Raskaaksi 2020

Paljon onnea vauvakuume! :Heartpink

mä alotin tänään stumppaa tähän-kirjan ja voin kertoa, että oon vaikuttunu ekasta 35% jonka oon nyt illalla lukenut. Kuinka silmät avaavia esimerkkejä siinä on, tunsin itteni ihan tyhmäksi jo kun koin ahaa-elämyksen. Tähän asti voin suositella lämpimästi. Laskin, että oon polttanu 18vuotta, välillä raskaustauot ja pari muuta pätkää ilman, eli aika pitkä "ura" takana. Ja miksi? sitä tässä selvittelen. Niin moni syy on vaihtunu jo nyt ymmärtämiseksi, ettei se niin muuten olekaan. Baby steps, katotaan miten käy.

Hei, pointsit sulle ja onnea matkaan! Kaikki on susta itsestäsi kiinni ja siitä, onko sulla motivaatiota. Oon itsekin lukenut aikoinaan saman kirjan ja voin suositella. Joskin en ole mitenkään tyypillinen tupakoitsija, tällä hetkellä en siis polta, kuin ehkä 3 kk välein illanvietossa. Enkä oo oikeestaan ikinä ollu mikään ketjupolttaja.

Se et jos yrittää vauvaa niin sehän pitäisi anyway lopettaa siihen plussaan, ja vielä parempi ois ennen plussaa tumpata! Jos tuntuu mahdottomalta niin auttaisko ajatus siitä että sulla on kuitenkin raskauden jälkeen mahdollisuus aloittaa uudelleen, jos haluat ja jos vielä siltä tuntuu? Mulle (ja huom, siis mulle itselleni, tää ei tietenkään kaikille toimi yhtään) on röökittömyys helpottanut sen jälkeen kun tajusin, että mulle toimii se et en oo itselleni niin ehdoton, vaan koko ajan tiedostan sen et kyl mä voin ja saan polttaa illanvietoissa, nykyään mä pystyn jättää sen siihen eikä muulloin enää tee ees mieli. :cheers

Huomenna testipäivä, kaksjakoiset fiilikset. Ei tuntemuksia minkäänlaisia, en usko olevani raskaana. Oon oottanut "sitä tunnetta et sen vaan tietää" mut toisaalta eipä mul ollut esikoisen kohdallakaan sitä...

Mies näkee, minä näen mutta on se vaan valju viiva :wacky:
Tuleeko Sofiin viivanpaikkoja?

upload_2020-10-26_6-52-32.jpeg

Ja testi nega. Odotin tätä, mut ihan musertava fiilis. :sad010Miksi tän pitää olla näin vaikeaa?

Kp 27/28-29, dpo 10.
(Edit. Tästä kierrosta kai tulee 30-päiväinen suht myöhäsen oviksen perusteella)

Muokattu viimeksi:
Ja testi nega. Odotin tätä, mut ihan musertava fiilis. :sad010Miksi tän pitää olla näin vaikeaa?

Kp 27/28-29, dpo 10.
(Edit. Tästä kierrosta kai tulee 30-päiväinen suht myöhäsen oviksen perusteella)

Mutta dpo 10 on vielä todella aikainen. Mulla oli puhdas nega dpo 10 ja dpo 11 näkyi hailu haamu. Älä heitä kirvestä vielä kaivoon.

Mä tosiaan testasin eilen päiväpissasta sen hailun haamulaisen ja tänään aamupissasta aika lailla samanlaisen eli ei siis ollut viiva mun silmään tummunut. Jännäksi menee :oops:

Paljon onnea vauvakuume! :Heartpink

Hei, pointsit sulle ja onnea matkaan! Kaikki on susta itsestäsi kiinni ja siitä, onko sulla motivaatiota. Oon itsekin lukenut aikoinaan saman kirjan ja voin suositella. Joskin en ole mitenkään tyypillinen tupakoitsija, tällä hetkellä en siis polta, kuin ehkä 3 kk välein illanvietossa. Enkä oo oikeestaan ikinä ollu mikään ketjupolttaja.

Se et jos yrittää vauvaa niin sehän pitäisi anyway lopettaa siihen plussaan, ja vielä parempi ois ennen plussaa tumpata! Jos tuntuu mahdottomalta niin auttaisko ajatus siitä että sulla on kuitenkin raskauden jälkeen mahdollisuus aloittaa uudelleen, jos haluat ja jos vielä siltä tuntuu? Mulle (ja huom, siis mulle itselleni, tää ei tietenkään kaikille toimi yhtään) on röökittömyys helpottanut sen jälkeen kun tajusin, että mulle toimii se et en oo itselleni niin ehdoton, vaan koko ajan tiedostan sen et kyl mä voin ja saan polttaa illanvietoissa, nykyään mä pystyn jättää sen siihen eikä muulloin enää tee ees mieli. :cheers

Huomenna testipäivä, kaksjakoiset fiilikset. Ei tuntemuksia minkäänlaisia, en usko olevani raskaana. Oon oottanut "sitä tunnetta et sen vaan tietää" mut toisaalta eipä mul ollut esikoisen kohdallakaan sitä...

kiitos :happy: plussaus on viimeistään ollut tarpeeksi painava syy, vaikka ei kuopuksen kanssa niin helppoa enää ollut kuin esikoisen, mutta raskausajat ja alkuimetyksen oon ollu savuton. Mä haluan olla kokonaan savuton, mulla ei toimi silloin tällöin sauhuttelu, eikä se että tiedän että voin myöhemmin polttaa lisää, päinvastoin, mulla se pahentaa repsahtamista. Kun tiedän että voin aloittaa uudestaan, huijaan itseäni ja ihan varmasti aloitankin, lisäksi odotusaika sinne luvalliseen kiskomiseen on sietämätön :wacky:

En myöskään halua haista tumpille, kun sylittelen vauvaa tai lisätä kätkytkuoleman riskiä tuomalla makuuhuoneeseen ne myrkyt hengityksessäni, tai ylipäätään altistaa vauvaa niille. Haluan olla esimerkkinä omille lapsille ja jos yhtään voin heihin vaikuttaa, niin se aika on nyt. Kohta tulee teini-ikä ym ja tupakoiva äiti on paljon epäuskottavampi, kuin tupakoimaton. Oma äitini poltti ja kun aloitin sauhuttelun, kiskottiin yhdessä parvekkeella :rolleyes:

Tuota kirjaa lukiessani on avautunu moni asia, oma ajattelutapa ja näkökulma muuttui yllättävän nopeasti. Jännä miten ne asiat pitää lukea jonkun toisen kirjoittamana. Toisaalta, olen riippuvainen, tottakai olen ikäni keksinyt selityksiä :bag: mutta nyt uskallan sanoa sen ja tiedän mitä haluan ja mitä en halua.

Kp 13 ja kasvukivut alkaa tuntua melkein jo oviskivuilta :grin mut tiedän ettei vielä oo oviskivut koska ei oo varsinaista tärinäkipua.
Mut ei haittaa vaikka ovis tuliskin jo, koska talletukset on ollu nyt joka toinen päivä. :) silti veikkaan vieläkin että ovis tulee keskiviikkona.

Tuleeko muilla jänniä tunnistamis oireita/juttuja mistä voi laskea koska ovis tulis, jos ei testejä käyttäs. Mulla tulee paksut eggikset aina 5pv ennen ovista, 3päivää ennen alkaa se poskien kuumotus ja punoitus. Sellanen hehkuva olo. Toki noi kasvukivut alkaa jo n. Viikkoa ennen ovulaatiota, joka päivä vahvistuen vähän. 2päivää ennen ovulaatiota kohdunsuu aukeaa, lisäksi nyt on ollu parissa kierrossa alaselkä juilintaa 2-4 päviää ennen ovista.
Se hyvää tässä yrittämisessä on, että tuntee kiertonta ja kroppansa aika hyvin :grin

Huomenta täältä negatiivisuuden maailmasta.. :sorry: olo on pettynyt. Huomenna pitäs menkat alkaa mut tissikipua ei koskaa menkkakierrossa oo ollu ni jotenkin oletin.. tein cb;lla ja kaupan rfsulla.. negoja molemmat. Toinen herkempi ku toinen ja kumpiki sanoo samaa.. huoh :sad001

Täällä kp 12, ja cb:n ovistesti nega (tyhjä ympyrä). Jännä ettei edes vilkkuvaa hymynaamaa näy vielä :shifty: aiemmin kun oon tuota käyttänyt niin on ekan päivän jälkeen antanut jo sen vilkkuvan eli korkean hedelmällisyyden päivän. Flo ennustaa ovista kp 15, premom kp 21, ja tällä hetkellä näyttäis kyllä jälkimmäinen valitettavasti olevan lähempänä. En usko, että kierto siis vielä palautuu normaaliin tälläkään kertaa. Toki, oon ollu nyt viikon flunssassa... Muistelen, että tästäkin ollut joskus puhetta, että flunssa voi vaikuttaa siihen että ovis tuliskin myöhemmin? :wideyed: Oli pakko ottaa saikkupäivä tänään kun saa niistää vaan jatkuvalla syötöllä, en viitti kyllä edes etätöitä tehä tällasella ololla. :inpain:

Huomenta täältä negatiivisuuden maailmasta.. :sorry: olo on pettynyt. Huomenna pitäs menkat alkaa mut tissikipua ei koskaa menkkakierrossa oo ollu ni jotenkin oletin.. tein cb;lla ja kaupan rfsulla.. negoja molemmat. Toinen herkempi ku toinen ja kumpiki sanoo samaa.. huoh :sad001

Tsemppiä. Voi vielä tulos muuttua, ei kaikki saa sitä plussaa ennenkuin menkat myöhässä! ja toisaalta, voi tosiaan kroppa reagoida siihen ehkäisyn lopettamiseen noilla oireilla. Toivotaan kuitenkin että sulla kertoo muusta. :)

Tää on ehkä viimeinen ovistesti hetkeen, ku vessa lähtee alta :grin
Onneks saadaan toine vessa käyttöön vielä tänää, mut ohan se vähän vaikeempaa testailla ku 3 vierasta ihmistä pyörii kotona :hilarious:

Mut onneks tuo ovistestailu on vaan omalla kohdalla hupia, nii ei tuu ovis menemään ohi vaikken pystyis sitä tekee :grin

Liitteet

• IMG_20201026_093159.jpg
    IMG_20201026_093159.jpg
    9.8 KB · Katsottu: 91
Onko sulla toisia herkkiä testejä? Sofissa joillakin kertyy väriä viivan viereen. Voi hyvin olla haamu ja olen ollut väärässäkin tässä, mutta kannattaa testata toisella herkällä testillä. :happy:

Pitäis varmaan tänään olla postilaatikossa, viimestään huomenna. Toi mua just mietityttää et jospa se vaan on just luokkaa tuo - kertyy väriä väärään paikkaan tai on joku viivanpaikka. :rolleyes: Mun sisäinen vahva pessimisti ajattelee et tän on oltava vaan joku hämy. :facepalm:

Turhauttavaa. :depressed: Kiusata nyt ihteään testeillä, toki toi pahoinvointi on nyt antanut sille syytä. :meh: Ehdin ilmeisimmin silti jo toivoa, että olis testissä selkeämpi viiva - monestakin syystä. Eipä ihme, että harmittaa ja turhauttaa vaikka kuin nyt olis näkevinäänkin itse tossa jotain. :banghead: Kaipa siis oviskin mulla tekee pahoinvointia, jos toi testi on vaan väri viivan vieressä. :shifty:

Kyllä tää aika olojen tutkimista on :blackeye: Vihlasuja tulee ja tuntemuksia on, myös ihmeellistä huonoa oloa. Toki ne voi kaikki olla ihan jotain muutakin:rolleyes: Esikoisesta olen kirjannut itselleni:

Dpo1-6 nippailu/juilinta/ elohiirimäinen
Dpo 7-9 huonoa oloa?
Dpo 9-10 menkkajomoja
Dpo12 rinnat kipeät, valkovuodossa muutos
Dpo13, plussa

Isänpäivänä olis testailua, jollei menkat oo alkanu.

Yk1, kp24, dpo3 (ovis oli siis tosi myöhään)

dpo10 ja en uita r-testiä. Tuli semmosia jomoja nyt aamusta että ei tainnu tästä kierrosta tärpätä, pari-kolme päivää olis vielä menkkoihin, mutta olo on liian tyyni siihen, että olisin raskaana :hilarious: mä ehkä jotenkin "luovutin" jo tai ainakin siltä osin, etten aio tikuttaa ovista tän jälkeen. Tää yrittäminen tunkee niin iholle, että ajatuksia ja energiaa ei saa kohdistettua sinne mihin pitäis. Mennään siis tjottaillen tästä edespäin. Opinnotkin olis loppuvuodesta harjottelua ja opparia vaille valmis, joten pohdin haenko muiden harkkapaikkojen lisäksi myös yhtä trainee-paikkaa, puolen vuoden pesti ja vielä palkallinen, ja on muuten kohtuu kiva palkkakin :angelic: tähän ei tietenkään voi osallistua, jos sattuu plussaamaan.. mutta en haluaisi yrittämistäkään siirtää sen vuoksi. Enkä menettää mahdollisuutta työllistyä nopeammin. :rolleyes: vaikeaa.

Omaa napaa... Tänään mulla on 8 dpo ja aamupäivällä oli kuvottava olo. Onko kellään ollut raskaus pahoinvointia näin aikaisessa vaiheessa? Esikoisesta mulla alkoi muistaakseni lievät pahoinvoinnit joskus viikon 5 alussa.
Ei ole ollut tuossa vaiheessa kuvotusta raskaana ollessa, mutta negakierroissa välillä luteaalin lopussa on ollut hyvinkin huonoja oloja. Olen ajatellut että johtuu hormonitasojen romahtamisesta vaan, kuten tissikivut ja muutkin oletetut r-oireet :bored:
Mut nämä on niin yksilöllisiä juttuja, mulla vaihtelee oireet kierrosta toiseen ja kaikki raskausoiretyyppiset vaivat on käyty läpi, ilman raskautta. Hurraa naiseudelle :grin Pidän peukkuja että sinulla pahoinvointi tarkoittaisi sitä itseään :smiley-angelic001

Tupakoivat yrittäjät!

mä alotin tänään stumppaa tähän-kirjan ja voin kertoa, että oon vaikuttunu ekasta 35% jonka oon nyt illalla lukenut. Kuinka silmät avaavia esimerkkejä siinä on, tunsin itteni ihan tyhmäksi jo kun koin ahaa-elämyksen. Tähän asti voin suositella lämpimästi. Laskin, että oon polttanu 18vuotta, välillä raskaustauot ja pari muuta pätkää ilman, eli aika pitkä "ura" takana. Ja miksi? sitä tässä selvittelen. Niin moni syy on vaihtunu jo nyt ymmärtämiseksi, ettei se niin muuten olekaan. Baby steps, katotaan miten käy.
Tsemppiä! :happy:
Mä olin ollut välissä melkein 10v polttamatta (miinus viihteellä käynnit) kunnes aloin polttaan uudelleen eron jälkeen. Ehdin käryytellä reilun vuoden kun päätin et nyt riittää. Tilasin ton kirjan mulle ja miehelle omansa kans (meillä on eri äidinkieli). Mä lopetin kirjan loppuvaiheessa kuin seinään, siitä on yli puoli vuotta. Mies luki joku 50 sivua, funtsaili vähän asiaa ja lopetti noin 3kk sitten kuin seinään 25 vuoden polttamisen :Heartred ei ollu ikinä aiemmin edes yrittänyt lopettaa.

Mun quit tracker ilmoitti että puolessa vuodessa oli jäänyt polttamatta noin 3000 tupakkaa. Mikä määrä!! :confused2

Hienoja haamuja tullut, toivon niille vahvistumista!! Ja onnea plussanneille :Heartred

Meillä näyttää siltä, että menee yk11 ohi. Täälä menossa siis Kp 7 ja jos ovulaatio ei tuu aiemmin kuin normaalisti, ei päästä talletteleen koska mies lähtee kertaamaan perjantaina ja on sielä viikon :oops:

Omaa napaa... Tänään mulla on 8 dpo ja aamupäivällä oli kuvottava olo. Onko kellään ollut raskaus pahoinvointia näin aikaisessa vaiheessa? Esikoisesta mulla alkoi muistaakseni lievät pahoinvoinnit joskus viikon 5 alussa.

En huomannut tätä sun kysymystä, kun kirjoittelinkin omat oireet ennen plussaa esikoisesta ja mulla oli sillon just dpo7-9 huonoa oloa. Se meni sit ohi ja palasi vkolla 7 ja kestikin sit vkon 16 asti :wacky: eli mahdollista on:love7

Takaisin