Raskaaksi 2020

Kiitos tsempeistä :Heartred aiemmin olen käynyt terapiassa masennuksen ja ahdistuksen vuoksi, mutta se loppui sitten siihen, etten löytänyt yrityksistä huolimatta kelan tukemaa psykoterapeuttia. Lääkkeet oli käytössä myös, mutta yksi lääkäri sanoi, ettei kyseinen lääke sovi raskauden aikana, joten lopetin sen siihen enkä mitään muuta lääkettä saanut tilalle. En tiedä mistä apua lähtisin hakemaan, kun psykoterapeuttia en löytänyt ja kukaan ei ole tähän ottautunut, vaikka olen pahasta olosta lääkärissä usein puhunut, nyt varsinkin kun lapsettomuustutkimuksissa olen tavannut.

Onnea plussanneille ja haamuille vahvistumista:Heartred

Hei mitä tästä pitäisi ajatella? Eli ovistesti on plussa ja just tällä hetkellä rupesi tulemaan muutama tippa verta Vv:n seassa!?
Tää on vähän omituista, sillä plussa tuli vasta tänään ja nyt jo on ovulaatiovuotoa. Eihän mikään oo vinossa? o_O

Mun käsityksen mukaan veritipat voi olla munasolun irtoamisesta, mutta johtua myös kohdun valmistautumisesta liittyen hormooneihin. Voi siis hyvinkin olla plussa ja vuoto samana päivänä. Itsellänihän tipat tuli päivällä, mutta limat on lisääntyneet vasta näin iltaa kohden.

Siitä päästääkin siihen, että oon ihan fiiliksissä täällä. En muista koska viimeksi ois ollut 2 ovulaatiokiertoa peräkkäin. Josko tää kroppa sittenkin vielä ois valmis 9kk:n yhteistyöhön!

Kiitos tsempeistä :Heartred aiemmin olen käynyt terapiassa masennuksen ja ahdistuksen vuoksi, mutta se loppui sitten siihen, etten löytänyt yrityksistä huolimatta kelan tukemaa psykoterapeuttia. Lääkkeet oli käytössä myös, mutta yksi lääkäri sanoi, ettei kyseinen lääke sovi raskauden aikana, joten lopetin sen siihen enkä mitään muuta lääkettä saanut tilalle. En tiedä mistä apua lähtisin hakemaan, kun psykoterapeuttia en löytänyt ja kukaan ei ole tähän ottautunut, vaikka olen pahasta olosta lääkärissä usein puhunut, nyt varsinkin kun lapsettomuustutkimuksissa olen tavannut.

Onnea plussanneille ja haamuille vahvistumista:Heartred

Apua voi lähteä hakemaan ihan tavan terveysasemaltakin, jos ei muuta keksi. Siellä varataan eka lääkärin aika ja lääkäri laittaa sit lähetettä eteenpäin. Meillä voi myös kunnallisella soittaa suoraan mielenterveyspäivystyksen vastaanotolle, jossa saa ajan ensin psykiatriselle sairaanhoitajalle ja tarpeen mukaan sitten psykiatrille. :)

Mun oma kokemus oli kyllä se, että harmittavan vähän kukaan ammattilainen lapsettomuudesta mitään oikein ymmärsi. Kovasti olisivat laittaneet ties mitä droppia kyllä, mut eivät oikein ymmärtäneet, että mä olisin vain tahtonut oppia käsittelemään sitä surun määrää. Mullakin tämä ahdistuneisuus ja masentuneisuus oli yksinomaan keskenmenosta sekä lapsettomuudesta johtuvaa, todella syvää alakuloa, sellainen sielussa roikkuva sirpale, joka hankasi vähän väliä mieltä rikki. Huonosti mun kohdalla erottivat myöskään fyysisen sairauden psyykkisestä. Mulla ensin siis luultiin, että kaikki oireet on psyykkisiä, vaikka kärsinkin tosi vaikeamuotoisesta ja hoitamattomasta autoimmuunisairaudesta.
Jotenkin täällä sen surun ja tyhjän aukon korjasi vain tämä uusi raskaus, joskin siihenkin olen kantanut kaikki pelot mukanani johtuen pitkästä yritysajasta ja aiemmasta keskenmenosta. Mulla sen rikkinäisyyden korjaisi ainoastaan lopulta sellaiseksi siedettäväksi vain oma lapsi. Tarkoitus ei ole väheksyä psyk. puolen hoitoa, omalla kohdalla se ei vaan toiminut, vaan parhaiten auttoi aika sekä muut elämän asiat ja hyvät ystävät, jotka jaksoi kuunnella. Jotenkin mun oli itse vain kuljettava se tie loppuun, joka oli alkanutkin, ja itse käsiteltävä se elämän painavuus, että pystyi elämään.

Tsemppiä kuitenkin pohdintoihin. Hae ihmeessä apua, jos siltä tuntuu :Heartred

Hei vaan! Täällä uusi kuumeilija liittyy kans tähän :)

Lopetin viime kuussa minipillerit, ajattelin oikee et kierrosta tärppää mut ei.. (tänään) viikkoo aikasemmin alko menkat ja ihan runsaasti tulee, ei miulla ikinä oo tälleen tullut. :confused:

Onks kokemusta kuin kauan on mennyt kun tulee raskaaksi kun on lopettanut ehkäisyn? :wideyed:

Eli kierron pituudeksi tuli nyt 21pv, ennen on ollut se 28 suunnilleen.

Varmaa ovis tikut ois hyvä ottaa käyttöön?:wideyed: en mie hirveesti ajattele millo ovis on ollut, paitsi sillä Flo sovelluksella oon kattonut millo ehkä pitäs olla ovis.

Hei! Tuun tänne vielä sanoon, että yleensä mun Lh piikki on pitkä ja kestää pari päivää. Nyt kuitenkin kävi niin, että en ois saanut ovista kiinni jos en ois tikuttanut 2 kertaa päivässä.

Eilen aamusta testi nega, olikin päivästä plussa ja tänään selkee nega, eli Lh piikki voikin olla yllättävän nopea, vaikka ennen ois ollutkin hitaampi. Näin ainakin mulla. :eek:

Digitaalinen "ei raskaana", joten jään ootteleen menkkoja ja täytyy sit tehä uus jos menkkoja ei täs ala viikonlopun jälkeen kuulua..:sad001nyt kp 32/30

Täällä limat loppui kuin seinään eli ovis oli varmaan eilen yöstä tai tänään aamusta. Oli kyllä super nopea. Ikinä ei ole tämmösellä nopeudella tullut o-plussakaan.

Toivottavasti meinaa hyvää eikä huonoa. :grin
Touhuiltiinkin oikein 2 kertaa toissapäivänä, kun päätettiin maksimoida simppojen laatu ja määrä. :hilarious:

On: mulla on nää selän menkkajomot ollu vaan plussakierroissa , jänskää :nailbiting:. Mutta en yllättyisi, vaikka kroppa puuhailis ihan omia ja tää ois taas vaan jotain muuta oiretta. Kp 19...

Apua voi lähteä hakemaan ihan tavan terveysasemaltakin, jos ei muuta keksi. Siellä varataan eka lääkärin aika ja lääkäri laittaa sit lähetettä eteenpäin. Meillä voi myös kunnallisella soittaa suoraan mielenterveyspäivystyksen vastaanotolle, jossa saa ajan ensin psykiatriselle sairaanhoitajalle ja tarpeen mukaan sitten psykiatrille. :)

Mun oma kokemus oli kyllä se, että harmittavan vähän kukaan ammattilainen lapsettomuudesta mitään oikein ymmärsi. Kovasti olisivat laittaneet ties mitä droppia kyllä, mut eivät oikein ymmärtäneet, että mä olisin vain tahtonut oppia käsittelemään sitä surun määrää. Mullakin tämä ahdistuneisuus ja masentuneisuus oli yksinomaan keskenmenosta sekä lapsettomuudesta johtuvaa, todella syvää alakuloa, sellainen sielussa roikkuva sirpale, joka hankasi vähän väliä mieltä rikki. Huonosti mun kohdalla erottivat myöskään fyysisen sairauden psyykkisestä. Mulla ensin siis luultiin, että kaikki oireet on psyykkisiä, vaikka kärsinkin tosi vaikeamuotoisesta ja hoitamattomasta autoimmuunisairaudesta.
Jotenkin täällä sen surun ja tyhjän aukon korjasi vain tämä uusi raskaus, joskin siihenkin olen kantanut kaikki pelot mukanani johtuen pitkästä yritysajasta ja aiemmasta keskenmenosta. Mulla sen rikkinäisyyden korjaisi ainoastaan lopulta sellaiseksi siedettäväksi vain oma lapsi. Tarkoitus ei ole väheksyä psyk. puolen hoitoa, omalla kohdalla se ei vaan toiminut, vaan parhaiten auttoi aika sekä muut elämän asiat ja hyvät ystävät, jotka jaksoi kuunnella. Jotenkin mun oli itse vain kuljettava se tie loppuun, joka oli alkanutkin, ja itse käsiteltävä se elämän painavuus, että pystyi elämään.

Tsemppiä kuitenkin pohdintoihin. Hae ihmeessä apua, jos siltä tuntuu :Heartred
Joo tkn kautta silloin aiemmin apua hain ja sainkin, mutta se tyssäsi lopulta siihen ettei sitä kelan tukemaa psykoterapeuttia löytynyt. Laitoin kaikille tämän alueen terapeuteille sähköpostia eikä kenelläkään ollut vapaita asiakaspaikkoja. Eli en jaksa uskoa, että tilanne olisi mihinkään muuttunut, joten varmaan aika turhaa ja hukkaan heitettyä aikaa olisi toistamiseen yrittää. Olen tästä myös eri lääkäreille puhunut, kun olen taustani kertonut ja kaikki vain voivottelee, että niinhän se on, että terapeutteja on liian vähän.

Sori spämmiminen, mutta voisko tää Yk8 olla se maaginen kierto, jotta saatais vihdoinkin papunen kasvamaan! :smiley-angry017:Heartblue:Heartpink

Toivottavasti tää kierto, missä ikinä kierron vaiheessa kukin meneekään, ois nyt myös mahdollisimman monen plussakierto! Tää odottelu on tosi rankkaa.

Ois ihana nähdä taas plussa-aalto!

:wav

Täällä oviksen metsästys käynnissä, ihan hullut limat! Digi antoi hymyn, vaikka viivatesti ei ihan plussa vielä ookaan, mutta lasken vissiin silti oviksen tästä eli tänään dpo -1?

BCE6A74F-BDC2-4647-AD30-0F3EB8A11711.jpeg

Ja voihan tuo viivatesti iltapvällä jo kirkua räikeetä plussaa myös :woot:

Oon aiemmin laskenu oviksen siitä kun testiviiva on kontrollia vahvempi, mutta tuo digi taitaa olla herkempi?

Dpo 7 ja saakeli tätä väsymystä. Voi johtua toki kaamoksesta. Nuhainen fiilis, tai nenä vähän tukossa. Keltarauhas tuikintaa, muttei muita oireita. Tai no jano alkaa hiipiä, tekee mieli raikasta jääkylmää vettä. Sekä aamusta hentoa päänsärkyä :rolleyes:

Täällä oviksen metsästys käynnissä, ihan hullut limat! Digi antoi hymyn, vaikka viivatesti ei ihan plussa vielä ookaan, mutta lasken vissiin silti oviksen tästä eli tänään dpo -1?

View attachment 95622

Ja voihan tuo viivatesti iltapvällä jo kirkua räikeetä plussaa myös :woot:

Oon aiemmin laskenu oviksen siitä kun testiviiva on kontrollia vahvempi, mutta tuo digi taitaa olla herkempi?

Mulla viime tärppikierrossa oli kans just noin, että digiin tuli hymy vaikka viivatesti ei mun mielestä ollut vielä ihan plussa. Lopetin ovistestaamisen siihen digin hymyyn, niin en tiedä miten se viiva siitä sitten kehittyi.

Itseasiassa ei, aikalailla ollu säännölliset ja ehkä saattanut päivällä heittää.o_O

Jos ovulaatio olikin aavistuksen myöhässä ja kierto venyy siksi. Silloinhan mahdollisuus raskauteen voi olla vielä :)

• Tykkään
Reaktiot: PK
Mulla viime tärppikierrossa oli kans just noin, että digiin tuli hymy vaikka viivatesti ei mun mielestä ollut vielä ihan plussa. Lopetin ovistestaamisen siihen digin hymyyn, niin en tiedä miten se viiva siitä sitten kehittyi.

Joo lopetan itekin nyt, iltapäiväpissasta oli jo haalistumaan päin eli LH-piikki jäi hyvin pikaseks :woot: Huomenna en enää testaa, luotan cb digiin! Tallettelut tehty eilen ja tänään ja kyllä halut on niin katossa että varmaan vielä huomennakin jos ehtii, isänpäiväkin on :hilarious:

Takaisin