Raskaaksi 2020

Ihana plussa-aallon kaltainen tila täällä virityksillään! Tulkaa kaikki heinäkuisiin ja viimeistään elokuisiin jos ei heinäkuisten matkaan ehdi tästä kierrosta! :Heartpink:wav

ONNEA JA TARRASUKKIA niin paljon plussanneille! Haamulaisille vahvistumista! :smiley-bounce012

Samaan aikaan syvimmät harmittelut kp1 ja negojen kanssa eläville :smiley-angry017

Mulla itsellä on tänää ovulaatio päivä. Onko kukaa yrittänyt sukpuolen kanssa kikkailla? Et 0-2 pv ennen ovista poika ja tyttöä 3-4 ja yks päivä ovis päivän jälkeen?

Mulla on tullut poika yks päivä ovulaation jälkeen ja tyttö juuri ovulaatio päivänä. Muiden kohdalla en nyt muista miten meni.

Saanko kysyä, miksi susta olis kivoja kuukausia noi? Ku mä oon jotenki aatellu taas just toisinpäin ja oon vähän ahdistunutkin asiasta ja olis hyvä saada kuulla järkeä tän suhteen :facepalm: olisin halunnut helmi-heinäkuu välille vaan tosiaan, eipä tämä elämä meidän suunnitelmia kunnioita joten tässä sitä taas vaan odotellaan että kunhan nyt plussan saisi... :bag:

Saa kysyä. Tästä taidettiin joskus keskustella täällä. Minusta syksy/talvi vauvoissa on se hyvä puoli, että kelien puolesta voi hyvällä omalla tunnolla käpertyä vauva aikaan eikä paina kevät/kesä "kiireet"(maatila) Lisäksi kovasti fanitan vauvojen ulkona nukuttamista mikä on helpompaa talvella kuin kesällä.. (tästä tosin ei kokemusta, mutta kuvittelen että kuumuuden kanssa tulisi enemmän ongelmaa kuin kylmyyden)
Mietin myös imettämistä ensimmäisinä kuukausina hikitisseillä ei kovasti houkuta.
Miten muut kokee asian?
Tässä tällä hetkellä tärppäävät saavat viettää viimeiset raskauskuukaudet kesällä. Mutta kuten totesin otan kyllä vastaan mitä annetaan, koska vaan.
Mutta peukutan talvi vauvoja!!:blob3:binkybaby

Ihana on lukea näitä plussa juttuja. Se päivä kun itse plussais olisin varmaan ihan höpönä. Tässä on kyllä tulossa niin kivoja syntymäkuukausia vauvoille elokuusta-maaluskuuhun, että ihan jännää. Toki tässä vaiheessa aika taka alalla on nämä toiveet tietyn vuoden ajan vauvoista tai sukupuolesta Että kunhan vain tulisi edes raskaaksi.
Onneksi täällä esikoinen pitää tiukasti arjessa kiinni, mutta täytyy myöntää, että tää päivä menee varmasti vähän ”omissa maailmoissa” :grin

onnea! paljon tarrasukkia nyt pienelle! mäkin muka aioin odottaa ennenkuin heinäkuisiin siirryin, mutta olin siellä kuitenkin jo cb 1-2vkosena :happy:

Onneja myös Milalai! :happy: näyttää lupaavilta viivoilta :joyful:

Tsemppiä, jaksamista ja peukaloita tasapuolisesti kaikille muille :Heartred

on: täällä pitäis poksua 6+0, mutta oloja ei sen edestä kuitenkaan ole. Välillä hentoa etoa, vihlasuja ja tissikipua mutta thats it. Välillä mietin oonko ees raskaana enää. Aiemmissa raskauksissa se eto alko hyvin selvänä. :whacky011

Mutta hei, mä oon lopettanu tupakoinnin! kohta viikko ilman, en sano ettenkö kaipaa, mutta parempi näin. Vähän typerästi joutu lopettamaan kun aski tyhjeni ja olisin halunnut itse päättää päivän, mies oli poltellu viimeisiä kun nukuin niin en saanut kuin kaksi aamupäivälle.. :meh: noh , hyvinpä tässä on edetty silti, mutta huomaan eron kun en päättäny ite, millon on vika. Ja ihan parasta että hellu lopetti samaan aikaan :Heartred
Arvaa vaan, maltanko minäkään :hilarious:

Meillä on siis varmasti jotain samaa juttua meneillään. Minähän kärsin tuosta samasta tiputtelusta ennen kuukautisten alkua. Ja yritystä n. 10kk takana
epäilen ite, että keltarauhanen ei toimi tarpeeksi hyvin. koitin ruinata siihen tukilääkitystä jo viimeksi gynellä, mutten saanut :rolleyes:

Ei voi jotenkin uskoa haamuja tai että ne oikeesti tuli mun testeihin :rolleyes: tekis vaan mieli koko ajan testailla uudelleen. Oli lähellä etten digiä ois tehnyt, sitä oottelen vielä hetken :grin
Meillä ois ollu huomenna synttärijuhlat missä on boolia tarjolla illasta, mut ei kyselty esikoiselle yökyläpaikkaa, ihan vaan ku ei tiennyt mitä testit näyttää joten käydään vaan lapsen kanssa sielä kakku kahveilla ja oli kyllä oikee päätös. Mä olin jotenkin niin varma että taas vaan haamut haihtuu testeistä ja alkaa vuoto. Tai voihan ne edelleen kadota ja alkaa vuoto, mut riittää just nyt että ees toivoa on :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Saanko kysyä, miksi susta olis kivoja kuukausia noi? Ku mä oon jotenki aatellu taas just toisinpäin ja oon vähän ahdistunutkin asiasta ja olis hyvä saada kuulla järkeä tän suhteen :facepalm: olisin halunnut helmi-heinäkuu välille vaan tosiaan, eipä tämä elämä meidän suunnitelmia kunnioita joten tässä sitä taas vaan odotellaan että kunhan nyt plussan saisi... :bag:

Mä kans kovasti toivoin just tälle välille kuin sä, ja pidin lähestulkoon varmana että se myös onnistuu, kun esikoinen tuli niin helposti, mut nenilleni sain. Tottakai nyt tärkeintä ois vaan että lapsi tulis, viis syntymäajasta.

Muokattu viimeksi:
onnea! paljon tarrasukkia nyt pienelle! mäkin muka aioin odottaa ennenkuin heinäkuisiin siirryin, mutta olin siellä kuitenkin jo cb 1-2vkosena :happy:

Onneja myös Milalai! :happy: näyttää lupaavilta viivoilta :joyful:

Tsemppiä, jaksamista ja peukaloita tasapuolisesti kaikille muille :Heartred

on: täällä pitäis poksua 6+0, mutta oloja ei sen edestä kuitenkaan ole. Välillä hentoa etoa, vihlasuja ja tissikipua mutta thats it. Välillä mietin oonko ees raskaana enää. Aiemmissa raskauksissa se eto alko hyvin selvänä. :whacky011

Mutta hei, mä oon lopettanu tupakoinnin! kohta viikko ilman, en sano ettenkö kaipaa, mutta parempi näin. Vähän typerästi joutu lopettamaan kun aski tyhjeni ja olisin halunnut itse päättää päivän, mies oli poltellu viimeisiä kun nukuin niin en saanut kuin kaksi aamupäivälle.. :meh: noh , hyvinpä tässä on edetty silti, mutta huomaan eron kun en päättäny ite, millon on vika. Ja ihan parasta että hellu lopetti samaan aikaan :Heartred
Itsekin piti malttaa pidemmille viikoille, mut ei sit malttanu:hilarious: täälläkin ilman tupakkaa jo viikko!

Ihanaa, täällä vaikuttais plussa-aallolta!

Mulla itsellä on tänää ovulaatio päivä. Onko kukaa yrittänyt sukpuolen kanssa kikkailla? Et 0-2 pv ennen ovista poika ja tyttöä 3-4 ja yks päivä ovis päivän jälkeen?

Meillä yritetään tällä tyylillä tyttöä kikkailla. Ajoitukset pyritään saamaan dpo - 2 paikkeille, käytännössä ovisplussaa edeltävälle päivälle. Tässä kesken menneessä oli talletukset -4 ja -2. Tiedostetaan tosin että kun ikää meillä molemmilla on, voi olla että siittiöt ei jaksa pinnistellä riittävän kauan että olisivat aivan huippukunnossa ovulaation aikaan niin keskenkin sitten helpommin menee.. Sovittiin että vuosi kokeillaan näin ja sitten vaihdetaan niin että tähdätään huippupäiville.

Muista ei tietoa, tulivat läpi täysimetyksestä..

Mähän sorruin polttaan alkuraskauden aikana kun kävin mielessä niin paljon kauhuskenaarioita mut lopetin saman tien kun näkyi pieni kyydissä. Jotkut tutut polttanut hyvinkin pitkään kun ei oo ollu tiedossa koko raskaus.

Onnea paljon plussanneet! <3

Saa kysyä. Tästä taidettiin joskus keskustella täällä. Minusta syksy/talvi vauvoissa on se hyvä puoli, että kelien puolesta voi hyvällä omalla tunnolla käpertyä vauva aikaan eikä paina kevät/kesä "kiireet"(maatila) Lisäksi kovasti fanitan vauvojen ulkona nukuttamista mikä on helpompaa talvella kuin kesällä.. (tästä tosin ei kokemusta, mutta kuvittelen että kuumuuden kanssa tulisi enemmän ongelmaa kuin kylmyyden)
Mietin myös imettämistä ensimmäisinä kuukausina hikitisseillä ei kovasti houkuta.
Miten muut kokee asian?
Tässä tällä hetkellä tärppäävät saavat viettää viimeiset raskauskuukaudet kesällä. Mutta kuten totesin otan kyllä vastaan mitä annetaan, koska vaan.
Ehkä pahimmat helteet oli keljuimmat meidän kuumakallen kanssa muutoin on nukkunut ulkona kesälläkin ihan hyvin. Ja sekin siis sen takia kun itellä oli hiki, vauvalla oli hiki ja piti yrittää imettää... Kesä oli helppoa kun ei tarvinnut pukea niin paljon päälle - vaunuun vaan ja ulos. Mutta ite olisin kyllä kiehunut makkarissa vauvan kanssa jos olis kesäkeleillä pitäny siellä olla samalla tavalla kuin olin ekat viikot /kuukaudet talvella. (Talvivauva siis meillä).

Miten muut kokee asian?

Meillä esikoinen on huhtikuun puolivälissä syntynyt. Hyviä puolia tuossa syntymäajassa oli mun mielestä:

- pääsi pian vauvan kanssa ulos ilman, että tarvitsi pelätä palelemista tai pukea älyttömät kerrokset vaatteita
- pystyi tarvittaessa imettämään myös ulkona - välillä poika alkoi kesken kävelylenkin huutaa nälkää, niin pystyi vaan istahtamaan puistonpenkille imettämään
- miehellä oli hyvin pian myös kesälomat, mikä helpotti elämää pikkuvauvan kanssa
- ei tarvinnut olla raskaana kesähelteillä

Meillä on sen verran haasteita lisääntymisen kanssa, että pikkusisarus saa kyllä syntyä ihan milloin vain. Jos saisin valita, niin ehkä kuitenkin mieluiten maalis-lokakuun välillä. :happy:

Meilläkin lapsi nukkuu päiväunet ulkona ja kyllähän se keskellä kesää on hieman hankalampaa saada nukahtamaan tai nukkumaan pidempään.

Ei voi jotenkin uskoa haamuja tai että ne oikeesti tuli mun testeihin :rolleyes: tekis vaan mieli koko ajan testailla uudelleen. Oli lähellä etten digiä ois tehnyt, sitä oottelen vielä hetken :grin
Meillä ois ollu huomenna synttärijuhlat missä on boolia tarjolla illasta, mut ei kyselty esikoiselle yökyläpaikkaa, ihan vaan ku ei tiennyt mitä testit näyttää joten käydään vaan lapsen kanssa sielä kakku kahveilla ja oli kyllä oikee päätös. Mä olin jotenkin niin varma että taas vaan haamut haihtuu testeistä ja alkaa vuoto. Tai voihan ne edelleen kadota ja alkaa vuoto, mut riittää just nyt että ees toivoa on :rolleyes:

Toivottavasti haamut nyt vahvistuu! Ehkä huomenna aamusta digillä vahvistus?

Ääk, niin selkee punertava haamu tuli rfsu liuskaan jossain minuutin kohdalla jo näkyi. :rolleyes: voi ku tää ois nyt totta! Toki dpo 13 aika haalua, mut mietin sitäkin että ois ollu se tuplaovis ja oliski vasta dpo 12 tänää, ei tiedä.

Mulla tuli esikoisesta totakin haaleempi haamu vasta dpo 13 :D

Täällähän on ihana plussa aalto meneillään :happy: onnea kaikille! jospa sitä itsekkin piakkoin plussaisi :angelic:

onnea myös tupakoinnin lopettaneille! Ja tsemppiä! Vaikka itse tosi satunnaisesti oon polttanut, niin nyt on tullut jo 5viikkoa siitä kun viimeksi polttanut.

Viikonloppureissulla ja unohtui donafertyt kotiin, metforemit sentään muistin. No ehkäpä se parin päivän tauko donafertysta ei ole niin paha... :hilarious:

Noista syntymäkuukausista, ollaan miehen kanssa molemmat loppuvuodesta syntyneitä ja vauvakin saisi tulla samoihin aikoihin. Eipä sillä oikeastaan väliä kunhan vain oman pienokaisen saisi.:p:angelic:

Takaisin