Raskaaksi 2020

Hei vaan! Täällä uusi kuumeilija liittyy kans tähän :)

Onks kokemusta kuin kauan on mennyt kun tulee raskaaksi kun on lopettanut ehkäisyn? :wideyed:

.

Heippa!
Ollaan kaikki yksilöitä, niin kokemuksia on varmasti saman tien raskaaksi tulleilta sekä niiltä, joilla kestää saada 15 vuotta saada ensimmäinen lapsi syliin. Täällä foorumilla on monenmoista kokemusta. Itsekin nyt IVF:ssä ja oikeaa yritystä n.3,5 takana eikä yhtään raskautta.
Jos olet suht nuori ja mitään ongelmia ei ole ollut kierrossa aikaisemmin, niin yleensähän alle vuodessa tulisi raskaaksi :) Vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen suositellaan lapsettomuusklinikalla käyntiä. Tsemppiä yritykseen!

Sain tänään kuulla, että miehen kaveri oli kysellyt mieheltä koska me hankitaan lapsia. Mies oli vastannut että ei nyt ihan heti mut sit joskus ku on tullakseen. Tuli jatkokysymys: "siis.. yritättekste jo?" Ja mies oli vastannu jotain kierteleväist :E paikalla oli sen kaverin lisäks sen veli :laughing002
Ja siis ei olla kenellekään kerrottu suunnitelmista ja siksi oli joutunu pinteesee ku yritti kiertää kysymyksen :laughing001 raukka :Heartred :love7

Minä päivänä olette alkaneet testata aikaisintaan näkyisikö rtestissä mitään? Itsellä nyt ehkä dpo 7 ja tekisi niin mieli jo alkaa testailla, vaikka eihän niissä varmaan mitään vielä näy

Hei vaan! Täällä uusi kuumeilija liittyy kans tähän :)

Lopetin viime kuussa minipillerit, ajattelin oikee et kierrosta tärppää mut ei.. (tänään) viikkoo aikasemmin alko menkat ja ihan runsaasti tulee, ei miulla ikinä oo tälleen tullut. :confused:

Onks kokemusta kuin kauan on mennyt kun tulee raskaaksi kun on lopettanut ehkäisyn? :wideyed:

Eli kierron pituudeksi tuli nyt 21pv, ennen on ollut se 28 suunnilleen.

Varmaa ovis tikut ois hyvä ottaa käyttöön?:wideyed: en mie hirveesti ajattele millo ovis on ollut, paitsi sillä Flo sovelluksella oon kattonut millo ehkä pitäs olla ovis.

Tervetuloa! :welcome
Ovistikut on hyviä, sillä ovis voi heittä yllättävän paljon omista laskelmista ja luteaalivaiheen pituus on helpompi määrittää. Mä en ois edes tiennyt mun lyhyestä luteaalista ennen ovistikkuja. :)

Mulla meni vuosi ilman plussan plussaa, kunnes esikoinen ilmoitti tulostaan.

Tsemppiä!

Reggie, terapeuttien löytäminen on ihan helkkarin hankalaa välillä :sorry: Mä sitä prosessia ite pyöritän töissä päivittäin, jotkut löytää nopsaan ja jotkut joutuu ettimään pidempään/enemmän. Resurssit kaikkialla on pienet - joka paikka tuntuu olevan tukossa:facepalm:
Itse olen ohjeistanut etsimään sillä tekniikalla, että tiedustelee koska mahtaisi olla avautumassa paikkoja kelan tukeman terapian asiakkaalle. Näin on saatu ainakin helpommin kuvaa siitä koska vapautuu. Kela tukee 1-3vuotta ja voi vapautua paikkoja eri terapeuteilla ympäri vuoden. Suosittaisin silti, ettet jäisi ton olon kanssa yksin :Heartpink täällä Keski-Suomessa terveyskeskuksilla on depressiohoitajat/psyk sh:t joiden luo pääsee matalammalla kynnyksellä.

omanapa:
Kp1, koska vuoto alko kunnolla vasta myöhemmin illalla :salutluteaali 14pv, eli melko optimaalinen ainakin ovisplussasta laskien. Huomenna tulee poikakin kotiin :Heartpink

Sori pelkkää omanapaa mutta oon niin tyytyväinen! Täällä tuli kp1 tänään, kierto oli 43 päivää, kun edellinen oli 57 päivää. Kiitos metforemit ja donaferty tai mikä nyt tällä kertaa kiertoa lyhensi. Viime keväänä taisi yksi kierto olla näin lyhyt. Mun haave oli että kierto lyhentyisi ees siihen alle 50pv ja tällä kertaa niin kävi. Toki ei hajuakaan onko ovista tapahtunut vai ei, mutta pikkuhiljaa kohti päämäärää :angelic:.

Tänään mulla alkoi vihdoin vuoto, joten pääsen pian aloittamaan lääkityksen uutta pas-hoitoa varten. Sanoisitteko, että mulla on tänään jo kp 1, kun vuoto alkoi samantien ihan kunnollisena n. klo 15? Lääke pitäisi aloittaa kp 2, niin siksi mietin. Yleensä mulla on alkanut vuoto aamupäivällä.

Onpa muuten kiva, kun lähes aina kun täällä käy lukemassa niin joku on plussannut tai ainakin jänskäilee haamujen kanssa. :)

ON: täällä dpo 6-7, lievää öllötystä ollut koko päivän:grumpy: Johtuu luultavasti öllötys siitä, että hirveästi ollut sosialisoitumista (introverttina sosialisoituminen on raskasta) kasvotusten ja puhelimitse ja syönyt liian paljon sokeripitoista höttöä.
Nyt viimeisen tunnin ajan alamahaa juilinut, ihan ku olis menkat tulossa? Aaltoilevaa nippailua ja painetta kohdulla ja nivusissa.
Ja väsy on armoton! Oon neljästä asti ollut nukahtamispisteessä:sleep011

Hankalaa erottaa endon oireista näitä että olisiko kiinnittymisyritystä?
Joku tuolla mainitsi että aikaisintaan dpo8 kannattaa testailla, tekis mieli itekkin testata mutta tiedän että pettymys olis liian suuri käsitellä jo siinäkin vaiheessa jos ei testi näyttäisikää mitään:confused2

Tänään mulla alkoi vihdoin vuoto, joten pääsen pian aloittamaan lääkityksen uutta pas-hoitoa varten. Sanoisitteko, että mulla on tänään jo kp 1, kun vuoto alkoi samantien ihan kunnollisena n. klo 15? Lääke pitäisi aloittaa kp 2, niin siksi mietin. Yleensä mulla on alkanut vuoto aamupäivällä.

Onpa muuten kiva, kun lähes aina kun täällä käy lukemassa niin joku on plussannut tai ainakin jänskäilee haamujen kanssa. :)

Mä oon ite laskenut kunnon vuodon kp1 jos on alkanut jopa illasta vuoto mutta ilmeisesti näin se ei olekaan:scratch eli olisikin vasta seuraava päivä kp1.
Mutta sun kohdalla varmasti jo tämä päivä on se kp1!

Mä oon ite laskenut kunnon vuodon kp1 jos on alkanut jopa illasta vuoto mutta ilmeisesti näin se ei olekaan:scratch eli olisikin vasta seuraava päivä kp1.
Mutta sun kohdalla varmasti jo tämä päivä on se kp1!

Mun käsityksen mukaan, jos illalla alkaa vuoto, niin seuraava päivä olisi vasta kp 1. Mutta mietin kanssa tässä omassa tilanteessani, että päivää on kuitenkin vielä aika paljon jäljellä, kun alkoi klo 15.

Kp1 lasketaan jos vuoto alkaa ennen klo 18! Jos sen jälkeen niin kp1 on vasta seuraava päivä, eli sulla on jo tänään kp1.

Tervetuloa! :welcome
Ovistikut on hyviä, sillä ovis voi heittä yllättävän paljon omista laskelmista ja luteaalivaiheen pituus on helpompi määrittää. Mä en ois edes tiennyt mun lyhyestä luteaalista ennen ovistikkuja. :)

Mulla meni vuosi ilman plussan plussaa, kunnes esikoinen ilmoitti tulostaan.

Tsemppiä!

Kiitos vinkistä! Ja toinen lapsi ois haaveissa.

Eka meni juuri noin niiku siulla :)

Jos ovulaatio olikin aavistuksen myöhässä ja kierto venyy siksi. Silloinhan mahdollisuus raskauteen voi olla vielä :)

Ovulaatio tapahtu oireiden ja testin perusteella kp 18-20 ja normaali kierto on n. 30 päivää. Nyt menossa kp 32 ja ei mitään viitteitä menkoista paitsi pientä nippailua mikä ei yleensä oo tämmöstä menkkojen aikaan.. Saa nähä, jännää on..:bag: vaikka oon valmistautunu kyllä siihen et uuteen kiertoon mennään:shifty:

Sama kun Reggiellä, niin mullekin on ohjeistettu että jos vuoto alkaa kunnolla ennen 17-18 niin se on 1. kierronpäivä. Eli sulla olis nyt 1. kiertopäivä.

Muokattu viimeksi:
Täällä limat loppui kuin seinään eli ovis oli varmaan eilen yöstä tai tänään aamusta. Oli kyllä super nopea. Ikinä ei ole tämmösellä nopeudella tullut o-plussakaan.

Toivottavasti meinaa hyvää eikä huonoa. :grin
Touhuiltiinkin oikein 2 kertaa toissapäivänä, kun päätettiin maksimoida simppojen laatu ja määrä. :hilarious:
Tsemppiä :smiley-angelic001 täällä sama, ovisplussa eilen, parit tallettelut eilen, tänään aamulla näytti vielä tosi vahvaa plussaa ja iltapäivällä negaa. Päivällä oli myös kovat nipistelyt oikealla munasarjat kohdalla ja sit loppui ja illaksi iski turvotus ja arat nännit. Nopea ovis taisi olla, kun yleensä mulla näyttää testit plussaa noin kolmen päivän ajan.

@Milalai ja @move88 ja muut isommilla dpo piinailevat, joko testejä uitettu?:wink Isolla joukolla toivon porukan plussaavan ja tulevan heinäkuisiin:Heartbigred

Tänään voi olla dpo 8, tai 6, tai sitte jotain ihan muuta :grin, kp 21. Viimeksi kierto oli "vaan" 27pvää, sitä edellinen 29. Ei juurikaan oireita, toisin kuin viime kierrossa kehittelin kaikenlaista. Nyt on toisinaan tuo alaselän menkkajomot, joita sanoinkin olleen vaan plussakierroissa tälleen pidemmälti ennen menkkoja. Tiistai iltapäivästä keskiviikko aamupäivään oli lievää päänsärkyä (kp 15-16). Eilen ärsyynnyin miehen puheista, tänään jo tasaista :grin. Ei mulla yleensä oo pms-ärsyyntymistä, mutta kertakos se ensimmäinenkin. Saa nähdä, kai sitä ens viikolla pitää uittaa testi, jos vuoto ei ala...

Muoks: nii ja tää kierto on kyllä sellainen, että kp 17 asti on talleteltu varsin tiheästi / säännöllisesti :smiley-angelic006

Muokattu viimeksi:
Hei vain, täällä uusi kuumeilija liittyy joukkoon. :) Ihan uusi maailma tämä. Kiva kun tällaisen kautta voi vertaistukea saada, kun kenellekkään tutulle ei halua vielä vauvatoiveista ääneen puhua :smiley-angelic003

Nyt muutamia kuukausia oltu fiiliksellä, että sais tulla:happy:. Sitä ennen menty kondomilla tai keskeytetyllä yhdynnällä. Kierto itsellä vaihtelee joitakin päiviä melkein joka kuukausi.:shifty:
Todella uusia asioita minulle: että mikä se paras aika kierrosta? Onko se heti silloin kun ovulaatio on vai jo ennen sitä?
Sekä, että esim onko parempi tiheästi (päivittäin) vaiko ennemmin parin päivän välein tai vieläkin harvemmin? Ja varmasti aivan yksilöllisiä asioita nämä, mutta kovin puhdin vain :shy:

Täälä ei viäkää tietoa menkoista, vihlontaa ja jomotuksia on ja ravaan vessassa vähä väliä kattomas et ei kai nyt alkanu mut ei, kellertävää valkovuotoa tulee.. Noh päätin isä päivän kunniaksi kokeilla tehdä testin ja tein samasta pisusta 2:rolleyes: tämä on niin raastavaa kun ei tiedä onko haalea haamu vai viivanpaikka:shifty:

Liitteet

• IMG_20201108_110048.jpg
    IMG_20201108_110048.jpg
    10.9 KB · Katsottu: 133
  • IMG_20201108_114536.jpg
    IMG_20201108_114536.jpg
    15.3 KB · Katsottu: 141
  • IMG_20201108_111937.jpg
    IMG_20201108_111937.jpg
    20.4 KB · Katsottu: 146
  • IMG_20201108_120338.jpg
    IMG_20201108_120338.jpg