Raskaaksi 2020

Täälläkin surkeesti nukuttu yö vauvajuttuja miettiessä. Sanoin miehelle tänään, että olen henkisesti ihan loppu. :sorry:

Täällä uneton yö takana ja koko ajan tiedostin et nyt on tasanen paine tuolla kohdun seutuvilla ja mietin monia asioita. Sitten sain hetkeksi silmät kiinni, mut en saanu unta.. :mad:

Tästä päivästä tuleeki helveti kiva väsyneenä..:meh: :sad001

tsemppiä uniin ja unensaantiin :Heartred joskus ollut kausia kun sitä vaan pyörii ja ajatukset seilaa eikä uni tule, jossain kohtaa se helpottaa sitten. Ihmismielinon jännä, kun nukkumaan alkaessa rupeaa hoksottimet raksuttaa.

Mä oon kyllä nukkunu, ehkä liikaakin taas, mikä ei sekään oo oikee hyvä, liika uni pukkaa migreeniä ja rytmi aiva kuralla sitte ..

ja kaikenlisäks näin unta, että menin frederikin kanssa naimisiin ja hän sano mulle kirkosta lähtiessä autonsa kuskinpaikalta arskat päässä nasevalla slangilla, että kai sä tajuut ettei tän ikäsenä mitää lapsia enää tehdä. :wtf mä en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hellu nauro aiva räkäsenä, frederikille. :drunken_smilie

Movelle pingviiniemolle ja nuorena äidiksi tsempit!

Debille vahvistumisia viivalle! Selkeästi näkyy! :Heartpink

Noeidi osanottoni:Heartpink

omanapa;
Tehokas työpäivä puolessaan. Miehellä joku hellyyshalipulakausi, alkaa vissiin silläkin ottaa koville jatkuva meno ja meininki. :silent

Kp18, (ehkädpo6), nipistelyä havaittavissa mutta siinäpä se. Jotenkin ei yllättäis vaikka ovistestit ei näyttäis plussaa lainkaan. Kohta pitäis dipata taas yks.
Oma mieliala ... no jokseenkin ”toivoton” olo koko vauva-asian kanssa, kaiken tekee minkä voi eikä auta kuin oottaa ja se on tuskastuttavaa. Viikon päästä gyneaika. Niin toivoisin apuja jos nää kierrot taas menee tähän anovulatoriseen sykliin. :smiley-angelic001

ja kaikenlisäks näin unta, että menin frederikin kanssa naimisiin ja hän sano mulle kirkosta lähtiessä autonsa kuskinpaikalta arskat päässä nasevalla slangilla, että kai sä tajuut ettei tän ikäsenä mitää lapsia enää tehdä. :wtf mä en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hellu nauro aiva räkäsenä, frederikille. :drunken_smilie

Päivän piristys. Kiitos nauruista. :laughing001

pieni gallup tähän väliin: mitkä on teidän tyypillisimmät a) ovisoireet ja b) PMS-oireet?

mulla ovikseen liittyy usein ripuli, munasarjojen jomottelu, turvotus ja just oviksen jälkeen tärinäkivut.
PMS-oireisiin taas kuuluu päänsärky, lyhyt pinna, huono olo, selkäkivut, makeanhimo ja just menkkojen alkaessa vatsakivut.

Ovis: ripuli, runsaammat limat, munasarjajomot, pahoinvointi ja ruoan himo ja muut himot.

Pari päivää ennen menkkoja: keltainen VV, itkuisuus, mielialan lasku ja turvotus.

Tässäkin kierrossa ehin jo toivoa plussaa, kun mielialat korkeella näin pitkään, mutta menkkoja edeltävä masis alkoi tänään.

Semmonen fiilis että kohti uutta kiertoa. :sad001

Yritän olla optimisti, mutta vähän näyttäis että samanlainen kierto kuin viimeksi.

Muille kyllä toivon plussaa. :Heartbigred

No mikäs piru se nyt sit tämä on :shifty: Lähellekään ei ole plussaa taaskaan ja sama vahvuus viivalla näyttäs olevan kuin viikko sitten. :sour: Mitään tuntemuksia ovulaation suuntaan ei ole. Eilen kuivaa ku saharassa, tän päivän osalta ei vielä käryä :facepalm:
upload_2020-10-19_11-51-35.jpeg

Hämärää, verigreippi oliki tälläkertaa pinkki sisältä. Kerkisin jo puristamaan tuon oudon värisen. Ainakin ihan verigreipiltä maistui, mut miten suuri voi olla väriero, en oo koskaan ennen nähnyt sisältä haalean vaaleanpunaista verigreippiä. Tais olla joku normigreipin ja verigreipin risteytys :grin nyt on erikoismehut tälle kiertoa ladattu :grin

Edit. Tasapuolisuuden nimissä vielä molemmat puristettuna :grin

Liitteet

• IMG_20201019_115439.jpg
    IMG_20201019_115439.jpg
    30.4 KB · Katsottu: 113
  • IMG_20201019_115813.jpg
    IMG_20201019_115813.jpg
    25.9 KB · Katsottu: 118
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille myötätunnosta :Heartred mä oon henkisesti aivan hajalla ja oli pakko ottaa töistä pari päivää vapaata asian prosessointiin, mutta kyllä tästä vielä noustaan.

Hei synnyttäneet kysymys! :anyone

Tunnetteko te kohdunsuuta enää ja miltä se tuntuu? Täällä yksi epätoivoinen kuumeilija ihmettelee, kun mitään ei tule vastaan, enkä löydä enää kohdunsuuta ollenkaan.

Ennen oli semmonen selkee nenänpään tuntunen ja nyt on vaan loputon tie sinne.
Kai siellä nyt pitäis tulla jotain estettä vastaan. :hilarious:

Hei synnyttäneet kysymys! :anyone

Tunnetteko te kohdunsuuta enää ja miltä se tuntuu? Täällä yksi epätoivoinen kuumeilija ihmettelee, kun mitään ei tule vastaan, enkä löydä enää kohdunsuuta ollenkaan.

Ennen oli semmonen selkee nenänpään tuntunen ja nyt on vaan loputon tie sinne.
Kai siellä nyt pitäis tulla jotain estettä vastaan. :hilarious:

Aaaaaaaavan meren tuolla puolen, jossakin on.... :smiley-angelic006 Hyvin syvällä se on, ehkä aavistuksen enemmän joutuu hakemaan kuin ennen esikoista :grin ja just nenänpäältä jos ja kun sen sormelle tuntee. Kyykyssä suihkussa...

Huono yö täälläkin. Kaikki stressaa ja ahdistaa ja on jo vaikuttanu jonkin aikaa uneenkin. Unensaantivaikeuksia ja sit heräilee vähä väliä:shifty:

Ovis: extrakosteeta, extrahalut, munasarjajomoja, seksi tuntuu extra hyvältä. En oo kyl eggiksiä joka kierros huomannu.

Pms: alkaa jo mun kohdalla aika äkkiä oviksen jälkeen, tissit kipeytyy, mahakivut, mieliala, turvotus

Aaaaaaaavan meren tuolla puolen, jossakin on.... :smiley-angelic006 Hyvin syvällä se on, ehkä aavistuksen enemmän joutuu hakemaan kuin ennen esikoista :grin ja just nenänpäältä jos ja kun sen sormelle tuntee. Kyykyssä suihkussa...
joo sama täällä. on selkeästi korkeammalla nykyään (runsaan lantionpohjan harjoittelun tulosta? :hilarious:), gynekin kehui että ei laskeumasta puhettakaan, että onpas tosi korkeella. välillä tosiaan ei meinaa millään yltää perille, kyykyssä tosiaan helpoimmin pääsee sinne asti.

joo sama täällä. on selkeästi korkeammalla nykyään (runsaan lantionpohjan harjoittelun tulosta? :hilarious:), gynekin kehui että ei laskeumasta puhettakaan, että onpas tosi korkeella. välillä tosiaan ei meinaa millään yltää perille, kyykyssä tosiaan helpoimmin pääsee sinne asti.

Ja mä kun kuvittelin että mulla on jo kaikki laskeumat, mutta eipä tuota kohdunsuuta mistään löydy. Selkeesti on ylempänä, kuin ennen ja täälläkin reenattu lantionpohjia synnäriltä päästyä. :hilarious: Nyt en enää ole jaksanut.

debille vahvistumisia :Heartpink
noeidi osanottoni!! :Heartpink

ovis: munasarja nippailuja, halut on älyttömät, kamala vatsan turvotus.

sit jossain oviksen ja menkkojen välillä ilmestyy finnei.

pms: jäätävät alamaha kivut päivää-kaks ennen menkkoi, mielialan vaihtelut, vitutus, itkuisuus.

mulla meni viikonloppu itkien ja tosi masentuneis fiiliksissä. vieläkin itkettää kamalasti. sain siis vahingossa kuulla, että mun pikkuveli ja sen tyttöystävä on joutuneet tekemään abortin tossa viime syksynä/talvena. ovat siis 17 ja 16.. lähinnä itkin sitä et miksi minä en saa lasta. pitkään on yritetty ja sitten kun tärppää menee kesken.. onneksi kuitenki mulla on eka lääkäri aika 3 viikon päästä mut hitto soikoon nyt on ajatukset niin solmussa ja tunnen vihaa itseeni kohtaa, kuinka mussa on kaikki vialla. miehel lapsi edellisestä suhteesta ja mä en pysty sille/meille lasta samaan :sad010:sad010

edit. ymmärrän kyllä siis heidänkin surun ja harmittaa heidänkin puolesta niiden kokemus mut ottaa silti oman tilanteen kannalta tosi koville :sad001

Muokattu viimeksi:
Tuli juotua pitksätä aikaa maca kaakaotakin. Ja kun meillä on nii kuiva huone ilma nii shoppailin suolalamput ja nenän kostuttamissuihkeet ja tietysti piti laittaa pari raskaustestiä mukaan, ku tulee samoilla postikuluilla :oops: :grin ärsyttävä tapa hamstrata :grin

Pahoittelut ja paljon voimia @Noaidi asian käsittelyyn teille molemmille! :Heartred

Tsempit myös kaikille (meille) kenellä uusi kierto on alkanut, täällä myös kp6 ja kohti uutta nousua..

@Deb, viivan vahvistumista toivotellaan!

Ovis oireista: tuntuu että jo ihan unohtanut että mitkäs ne olikaan, kun onhan edellisestä jo toki 3 viikkoa :laughing014. Lähinnä kai kasvujomot ja limat. PMS oireet sen sijaan paljon paremmin muistissa ja selkeämmät, valitettavasti. Löytyy unettomuutta, rintojen turvotus ja arkuus, lisää jomoja, itkuisuus. Ja nämä siis yleensä melko heti oviksen jälkeen. Ai että se on kivaa tämä naisen elämä :facepalm:

Eipä jäänytkään yölliseksi paineeksi. :wideyed: koko ajan tunnen ihan varmasti jotain pientä painetta ja tuntemuksia.. :angelic: pliis, sanokaa et mä en kuvittele!! :smiley-angelic001 :smiley-bounce013

Ei tässä kohta Malta odottaa ensiviikkoon!! :whacky011

Takaisin