Raskaaksi 2020

Mä hyväksyisin jos olisin lihonut. Viime vuonna lihoin yhteen väliin suht nopeasti ku oli hormonaalista lääkitystä. Nyt oon päinvastoin laihtunut ja tissit on kipeet ja turbot. Ne kasvo viime (?) kierron aikana ja sit jäi lässähtämättä ja nyt ne kasvo entistä enemmän.. huoh. No ei pitäis valittaa ku ruoka tuntuu menevän rintoihin mut mä pienirintainen en tiedä tykkäänkö. Eri asia jos vois vaan olla raskaana kuten mun pitäis. Onpa outoa että toukokuussa pitäis pienen tulla....
Ootko tutkin tai tutkituttanu rintoja? Tai käyny labrassa ottaa prolaktiini arvot?

Hei mulla tulee vessapaperiin jotain vaaleanpunertavaa kun pyyhin pissalla käynnin jälkee! Yöllä tuli kans, nyt kp 21 ja tasan viikko sitte oli ovis (nää molemmat ajat siis flon mukaan) ja peitot heilu. Menkkojen pitäis alkaa tasan viikon päästä. Nännit on ollu sika arat jo muutaman päivän

Hei mulla tulee vessapaperiin jotain vaaleanpunertavaa kun pyyhin pissalla käynnin jälkee! Yöllä tuli kans, nyt kp 21 ja tasan viikko sitte oli ovis (nää molemmat ajat siis flon mukaan) ja peitot heilu. Menkkojen pitäis alkaa tasan viikon päästä. Nännit on ollu sika arat jo muutaman päivän

Luupavalta kuulostaa, jospa pieni siellä kiinnittyisi visusti mukaan nyt :happy:
Meillä mennään aika samoilla sitten, tänään kp25 ja ensiviikolla menkkojen tuloa pitäisi jännittää miten käy :oops:

Plussatuulia sinulle sinne myös :Heartpink

Mä oon nyt kolmena aamuna saanu haamuja dpo9 dpo10 ja dpo11, vahvistuvia mutta edelleen niin himmeitä että en saa kuvattua :grin

Tää vauva ei tykkää yhtään kahvista, oli pakko vaihtaa aamuteehen . Ja illalla ei kelpaa kun jääkaappikylmä omena :laughing002

Pysyis nyt kyydissä :smiley-angelic001

Kiitos Elliephant! Onko sulla tullut joskus kiinnittymisvuotoa?
Ei ole ollut, esikoista yritämme :rolleyes:
Nyt oli tosin vain epämääräinen voimakas alavatsakipu joka säteili selkään noin viikko oletetusta ovulaatiosta. Ovulaation aikaan oli niukkaa vaaleanpunaista vuotoa/tuhrua.
Eilen nännit alkoivat aristumaan ja illasta jo kosketusherkkänä. Tänään jatkuu sama kosketusarkuus :confused:

Äitiliini90 hurjasti tsemppiä sekä vahvistuvaa viivaa sinne:wink:Heartred

Ootko tutkin tai tutkituttanu rintoja? Tai käyny labrassa ottaa prolaktiini arvot?
Jep, prolaktiini hitusen kohommalla mutta ihan todella viitearvoissa eli ei syy siellä. Mut kyl pitää uusiksi mennä et tietää miks vihloo ja sattuu. Toki ovis mul tekee ja PMS ja nyt alkaa ovisoireet taas mut nää on vaan menkoista asti jatkunut nonstop. Joten juu, toivottavasti gynelle pääsee nopeesti tällä kertaa

Kuulostaa hyvältä, mulla muuten oli vuotoa kiinnittymisen aikoihin mut en tajunnut kuin myöhemmin

Tai sitten tää on just sitä menkkoja enteilevää tiputtelua, kun flokin yhtäkkiä heitti menkat alkavaksi jo maanantaina..

Tai sitten tää on just sitä menkkoja enteilevää tiputtelua, kun flokin yhtäkkiä heitti menkat alkavaksi jo maanantaina..

Onkos sinulla kuinka pitkä kierto yleensä? Ja tiputtelu juurikin viikko ovulaation jälkeen sopii hyvin kiinnittymiseen. Yritä ottaa rauhassa, vaikka ihan super piinavia nämä vikat kierron päivät :confused::banghead:

Oma kierto vielä vähän hakenut paikkaa kierukan poistamisen jälkeen, viime kuussa kierto oli 35 päivää, mutta ennen hormonaalusta ehkäisyä oli 28-30. Flo on kyl kätevä sovellus seurata ja saa hyvin muistiinpanoja tehtyä. Kiva seurata miten keho missäkin kierrossa toimii :p

Flon mukaan täällä tiistaille menkat olis odotettavissa, mutta koitan malttaa testin tekoa ensiviikon loppuun jos ei menkkoja tule. Turhat pettymykset jäisi väliin, mutta saa nähä. Olen vähän malttamaton, testisormet syyhyää kun mahdollisuus raskauteen olemassa :grin

Nyt tosin veti olotilan petin pohjalle, lämmöt 37 ja kurkku kipeä, kaikki lihakset ihan hellänä. Energia meneekin itsensä parantelemiseen nyt :sleep011

Onkos sinulla kuinka pitkä kierto yleensä? Ja tiputtelu juurikin viikko ovulaation jälkeen sopii hyvin kiinnittymiseen. Yritä ottaa rauhassa, vaikka ihan super piinavia nämä vikat kierron päivät :confused::banghead:

Oma kierto vielä vähän hakenut paikkaa kierukan poistamisen jälkeen, viime kuussa kierto oli 35 päivää, mutta ennen hormonaalusta ehkäisyä oli 28-30. Flo on kyl kätevä sovellus seurata ja saa hyvin muistiinpanoja tehtyä. Kiva seurata miten keho missäkin kierrossa toimii :p

Flon mukaan täällä tiistaille menkat olis odotettavissa, mutta koitan malttaa testin tekoa ensiviikon loppuun jos ei menkkoja tule. Turhat pettymykset jäisi väliin, mutta saa nähä. Olen vähän malttamaton, testisormet syyhyää kun mahdollisuus raskauteen olemassa :grin

Nyt tosin veti olotilan petin pohjalle, lämmöt 37 ja kurkku kipeä, kaikki lihakset ihan hellänä. Energia meneekin itsensä parantelemiseen nyt :sleep011
Normi 27-32 pv, mut nyt tosiaan flo olikin vaihtanut viime oviksen 21.2:sta 16:no_O ja menkat 6.3.sta 2.3:n

Onpas tänään ollut jotenkin hankala päivä tämän aiheen osalta. On ahdistanut ihan vietävästi, että miksi ei vaan voisi meilläkin onnistaa :sad001 Tuntuu, että vauvauutisia tulee joka paikasta ja tänään kävin jopa hiplailemassa kaikkia ihania vauvan vaatteita lastentarvikeliikkeessä kun olin :bored: Muuten olen kuitenkin suhteellisen lungisti asian kanssa, mutta välillä tulee näitä päiviä. Kp 4 menossa ja ensi kuusta tulossa todella stressaava joten odotukset ei ole korkealla :grumpy:

Jep, prolaktiini hitusen kohommalla mutta ihan todella viitearvoissa eli ei syy siellä. Mut kyl pitää uusiksi mennä et tietää miks vihloo ja sattuu. Toki ovis mul tekee ja PMS ja nyt alkaa ovisoireet taas mut nää on vaan menkoista asti jatkunut nonstop. Joten juu, toivottavasti gynelle pääsee nopeesti tällä kertaa
Mä mittautin prolaktiinin siinä samalla ku tyreotropiinin ja hcg:n, prl oli 100 ja viitearvo min. 102. Eli mulla viitearvojen alapuolella vaikka sitä ihme eritettä tulee..nyt en oo enää uskaltanut kokeilla tuleeko

Se arvio edellisen oviksen ja seuraavien menkkojen ajankohdasta flossa muuttui sen takia kun lisäsin oireisiin tiputtelun. Mut kun sitä ei voi sanoa edes tiputteluksi vaan ihan haaleaa väriä jäi vain paperiin pyyhkiessä. Poistin sen ja lisäsin mielialan vaihtelut, mikä nyt koskettaa mua kyllä lähes joka päivä:hilarious: niin taas ajankohta muuttui ja ovis oisin ollut 20.2.:confused004

Kun plussasin 9/19, mulla tuli kiinnittymisvuotoa siinä kierrossa. Ihan vähän tuli paperiin ns vv:n/ovisliman/veren sekoitusta. Lisäksi oli nännit kosketusarat, menkkamaisia kipuja (yleensä ei ole) ja aamupahoinvointia. Viikkojen kertyessä alkoi tulla rusehtavaa vuotoa ja sitten sain lääkkeellisen tyhjennyksen kun raskaus oli tm. Toivottavasti teillä pysyy matkassa! :rolleyes:

Onpas tänään ollut jotenkin hankala päivä tämän aiheen osalta. On ahdistanut ihan vietävästi, että miksi ei vaan voisi meilläkin onnistaa :sad001 Tuntuu, että vauvauutisia tulee joka paikasta ja tänään kävin jopa hiplailemassa kaikkia ihania vauvan vaatteita lastentarvikeliikkeessä kun olin :bored: Muuten olen kuitenkin suhteellisen lungisti asian kanssa, mutta välillä tulee näitä päiviä. Kp 4 menossa ja ensi kuusta tulossa todella stressaava joten odotukset ei ole korkealla :grumpy:

Voi, ihanaa etten ole ainoa, jolla ollut huono päivä. :smiley-angry017
Kuulin tänään raskaus uutisia tutulta, joka tuli taas raskaaksi yk 1. Kyllä harmittaa, ärsyttää ja itkettää, että jotkut oikein hehkuttavat omaa ”täydellisyyttä” hedelmöittymistä ja samalla utelee muilta onko lapsia suunnitteilla. Mietin, tajuaako tällaiset ihmiset, että kaikki ei tule helposti raskaaksi saatika ikinä. :smiley-angry019

Hei, joukkoa taka-alalta seurailee 35 v jolla Lapset - 04, - 06 ja kakkoset - 11. Nyt mies lupautui vielä iltatähteen monen vuoden suostuttelun jälkeen. Nuoruudesta saakka monirakkulaiset munasarjat, ei niinkään itsestäänselvää ole ollut lasten saaminen mutta ehkäisyn poisjättämisellä heti tärpännyt, joka onkin suotuisin aika raskautua, gyneni mukaan. Vuoden lopulta marraskuulta annettu tulla jos tullakseen. Menkat vaihdellen kp 28-31. Tänään on tuo 31, mutta lähikaupan testi näyttää negaa. 3 pv sitten hitusen rusehtavaa väriä, limaa, pieniä kökköjä tms, joka meni ohi. Nyt ei mitään. Vasen puoli kiprustelee ja kovasti väsyttää. Ei tässä kierrossa mitenkään tähdätty vaan oviksetkin taisi mennä, en muista missävaihein peittoiltiin, muistaakseni viimeisin 17.2, viimeisimmät menkat 28.1. Seurataan mihin johtaa, ei mitenkään toiveikas olo, aiemmissa raskauksissa testit näyttäneet jotakin jo ennen menkkojen oletettua alkamista. Uskoisin että menkat sieltä tulevat.

Tsemppiä kaikille kovasti ❣️

Täällä nyt 1kp ja kierto näin ollen oli 78kp primolutien ansiosta katkesi. Vuoto alkoi aivan puun takaa sen kuumoisempaa oiretta ei menkka turvotusta eikä päänsärkyä menkkojen tulo aikaan. Parina päivänä oli päänsärkyä ennen vuotia, mutta ajattelin sen tämän flunssan piikkiin laittaa 1vkn ollut jo flunssa :( Nämä kuukautiset aivan helppo lusia, kun ei oireen oiretta, että vuoto ois päällä ja vuotokin minimaalista vaikka omat luomu menkatkin ovat niukat ja vähä oireiset. Huomenna muutto.

Takaisin