Raskaaksi 2020

Nyt siis voinee ihan virallisesti onnitella @Tirlitania? Hienosti on viivat vahvistuneet!! :love7

@Deb, toivotaan että on harmitonta ja kaveri tarraa vielä kiinni!

No PC näytti ainakin negaa, mutta toisaalta ne ei oo kamalan herkkiä ilmeisesti ja mulla on vasta dpo11 menossa. Mut katotaan, aika näyttää!

Eniten ärsyttää jos tää luteaalivaihe on nyt lähteny lyhenee, kun sit ei ilman apuja voiskaan tulla raskaaks.

On kyllä merkillistä ollut :bookworm:

Tuli muuten tuosta mieleen, onko kellään ollut kiinnittymisvuotoa kahteen kertaan? Tai voiko alkio ensin kiinnittyä löyhästi ja parin päivän päästä paremmin? Onko kellään ollut kiinnittymisvuodossa hyytymää ja minkä verran sitä verta on ylipäätään tullut ja onko ollut kipua vatsassa silloin? Onko kellään tullut pientä hyytymää 3+6/dpo13? En vaan keksi selitystä sille tai ainakaan muuta kuin huonoa.. :playful:

Se lauantainen veri oli tummanpunaista ja mietinkin voiko kiinnittymisvuoto jäädä kohtuun jumiin ja tulla parin päivän päästä ulos vasta? Onko jollain testi ollut jo plussa ja sitten vasta tullut niukka vuoto?

Mullahan ei viime kierrossa testissä näkynyt mitään, mutta oon aika vakuuttunut että jotakin yritti tapahtua/kiinnittyä kyllä, koska mulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja. Seuraa eritevaroitus: Dpo5 oli siis aivan pieni tippa verta ollut joka oli sekoittunut valkovuotoon niin että pöksyissä oli sellainen vaaleanpunainen läikkä. Dpo6 oli tullut kaksi hyvin tummaa, nuppineulanpään kokoista tippaa verta ja aivan pienen pieni hyytymä, sellainen pari mm x pari mm, ikään kuin kohdun seinästä olis just porattu pienen pieni pala pois. Tähän ei liittynyt mitään erityistä kipua, toisin kun mulla menkoissa. Voi olla että oli jotain muutakin, mutta itse uskon, että kyseessä oli ainakin jonkinlainen kiinnittymisyritys.

Muokattu viimeksi:
No PC näytti ainakin negaa, mutta toisaalta ne ei oo kamalan herkkiä ilmeisesti ja mulla on vasta dpo11 menossa. Mut katotaan, aika näyttää!

Eniten ärsyttää jos tää luteaalivaihe on nyt lähteny lyhenee, kun sit ei ilman apuja voiskaan tulla raskaaks.
I hear you, nimimerkki tuhruttelua dpo11. Ja niin, aika näyttää, ei voi kun odotella... :Heartred

Vielä kerran onnea plussanneille! Ihan mahtavaa ja perässä tullaan muutkin. :wink

Meidän poika on kyllä jättiläinen. :hilarious:
2- vuotiaan kokosen vaatteita piti ostaa 10 kuiselle.

Itse olen 158cm ja mies 185cm, eli miehen geenien mukaan taidetaan mennä. :grin

Taputtelee sit varmaan mun päätä eskari-ikäsenä. :laughing001

Hei meillä on ihan samat mitat :grin
minä 158cm ja mies 185cm. Tosin meidän poika kasvaa mun geeneillä, kun on aina ollu pieni :grin

ON: Eilen kävin verikokeissa Puhdin kautta ja tänään sain tulokset. Verikokeiden tuloksista kävi ilmi, että keltarauhashormoni on itsellä melko alhainen. Muut hormonit näytti olevan kunnossa. En ole jaksanut vielä googletella, että millä tavoin keltarauhashormonin saisi nousemaan, mutta kai siihenkin joku lääkitys on. Pitää varmaan seuraavaksi suunnatta gynekologille. Mutta uskon nyt vahvasti, että tämä asia on vaikuttanut itsellä raskautumiseen.

Hämmennystä aiheuttaa myös se, että ferritiini on yli viitearvojen. Olen vaan lukenut liian alhaisesta :pompus::hilarious: Mutta jos ferritiini arvoilla on jotain tekemistä raskautumisen kanssa, niin tuskin hyvä asia on, että ne on yli viitearvojen.

Summa summarum, onneksi kävin verikokeissa :smug:

Jos saa kysyä, niin missä vaiheessa kiertoa olet ja mikä se arvo oli? Noi arvothan on tosi riippuvaisia kierron vaiheesta... Ferritiiniä en osaa kommentoida, mutta jotenkin luulis että liian paljon olis ainakin vähemmän harmillista kuin liian vähän (raskautta ajatellen)? Saako sieltä puhdin kautta mitään lääkärineuvontaa, va pitääkö noiden tulosten kanssa mennä sit jonnekin muualle erikseen jos haluaa lääkärin kanssa jutella?

Mullahan ei viime kierrossa testissä näkynyt mitään, mutta oon aika vakuuttunut että jotakin yritti tapahtua/kiinnittyä kyllä, koska mulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja. Seuraa eritevaroitus: Dpo5 oli siis aivan pieni tippa verta ollut joka oli sekoittunut valkovuotoon niin että pöksyissä oli sellainen vaaleanpunainen läikkä. Dpo6 oli tullut kaksi hyvin tummaa, nuppineulanpään kokoista tippaa verta ja aivan pienen pieni hyytymä, sellainen pari mm x pari mm, ikään kuin kohdun seinästä olis just porattu pienen pieni pala pois. Tähän ei liittynyt mitään erityistä kipua, toisin kun mulla menkoissa. Voi olla että oli jotain muutakin, mutta itse uskon, että kyseessä oli ainakin jonkinlainen kiinnittymisyritys.

Hei tosi hyvä teoria! Oispa tuo se syy ja kaikki kunnossa :smiley-angelic001

Rupesin tuos miettimään kuukupin käyttöä oviksen aikaan talletusten jälkeen, tai jos yhtenä iltana kokeilis et onko siitä apua raskautumisessa.:grin Joskus vuos sitten kerran kokeilin, en raskautunut siitä, vaan vasta seuraavasta :grin
Onko kukaan kokeillut?

Tuossa testailin taas kohdunnapukkaa, ja sehä oliki jo avonainen ja limainen, eli tosiaan luultavasti sunnuntaina ovis :rolleyes: jos ei jo lauantaina. Kaikki oireet passaa just la-su viimeistään ma.
Oon huomannut että ovuloin yleensä aina viikonloppuna. Sunnuntai on yleisin päivä.

Itse pidin ovispäivänä ja kaksi päivää ennen sitä jalkoja koholla varmaan 10 minuuttia hommailun jälkeen. Joka tärppikierrossa olen näin tehnyt. Sängyllä makailin jalat ja takamus seinää myöten ylhäällä. Tiedä sitten :hilarious: En tiedä sitten tykkäävätkö siittiöt tuosta kuukupista :playful:

Hei tosi hyvä teoria! Oispa tuo se syy ja kaikki kunnossa :smiley-angelic001

Kyllä mä uskoisin että kaikki on niin hyvin kuin ne voi olla :love7. Toivottavasti pääset pian nauttimaan raskaudesta enemmän kuin huolehtimaan, vaikka se huoli on varmaan vanhemmuuden perus pilareita ja aina jossakin määrin mukana :Heartbigred

Jos saa kysyä, niin missä vaiheessa kiertoa olet ja mikä se arvo oli? Noi arvothan on tosi riippuvaisia kierron vaiheesta... Ferritiiniä en osaa kommentoida, mutta jotenkin luulis että liian paljon olis ainakin vähemmän harmillista kuin liian vähän (raskautta ajatellen)? Saako sieltä puhdin kautta mitään lääkärineuvontaa, va pitääkö noiden tulosten kanssa mennä sit jonnekin muualle erikseen jos haluaa lääkärin kanssa jutella?

Siellä on mahdollista saada maksua vastaan lääkärin konsultaatio tuloksista. Mun kierto on siinä vaiheessa, että ovulaatio olisi tuloillaan ja arvo oli nyt 0,67. Mulla on ollut viime kierrot pitkittyneitä ja epäsäännöllisiä, niin tarkkaa vaihetta en osaa sanoa. En ole kuitenkaan ovistesteihin saanut vielä plussaa tässä kierrossa. Noissa viitearvoissa oli lapsen viitearvo 0,67-3,5, joten en oleta et oma arvo oli nyt kauhean hyvä :sad001

Tottakai tuun! :happy::Heartred
Ja oli tuo kyllä itsellekin aikamoinen ylläri millainen viiva sieltä sitten lopulta pärähti :grin
Ehkä ne päänsäryt ja muut huonot fiilikset on johtuneet just tosta hormonien hyrräämisestä :angelic: Tiistaina se ultra ja niin jännitän sitä :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Muillekin plussanneille oikein paljon onnea! :angel7 :Heartpink

Tammenterholle halusin vielä sanoa, että mulla oli kemiallinen hyvin todennäköisesti keväällä, jossa rfsu ja apteekin oma antoi hailuraa hennoksi posiksi tulkittavaa, mutta vuoto alkoi vasta yli 10 päivää testien tekemisestä eli hyvinkin voi mennä se 14 päivää ja vuoto alkaa vasta sitten. Epäilen, että sulla on ollut jokin tämänkaltainen tilanne ja olet oikeasti ollut hetkellisesti raskaana niin, että testit on sen tallentaneet, mutta koska kiinnittyminen on ollut epätäydellinen hcg on kääntynyt veressä laskuun. Tietty on ollut sellaisia ihmeellisiä tilanteita, joissa raskaus on sijainnut väärässä paikassa ja sen vuoksi hcg ei erity normaalisti, mutta tuossa kohtaa luulisin sen kuitenkin näkyvän jo veressä, jos jokin poikkeava sattuisi olemaan. Ultraan kannattaa kuitenkin mennä, jos sellainen tarjoutuu, sillä lääkäri näkee siitä kierron loppuvaiheen limakalvostakin sen, onko raskaus ollut mahdollinen. Mä veikkaisin tuota kemiallista kuitenkin ja itse sellaisen kokeneena, ne viikot vuotoa odotellessa on tuntuneet ikuisuudelta, koska oireet on olleet kuitenkin päällä ja pettymys ihan kamala :sad001
Voimia kuitenkin, äläkä vieläkään heitä koko kirvestä kaivoon (heitä vaan pakollinen osa), sillä kemiallisen jälkeen voi tärppi käydä hyvinkin nopeasti! Tsemppiä, olet ajatuksissa :hug013:Heartred

Kiitos :Heartpink Ultra yksityisellä ja klinikalla jo tiedetään tilanne niin sinne vaan ja sitten miettimään jatkoa.
Kyllä mä tän yritän jollain pyhällä hengellä mieltää nyt kemialliseksi ja selittää asiaa ees niin että jostain syystä progesteronitaso vaikka on sen verran korkea että siks ei näy vuotoa, vaikka hcg onkin laskenut. Se ehkä vois olla ”järkevä” selitys jolla en joutuis heittämään koko kirvestä kaivoon. Tuntuis niin musertavalta ajatella et testit oli täysin väärässä, ja siihenkin hankala uskoa.

Jospa tämä tästä lähtee nyt kun hetki on itsesäälissä ryvetty, arki taas rullaamaan niin että kotonakin on parempi ilmapiiri. Kyllä mä sen tiesin että täällä ankeaa on ollut, ja kirpas se hieman kun mies siitä sit mainitsi. Hyvä vaan että on rehellinen.

Sen mitä muistan omista ovistestailuista, niin jossain vaiheessa tein jopa 3x päivässä, kun olin siinä uskossa ettei välttämättä lh-huippua saakaan todennettua testaamalla vain kerran. Toki aamulämpö viittais siihen ettei välttämättä munasolu ole irronnut, kun progesteronin nousun oviksen jälkeen sitä pitäis nostaa. Ootko kauankin seuraillut aamulämpöjä, et onko tää sit täysin poikkeava muihin kiertoihin nähden? Mä aikanaan kun esikoinen sai alkunsa niin mittasin vasta siinä kierrossa aamulämpöjä ja ei niissä silloin mitään kovin erikoista näkynyt, eli siitä ei voinutkaan päätellä mitään. :shifty: Toivottavasti siellä kuitenkin nyt olis jotain tapahtunut, ja plussa tulis pian! :Heartpink Älä luovu kokonaan toivosta:Heartpink

Mulla eksä aikanaan pääs inssin läpi vasta neljännellä ja kyllähän se kirpas taloutta kun aina oli lisää ajotunteja ja maksuja :pale Lopulta kuitenkin pääsi! Ja niin pääset sinäkin. :Heartpink

on;
Ei vuotoa vieläkään. Eikä kipujakaan enää samanlaisia. Kohta verikokeisiin ja sit työn touhuun. Tekipä kyllä eilen hyvää uppoutua sarjan katsomiseen ja unohtaa hetkeks ihan kaikki :bounce Tänään lyhyt päivä töissä ja esikoinen tulis isältään huomenna, jospa sit menee aika nopsempaa :biggrin villi vintiö pitää meidät kyllä kiireisenälaughing7
Saapi nähä. Ite en kyllä usko tuon olleen vielä ovis. En oo nyt säännöllisesti täs kierros mittaillu, mut oppinu tuntee ne omat lämmöt mitä on missäkin kierron vaiheessa. Eikä oo nousuu lähteny.

Alkaa kyllä toiveet ”helposta” tärpistä lopahtamaan ja koittanut asennoitua nyt, että saattaa mennä tovi ja tarvita jotain apuja raskautumiseen. Tai sitten vaan omalla kohdalla kestää kauemmin ”toipua” hormonaalisesta ehkäsystä.

Ajokorttiin, kai se sieltä joskus napsahtaa hope so. Alkaa vaan kyllä jo vähän hävettämään...

On sulla kyllä harmillinen tilanne. Toivottavasti selviäisi pian

Muokattu viimeksi:
Juliet92: Mulla viime kierto oli tosi ärsyttävä ovulaation kannalta, LH sahaa ylös-alas ja lopulta olin varma etten ovuloi ollenkaan. Loppujen lopuksi o+ tuli sitten vasta kp25, luteaali sentään oli normaali.
On noi kierrot ja ovikset kyllä välillä niin perkeleestä.... mulla on viimestään kp 19 nyt ollu useemman kierron ja viime kierrossa oli kp18. Nyt kp 17 ja hailakkaa näyttää... joko stressi heittää nyt kapuloita rattaisiin tai arvoissa jotain. Ei oo vielä tullu labratuloksia. Hb ja ferritiiniarvoja odotan mielenkiinnolla.

Kiitos :Heartpink Ultra yksityisellä ja klinikalla jo tiedetään tilanne niin sinne vaan ja sitten miettimään jatkoa.
Kyllä mä tän yritän jollain pyhällä hengellä mieltää nyt kemialliseksi ja selittää asiaa ees niin että jostain syystä progesteronitaso vaikka on sen verran korkea että siks ei näy vuotoa, vaikka hcg onkin laskenut. Se ehkä vois olla ”järkevä” selitys jolla en joutuis heittämään koko kirvestä kaivoon. Tuntuis niin musertavalta ajatella et testit oli täysin väärässä, ja siihenkin hankala uskoa.

Jospa tämä tästä lähtee nyt kun hetki on itsesäälissä ryvetty, arki taas rullaamaan niin että kotonakin on parempi ilmapiiri. Kyllä mä sen tiesin että täällä ankeaa on ollut, ja kirpas se hieman kun mies siitä sit mainitsi. Hyvä vaan että on rehellinen.
Mulla menee kyllä luotto kaikkiin testeihin, jos noin moni testi olisi näyttänyt väärin. Mä uskon, että joku siellä yritti napata kiinni, mutta jostain syystä ei vain vuoto vielä ole alkanut. Tosi ikävä tilanne ja mä toivon, että teillä onnistaa pikimmiten :Heartred

Täällä edelleen ovis antaa odotuttaa itseään. Kp15 menossa... Premom on jo tulkinnut oviksen olleen kp10, silloin tikut oli paljon vahvempia kuin nyt, vaikkei täysin plussa ollutkaan. Turhauttaa. Jospa ovis venyisi sitten sen verran pitkälle että ehtisin saada jonkin tukilääkityksen kokeiluun jo tähän kiertoon.

Ovis todennettu! Lämmöt (erittäin tieteellisellä tarkkuudellani :D) puolisen astetta normaalia korkeammat ja pientä rusehtavaa sävyä havaittavissa vv:ssa. Normaali lämpö 35,9-36,3, nyt 36,7 ja kuumottaa. Talletukset tehty optimaaliseen aikaan dpo-2 (ja dpo-4).

Dpo1. Ensi perjantaina lähtee sitten testailu! :smiley-angelic006

Mie kuulkaas luulen, että mulla alkaa viimeistään huomenna vuoto. Sellaset on meinaa alavatsassa tuntemukset :confused: R-testi negaa.

Oletettu dpo8 tänään, mutta takuu varmuutta ei tästä kyllä ole :wideyed:

Kertokaapa mikä saa ihmisessä aikaan sellasen hetkellisen mielenhäiriön, että pitää dpo6/7 tehä r-testi :hilarious: oli vaan pakko, ja kaikista huvittavinta oli, että muka jotain näky. rfsun liuska, se normi. Hellu sanoi nähneensä myös jotain hyvin hyvin haaleaa. Onkohan ees mahollista vai onko kyseessä se kuuluisa viivanpaikka. No enivei, testaan virallisesti alkuviikosta. Tämä nyt oli tämmönen eioomuutakaantekemistäjapissattaa kovasti :hilarious:

lämmöt koholla, melkeen 37 kun normaalisti siellä 36 tuntumassa. Tissikipua ei oo nökyny, mutta tiedostan niiden olevan tuossa. Alakerta päivä päivältä kosteampi ja tiiviimpi vv. jänskättää :arghh: eilen tunnistin tosiaan ihan erilaiset nipsasut, muuten tasavahvaa jomoa alavatsalla. Eilen kokeilin ovistikkua, anto samanlaisen viivan kuin 5päivää sitte, kun lopettelin tikuttelua. Aiemmin tässä vaiheessa oli muistaakseni jo ihan blancoa.

Muokattu viimeksi:
Siellä on mahdollista saada maksua vastaan lääkärin konsultaatio tuloksista. Mun kierto on siinä vaiheessa, että ovulaatio olisi tuloillaan ja arvo oli nyt 0,67. Mulla on ollut viime kierrot pitkittyneitä ja epäsäännöllisiä, niin tarkkaa vaihetta en osaa sanoa. En ole kuitenkaan ovistesteihin saanut vielä plussaa tässä kierrossa. Noissa viitearvoissa oli lapsen viitearvo 0,67-3,5, joten en oleta et oma arvo oli nyt kauhean hyvä :sad001
.

En osaa sanoa noista, näyttää että naisilla foliikkelivaiheessa raja-arvo on vaan että on tietyn rajan alle, ei niinkään alarajaa. Meinaatko käydä lääkärillä? Ainakin silloin kun tietää että joku syy on, niin yleensä ne on sitten kuitenkin hoidettavissa. Jos jotain häikkää on, niin kyllä se siitä kuntoon saadaan varmasti :Heartred:smiley-angelic003

ON: Eilen kävin verikokeissa Puhdin kautta ja tänään sain tulokset. Verikokeiden tuloksista kävi ilmi, että keltarauhashormoni on itsellä melko alhainen. Muut hormonit näytti olevan kunnossa. En ole jaksanut vielä googletella, että millä tavoin keltarauhashormonin saisi nousemaan, mutta kai siihenkin joku lääkitys on. Pitää varmaan seuraavaksi suunnatta gynekologille. Mutta uskon nyt vahvasti, että tämä asia on vaikuttanut itsellä raskautumiseen.

Hämmennystä aiheuttaa myös se, että ferritiini on yli viitearvojen. Olen vaan lukenut liian alhaisesta :pompus::hilarious: Mutta jos ferritiini arvoilla on jotain tekemistä raskautumisen kanssa, niin tuskin hyvä asia on, että ne on yli viitearvojen.

Summa summarum, onneksi kävin verikokeissa :smug:

Pakko tulla huutelemaan, että ennen ovulaatiota eli follikulaarivaiheessa viitearvo on "vähemmän kuin 2,89" ja vasta dpo6-7 tuo arvo kertoo, tapahtuiko ovulaatio. Silloin sen olisi hyvä olla yli 25.

Esim. tällaisen löysin korkeasta ferritiinistä https://seura.fi/terveys/tiesitko-korkea-rauta-arvo-ei-olekaan-aina-hyvaksi-terveydelle/
ja sen tiedän, että tulehdus kehossa voi nostaa sitä valehteellisesti korkeaksi. Eli CRP kannattaisi katsoa samalla.
Eli arvoistasi ei välttämättä voi päätellä vielä mitään negatiivista :)

Suurkiitos myötäelämisestä tän kanssa :Heartpink On tästä ollu niin suuri apu kun on joku paikka jossa voi purkaa vähän tuntojaan. :Heartpink

omanapa;
Hyvin epätodellinen olo. Viimeset kaks viikkoo on menneet kyllä jokseenkin syvissä vesissä, ja nyt koitan tukeutua ajatukseen, että hitto sitä pettymyksen määrää jos olisin ootellu ultraan asti luullen että raskaus etenee, ilman tätä tietoa ettei mitään pitäisi olla :confused2
Ei vuotoja taikka kipuja, ja nyt ajatukset alkaa olla hiljentymään päin. Ei pakonomaista tarvetta etsiä alati tietoa että miten tämä vois mennä.
Nyt vaan päivä kerrallaan ja vuotoa ootellen.

Voi kunpa nyt piinailijoille tulis paaaaaljon plussia!! :love7

Itse pidin ovispäivänä ja kaksi päivää ennen sitä jalkoja koholla varmaan 10 minuuttia hommailun jälkeen. Joka tärppikierrossa olen näin tehnyt. Sängyllä makailin jalat ja takamus seinää myöten ylhäällä. Tiedä sitten :hilarious: En tiedä sitten tykkäävätkö siittiöt tuosta kuukupista :playful:

Ainakin jotkut suosii kuukupin nimeen ja joku ulkomainen lääkäri on sitä mieltä että se voi auttaa :) niitähän on jotain hedelmöittymiskuppejakin myynnissä, periaatteessa sama kuin kuukuppi :grin

Mut ei tullu käytettyä kun miettii sitä teoriaa että siittiöt lähtee paineella nii ne jotka sinne kohtuun asti päätyy, nii menee sillä samalla sekunnilla kohdunkaulaan ja ovislimaan, kun pääsevät ns. Vapauteen:grin. Ja siittiöt ei tykkää elellä emättimessä vaan niiden pitää päästä siihen ovislimaan ja kohtuun selviytyäkseen. Ja jos käyttää jotain kuppia, nii sinne voi päästä sit jotain mahd. Huonompia siittiötiä jotka ei sitte lähtis kehittyyn(ja tulis taas keskenmeno tms) , nii aattelin et mennää nyt perinteisesti. Kattoo ny jaksaako tänää tai huomenna testata kuitenkin :grin ehkä ei.

Muokattu viimeksi:
Takaisin