Raskaaksi 2020

Ostin eilen kaupasta rfsu:n liuskatestin. Älkää kysykö miksi, koska ne antaa sen viivanpaikan vaikka veteen kastaisi :hilarious: Eli en tullut hullua hurkaammaksi niistä testeistä. Kyllä, tein molemmat. Eilen sain sen viivanpaikan, joten olihan se aamulla testattava jos aamupissasta olisi jo haamu.
Ei ollut herkkä testi ja menkat eivät ole myöhässä vielä, joten hukkaan heitetyt rahat :rolleyes: Onneksi ei ole kallis paketti.

Ei tiputtelua edelleenkään (normaalisti alkaa jopa viikkoa ennen menkkoja), tissit on hieman arat, vatsaa nipistelee ja repii, eikä kiukuta normaalia enemmän vaan olen ennemminkin vähän herkillä.
Mutta tissit on kipeät myös ennen menkkoja, on ollut ilmavaivoja, jotka usein ilmenee just tuollaisena kipuiluna suolessa. Menkkoihin enää muutama päivä, joten kiukkuamisen vaihtuminen itkuun on ihan normaalia mulle tässä vaiheessa.
Eli ei auta kuin odotella.

Katoin muuten rattaita jollyroomista (kuopuksen matkikset hajoaa, mutta ei nyt sittenkään viitsi enää 3v:lle ostaa uusia), ja nyt se mainostaa rattaita ja vaunuja koko ajan, mille sivulle meneekään. Ja helposti sitä klikkailee ja katsoo että hei, mitkäs ne nää on. Ei muutem helpota kuumeilun :rolleyes:

Moikka,

Mä oon pitänyt hiljaiseloa täällä työkiireiden ja oman jaksamisen vuoksi. Kahlannut kyllä olen läpi nämä monen sivun viestit ja elänyt hengessä mukana! :) Onnittelut vielä kaikista plussista jokaiselle plussanneelle :Heartred Mä en millään pysynyt perässä, että kuka plussasi milloinkin, kun töissä tein pitkää päivää, niin kävin täällä vaan kurkkimassa tauoilla välissä mitä tapahtuu :hilarious:

Tänään mulla alkoi huikea 4 päivän loma :grin Tulee tarpeeseen. Heti herättyäni tietysti iski migreeni eli se siitä vapaapäivästä :singing:
Mitä nyt tähän omaan tilanteeseen tulee, niin suorastaan v*tuttaa, että mulla nyt joka paikka rikki, polvi turposi ja kipeytyi (voi olla, et juostessa olen reväyttänyt etureiden alaosan tai sit limapussi tulehtunut), selkä sekoilee ja oon ihan hajalla. Harmittaa, kun kohtahan tässä pitäisi uutta jo yrittää, mut en selviä nytkään näiden vaivojen kanssa, niin pakko odottaa et tilanne tasoittuu tai raskaana olen pää paketissa.:blackeye:

Surulliselle mielelle sai sekin, kun havahduin ajattelemaan, että kohta käynnistyisi yk.9, jos km. ei olisi ollut välissä ja pian tullaan siihen päivään, kun yritys aloitettiin. Sitten vielä tuttavapiirin raskausuutiset sosiaalisessa mediassa sai viimeeksi kohdallani aikaiseksi paniikkikohtauksen, joka sitten purkautui hysteeriseen itkuun (ei siksi, että en olisi iloinen heidän puolestaan, vaan siksi, kun olin niin surullisen järkyttynyt oman kehoni toimimattomuudesta). Lisäksi esimerkiksi kauppaan mentäessä tai vaikkapa tk.ssa asioidessa, kun näki raskaana olevia se riipaisi tosi syvältä, ihan itkua piti pidätellä. Onneksi nyt ei enää niin pahasti tule näitä tuntemuksia, että kaupassakin pystyn suhteellisen rauhallisin mielin asioimaan, kun lasken ajatukset toisaalle.

Mutta kyllä silti mä mietin, mikä tässä on, että kaikki tämä *aska on siunaantunut omalle kohdalle. En olis tarvinnut tähän tilaan enää mitään lisääntyviä fyysisiä vaivoja, tuntuu et ne oli ihan hännänhuippu :sad001 Anteeksi märehtimiseni, mutta uskon, että tiedätte, mitä tarkoitan. Mun tarvii varmaan olla nyt vaan täysin lomalla, ei liikuntaa, ei mitään.

Tsempit kaikille omiin tilanteisiin!:Heartred Plussailkaahan pian :angelic:

Zarar samat fiilikset kun mulla pitäisi olla jo 3kk ikäinen lapsi, ja sit pitäis olla kohta menossa synnyttää ja sit vielä olla just jotain 12 viikkoa ja mikään näistä ei oo toteutunut ja tämä eka kun ihan ultrassa nähtiin ja kuultiin. No, kylläpä on synkkä mieliala.

Enää en osaa minkäänlaisia plussia tai haamuja ottaa tosissaan. Mietin vaan et mikähän vika tässä testissä nyt on jne..

Mulla myös meinaa usko loppua koko touhuun. Alkoi se tiputtelu, eli yk5 lähtee ihan just :meh: Kunhan menkat tosiaan alkaa.
Hyvä ensin rohkaista muita alkuraskauden vuodosta ja sitten tiputtelusta luovuttaa :hilarious: Mutta kun niitä menkkoja nyt odoteltu niin sieltähän ne nyt sit alkaa :grumpy:
Olisin vaan malttanut sen yhden päivän lisää ilman testaamista, ei olisi päässyt taas se pieni toivonkipinä syttymään.

Kohta pitäisi olla synnyttämässä jos asiat olisi mennyt niin kuin piti. Miksi tää on tällä kertaa niin vaikeeta!

Onko kellään kokemuksia Tampereen tai Turun yliopistollisista lapsettomuushoidoista?
Mä olen ollut tyksissä hoidoissa. Olen ollut ihan tyytyväinen. Lääkärien vaihtuvuus suurta tietysti, kun julkisella ollaan. Hoito on kuitenkin ollut hyvää ja edennyt suht nopeasti (ei ollut esim. puolen vuoden jonoja, joita olen kuullut jossakin olevan).

Mulla myös meinaa usko loppua koko touhuun. Alkoi se tiputtelu, eli yk5 lähtee ihan just :meh: Kunhan menkat tosiaan alkaa.
Hyvä ensin rohkaista muita alkuraskauden vuodosta ja sitten tiputtelusta luovuttaa :hilarious: Mutta kun niitä menkkoja nyt odoteltu niin sieltähän ne nyt sit alkaa :grumpy:
Olisin vaan malttanut sen yhden päivän lisää ilman testaamista, ei olisi päässyt taas se pieni toivonkipinä syttymään.

Kohta pitäisi olla synnyttämässä jos asiat olisi mennyt niin kuin piti. Miksi tää on tällä kertaa niin vaikeeta!
Mä muistan sen onnen tunteen kun sain mun ekan plussan ja se oli oikeesti plus ku en ollut aiemmin saanut. No, sen jälkeen on joka kk tullut haamu tai jotain muuta häikkää. Ainut mikä tässä toimii on se että mun kierto on säännöllinen eikä pcos näköjään sitä pidä pitkänä vaan se on se 25-30 päivää ja nyt kp28 tuli sitten kauhu menkat eli siteellinen holahti kerralla järkkykramppien kera. Se siitä haamusta sitten. Ja nyt kp3 edelleen rinnat kipeet ja muutenkin nipistää ja kiristää muniksii koko ajan ja päätä särkee. Yleensä nää PMS oireet loppuu ku menkat alkaa nyt ei

Mä muistan sen onnen tunteen kun sain mun ekan plussan ja se oli oikeesti plus ku en ollut aiemmin saanut. No, sen jälkeen on joka kk tullut haamu tai jotain muuta häikkää. Ainut mikä tässä toimii on se että mun kierto on säännöllinen eikä pcos näköjään sitä pidä pitkänä vaan se on se 25-30 päivää ja nyt kp28 tuli sitten kauhu menkat eli siteellinen holahti kerralla järkkykramppien kera. Se siitä haamusta sitten. Ja nyt kp3 edelleen rinnat kipeet ja muutenkin nipistää ja kiristää muniksii koko ajan ja päätä särkee. Yleensä nää PMS oireet loppuu ku menkat alkaa nyt ei

Mä olen ollut tyksissä hoidoissa. Olen ollut ihan tyytyväinen. Lääkärien vaihtuvuus suurta tietysti, kun julkisella ollaan. Hoito on kuitenkin ollut hyvää ja edennyt suht nopeasti (ei ollut esim. puolen vuoden jonoja, joita olen kuullut jossakin olevan).

Me ollaan myös tyksissä hoidoissa. Pelkkää hyvää sanottavaa. Ensikäynti oli tammikuun lopulla, seuraavasta kierrosta tehtiin aukkari ja otettiin Papa ja pipelle(koepalat kohdun limakalvosta, kun mulla on yli vuoden jatkuneet vuotohäiriöt) ja sitä seuraavasta kierrosta saadaan ilmoittautua ekaan lääkkeillä boostattuun inssiin. Ihanat lääkärit, ripeä toiminta, sofar kaikki hyvin:thumright lähetteestä ensi käyntiin meni about 2,5kk.

Zarar iso virtuaalihali:Heartredsulle!

Kiitos Cocobean! :Heartred:smiley-angelic003

Mä kävin tänään vähän kaupoilla ja tsekkailin alennusmyyntejä, sain hiukan muuta ajateltavaa näiden kipujen keskelle ja voin sanoa, että teki tosi hyvää. Eihän ne kivut sillä reissulla mihinkään kadonneet, vaan kulki mukana, mutta nyt huomasin, miten paljon normaalin elämän asioita kaipaan - että on ajatus välillä jossain muualla kuin vauvailussa tai omissa tuntemuksissa. :eek:
Että elämää pitää suunnitella silloinkin eteenpäin, kun tuntuu, ettei näe eteensä taikka huomista kovin kirkkaasti.

Niin se vaan on, että me ollaan Korkeamman käsissä kaikkien näiden asioidemme kanssa, silloinkin kun tuntuu, että päälle sataa ämpärikaupalla sitä itseään. Ehkä en ymmärrä asioiden tarkoitusta nyt, enkä välttämättä myöhemminkään, mutta luulen, että joskus nuo tarkoitukset selviävät kaikessa merkillisyydessään.

Ja kuten viesteistäni varmaan näkyy, mä ajattelen paljon kaikenlaista, pohdin varsin perinpohjaisesti joskus :hilarious: Siksikin on tosi hyvä, että mä koitan selvittää itselleni muuta tekemistä, yritän levätä, vaikka en millään malttaisi (liikuntahan on terveellistä ja niin moni muukin asia!!) - minun heikko kohtani on tämä äärilaidoilla liikkuminen ja sitten olen kohta oikeasti tosi stressaantunut, väsynyt sekä kaikenkaikkiaan poikki.:wideyed: En usko, että olisin ajautunut tähän tilaan pelkästään liikunnalla ilman stressaavaa työtä ja keskenmenosta aiheutunutta tuskaa, mutta jospa oppisin tästä jotain. Ei elämässä tarvitse aina suorittaa, olla täydellinen tai jaksaa samalla tavalla kuin muut. Minulle pahinta on lukea näitä iltapäivälehtien kertomuksia ihmisistä, jotka ei liiku lainkaan tai ihmisistä, jotka liikkuvat 5xvko, pumppia, juoksua ja pilatesta, lisäksi vielä kehonhuolto ja lepopäivinäkin käydään vähintään 3km pyöräilemässä. Ja, että näillä himoliikkujilla ei ole rasitusvammoja, ei hormonihäiriöitä ja he jaksavat hoitaa elämänsä velvollisuudet ilman väsymystä - en saa verrata itseäni toisiin, vaan minun on ajateltava se niin, että mikä on toiselle hyvä, voi olla minulle liikaa tai, jos luen siitä, ettei ihmiset liiku, se ei tarkoita sitä, että itse kuuluisin vähän liikkuviin, kun en työni takia kerkeä käymään juoksemassa kuin kahdesti viikossa. :facepalm: Oikeasti jouduin tekemään tämän asian kanssa niin paljon töitä, että jopa kaivoin aikuisten liikuntasuositukset ja kirjoitin ne lapulle. Siinä sitten tajusin, että liikuin jo suosituksiin nähden sillä tasolla, että voidaan puhua treenaamisesta. Niin ja kun, minä ajattelin vain, että se on terveellistä..Että tässä mulla on oikeasti iso oppimisen paikka - kohtuus kaikessa, ei liikaa tai liian kovaa. :yuck:

Tulipas taas avautuminen ohi vauva-aiheiden, mutta näin täällä. Mun on nyt oikeasti keksittävä hyvää ja Rentouttavaa tekemistä, eikä hikiliikuntaa :stop::grin

Mitä sulla oli oireita kemiallisesta? Jaksuja ♥️. Niin piinaava kun haluaisi vaan päästä yrittämään uudelleen :sad001

Ohops, ei ole tullut ilmoituksia viesteistä ja päiviäkin on jo kulunut vaikka kuinka.. No, parempi myöhään kun ei milloinkaan. :angel4

Oireita mulla oli järkyttävä pahoinvointi, alaselän jomotukset ja menkkamaiset alavatsakivut, lihassäryt ympäri kroppaa ja lämmön nousu. Olin yhden päivän töistä pois tietämättä raskaudesta tai keskenmenosta ja luulin saaneeni jonkun ärhäkän flunssakuumeen. Rusehtava tippavuoto alkoi päivän päästä, jolloin tajusin että nyt ei ole kaikki kunnosa ja sainkin plussan. Vuoto jatkui niukkana noin kolmisen päivää ja plussat pysy testeissä heikkona saman ajan.

Nyt menossa kp 89 ja mitään ei vieläkään tunnu kropassa tapahtuvan. :shifty:

Kp4 menkat lusittu selvästi. Kirjoitinkin toiseen ryhmään et kuinka ärsyttää kun keho luulee olevansa raskaana, on oireet ja kaikki ja silti kun mä nyt vaan en oo. Onhan tämä ärsyttävää, varsinkin kun mun liivit ei enää mahdu. Mitkään

Hei taas, tännekkin kuulumisia kun olen itseni saanut pidettyä kurissa foorumeista ja en näin ollen ole 24/7 yritystä miettinyt kään joten nyt kp24 ja haaveet plussasta nousseet pintaan sekä jännitys miten käy tässä yrityksessä :shy:

Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet :happy:

Itse bongasin oviksen kp15 kun tuli niukkaa haaleaa pinkkiä/ruskeaa valkovuodon seassa ja sama kävi viime kierrossa oletetun oviksen aikoihin. Eilen kp23 oli alavatsassa kipuja pitkin päivää ja samoin tänään aamulla, nyt kipu lakannut ja nännit aristuneet. Eli hartaasti ja rauhassa mennään sekä jännitän tuleeko menkat. Ensiviikolla sitten testailua jos ei kuulu menkkoja enkä yhtään liian aikaisin haluaisi tehdä :joyful:

Ja en ole edes tilannut testejä kaappiin vaan ostan apteekista :p

Ihanaa kuun loppua ja plussatuulia teille, täällä hengessä mukana olen:Heartred

Onnea kovasti jo plussanneille, teitä onkin tullut lyhyen ajan sisällä monta! Ihanaa:hello2:Heartpink Mulla kaksi viikkoa aikaa niin saan tän Nexplanonin vihdoin pois ja saan alkaa odottelemaan että kierto alkaisi rullaamaan normaalisti ja sit aletaan kuumeilemaan ihan tosissaan vihdoin :shy:

Kp4 menkat lusittu selvästi. Kirjoitinkin toiseen ryhmään et kuinka ärsyttää kun keho luulee olevansa raskaana, on oireet ja kaikki ja silti kun mä nyt vaan en oo. Onhan tämä ärsyttävää, varsinkin kun mun liivit ei enää mahdu. Mitkään
Mulla on ihan sama tilanne! Täytyy vaan hyväksyä että mä nyt vaan oon LIHONUT. :angry4

Mulla on ihan sama tilanne! Täytyy vaan hyväksyä että mä nyt vaan oon LIHONUT. :angry4

Täällä sama :laughing021 nyt kun en enää polta ja pillerit on jätetty pois jo syyskuussa niin p*rse on levinny niin paljo et on pitäny ostaa uusia farkkuja!!
Ehkä seuraavaksi pitäis kiinnittää huomiota ateria rytmiin ja palauttavaan liikuntaan :think005 mun työ on aika fyysistä.. ja viime kierrossa terolutti teki raskaus oireet, viimeisestä terosta meni yli viikko ennen ku vuoto alko, kyllä siinä ehti jo toivoa:sorry:

Nyt kp 6 ja taas alkaa toivo nousta, jospa tässä kierrossa:rolleyes: jotenkin ahdistavaa tämä vuoristorata, ensin alku kierrossa ylös muutama pyörähdys oviksen aikaan ja kirkuen alas kun menkat alkaa:hungover: järjetöntä!!!

Täällä sama :laughing021 nyt kun en enää polta ja pillerit on jätetty pois jo syyskuussa niin p*rse on levinny niin paljo et on pitäny ostaa uusia farkkuja!!
Ehkä seuraavaksi pitäis kiinnittää huomiota ateria rytmiin ja palauttavaan liikuntaan :think005 mun työ on aika fyysistä.. ja viime kierrossa terolutti teki raskaus oireet, viimeisestä terosta meni yli viikko ennen ku vuoto alko, kyllä siinä ehti jo toivoa:sorry:

Nyt kp 6 ja taas alkaa toivo nousta, jospa tässä kierrossa:rolleyes: jotenkin ahdistavaa tämä vuoristorata, ensin alku kierrossa ylös muutama pyörähdys oviksen aikaan ja kirkuen alas kun menkat alkaa:hungover: järjetöntä!!!
No niin on! :angry1

Täällä tänään kp6 ja huomenna pitäis alkaa testailemaan ovista noilla clearbluen digeillä jotka näyttää 4 parasta päivää.

Huomenna vielä työpäivä ja sitten pari vapaata, maanantaina aukiolotutkimukseen ja kuulemaan tuomio mun munanjohtimista. Vasen ollut oletetusti tukossa jo joskus ~2015 kun edellisen kerran oon aukkarissa käynyt ja edellisessä ultrassa näytti myös oikea siltä, että siellä on jotain kiinnikeseinämää tms. tukkimassa paikkoja. :sad001
Samalla reissulla päätetään tulevista hoidoista joka tulee olemaan erittäin varmasti ivf ja ekaan hoitokiertoon toivottavasti päästään elo-syyskuussa ellei mystisesti luomutärppiä tapahdu.

MUOKS. Omakantaan lääkäri kirjannut edellisessä käynnissä ultrassa, että oikea tuba lajentunut, osittaiset väliseinät hydrosalpinxiin sopien. Pieni tilkka nestettä vatsaontelossa.
Suunnitelmaan laittanut:
Todennäköisesti tuba-vika. Varataan aika hssg- ja hoidon suunnittelukäyntiä varten.

Tuo hyrdosalpinx selittäisi sen ettei raskaus pääse alkamaan kun munanjohtimesta vuotava neste huuhtoo mahdolliset hedelmöittyneet munasolut pois ennenkun kerkeää edes kiinnittymään

Muokattu viimeksi:
Mä hyväksyisin jos olisin lihonut. Viime vuonna lihoin yhteen väliin suht nopeasti ku oli hormonaalista lääkitystä. Nyt oon päinvastoin laihtunut ja tissit on kipeet ja turbot. Ne kasvo viime (?) kierron aikana ja sit jäi lässähtämättä ja nyt ne kasvo entistä enemmän.. huoh. No ei pitäis valittaa ku ruoka tuntuu menevän rintoihin mut mä pienirintainen en tiedä tykkäänkö. Eri asia jos vois vaan olla raskaana kuten mun pitäis. Onpa outoa että toukokuussa pitäis pienen tulla....

Takaisin