Raskaaksi 2020

Täällä tullut monta plussaa, onnea :Heartred
Ja toivotaan että vauva pöly tarttuu muihinkin.

Täällä kp12. Annoin toisen mahiksen noille cb digi ovistesteille. Aloitin testaamisen jo kp6. Kp9 alkoi vilkuttaa hymynaamaa ja tänään jatkuu vilkuttelu. Talletteluja muutama tässä nyt. Toivotaan että muuttuu pysyväksi hymynaamaksi.

Hyvä ystävä on raskaana ja raskautui yk1. Hän on ainoa ihminen jolle kerroin jo yrityksen alussa asiasta. Nyt alkaa vitutuskäyrä vähän nousemaan hänen "neuvoihin" raskautumisesta. Joko puhuu siitä että minä stressaan asiaa liikaa ja siksi en raskaudu (itse en näin koe) tai sitten ihmettelee ääneen kuinka se nyt meillä niin kestää. Varmasti asia mulle nyt herkkä mikä osana vittuuntumiseen ja kaveri vaan hyvää tarkoittaa, mutta tekee vaan aina mieli vähän kilahtaa näissä kohdin että kun on ollut itse niin onnekas että raskautuu heti niin voisi ne neuvot ja ihmettelyt jättää vähemmälle. Itselläkään ei edes nyt vielä kovin pitkää yritystä takana (yk 3) mutta jos itsellä tää yritys jatkuu niin jossain vaiheessa tulee menemään kuppi nurin näihin. Tottakai siis olen erittäin iloinen hänen puolestaan, toivoisin vain että ymmärtäisi itsekkin miten onnekas on kun raskautui niin nopeasti ja jättää ne spekuloinnit ja neuvot vähemmälle. :sorry:

Sellaista omanapailua tällä kertaa :hilarious:

Tsemppiä kaikille kaikkiin kierron vaiheisiin :Heartred

Täällä tapahtunu vaikka mitä. Tsemppiä kaikille, ja plussatuulia puhaltelen!

Mä tosiaan plussasin silloin kp19 ja samana iltana alkoi vuoto. Tänään raskaustesti täys nega. Eli yk3 ja kp5 menossa. Päätin et teroluteja en tässä kierrossa aloita, vaikka lääkäri niin määräsi. Olen aiemmin raskautunut aina yk1 ehkäisyn lopettamisesta, ja nyt eivät ole kyydissä pysyneet.

Täällä nyt punertaa eli kp1. Mitä ovistestejä suosittelisitte? Ja mistä kannattaa ostaa tai tilata, taidan kokeilla... o_O

Minusta pregcheck ovulaatiotestit ovat olleet parhaita ja näyttäneet selkeästi LH huipun. Vaikka eivät olekkaat herkimpiä, mutta minusta ne toimivat paremmin kun herkemmät testit.

Mulla oli viime kierrossa Apteekkarin ovulaatiotestejä, ne oli ainaki selkeitä vaikka ihan viiva-meiningillä onkin. Nuo ostin, kun Raskauskeijun toimitus ei ollutkaan ihan sitä mitä lupasivat. Pari apteekkaria ja niitä Raskauskeijuja olisi nyt tälle kiertoa sitten odottamassa. Ne Raskauskeijun raskaustestit ainaki on ärsyttävän pieniä, mutta taas Apteekkareissa ärsyttää se muovin määrä :bored: Mieskin jo kyseli, että eikö noita tosiaan voi käyttää kun kerran :laughing014

Täällä kp 27 menossa ja ärsytyskynnys nostaa päätään, huusin vessassa hiusharjallekin, kun itse sen kiireessä tiputin pyykkikoneen päältä lattialle :grin Mies kulman takana vähän oudoksui ja kysyi, mikä mua taas vaivaa :hilarious: Oisko vaikka menkat :laughing002

Eli jos luteaali sama kuin viimeeksi niin nyt 4 päivän sisään pitäisi alkaa :happy119
Jotenkin oottelen vaan, et alkais, kun tyhmän väsynyt löllö olo eikä mitään huvittais tehdä. :facepalm: Paitsi syödä sipsiä ja karkkia sohvalla maaten :grin

Uudelle yritykselle annetaan aika heti, kun mun olotila vähän kohenee ja ollaan valmiita. Nyt oon jotenkin pystynyt näkemään keskenmenon niinkin, että hyvä, että hoitui itsestään ja olen vielä hengissä. Että vaikka surettaa, niin olen osittain myös helpottunut, että kaikki meni niin kuin meni. Se km. ei ollut muutenkaan niin tavanomainen toispuoleisen alavatsakivun vuoksi, kipu säteili palleaan ja solisluuhun, lisäksi myös selkään, nivuseen ja reiteen. Vuoto oli koko tuon ajan lähes mustaa, ruskeaa ja hyvin niukkaa - jos makasin selälläni tuntui, kuin vuoto olisi tippunut väärään suuntaan, siksi minun piti nukkuakin puoli-istuvassa asennossa. Muutamana päivänä holahti enemmän kirkasta, mutta ei hyytymiä tai mitään paitsi se solumöykky. :nailbiting: Eikä lopulta pystytty sanomaan varmuudella siitä, missä raskaus oli ollut, mutta limis oli niin ohut, että epäilys siitä kohdun ulkopuolisesta oli. Hormonit nousi hitaasti ja onnekseni lähti kuitenkin laskuun nopeasti. Omituisin juttu koko hommassa oli se, että vasen munasarjani oli kääntynyt kohdun taakse, ultrassa sattui ja paljon kun sitä pyöräyteltiin, myös kohdun takana oli nestettä :bored: siellä se munasarja ei kyllä aiemmin ollut, viimeeksi oli molemmat kauniissa linjassa ja lääkäri jopa näytti minulle ultratessa kuvat niistä ja kehui vielä silloin, miten hyvältä ja symmetriseltä näyttivät :hilarious:
Että kai tästäkin asiasta voi löytää niitä hyviä puolia - värkki ehjä toistaiseksi ja uusi raskaus vasta sitten kun tästä edellisestä olen toipunut - huomisen jälkeen tulee tasan 2kk km. :wideyed:

Tsemppiä teille kaikille!:Heartpink
Mä jään ootteleen niitä menkkoja :grin

Muokattu viimeksi:
Täällä nyt punertaa eli kp1. Mitä ovistestejä suosittelisitte? Ja mistä kannattaa ostaa tai tilata, taidan kokeilla... o_O

Mä käytän clearbluen digejä koska en jaksa arpoa, että onko viiva nyt tasavahva vai ei eli helppo eikä tarvitse sen takia stressata. :happy:
Mulla ainakin tuppas käymään niin, että aika harvoin oli testiviva yhtä vahva kun kontrolli, hyvin lähellä kylläkin ja se aiheutti epävarmuutta.

Ja cb digejä saa netistä vähän halvemmalla, esim. ainakin raskauskeiju ja kotitesti. :happy:

Mahtuuko tänne vielä mukaan onko täällä vielä paljon jotka toivoo raskautta 2020? Itsellä tyttö 6/18 nyt toiveissa pikkusisarus
Raskauden jälkeen puhjennut kilpirauhasen vajaatoiminta mietityttää vaikuttaakohan raskautumiseen onko kellä kokemusta?
Lopetin ehkäisyn 31.12.19 ja sen jälkeen ei kuulunut menkkoja aloitin terolut kuurin kp 15-24 tän jälkeen tuli runsaat menkat 2 päivää kuurin lopetuksen jälkeen. Sama homma nyt söin kp15-24 mut nyt tullut pyyhkiessä vaan vähän tuhrua heräs toivo oisko raskaus jo käynnistynyt? Edelliset menkat siis alkoi 1.2. Onko kellään täällä napannut terolut kuurin aikana? Itsellä esikoinen lähti mukaan tosiaan ensimmäisestä terolut kuurista ,mut ei mitään tuhrua tullut.. ja testissä taisi näkyä viikon päästä kuurin loputtua. Onnea kaikille jo plussanneille odotukseen ja onnea yrittäville ❤️

Mahtuuko tänne vielä mukaan onko täällä vielä paljon jotka toivoo raskautta 2020? Itsellä tyttö 6/18 nyt toiveissa pikkusisarus
Raskauden jälkeen puhjennut kilpirauhasen vajaatoiminta mietityttää vaikuttaakohan raskautumiseen onko kellä kokemusta?
Lopetin ehkäisyn 31.12.19 ja sen jälkeen ei kuulunut menkkoja aloitin terolut kuurin kp 15-24 tän jälkeen tuli runsaat menkat 2 päivää kuurin lopetuksen jälkeen. Sama homma nyt söin kp15-24 mut nyt tullut pyyhkiessä vaan vähän tuhrua heräs toivo oisko raskaus jo käynnistynyt? Edelliset menkat siis alkoi 1.2. Onko kellään täällä napannut terolut kuurin aikana? Itsellä esikoinen lähti mukaan tosiaan ensimmäisestä terolut kuurista ,mut ei mitään tuhrua tullut.. ja testissä taisi näkyä viikon päästä kuurin loputtua. Onnea kaikille jo plussanneille odotukseen ja onnea yrittäville ❤️

Nuista teroista en osaa sanoa, mutta täällä haaveissa vauva 2020. Meillä tytöt 5/15 & 11/16. Km 1/19.
Plussatuulia kaikille :Heartred

Muokattu viimeksi:
Progea oon käyttänyt ja raskautunut mut se meni kesken muista syistä. Mut mulla on kierto kivasti tasoittunut niiden käytön jälkeen. Keho ovuloi jo itsekseen ja siirtyy luteaaliinkin ilman et pitää stimuloida

Mulla juuri kaksi viimeisintä kiertoa ollut terolutit käytössä, ja molemmista plussasin. Eivät kuitenkaan kestäneet mukana, vaan aikalailla heti plussauksen jälkeen alkoi vuoto. Paljon olen lukenut että monet raskautuneet terolut-kuurin aikana ja raskaudet jatkuneet. Joten nyt vaan peukut pystyyn :happy:

Mä ajattelen noista heti raskautuneiden ihmettelystä, että ihan vilpittömästi siis vaan ovat ihmeissään tai vähän hämmentyneitä. Että jaahas, eikö se helpotakaan heti kun lakkaa stressaamasta. Eikö se olekaan niin helppoa ajatella vaan muuta. Ja hyvää varmasti vaan ajattelee kun yrittää neuvoa.
Koska on hankala olla siinä se raskautunut kaveri, kun toinen yrittää. Ja että ehkä yritetään jollain tavalla vaan helpottaa. Koska toinen vaihtoehto on se, ettei sano mitään, tai että no voi harmi.
Ja sitten nekin otetaan helposti välinpitämättömänä ymmärtämättömyytenä.

En tiedä ymmärsittekö mitä ajoin takaa.

Terv. Ennen se heti ekasta kierrosta, tai siitä yhdestä typerästä kännikerrasta raskautunut kaveri, joka ei vaan osannut sanoa mitään järkevää ja yritti olla lohduttava :)

Yk5 lähtee, ja tällä hetkellä en voisi vihata toimimatonta kehoani enemmän.

Noniin, täällä alkoi nyt kuukautiset minipillereiden jälkeen, jotka lopetin n.kuukausi sitten. Tässä onkin jo viikon ollut selkeät oireet, eilen olin ku myrskyn merkki niin osasin odottaa :D Mulla ei oo ollukkaa vielä tänä vuonna menkkoja ja vikat 3 vuotta kun pillereitä käytin oli kierto kaikkea viikon ja puolen vuoden väliltä.. odotankin nyt ihan rauhassa jotta kierto tasottuisi ja oviskin löytyisi.
Onnea plussanneet! :)

Täällä kp8 ja eilen aloitettu ovistestit, eilen digissä tyhjä ympyrä ja tänä aamuna olikin jo vilkkuva hymynaama. Saas nähdä kauanko menee ennenkuin on pysyvä! ☺

Tänään ja huomenna vapaapäivä, tänään luvassa leffareissu esikoisen kanssa ja huomenna sitten sinne Tilkkaan aukkariin.

Vähän mietityttää se mahdollinen hydrosalpinx koska jos se pääsee vuotamaan nestettä kohtuun niin eihän siitä ivf-hoidostakaan ole hyötyä kun ei kerkeä kiinnittymään ennenkun huuhtoutuu jo ulos. :nailbiting: Täytyy muistaa kysyä tästä tarkemmin!

Ei tainnu onnistuakaan.. Taaskaan . Viivat ei lähteny vahvistumaan ja kahvikin maistuu taas . Pms vitutus jo nostelee päätään . Ihan kauheen paha mieli ... :sad001

Kp25 (yleensä 28-30). Aamulla tehty rtesti nega.

Tilasin nyt eilen nuita clearbluen ovistestejä, jos ens kierrossa yrittäs tsekata miten se ovulaatio menis. Ei oo mitään nippailuja oviksen aikoihin, mutta limat kyllä. Sitäkin voi olla niin pitkän aikaa, että ihmetyttää vähän. En tosiaan oo ikinä aiemmin kiinnittänyt huomiota näihin asioihin, lapsi on saanut tulla kun on tullakseen, ja seksiä ollu aina kohtuu usein. Nyt kun ikää on +30v, niin alkaa miettimään raskauden mahdollisuutta. Ylipainoakin kun on.

Täällä kp8 ja eilen aloitettu ovistestit, eilen digissä tyhjä ympyrä ja tänä aamuna olikin jo vilkkuva hymynaama. Saas nähdä kauanko menee ennenkuin on pysyvä! ☺

Tänään ja huomenna vapaapäivä, tänään luvassa leffareissu esikoisen kanssa ja huomenna sitten sinne Tilkkaan aukkariin.

Vähän mietityttää se mahdollinen hydrosalpinx koska jos se pääsee vuotamaan nestettä kohtuun niin eihän siitä ivf-hoidostakaan ole hyötyä kun ei kerkeä kiinnittymään ennenkun huuhtoutuu jo ulos. :nailbiting: Täytyy muistaa kysyä tästä tarkemmin!

Kuinka pitkä sun kierto on?

Noniin, niinhän se sitten olikin tämä kierto oppikirjamainen 28 päivää! :eek: Eipä ole itsellä moista kiertoa tainnut olla edes silloin kun menkat teininä alkoi (silloinkin 30+ päivää) ja nytkin ajattelin että saa aukkarissa ultratusta lupaavan kokoisesta follikkelista huolimatta odotella ja käydä hakemassa jossain vaiheessa terolutit kun lääkäri antaa luvan (oli siis puhetta että pidetään nyt tauko teroluteista ja katsotaan).

Positiivista tietysti se että kroppa nyt tämän kierron toimi normaalisti ilman mitään lääkkeitä :smiley-angelic001 Tietysti sitä eilen pientä tuhrua pyyhkiessä toivoi että jospa se olisikin jotain kiinnittymisvuotoa sillä itsellä ei juuri koskaan aiemmin ole tiputellut (vain terolut-kuurien jälkeen) vaan menkat alkaneet kuin hanasta kääntämällä, mutta kyllä tämä aamu nyt näytti että täti tuli kylään. :smiley-angry017

Jospa seuraava kierto olisi meidän :dummy1::dummy: Täällä taisi jotkut miettiä että jättäisi sen kierron yrittämättä josta lopputuloksena olisi joulukuun vauva, mutta itselle tuo joulukuu on muutenkin ollut elämässä merkittävien hetkien kuukausi niin ei se vauvakaan siellä haittaisi! :love7

MUOKS. Perjantaina tuli tieto että puolison simpatkin on vallan mainioita, ensi viikolla odottelen puhelua lääkäriltä miten toimitaan jatkossa. :)

Ovistesteistä kun oli täälläkin puhetta, niin tänään digi vihdoin kiinteä hymy :happy093 cb:n tuplahormoni digiovistestissä, Kp 19.

Onestepin halpisliuska ei ole sitä mieltä että olisi vielä plus, mutta tuolla 2019 ryhmässä heti kommentoitiinkin, että ne sattaa näyttää vaaleampaa kuin muut testit, eli ehdottomasti luotan enemmän tohon digiin...

Tässä kierrossa toi digi vilkkuhymyili mulle 8 päivää ennen tätä. Edellisessä meni 16pv vilkkuhymyllä ja menkat, eli silloin ei joko ollut ovista ollenkaan tai se ehti vilahtaa ohi niin ettei testi saanut sitä kiinni :dontknow

Liitteet

• 1C473362-B97F-4C58-ADDB-4C5C2B975F4D.jpeg
    1C473362-B97F-4C58-ADDB-4C5C2B975F4D.jpeg
    14.1 KB · Katsottu: 172
Takaisin