Raskaaksi 2020

Millä testillä teit? Etenkin jos ei ollut sellainen erityisherkkä, voi hyvin muuttua vielä plussaksi kun menkat ei vielä myöhässä. Toivotaan näin!

One stepin r-testillä. Testasin tosiaan puoli 7 aamulla ja menkat nyt sit alko tossa 11 aikaan:smiley-angry017 kp25, viimeiset puoli vuotta ollu 27 päivän kierto. Perseestä kyllä. Mutta tää selittää nyt ne "ennenaikaiset" kivut ja oireet.
Itku tässä tuli ja tulee varmaan vielä useita kertoja. Oon niin pettyny omaan kroppaani

Reggie, kyllä jos apteekin herkkä ja Pc:n herkkä puikko antaa tommosta viivaa (näkyy kuvaa avaamattakin) niin pakko sen pc:n liuskan negan on olla väärässä... Voi kun nyt oliskin pysyvä plussa siellä :smiley-angelic001:Heartpink

Nuorena äidiksi, onnea duunista! :cheers

omanapa;
Kp6 ja nyt alkaa mieliala korjaantua. Kp1-5 oli niiiiiiiin jäätävän paha olla ettei mitään rajaa :sorry: kaipa se on ne kuuluisat ”hormonit” mitä tästä käy syyttäminen.
Toissayönä heräsin aamuyöstä siihen, että oksetti ja oli pakko nukkua ämpäri vieressä loppuyö. :grumpy: Niin niukat menkatkin oli että tekis melkeen mieli uittaa testiä, mutta on sekin hyväksyttävä että hormonit ilmeisesti tuottaa mulle pahoinvointia muutoinkin :hilarious:

Kiitos ♥️
Olo on niin huojentunut ja helpottunut ja iso taakka pudonnu harteilta. Sen rohaisemana menin ja ostin apteekista vitamiinei ja nyt sit tuo ukko meinaa et alottaisin autokoulun. Tosin, eka sillä et ajaisin traktoria harjoitukseks mut mua on ajatus aina hirvittänyt enkö vaa suostu, taisiis, alkuvuodesta yritin mut tuli paniikki ja nii.. :sorry:

Tuliki kysymys asiaan liittyen.., moniko on vaan menny autokouluun ilman aiempaa ajamiskokemusta? Onks se iha turha toive vai jopa mahdollista, ettei leimaa itseään täysin typeräks siel. :bored:

Tuliki kysymys asiaan liittyen.., moniko on vaan menny autokouluun ilman aiempaa ajamiskokemusta? Onks se iha turha toive vai jopa mahdollista, ettei leimaa itseään täysin typeräks siel. :bored:

Eikö sen pitäis olla perusoletuksena et nimenomaan ei ole ajokokemusta ennen autokoulua? Vai mitä en nyt tajua?

mäkään en tajua :D mä en ainakaan ollu ajanu ku polkupyörää ennen kun 18-vuotiaana menin autokouluun. tietty maallahan monet ajaa vaikka traktorilla, mut eipä sellanen kaupungissa ollu mahollista, eikä ollu mopoa tms ennen autoilun aloitusta :)

Kiitos ♥️
Olo on niin huojentunut ja helpottunut ja iso taakka pudonnu harteilta. Sen rohaisemana menin ja ostin apteekista vitamiinei ja nyt sit tuo ukko meinaa et alottaisin autokoulun. Tosin, eka sillä et ajaisin traktoria harjoitukseks mut mua on ajatus aina hirvittänyt enkö vaa suostu, taisiis, alkuvuodesta yritin mut tuli paniikki ja nii.. :sorry:

veikkaan et suurinosa menee ilman kokemusta ja vähemmistöön jää ne, joilla on kokemusta. :happy: mä oon käyny 2004 autokoulun ja vaikka oli mopo ja traktorikortti jo niin ei ne mitään auttanu :hilarious: auto on auto. Kävin samalla rykäsyllä kuorma-autonkin, äkkiä sitä oppi ajamisen jalon taidon ja kokemuksen myötä kasvaa varmaksi kuskiksi.

Hei! Osaakohan kukaan täällä sanoa, mikä herkkyys Pregcheck-liuskoissa on? Onko ne 10 vai 25? En oikein löydä selkeää vastausta mistään.. Kiitos jo etukäteen!

Meillä esikoinen on huhtikuun puolivälissä syntynyt. Hyviä puolia tuossa syntymäajassa oli mun mielestä:

- pääsi pian vauvan kanssa ulos ilman, että tarvitsi pelätä palelemista tai pukea älyttömät kerrokset vaatteita
- pystyi tarvittaessa imettämään myös ulkona - välillä poika alkoi kesken kävelylenkin huutaa nälkää, niin pystyi vaan istahtamaan puistonpenkille imettämään
- miehellä oli hyvin pian myös kesälomat, mikä helpotti elämää pikkuvauvan kanssa
- ei tarvinnut olla raskaana kesähelteillä

Meillä on sen verran haasteita lisääntymisen kanssa, että pikkusisarus saa kyllä syntyä ihan milloin vain. Jos saisin valita, niin ehkä kuitenkin mieluiten maalis-lokakuun välillä. :happy:

Meilläkin lapsi nukkuu päiväunet ulkona ja kyllähän se keskellä kesää on hieman hankalampaa saada nukahtamaan tai nukkumaan pidempään.
Mä oon synnyttänyt melko alkuvuodesta ja sit juuri ennen kesää. Hyvät ja huonot puolet molemmissa. Nyt ei olis mitään väliä kunhan vaan tulisi ja syntyisi meidän perheeseen, ihan sama mihin kuukauteen osuisi :smiley-angelic001:Heartpink
Ei mulla kyllä aikoinaankaan ollut mitään väliä. Vuosien lapsettomuuden ja keskenmenojen jälkeen olisin viettänyt mielelläni aikaa vaikka jouluaatosta uuteen vuoteen sairaalassa jos sillä olisin vauvan meille saanut aikaiseksi :)

Meillä esikoinen on huhtikuun puolivälissä syntynyt. Hyviä puolia tuossa syntymäajassa oli mun mielestä:

- pääsi pian vauvan kanssa ulos ilman, että tarvitsi pelätä palelemista tai pukea älyttömät kerrokset vaatteita
- pystyi tarvittaessa imettämään myös ulkona - välillä poika alkoi kesken kävelylenkin huutaa nälkää, niin pystyi vaan istahtamaan puistonpenkille imettämään
- miehellä oli hyvin pian myös kesälomat, mikä helpotti elämää pikkuvauvan kanssa

Meillä on sen verran haasteita lisääntymisen kanssa, että pikkusisarus saa kyllä syntyä ihan milloin vain. Jos saisin valita, niin ehkä kuitenkin mieluiten maalis-lokakuun välillä. :happy:

Meilläkin lapsi nukkuu päiväunet ulkona ja kyllähän se keskellä kesää on hieman hankalampaa saada nukahtamaan tai nukkumaan pidempään.
Voi kun olisi tajunnut että voi istua kesken vaunuttelujen... Ite kannoin hikisenä monta kilometriä vauvaa kun alkoi huutaa vaunuissa...on muute vaikea lykkiä vaunuja ja kantaa vauvaa pidempi matka (äp haalarissa valu alaspäin vauva ja pussin nepparit aukeili koko ajan...) Ei vaan tullut mieleenkään imettää ulkona :( olispa joku sanonu silloin... Oon vasta jälkikäteen tajunnut ton ja kaupoillakin käydessä saatan hankalaksi heittäytyvän melkein-taaperon pistää maitohuikkatauolle, usein se auttaa....

Mä oon synnyttänyt melko alkuvuodesta ja sit juuri ennen kesää. Hyvät ja huonot puolet molemmissa. Nyt ei olis mitään väliä kunhan vaan tulisi ja syntyisi meidän perheeseen, ihan sama mihin kuukauteen osuisi :smiley-angelic001:Heartpink
Ei mulla kyllä aikoinaankaan ollut mitään väliä. Vuosien lapsettomuuden ja keskenmenojen jälkeen olisin viettänyt mielelläni aikaa vaikka jouluaatosta uuteen vuoteen sairaalassa jos sillä olisin vauvan meille saanut aikaiseksi :)

mä sain ekan sektiolla marraskuussa ja viimesillään raskaana just sillon syksyllä ku oli hellesyksy.. not nice. Pikkuvauva-aika oli kiva ku pysty ulkoilemaan oikeassa talvessa eikä vesisateessa. Leikkaushaavan takiaki oli hyvä ettei ollu hiostavaa.

Toisen sain juhannuksena, sillon sattu kuuma alkukesä.. Taas hikoiltiin.. mutta ei se ulkoilu vauvan kanssa sen vaikeampaa ollu. Toki ei ite lähteny pitkille kävelylle helteen takia, mutta muuten iha ok ja sama se missä kuussa imetti :happy:

Meillä molemmat lapset syntyneet alkuvuodesta. Mut nyt jos tärppäisi niin menisi sinne elokuun tienoille? Kauhistuttaa ajatus kesän helteistä, lopuillaan raskaana :hilarious::hilarious::hilarious:

Pahimpaan kesähelleaikaan istuttiin autossa viikko ja ajeltiin pitkän kaavan mukaan, hotelleissa oli ilmastointi :) Harjoitussupisteli välillä kovasti pitkä istuminen tosin (vaikka maha ei ollut kovin iso)

Oon ihan kummissani että mitä ihmettä mahtaa oma kroppa touhuta. Valkovuoto niukistunut, mutta vihloo välillä tonne toiseen munasarjaan. Olettaisin että ovulaatio oli tiistain-torstain välillä?... Ei mitään käryä kyllä, yli viikon ollut enemmän ja vähemmän himoja, runsasta vv ja limaa. Plaah ota nyt sit selvää.:greet025

Meidän vauva syntyi marraskuussa ja oli ihanaa, kun sain pukea ihania vaatteita päällekkäin, kun oli kylmää. Kesällä ois ollut vähän harmi, kun ei tarvi paljoa vaatteita päälle. Mä rakastan vauvojen pukemista ja vaatteita. :grin

Talvella myös lenkkeily oli ihanaa, sillä olen hyvin hyönteiskammoinen ihminen ja kesällä ulkona olo on vaikeaa. :oops:

Meidän vauva syntyi marraskuussa ja oli ihanaa, kun sain pukea ihania vaatteita päällekkäin, kun oli kylmää. Kesällä ois ollut vähän harmi, kun ei tarvi paljoa vaatteita päälle. Mä rakastan vauvojen pukemista ja vaatteita. :grin

Talvella myös lenkkeily oli ihanaa, sillä olen hyvin hyönteiskammoinen ihminen ja kesällä ulkona olo on vaikeaa. :oops:

Täällä kans vauvanvaatteet lähellä sydäntä. Ja vauvat tottakai:Heartpink

Pregcheck liuskat on 25. :)
Kiitos! Eli kun sain Pregcheckiin haamun, täytyy hcg-arvon olla vähintään tuon 25 mlU/ml..? Meillä on yritystä takana yli kaksi vuotta ja sain tänään ekan haamun ikinä. Olen pistänyt Pregnylin ovulaation varmistukseen yhdeksän päivää sitten ja sen poistumisaika elimistöstä on max 10 päivää. Menin ihan lukkoon tuosta ja mietin että mitä tää edes tarkoittaa, että voinko oikeasti olla raskaana vai onko tää vain Pregnylin jäänteitä. :inpain: Jos Pregnyliä vielä on elimistössä niin sitä on alle 9 mlU, jos oikein laskin. Voiko niin vähäinen määrä näkyä Pregcheckissä? pakko testata huomenna uudestaan.
Anteeksi tämmöinen höpötys, pakko vain johonkin purkaa. Miehellekään en uskalla vielä kertoa, ettei pety turhaan jos on väärä hälytys.

Kiitos! Eli kun sain Pregcheckiin haamun, täytyy hcg-arvon olla vähintään tuon 25 mlU/ml..? Meillä on yritystä takana yli kaksi vuotta ja sain tänään ekan haamun ikinä. Olen pistänyt Pregnylin ovulaation varmistukseen yhdeksän päivää sitten ja sen poistumisaika elimistöstä on max 10 päivää. Menin ihan lukkoon tuosta ja mietin että mitä tää edes tarkoittaa, että voinko oikeasti olla raskaana vai onko tää vain Pregnylin jäänteitä. :inpain: Jos Pregnyliä vielä on elimistössä niin sitä on alle 9 mlU, jos oikein laskin. Voiko niin vähäinen määrä näkyä Pregcheckissä? pakko testata huomenna uudestaan.
Anteeksi tämmöinen höpötys, pakko vain johonkin purkaa. Miehellekään en uskalla vielä kertoa, ettei pety turhaan jos on väärä hälytys.

En osaa vastata kysymykseen mutta toivon ihan syvältä sydämestäni asti että olisi raskaudesta haamuillut. Jos raskaudesta johtuvaa niin luulisi siis huomenna olevan vahvistunut hieman jo?:happy: tuuthan kertomaan mikä tilanne sitten kun selkiää:Heartred

Meillä molemmat lapset syntyneet alkuvuodesta. Mut nyt jos tärppäisi niin menisi sinne elokuun tienoille? Kauhistuttaa ajatus kesän helteistä, lopuillaan raskaana :hilarious::hilarious::hilarious:

Täällä myös kaikki ollaan alkuvuoden lapsia! Mies, hänen veljensä ja anoppi syntyneet tammikuussa sekä esikoiset. Kuopus maaliskuussa ja itse huhtikuussa! Siinä on juhlaa alkuvuoteen! Nyt ei haittaa vaikka syksylle menisi.

Meillä esikoinen elokuussa syntynyt. Vaikka kesä oli kuuma niin ei se mua haitannut :) lapsen puolesta kyllä toivoisin et syntyis ennemmin alkuvuodesta :D

se pienikin vuoto loppui, eli kesti siis keskiviikosta perjantaihin. Hymynaamat sain keskiviikkona. Talleteltu on sunnuntaina ja keskiviikkona. Eikun piinailemaan :D tuntemuksia/ vihlasuja on tuonne jonnekkin ja tänään outoja vihlaisuja ja ajoittaista ”paineen tunnetta” rinnoissa. Liekö pään sisällä, sitä en tiedä :D dpo 2 vasta..

Nuorena äidiksi, eipähän sitä kokemusta tarvii ollenkaan olla autokouluun mennessä :happy: mulla ei ollu lainkaan kokemusta autolla ajosta ennen autokoulun alotusta 17veenä ja hyvin se lähti sujumaan. Ennemmin menee sinne ja kyselee, opettelee (ei oo noloa, päinvastoin) kuin et menis asenteella ”osaan jo”. :)

Reggie, ei hitto sentään :arghh: oon niin pahoillani sun puolesta :sorry: voimia! :Heartpink

Onnitteluja plussanneille! :hello2

Mulla tosiaan esikoinen syntynyt helmikuussa, ja kuumakallena olin melko tyytyväinen et loppuraskaus ei osunu kesähelteille :hilarious: tosin, rv6-23 oksentelu osukin sit kätevästi kesä-lokakuulle, eikä sekään ollut mukavaa :depressed: tästä kierrosta jos tärppäis niin syntymäpäivä (la) olis niin liki mun mummon synttäreitä (joka ehkä tärkein ihminen ollut lapsuudessa mulle), että se olis yks syy toivoa tärppiä nyt. :angelic: Toki aina olis joku syy toivoa sitä, syyskuussa sit olis serkun kanssa samaa synttäripäivää, lokakuussa miehen kanssa :hilarious:

kp7, ja ihan tappopäänsärky iski lenkillä, onneks se nyt on jo vähän helpottanu. Vv runsautuu, oliskohan ennakoivaa et ovis vois olla tässä kierrossa jopa ”ajallaan” :angelic:

Takaisin