Raskaaksi 2020

Ehkä virkailija on vaan väärä. Jos kirjallisena laittaa perustelut niin auttaiskohan. Minusta on hyvä vähän kyseenalaistaa, miksi työkkäri haluaa sinut huonompipalkkaisempaan työhön, kun sinulla on jo työpaikka. Tai sitten teet hakemuksen ja haastis jos tulee niin sanot vaan sinne, että sulla on jo työ etkä ymmärrä miks piti hakea :grin

Pitää varmaan. Kysyin tältä virkailijalta jo että miksi pitää hakea toista osa-aikaista jos tienaa nyt paremmin. Nii linkkasi vaan jonkun työttömäntyönhakijan velvollisuudet osallistua heidän järjestämiin juttuihin tai hakea tarjottua työpaikkaa :hilarious: ei perustellut itse mitään. Hoidettiin tämä keskustelu siis te-toimiston yksityisviestein, ku niillä on nykyään sellanen salattu keskustelu, ku sähköpostilla ei saa kuulemma käydä näitö keskusteluja vaikka työnhakija antais luvan :grin

Kai niitä rassaa ku tää työ on silleen osa-aikasta että en tee päivittäin töitä, ja siksi saan myös työttömyysturvaa, toisessa työssä tippuisin työttömyysturvalta pois. Ennen mun mielestä oli ehto ettei noin saa tehdä, et tulot tippuis, mut en tiedä onko sitä enää.

Mä laitan hakemuksen ja kerron rehellisesti että olen jo osa-aika töissä enkä aijo sitä hommaa jättää, koska mulla on kuitenkin sopimus sinnekin paikkaan. Ja ihan laillisesti pätevä. En tajua kyllä kuinka näin voi tehdä :grin:hilarious: ihan kuin nykyinen työnantaja olis vähemmän tärkeä ku tää toinen jolle maksetaan palkkatukea. Ja uus olis määräaikainen ilman mahdollisuutta jatkaa sopimusta (koska eivät saa ku tietyn aikaa palkkatukea yritys yhdestä) nykyiseen ei makseta palkkatukea ja työtä varmasti jatketaan tarpeen vaatiessa ja voisin jopa tehdä joskus äitiyslomallakin kotoa käsin. Eli paljon kannattavampi tämä nykyinen.

Ehkä virkailija on vaan virkaintoinen.

Mutta työasioista takas ovulatioon. Voi luoja tätä liman määäräää ja näitä Kasvukipuja, alapäässä on hirvee myllerrys, voi ku ois jo ilta et pääsis tallettelee. Ihan kauhee olo. Siis hyvällä tavalla kauhee olo :hilarious:
Nyt kyllä putois korkeelta jos mies ei lämpenis. Sen verran kovat halut on :hilarious: vielä ei oo onneks käyny nii ettei lämpene, koska yhteinen projekti :hilarious: vaikeeta ois yksin alullle laittaa :hilarious:

Nähtävästi eilen oli sitten ovis kp 20, kun testi alko jo haalenemaan illalla ja nyt selvästi jo haaleampi. Eli joko tuo eilinen tummin testi oli ovis+ tai sitten olis tullu jo aiemmin aamulla, mutta kun ei ollut testejä millä testata eilen aamulla tai sunnuntai iltana. Eilen kuitenkin tai itseasiassa tämän päivän puolella vielä talleteltiin varuiksi kun mies pääsi iltavuorosta. :smiley-angelic006:HeartredTänä aamuna maha aivan sekasin kun heräsin eli aika varmasti ovis oli eilen, koska viime kierrossa näillä samoilla kp.illa oli sama homma ja eilen oli olo kuin kipeäksi olisi tulossa ja sama oire oli viime kuussakin.

Onko mahdollista näin lyhyellä luteaalivaiheella raskautua kun kierron mukaan luteaali olisi nyt 10:nailbiting:

Liitteet

• IMG_20201027_114733.jpg
    IMG_20201027_114733.jpg
    17.4 KB · Katsottu: 81
paljon onnea plussanneille ja haamulaisille kanssa :Heartpink:hello2

ON: nännit vieläkin vähän arat, tai tänään ehkä hitusen kipeemmät jos niihin koskee. itkuinen olo eilen ja tänään. tänään oon meinannu töissäki purskahtaa itkuu mut oon saanu koottua itteni. maha tuvoksissa, enemmän alamaha ku koko maha. välillä tuntuu nippailua keskeltä alamahassa/ kohdussa tai jossain siellä:grin ja välillä koskee vuorotellen muniksiin. näppyi tullu leukaan.
jotenkin sitä haluis jo vähän herätellä toiveita et olisko raskaana mut ei tässä kohtaan vielä mitää viitti uskoa. tuntuu, että keksin ja kuvittelen kaikki 'oireet':smiley-ashamed004:facepalm:

Nähtävästi eilen oli sitten ovis kp 20, kun testi alko jo haalenemaan illalla ja nyt selvästi jo haaleampi. Eli joko tuo eilinen tummin testi oli ovis+ tai sitten olis tullu jo aiemmin aamulla, mutta kun ei ollut testejä millä testata eilen aamulla tai sunnuntai iltana. Eilen kuitenkin tai itseasiassa tämän päivän puolella vielä talleteltiin varuiksi kun mies pääsi iltavuorosta. :smiley-angelic006:HeartredTänä aamuna maha aivan sekasin kun heräsin eli aika varmasti ovis oli eilen, koska viime kierrossa näillä samoilla kp.illa oli sama homma ja eilen oli olo kuin kipeäksi olisi tulossa ja sama oire oli viime kuussakin.

Onko mahdollista näin lyhyellä luteaalivaiheella raskautua kun kierron mukaan luteaali olisi nyt 10:nailbiting:

10 päivän luteaali on aika lyhyt. On kuitenkin mahdollisuus raskautua, jos alkio kiinnittyy ajoissa. Mulla oli viime kierrossa arviolta 10 päivää. 12-14 ois hyvä olla.

Muista että jos ovis on myöhemmin, menkatkin voi siirtyä ja luteaali olla normaali ja alkio kiinnittyä. :wink

Tärppitsempit! :3some

Täällä päästään tikuttaan ovista ensiviikon maanantaina ja silloin kp13.

Sovittiin miehen kanssa, että jos luteaali jää alle 12 päivää niin soitan gynelle ja haen apuja. Turha sitä on odotella jos luteaali on ollut liian lyhyt jo monta kiertoa. :happy:

Täältäkin ajatuksia äitiydestä...
Lapsettomuus on opettanut mulle arvostamaan lapsia ja sitä mahdollisuutta, että voi edes saada lapsen. En usko että olisin puoliksikkaan näin hyvä äiti, jos en olisi kokenut sitä kuinka vaikeaa tää voi olla. Kaikkein rankimpina ja väsyneimpinä hetkinäkään en ole lakannut kiittämästä, että sain tän pienen mun elämään.

Mulla on vaikeuksia kuunnella, kun lapsesta valitetaan ja puhutaan että se on rasittava. Omassa elämässä hyvin vahva kokemus tästä. Enkä puhu mistään tavallisesta arjen raskaudesta puhumisesta, peloista ja väsymyksestä, joka on ihan normaalia, vaan suoranaisesta kiittämättömyydestä ja ymmärtämättömyydestä.

Mua sattuu aina välillä tosi paljon, kun sellaiset ihmiset saa lapsia joita ei huolehtiminen vois vähempää kiinnostaa ja meille ei suoda toista vaikka kuinka toivotaan. Tuntuu että olen kateellinen roska. :sad010

Anteeksi sama virsi, mutta mulla on taas henkilökohtaisessa elämässä huono tilanne tän suhteen. :Heartred

Tunnistan ton, että maailman tilanteesta tulee enemmän tietoiseksi.
Kateellisuus on kauheaa, varsinkin kun haluaisi olla iloinen toisten puolesta. Kaveri ilmoitti olevansa raskaana, minä "onneksi olkoon" ja sitten itkemään. Muutenkin itketti kun olin lapsen hautajaisissa viikonloppuna... Aivan kauheeta. Vaikein päivä mun elämässä, en voi kuvitellakaan miten vanhemmille. Sitten kuuli koronan aikana että se ja se sai jo toisen ja sinä saat tehdä töitä oikein tämän eteen. Aivan p*ska fiilis.
En koskaan näytä sitä mun mielestä mutta se voi pilata mun päivä. Ehkä viikkokin jos kuukautiset alkaa tyyliin samaan aikaan! Pitäisi kai olla onnellinen, että on puolison poika joka toinen viikko mutta kai mä olen vain kiittämätön ihminen kun haluaisi kokea raskautta kaikkine oireine, jospa se vain toisi oman nyytin syliin asti!

Pelottaa ajatus omasta lapsesta, varsinkin tämän äskettäisen tapahtuman jälkeen mutta en aio antaa pelkoa jyrää muiden toiveiden yli. Uskon siihen että kohtalo päättää mitä meille tapahtuu, mutta kyllä mä lääkäreiden apua pyydän toki jos ei muuta...

Vanhemmuus on pelottavinta maailmassa. Oikeasti.
Vanhempana tiedostaa maailman kamaluuden paljon paremmin, kuin ennen lapsia. Lapselle voi sattua vaikka mitä, mihin ei vanhempana voi vaikuttaa.
Joka päivä mun sydän hakkaa, kun aletaan antaa meidän 5-vuotiaalle enemmän liekaa.

Ja entä jos lapsesta kasvaakin täysi **sipää. Sitä vaan yrittää kasvattaa kunnon kansalaisia.

Tai jos lapsen luonne ei mene yhtään yksiin oman kanssa. Meidän tyttö on tosi paljon mun kaltainen. Ja sekös se onkin vaikeaa! Ne omat huonot puolet omassa lapsessa on välillä vaikea kohdata.

Ja meillä on vasta pienet lapset! Pienet lapset, pienet murheet. Isot lapset, isot murheet.

Olen tullut siihen tulokseen, että ei kukaan täysijärkinen tee lapsia.

Mun oli pakko tarttua tähän, kun tätäkin ketjua aina sivusta seurailen :hilarious:
Mä olen puolet iästäni hoitanut muiden lapsia ammatikseni ja niin monesti, jopa lähipiirini, on päivitellyt meille, miten haastava se pikkulapsivaihe voi olla, miten huolissaan on kaikesta ja joka vaiheessa pohtii mikä on normaalia ja mikä ei. Kuitenkin mä olen tosi pitkään kokenut tämän toisin. Töissä törmään siihen, kun vanhemmat toivoo lastensa kasvavan nopeasti, ikään kuin siinä oman elämän siivellä. Sitten olen monesti muistuttanutkin, että lapset on kerran vain pieniä, tulee se aika, kun ne on isoja, eikä tarvitse teitä yhtä paljon ja hakevat sitten pesäeroa omaan aikaansa. Siksi itse ainakin tahdon ihan jokaisesta kiukustakin olla otettu, ei kaikki sitä saa edes kokea. Toisekseen ei ne ongelmat sinne pikkulapsi vuosiin aina jää.
Sitten mun äitini sanoi mulle, että ollaanko ihan tosissaan valmiita ottamaan sellaista vastuuta, mikä lapsesta aiheutuu. Mut mä koin sen loukkaavana, ihan siksi, että tähän saakka olen pitänyt huolta jopa omista vanhemmistani, jotka ei omaan tehtäväänsä ole aina pystyneet, siksi koen, että lapsen saaminen ei ole tie elämän päättymiseen tai ikuiseen paniikkioloon, niin kuin se usein esitetään. Hyvin varhain on tänne rantautunut elämän rumuus, julmuus ja kylmyys, minkä vuoksi uskomme vahvasti, että pystymme kasvattamaan edes yhden lapsen, kypsyydellä, ymmärryksellä sekä rakkaudella. Varmasti sitä vastuuta kantaa aina, mutta sitä se vain on, kun kyse on aikuisuudesta. Miehen kanssa me ollaan monessa asiassa yritetty jo nyt olla kaukaa viisaita, vaikka se nykymaailmassa lienee mahdotonta, ihan siksi kun ollaan aina ajateltu niin, että ihan mitä tahansa voi tapahtua itselle tai tärkeimmilleen, oli kyse lapsista tai muusta perheestä. Toki me ollaan erilaisia, ja kaikkien omat taustat vaikuttaa siihen, miten äitiys koetaan. Joka päivä töissä mä mietin, että toivottavasti jokainen vanhempi ymmärtää olla ylpeä lapsistaan, eikä pidä heitä itsestäänselvyyksinä. Inhottaa hirveästi, jos joku työkaveri toteaa jonkun lapsen olevan sellainen, tällänen tai vaikkapa rasittava tai vaikea. Ei ole lapsen vika, jos se koetaan vaikeaksi. Lapsella on jokaiseen käytökseen syynsä ja aikuisella itsensä tarkastelun paikka, jos toistuvasti herää tosi negatiivisia asioita tietyistä lapsista. Varmasti on niin, että kasvatustehtävä vanhempana onkin aivan toisenlainen - kyllä sitä kiukkuan ja ärsytystä saa lapsen käytöksestä aiheutua ja oikeasti riittävän hyvä on riittävää, ei tarvitse onnistua täydellisesti, kaikkihan meistä tekee virheitä :) Toiset ihmiset tarvitsee vaan enemmän kypsymistä aiheen äärellä, mutta mä koen vahvasti niin, että äitiys on kaiken sekasorron keskellä maailman tärkein tehtävä. Toinen hassu seikka on se, ettei mua lainkaan häiritse se, että saan omia lapsia, koen sen enemmänkin niin, että niiden hoitoon voin niin paljon enemmin itse vaikuttaa kuin vieraiden, että se on helpompaa. Toisekseen mä olen aina kokenut, että vieraiden lapsissa on todella todella suuri vastuu. Olet vastuussa töissä paljon enemmästä kuin vain lapsesta, olet vastuussa perheen tärkeimmistä asioista ikinä, sydänkäpysistä, joiden arvo on mittaamaton :Heartred
Siksi olen itseäni tsempannut siihen, että jos olen erityislapsiakin töissä kasvattanut kohtuullisen hyvällä menestyksellä, miksi en pystyisi kasvattamaan omaa lastani, sellaisella sensitiivisyydellä, joka on minulle jo kertynyt :angelic:

Äh. ”Stressittömästä” kierrosta huolimatta alkaa iskeä jo nyt kauhee malttamattomuus testailuun. Testata aion siis vasta isänpäivänä joten siihen on aikaakin aikalailla:hilarious: vähän on olo, et vkl saatto olla ovis, mut en mee ihan takuuseen. Periaatteessa vois aikaisemminkin testata jos olis ollu nyt vkl ovis, mut jos ei ollutkaan ni sit tulis vaa turhia negoja taas.

Hei! Lueskelin ketjua ja ajattelin liittyä mukaan! Meillä siis tilanne se, että yritys juuri aloitettu (esikoinen), ja talletteluja ollut joka toinen päivä.
Kierto on aina ollut säännöllinen, ja nyt kuukautiset 6pvä myöhässä, mutta testit näyttää negaa :( Kokeilin testata ensimmäisenä päivänä, kun kuukautiset jäivät pois, ja silloin sain haamun testiin, sen koommin ei ketään ole näkynyt...

Hei! Lueskelin ketjua ja ajattelin liittyä mukaan! Meillä siis tilanne se, että yritys juuri aloitettu (esikoinen), ja talletteluja ollut joka toinen päivä.
Kierto on aina ollut säännöllinen, ja nyt kuukautiset 6pvä myöhässä, mutta testit näyttää negaa :sad001 Kokeilin testata ensimmäisenä päivänä, kun kuukautiset jäivät pois, ja silloin sain haamun testiin, sen koommin ei ketään ole näkynyt...

Tervetuloa!
Voi harmi. :sad001 Oiski se voinut olla virheellinen plussa tai kemiallinen? Oviskin voi olla myöhässä joskus ja voit olla raskaana. Niin kauan kun tätiä ei näy on toivoa. :)
Minkä merkin testiin sait haamun?

Kierto on aina ollut säännöllinen, ja nyt kuukautiset 6pvä myöhässä, mutta testit näyttää negaa :sad001 Kokeilin testata ensimmäisenä päivänä, kun kuukautiset jäivät pois, ja silloin sain haamun testiin, sen koommin ei ketään ole näkynyt...

Tervetuloa! harmi että tilanne on epävarma. Kuten pingviiniemokin kirjoitti, oviskin voi tulla myöhässä jolloin kierto muuttuu totutusta. Itselläni edellisessä kierrossa ovis tuli jo toisella kiertoviikolla ja kierto myös lyheni viikolla, eli toisinpäin, mutta muutokset on mahdollisia. Ja näitähän ei välttämättä huomaa, jos ei esim ovulaatiota tikuta. :happy: joskus myös elämän muut asiat, stressi, juhlinta ym voi vaikuttaa kiertoon, mutta tottakai toivotaan että joku kivempi siellä nyt olisi syypää :smiley-angelic001

Omaa napaa: Pakko jakaa fiiliksiä. Testasin siis dpo 11 sen tosi hailun ja testasin eilenkin ja tänäänkin. Tänään siis dpo 13 ja no ei se hailu kyllä ole juurikaan tummentunut, ehkä ihan pikkuisen. Näkee kyllä hailun selvästi ilman mitään kikkailuja mutta onhan se tosi hailu.

Väistämättä tulee mieleen, että joku kemiallinen tämä on :sad001 Huomenna pitäisi alkaa menkat. Mulla on ollut jo kohta viikon verran menkkamaista juilintaa ja tälläkin hetkellä jomottelee menkkamaisesti. Hitsi, että pitikin keritä tästä jo innostumaan..

Esikoisesta tosin sain aikanaan dpo 14 samanlaisen haamun, kuin mitä nyt olen saanut. (Testasin silloin ekaa kertaa). Lähti siitä kyllä hiljalleen tummenemaan ja lähes tasapaksut viivat tuli dpo 20. Että kai tässä toivoa on mutta pahaa aavistelen..

Lisäys: No niin ja kävinpä vielä vessassa tarkistamssa kun sen verta juilii alavatsaa, ja punaistahan siellä jäi paperiin. Voi itku. Enpä ollut tätä vielä kokenutkaan. Eli se siitä sitten. Yritin niin olla innostumatta haamusta mutta eihän sitä pystynyt olemaan innostumatta.

Muokattu viimeksi:
Onnea ja nastarenkaita heydille!

Minnihiiren haamulle peukku!!!

On. Kp 12 ja munaskuissa kihisee! Eli siis muijajöpö ja lähestyvää ovisjuilintaa ilmassa. Illaksi sovittu seksitreffit olkkariin! :hug003

Mä olen pitänyt hieman taukoa palstojen lukemisesta. Sama juttu jälleen, kuukausi kuukaudelta saa pettyä. Mua alkaa ihan hiukan harmittamaan tämä juttu, ikää on kuitenkin jo 39, ei yhtään alkanutta raskautta. Olisi varmaan pitänyt mennä aikaisemmin lääkäriin.
Tällä viikolla julkiselle aika, ikäraja taitaa edelleen olla siine 40. Jospa sieltä saisi avun tähän :smiley-angelic001

Kohti uutta yritystä täälläkin mennään. Kp1/yk6 ja mietin milläs extrajipoilla sitä tässä kierrossa itseään viihdyttäisi kun geleet alkaa loppua. Mies ehdotti ovisaikaan hotellilomaa, kyllä kelpais! :woot:

Hienoa että pääset tällä viikolla lääkäriin, kauan olette yrittäneet?

Täältä löytyy myös 35+ ketju kuumeilijoille, liity sinne myös mukaan

https://forum.vau.fi/threads/yli-kolmekymppiset-ensimmäistä-kuumeilevat.1580773/page-66#post-3962602

sori omanapailu, mutta päivällisen jälkeen tuli hieman etovaa oloa. sitten siivosin tossa äsken ja nyt löhöses koskee jännästi koko alamahaan :yuck: toivottavasti en nyt oo kipeeks tulossa :shifty: mut omituinen kyllä toi maha kipu, vähän sellainen menkkamainen muttei kuitenkaan :bored:

No mitäs, kyllähän sitä eggistä tuli sittenkin ja koko illan on suunnilleen lorissut vuotoa alkkareihin :laughing001 onko tää nyt sitä geleen vaikutusta? :smiley-angelic006 Kp11 ja ehkä se ovis sittenki tulee. :grin

Oikein lämpimät onnittelut @Heydi, @Minnihiiri84 ja @Kaislanen!! :love7 ja olikohan vielä joku muukin? Plussahyökyaalto :hello2

Takaisin