mä olen katkera hälle loppuikäni.

Joten miehet on ihan yhtä epätasapainoisia mielihalujensa kanssa kun naisetkin. Ne ei vaan kerro niitä ääneen :hilarious:

Noniin, täällä Tilkasta kotiutumassa ja kp9.

Viime ultrassa oikeassa johtimessa näkynyt neste on poistunut eikä kohdussakaan ole nestettä eli toistaiseksi ei viittaa hydrosalpinxiin eikä lähde myöskään vielä epäilyn takia leikkaamaan johdinta poiskaan, eli oikein hyviä uutisia :happy:

Vasempaan johtimeen ei aukkarissa mennyt mitään, oikealle lähti hetken odottelun jälkeen vetämään eli jotain sinne menee mutta hitaanpuoleisesti.

Vasemmalla oikein hyvän kokoinen johtofolli, ei vielä irtoamassa ja oikeallakin puolella reilusti soluja kasvamassa eli tulevaa ivf:ää ajatellen oikein hyvä juttu, että soluja kasvaa hyvin ihan luomunakin!

Kun toinen johdin on auki niin ei voida varsinaisesti sanoa, että ei voida luomusti raskaaksi tulla mutta meidän pitkän yritystaustan, keskenmenon ja kohdunulkoisen perusteella Ivf-hoidot alkaisi siis alkusyksystä, lyhyellä kaavalla mennään.
Kesä-heinäkuussa vielä virallinen suunnittelukäynti jossa päätetään lääkkeet jne. ja jos hyvä tuuri käy niin päästään aloittamaan eka hoitokierros jo ennen syksyä, kiitos lyhyen hoitokaavan.
Lääkäri sanoi, että aina välillä on semmoisia rakoja kalenterissa johon lyhyen hoitokaavan asiakkaan saa mahtumaan eli sormet ja varpaat ristissä! :happy:

Lääkäri sanoi myös, että nyt kun ollaan heidän asiakkaita niin mikäli raskaus alkaa luomusti niin päästään heille varhaisultraan ja mikäli ennen ultraa esiintyisi kovia mahakipuja tms. niin suoraan soitto heille! :happy:

Flikka ja Nannu voi noita miehiä, jospa kuitenkin saatte puhuttua ja asiat saatte selviksi :grin
Flikka olet kyllä oikeassa, että ei vauva ole yhden tahdosta kiinni, tarvitsee molemmat:Heartred

Meillä nkyinen mies puhunut heti suhteen alusta asti tahtovan lapsia ja oli heti mukana kun tuli the keskustelu ja annettiin lupa vauvalle. Ei vielä ainakaan ole "katumapäälle" tullut ja kivasti odottaa milloin se pieni pääsisi aluille. Toki molemmille se ensimmäinen.
Exän kanssa aikoinaan oli erilaista, hän souti ja huopasi asian kanssa tahtooko vai eikö, milloin olisi valmis. Onneksi emme edenneet siinä suhteessa tähän pisteeseen.
Mutta varmasti vauva kun on niin suuri päätös, iso vastuu mukana, niin herää ne pelot ja tunteet epäilyksineen.
Sama kuin itsellä tämän vauvaprojektin myötä välillä nousee pinnalle että "miten minusta sitten onkaan" mutta nuo ajatukset vilahtaa hetkessä ohi. :p

Kevät20 hyvä että siellä mies totutellut asiaan eikä ole ottanut takapakkia. Ovistestailuun suositellaan aina tekemään silloin 10-18(?) välillä, itse tein aloittaessa testailun niin aamupäivästä ja iltapäivästä, mutta en osaa neuvoa. Omatkin kokeilut oli niiin haparointia ovista bongaillessa. :banghead:

Freesias näyttää lupaavalta:angelic::Heartred Nyt peittoja heiluttamaan ahkerasti, toivottavasti pieni pääsisi aluille ja ovulaatio tapahtuu lähiaikoina :thumleft

Voi flikka, jospa nyt mieli vielä muuttuisi, ymmärrettävästi "vauvanteko" on stressaavaa myös miehelle.. Mullakin mies empii välillä mutta tietää että ei voi lupaustansa enää peruuttaa ja on totutellut jo ajatukseen...

Ovistestailuista, mulla nyt kp3, milloin kannattais alkaa testailemaan ja 1x päivässä vai 2x päivässä jamihin aikaan päivästä? Mulla kierto yleensä 28-31. Kiitos vinkeistä etukäteen ☺️

Mä käytän ite noita cb digejä ja niiden ohjeessa sanotaan, että aamuvirtsasta tai väh. 4h pidätyksellä testi.
Mun kierron pituuden ollessa 27pv niin testailu aloitetaan digeillä jo kp 7 mutta aikainen aloitus johtuu siitä, että tämä testi vertaa sun omaan, ns. normaaliin hormonitasoon ja sen nousuun.
Eli mulla kp7 hormonit vielä normaalilla tasolla ja testi antoi tyhjän ympyrän, kp 8-9 hormoni nousussa koska eilen ja tänään saanut vilkkuvan hymynaaman.

Sanoisin, että sun kierrolla voisi kp9 alottaa tekemään ovistestejä ja ite tekisin alkuun vaan aamulla. Sitten kun viivat alkaa olemaan lähempänä tasavahvoja niin esim. jos aamulla olis lähellä niin iltapäivällä tekisin uuden. ☺

Flikka ja Nannu voi noita miehiä, jospa kuitenkin saatte puhuttua ja asiat saatte selviksi :grin
Flikka olet kyllä oikeassa, että ei vauva ole yhden tahdosta kiinni, tarvitsee molemmat:Heartred

Meillä nkyinen mies puhunut heti suhteen alusta asti tahtovan lapsia ja oli heti mukana kun tuli the keskustelu ja annettiin lupa vauvalle. Ei vielä ainakaan ole "katumapäälle" tullut ja kivasti odottaa milloin se pieni pääsisi aluille. Toki molemmille se ensimmäinen.
Exän kanssa aikoinaan oli erilaista, hän souti ja huopasi asian kanssa tahtooko vai eikö, milloin olisi valmis. Onneksi emme edenneet siinä suhteessa tähän pisteeseen.
Mutta varmasti vauva kun on niin suuri päätös, iso vastuu mukana, niin herää ne pelot ja tunteet epäilyksineen.
Sama kuin itsellä tämän vauvaprojektin myötä välillä nousee pinnalle että "miten minusta sitten onkaan" mutta nuo ajatukset vilahtaa hetkessä ohi. :p

Kevät20 hyvä että siellä mies totutellut asiaan eikä ole ottanut takapakkia. Ovistestailuun suositellaan aina tekemään silloin 10-18(?) välillä, itse tein aloittaessa testailun niin aamupäivästä ja iltapäivästä, mutta en osaa neuvoa. Omatkin kokeilut oli niiin haparointia ovista bongaillessa. :banghead:

Freesias näyttää lupaavalta:angelic::Heartred Nyt peittoja heiluttamaan ahkerasti, toivottavasti pieni pääsisi aluille ja ovulaatio tapahtuu lähiaikoina :thumleft

Joo siis ei meillä mitään epäselvyyttä ole. Ihan yhdessä tuumin sitä viidettä odotetaan. Kunhan hän välillä vaan ressaa, mutta pilke silmäkulmassa on kokoajan. :p

Miehet on ihania höppänöitä :Heartred
Raskaus aika on heille vaikea mutta vielä vaikeampi on synnytys. Nainen saa siinä itselleen ikuisen kruunun. :king

Mulla on mun elämäni mies ja maailman paras isä lapsillani. :Heartbigred

Kp1 pyörähti eilen käyntiin. Ei auttanut vehnänalkioöljy,sinkki eikä greippimehu... Tulihan taas itkettyä tätä epäreilua elämää... Yk14 ? Käyntiin...

Kp1 pyörähti eilen käyntiin. Ei auttanut vehnänalkioöljy,sinkki eikä greippimehu... Tulihan taas itkettyä tätä epäreilua elämää... Yk14 ? Käyntiin...

Tsemppiä sinne! :Heartpink
Onko sinulla ollut yhtään raskautumista yritysten välillä? Jos ei, hakeutuisin tutkimuksiin mistä johtuu. Kannattaisi ainakin tutkia kilpirauhanen (tsh ja t4v) ja varastorauta (ferrit).

Mun piinailut loppuu tähän. Mies kävi tänään antamassa spermanäytteen. Ei yhtään siittiötä ollut. Hedelmöityshoitolääkäri soittelee tällä viikolla hälle. Huomenna syöpätautilääkärin luo aamusta kuulemaan, onko levinnyt.

Mun piinailut loppuu tähän. Mies kävi tänään antamassa spermanäytteen. Ei yhtään siittiötä ollut. Hedelmöityshoitolääkäri soittelee tällä viikolla hälle. Huomenna syöpätautilääkärin luo aamusta kuulemaan, onko levinnyt.

Voi ei.. Iso lämmin halaus sekä voimia paljon :Heartred
Toivottavasti syöpä ei ole levinnyt.
Ikävää, että vauvakuumeen piinailu päättyy näin surullisissa merkeissä. Elämää ei voi ennalta ennustaa joten kaikkea parempaa teidän tulevaan ja hurjasti jaksamista sekä voimia näille raskaille hetkille. :Heartpink

"Kaiken kauniin eilisestä haluan
kuljettaa mukanani tähän päivään.
Että jaksaisin elää jokaisen hetken
niin vahvasti kuin vain voin.
Vaikka tulevaisuus on arvoitus, on
jokainen vahvasti eletty hetki myös
uutta mukaan otettavaa huomiseen."

Ikävää, että vauvakuumeen piinailu päättyy näin surullisissa merkeissä. Elämää ei voi ennalta ennustaa joten kaikkea parempaa teidän tulevaan ja hurjasti jaksamista sekä voimia näille raskaille hetkille. :Heartpink

Kiitos <3 Kaunis runo :sad010:smiley-angelic003

Helena80, toivon sydämeni pohjasta että saisitte voimaa ja jaksamista tilanteeseenne, ja että syöpä ei olisi levinnyt. En osaa edes kuvitella millaiset fiilikset sinulla on.

Flikka ja Nannu~ totean et miehet! Ne ei kyllä tiedä aina mitä haluavat. Meillä pohditaan asiaa myös aina ajoittain, onko nyt hyvä aika seuraavalle, mut olen sanonut että nyt tai ei enää myöhemmin. Mies myös aina tiennyt että haluan kolme lasta. Ehkä nää vauvaprojektit on niille erilailla stressaavia, niillä ei välttämättä ole näin hyvää tukiverkkoa asian tiimoilta kuin tää palsta meille :wink

Selvisikö Vierailija kipujen syy? Teitkö raskaustestin?

Pahoittelut vielä kaikille uuteen yrityskiertoon joutuneille.

Täällä menossa kp8 ja ovistesti plussa :rolleyes:

On kyllä kauniisti sanottu, näitä ajatuksia tarvitaan :Heartpink

Mä täällä päivittelen omaa tilannettani :grin
kp 30 starttasi tänään ja nyt tuntuu siltä, että kierto varmaan vähän venähtää, vaikka menkkajomoja tuntuu välillä :hilarious::meh:
Ihmekös tuo, ollut tässä niin paljon kaikenlaista stressiä ja liiallista treeniä..viime kierto km. jäljiltä muutenkin oli ihan tynkäkierto, joten varmaan kroppa tasoittelee tilaansa. Oviskin oli aika myöhään. Minä testihullu tietysti testasin tänä aamuna negaa, kun harhaluuloissani toiveita elättelin :hilarious:
Viime yö oli ensimmäinen yö aikoihin, kun sain nukuttua hiukan paremmin :rolleyes: Tässä lomaillessa varmaan vähän stressikin laskenut ja nuo kivut aavistuksen rauhoittuneet. :angelic: Loppuviikolle luotiin jo vähän suunnitelmiakin, johon hiukan odotuksia ollaan latailtu, että eiköhän tämä pikkuhiljaa.
Ja minä päätin mennä tulta päin ja käydä pyörähtämässä ensi viikolla vauvaryhmässä töissä, iiks, kuume taattu :hilarious::shy:

Oma napa:
Alavatsan jatkuva kipuilu, kiristys ja olemassa olon tiedustaminen.
Kipeet rinnat, etenkin nännit.
Älyttömän hyper energinen ja aurinkoinen olo.
Tosi tositosi kova kosketuksen ja läheisyyden kaipuu.
Olisko Kp 21 tänään. Koskahan vois testata, menkat ens viikon lopulla pitäis olla.

Muita ens viikon tikuttajia? :grin:p

Heips:happy:
Täällä dpo9 kp 22 menossa, testaan ens viikolla ma/ti . Oireita on: eilen mahdollinen kiinnittyminen kun yöllä muutama tuntia oli nippailuja oikealla puolella, rinnat on sivuilta kipeät ja nännit on tulessa:devil07, valkovuotoa on jatkunut dpo3 asti ja kohdunkaula on pehmeä siinä ne:dance008.

Takaisin