Raskaaksi 2020

Kiitos ♥️
Olo on niin huojentunut ja helpottunut ja iso taakka pudonnu harteilta. Sen rohaisemana menin ja ostin apteekista vitamiinei ja nyt sit tuo ukko meinaa et alottaisin autokoulun. Tosin, eka sillä et ajaisin traktoria harjoitukseks mut mua on ajatus aina hirvittänyt enkö vaa suostu, taisiis, alkuvuodesta yritin mut tuli paniikki ja nii.. :sorry:

Tuliki kysymys asiaan liittyen.., moniko on vaan menny autokouluun ilman aiempaa ajamiskokemusta? Onks se iha turha toive vai jopa mahdollista, ettei leimaa itseään täysin typeräks siel. :bored:
Mulla tuore kokemus autokoulusta! Kaikki alottaa pohjalta (tietenkin joillain on mopoautokokemus, mutta harvemmalla). Rohkeesti vaan! Helpottaa elämää kun kortti (pk-seudulla ei kyllä juurikaan mitään tarvetta ja varmaan tampereella ja turussakin saattaa suht hyvin ilman pärjätä). Suosittelen kyllä ottamaan sitten reilusti niitä ajotunteja ja nimenomaan oikeita eikä niitä simulaatio. Helpottaa inssin läpäsyä ja antaa enemmän varmuutta. Sillä minimimäärällä on ilmeisesti turha haaveilla inssin läpäsystä ekalla kerralla. Muutenkin ovat nykyään siinä todella tarkkoja ja ajaa joutuu sen 40minuuttia niin kaupungissa ja maanteillä. Itsellä meinasi jo usko loppua kortin saantiin, mutta onneksi ollu kohta kk kortti taskus.

Mä menin kanssa autokouluun ilmaan mitään aikaisempaa kokemusta. Kaikki meni ihan ok ja teoriat sain läpi ekalla yrittämällä. Ongelma oli kuitenkin se, että mulla on hahmottamisen vaikeus ja siksi päätin just ennen ajokoetta, etten halua korttia. Vaikka teoriassa osaan ajaa, niin liikenne on mulle todella vaikea asia ja päätin että on parempi etten ole muiden autojen seassa.

Kiitos ♥️
Olo on niin huojentunut ja helpottunut ja iso taakka pudonnu harteilta. Sen rohaisemana menin ja ostin apteekista vitamiinei ja nyt sit tuo ukko meinaa et alottaisin autokoulun. Tosin, eka sillä et ajaisin traktoria harjoitukseks mut mua on ajatus aina hirvittänyt enkö vaa suostu, taisiis, alkuvuodesta yritin mut tuli paniikki ja nii.. :sorry:

Tuliki kysymys asiaan liittyen.., moniko on vaan menny autokouluun ilman aiempaa ajamiskokemusta? Onks se iha turha toive vai jopa mahdollista, ettei leimaa itseään täysin typeräks siel. :bored:

Mä ajoin 2018 ajokortin eikä mulla ollu minkäänlaista ajokokemusta aiemmin. Ainoostaan kyydissä olin istunu. Jos miettii, et sinne kuitenkin menee 17-18-vuotiaat pääosin, niin eipä niilläkään oo kokemusta. Joillakin mopoista, mut väittäisin et nekin on suurimmaks osaks ulapalla auton kanssa, joten kaikki on ihan samalla lähtöviivalla kyllä.

Mulla tuore kokemus autokoulusta! Kaikki alottaa pohjalta (tietenkin joillain on mopoautokokemus, mutta harvemmalla). Rohkeesti vaan! Helpottaa elämää kun kortti (pk-seudulla ei kyllä juurikaan mitään tarvetta ja varmaan tampereella ja turussakin saattaa suht hyvin ilman pärjätä). Suosittelen kyllä ottamaan sitten reilusti niitä ajotunteja ja nimenomaan oikeita eikä niitä simulaatio. Helpottaa inssin läpäsyä ja antaa enemmän varmuutta. Sillä minimimäärällä on ilmeisesti turha haaveilla inssin läpäsystä ekalla kerralla. Muutenkin ovat nykyään siinä todella tarkkoja ja ajaa joutuu sen 40minuuttia niin kaupungissa ja maanteillä. Itsellä meinasi jo usko loppua kortin saantiin, mutta onneksi ollu kohta kk kortti taskus.

Tampereelta hep! Pärjäis joo ilman korttia, mutta olis se kyllä aikamoista säätämistä. Pojan päiväkoti on 3km päässä, sinne käveleminen ei oo vaihtoehto koska jouduttais herää aikasin ja aamut on välillä sen verran sähläämistä jo nyt kin herätään 0630, niin eipä houkuttele. Bussilla jos menee, joutuis menemään ensin keskustaan ja vaihtaa siellä bussia, joten se oma auto on ajankäytön kannalta kyllä ihan aarre.

Hei taas kaikki!

Hyperpaljon onnea kaikille plussaneille!
Superisti tsemppiä tupakoinnin lopettaneille, olette rautaa!
Sympatiaa sadan edestä kaikille, joilla menkat jatkanut tuloaan.

Itellä selvästä (ainakin omasta mielestä...) pahoinvoinnista huolimatta kuukautiset alkoi taas ja nyt kp 4 meneillään. Uutta yritystä kehiin.
Onko muut hyödyntäneet koti-inseminaatiota perinteisen menetelmän lisäksi? Me pyrittiin vähentämään paineita seksin harrastamisesta ja samalla maksimoimaan talletukset, joten käytettiin inseminaatiota myös. Millaisia kokemuksia teillä asiasta?

Peukut pystyssä teidän jokaisen puolesta

Mä suoritin autokoulun opetusluvilla 2006. Äitini opetti. Oikeestaan suoraan hypättiin auton rattiin ku oli sen verran pitkä pätkä omaa tietä missä harjoitella, varmaan 15 min siinä ja sit äiti sano et lähdetään vaan kiertää joku pikkulenkki. Ja se oli ihan eka kerta auton ratissa. Siitä se lähti. Jatkossa ajoin aina kauppareissut ja kyläily reissut nii kokemus karttui. En olis varmaan ikinä suorittanut autokoulua jos olis pitäny vieraan kanssa harjoitella. Menin kirjallisiin tosi nopeasti aloittamisesta, heti ku tarpeeksi "teoriaa takana" :hilarious: mun teoria karttui ajaessa ja äidin ohjeista. Ja ku harjoittelun kirjallisiin kotikoneella sillä ohjelmalla mikä teoriassakin on. Tai sillon oli. Meni läpi ekalla niin kirjallinen kuin inssikin. Ja kertaakaan ei oo sakkoja tai auton vahingoittamista tullu, et ihan hyvin opetus meni kai perille. Varsinaisen Kaupunkiajon suoritin ekaa kertaa vasta 2v inssin jälkeen, ku lähettiin kaverin kans ajeleen. Yks suuntaiset ja liikennevalot siis :hilarious: mut eipä maalla asuessa niitä lähellä ollut :hilarious:

Mä oon hetken taustalla tässä seuraillut koska ollut vähä kaikkea. Uudet työt alkoi hetki sitten ja mies tosiaan oli sielä kertauksis. Oma kroppa hienosti odotutti ovista ja oli vasta su-ma akselilla, joten päästiinkin tallettelemaan pariin otteeseen, toivottavasti piisaa :dance008 Olin jo ihan rikki, että meneekö toinen kierto putkeen pipariksi mutta ovis tuli vajaa viikkoa myöhemmin :laughing002 Nyt siis dpo 6 menossa.

Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti osuu aalto meihin kaikkiin :smiley-bounce013
Stemppiä teille, jotka jouduitte uuteen kiertoon :Heartred

Nuorena äidiksi: älä ota stressiä autokoulusta. Iso osa sinne menee ilman mitään hajuakaan autoista saatikaan sitten ajamisesta. Ja ajotunteja saa lisää niitä halutessaan, otat oman ajan ja rauhassa opettelet. Ei tosiaan tarvi pelätä itsensä nolaamista, pääasia on, että koet olosi varmaksi auton ratissa, kun inssin aika on :) Hyvin se menee kuhan alkuun pääsee! Ja olen ajanut traktorilla joskus nuorempana, ja se ei ole mielestäni yhtään sama asia kuin autolla ajelu:rolleyes:

Hirveen hitaan oloisesti vahvistuu.. Tosin joo, oli aika laimee pissa verrattuna eiliseen, mut jos tänää olis dpo 14 nii ohan tuo aika haalee vaikka oli laimee pissa. Toki, jos kiinnittyminen olis ollu myöhemmin ku muissa plussissa tms. Ei voi tietää. No maanantaina testaan uudelleen, jos ei menkat ala.
Toivottavasti nyt vaan jaksais vahvistua :rolleyes:

Liitteet

• Screenshot_20201114_110112.jpg
    Screenshot_20201114_110112.jpg
    19.9 KB · Katsottu: 126
Hirveen hitaan oloisesti vahvistuu.. Tosin joo, oli aika laimee pissa verrattuna eiliseen, mut jos tänää olis dpo 14 nii ohan tuo aika haalee vaikka oli laimee pissa. Toki, jos kiinnittyminen olis ollu myöhemmin ku muissa plussissa tms. Ei voi tietää. No maanantaina testaan uudelleen, jos ei menkat ala.
Toivottavasti nyt vaan jaksais vahvistua :rolleyes:

Mutta vahvistuu kumminkin ja ihan selkeä plussahaamu tuo jo on:Heartpink

ON: onkohan mitenkään mahdollista että ovis olisi ollut jo kp10-13 välillä?.. Flo ennusti sen olevan kp 14, nyt siis meneillään kp 16. Alkuviikosta oli runsaat halut ja limat, nyt enää jäljellä alaselän jomotus. Talleteltu joka tapauksessa joka väliin. Harmittaa vähän kun ei yhtään osaa sanoa koska pitäisi menkkojen alkaa.

Ylempi eilinen ja alempi tämä aamu. Aikalailla 5min kohdalla molemmat kuvat. Vähä eri valaistus kuvissa mut ei voi mitään :grin
Tarkoitus ei ollu ees testata, mut alaselän juilinta, joka tietää yleensä menkkojen alkua, nii oli pakko testata onko enää ees viivaa. Joo nähtäväksi jää, eipä täs oikein muuta voi tehdä ku ootella. Oksettava olo on kyllä koko ajan ja janottaa, naamaa kuumottaa ym. Mulle normaaleja Raskausoireita :hilarious: ja päätä kyllä kans vähä juilii.

Liitteet

• PSX_20201114_111106.jpg
    PSX_20201114_111106.jpg
    17.5 KB · Katsottu: 150
Ylempi eilinen ja alempi tämä aamu. Aikalailla 5min kohdalla molemmat kuvat. Vähä eri valaistus kuvissa mut ei voi mitään :grin
Tarkoitus ei ollu ees testata, mut alaselän juilinta, joka tietää yleensä menkkojen alkua, nii oli pakko testata onko enää ees viivaa. Joo nähtäväksi jää, eipä täs oikein muuta voi tehdä ku ootella. Oksettava olo on kyllä koko ajan ja janottaa, naamaa kuumottaa ym. Mulle normaaleja Raskausoireita :hilarious: ja päätä kyllä kans vähä juilii.
Selkeä plussahan toi on!:love7 Toivotaan että vahvistuu!

Tampereelta hep! Pärjäis joo ilman korttia, mutta olis se kyllä aikamoista säätämistä. Pojan päiväkoti on 3km päässä, sinne käveleminen ei oo vaihtoehto koska jouduttais herää aikasin ja aamut on välillä sen verran sähläämistä jo nyt kin herätään 0630, niin eipä houkuttele. Bussilla jos menee, joutuis menemään ensin keskustaan ja vaihtaa siellä bussia, joten se oma auto on ajankäytön kannalta kyllä ihan aarre.
Vissiin kans just riippuu missä asuu ja missä työpaikka. Vaihtelua sielkin vissiin miten kulkee bussit. Itse aikanaan asuin Jankassa 8kk ja koin liikenteen sujuvaksi siitä kohtaa omiin tarpeisiin hyväksi. Tääl Satakunnas on niin olematonta toi bussiliikenne. Kolmivuorotyöhön todella haasteellista liikkua. Säännölliseen 8-16 työhön meno vois onnistua.

Selkeä plussahan toi on!:love7 Toivotaan että vahvistuu!

Plussa kyllä, mutta kun ei mun mielestä oo vahvistunut tarpeeksi, kun pitäs olla jo dpo 14. Tai hyvin hitaasti vahvistuu. Se ei oo omalla kokemuksella tiennyt koskaan hyvää. Viime plussassa vahvistui hitaasti, mut nopeammin kuin tää ja meni kesken o_O samoin 1,5 v sitten oli hitaasti vahvistuvat testit ja meni kesken rv 6..mutta nähtäväksi jää :rolleyes: maanantaina testaan vasta seuraavan kerran.

Vuosi sitten tein dpo 15 leffaviivat hyvin haaleeta pissasta. Mut kai raskaudetkin voi olla erilaisia, mutta silti vähä huono epäilevä fiilis tästä nyt. :/

Kiva lukee kuin moni haamuilee ja plussailee, ihan mahtavaa!!!

Ja pahoittelut teille joilla uus kierto pärähtänyt ja tuonut pettymyksen

Omaanapaa
Nyt kaiketi dpo5 ja joku hirmonihirviö miusta tullu, oon siivonnu ja äksyilly ihan kuin menkkoja ennen
Saa nähä
Lämmöt ollu nyt 3 päivää 37 paremmalla puolen
Toitsi pääsis ens viikon lopulla tikuttelee ja jännäilee...VAIKKA viime kierrossa vannoin etten testaa kuin vasta dpo13 aikaisintaan mut sen ku näkis :jimlad:
Testejä jos jonkin laisia kaapissa eli tuskinpa Maltan jonneki ens perjantaille olla kusematta tikkuun :devil07

Vahvistumista haamuille ja pitävää tarraa :Heartred !

On: Kp 27. Ma-to itkua, kun nii paska mieli, ja nyt herkistymisitkua. Menkkoja odotan alkavaksi ihan tässä tai parin päivän sisällä. Mietin itsekseni, et mitkä on ollu mun ennakoivat menkkaoireet. En muista kuin alaselkäkivun, mut nyt ollu jo varmaan 1-1,5vkoa ajoittainen jomotus. Tiistaina oli aamulla liuskassa vaan kontrolliviiva.

Onnea kaikille plussanneille:Heartbigred

Ja sympatiaa niille kellä menkat alkoi tai testit negailee. Muistaa kyllä sen ajan hyvin itse esikoisen kohdalta. Odottavan aika on pitkä mutta odotusta odottavan aika se vasta pitkä onkin.

Tällä hetkellä täällä menkat. Aktiivinen yritys alkaa sit vasta kun kupariierukka otetaan pois joskus keväämmällä. Jotenkin kuitenkin varmempi olo kun kuparikierukassa ei oo hormoneja vs pillerit joita söin ennen esikoista +10 vuotta. Että siinä mielessä lähtötilanne parempi. Selkää ajattelin jos sais vahvistettua että ei olisi enää yhtä kipeä loppuraskauden aikana mitä oli ensimmäisestä. Oisko jollain hyväksi havaittuja täsmäliikkeitä nyt kun salillekaan ei tässä koronatilanteessa kehtaa mennä.

Plussa kyllä, mutta kun ei mun mielestä oo vahvistunut tarpeeksi, kun pitäs olla jo dpo 14. Tai hyvin hitaasti vahvistuu. Se ei oo omalla kokemuksella tiennyt koskaan hyvää. Viime plussassa vahvistui hitaasti, mut nopeammin kuin tää ja meni kesken o_O samoin 1,5 v sitten oli hitaasti vahvistuvat testit ja meni kesken rv 6..mutta nähtäväksi jää :rolleyes: maanantaina testaan vasta seuraavan kerran.

Aa no ymmärrän fiilikset :sorry: pidetään peukkuja!:love7

Takaisin