Raskaaksi 2020

Oli myös useamman päivän ajan tiputtelua ennenkuin kunnon runsas vuoto alkoi. Joo, hcg käyttäytyi tosi oudosti. Ehkä se vaan nousi siihen vuodon loppuun asti melko korkealle ja alkoi sitten hitaasti laskea ennen sitä tokaa verikoetta. :confused004

On kyllä merkillistä ollut :bookworm:

Tuli muuten tuosta mieleen, onko kellään ollut kiinnittymisvuotoa kahteen kertaan? Tai voiko alkio ensin kiinnittyä löyhästi ja parin päivän päästä paremmin? Onko kellään ollut kiinnittymisvuodossa hyytymää ja minkä verran sitä verta on ylipäätään tullut ja onko ollut kipua vatsassa silloin? Onko kellään tullut pientä hyytymää 3+6/dpo13? En vaan keksi selitystä sille tai ainakaan muuta kuin huonoa.. :playful:

Se lauantainen veri oli tummanpunaista ja mietinkin voiko kiinnittymisvuoto jäädä kohtuun jumiin ja tulla parin päivän päästä ulos vasta? Onko jollain testi ollut jo plussa ja sitten vasta tullut niukka vuoto?
 
Muokattu viimeksi:
On kyllä merkillistä ollut :bookworm:

Tuli muuten tuosta mieleen, onko kellään ollut kiinnittymisvuotoa kahteen kertaan? Tai voiko alkio ensin kiinnittyä löyhästi ja parin päivän päästä paremmin? Onko kellään ollut kiinnittymisvuodossa hyytymää ja minkä verran sitä verta on ylipäätään tullut ja onko ollut kipua vatsassa silloin? Onko kellään tullut pientä hyytymää 3+6/dpo13? En vaan keksi selitystä sille tai ainakaan muuta kuin huonoa.. :playful:

Se lauantainen veri oli tummanpunaista ja mietinkin voiko kiinnittymisvuoto jäädä kohtuun jumiin ja tulla parin päivän päästä ulos vasta? Onko jollain testi ollut jo plussa ja sitten vasta tullut niukka vuoto?

Mun mielestä kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä!
 
Onnittelut kaikille plussanneille :Heartred

Dpo 8 ja hirvee hikoilu... Taitaa olla PMS-oire :sad001
Mulla tissihiki haisi ihan järkylle tuossa alkuviikosta :D Sekin oli mulle selkeä merkki siitä että kyllä hormonit jylläävät, mutta minkähän takia? Toinen oire, jota odotan on palelu. Jos tuo lämpö on 37 paikkeilla kierron lopussa niin pitäisi kyllä palella. Olen aina palellut...:chicken::hungry:
 
On kyllä merkillistä ollut :bookworm:

Tuli muuten tuosta mieleen, onko kellään ollut kiinnittymisvuotoa kahteen kertaan? Tai voiko alkio ensin kiinnittyä löyhästi ja parin päivän päästä paremmin? Onko kellään ollut kiinnittymisvuodossa hyytymää ja minkä verran sitä verta on ylipäätään tullut ja onko ollut kipua vatsassa silloin? Onko kellään tullut pientä hyytymää 3+6/dpo13? En vaan keksi selitystä sille tai ainakaan muuta kuin huonoa.. :playful:

Se lauantainen veri oli tummanpunaista ja mietinkin voiko kiinnittymisvuoto jäädä kohtuun jumiin ja tulla parin päivän päästä ulos vasta? Onko jollain testi ollut jo plussa ja sitten vasta tullut niukka vuoto?
On kuulemma tavallista saada vaaleanpunaista kiinnittymishetkellä, mutta jos se on esim. kiinnittynyt sellaiseen kohtaan että vuotoa tuli hieman enemmän sitten? Mun plussa kierrossa ei ollut mitään tällaista, mutta olen lukenut asiasta. Mullekin tuli viime kierrossa kiinnittymisajankohdan aikana punaista (vaaleanpunaista) ja tämän jälkeen hirveä onnistunut fiilis. Fiilis kuitenkin hävisi melkein yhtänopeasti, ja paripäivää myöhemmin olikin jo seuraava kierto alkanut. Oliko se kohdunsuun lähellä oleva kiinnittyminen joka voi aiheuttaa valemenkkoja jopa? En muista ihan mitä kaikkea olen lukenut, mutta on paljon juttuja samankaltaiista. Jopa tavallisista kuukautisista kuulee..:hilarious::happy:
 
Tirlitan IHANAAA on se :love7 Onnea :Heartpink

Lähettäkää joku pliis se täti tänne päin mieluummin!! :help

omanapa;
Joo-o. Hcg tulos omakannassa ja vieläkin alle yhden. Et jos nyt ei jostain syystä x näy veressä, joka olis hyyyyvin epätodennäköistä, niin se selvinnee sit joskus mut en kyllä usko. :BangHead

Se siitä ajatuksesta sitten et mä voisin luomuna raskautua. En keksi muuta selitystä kuin sen et kaikki 20kpl positiivisia testejä oli väärässä, CB digi ja verikoe oikeassa :dontknow Ja jos testi oli väärässä ja mennään kp39, eikä vuotoa näy, se kylmä totuus siitä mitä oli ennen esikoista, ravistelee nyt todenteolla. En jaksa vuodon puutteessa uskoa kemialliseenkaan, kun ekasta plussasta on aikaa 2viikkoa. :sick009

Kai se täytyy nöyrtyä ja todeta ettei tässä kannata kuvitella yrittävänsä vuotta anovulatorisena vaan mennä torstaina yksityiselle ja lähteä siitä ettei luomuna tule.

Tuntuu niin musertavalta, että yli 10v unelma ja toive murskautuu toista kertaa, ja että ensin lälläslää annetaan uskoa että voisinkin luomuna, vaan todetakseen et eeeheeipä sittenkään :BangHead
 
Täällä mennään dpo 15/16 ja menkkojen piti alkaa keskiviikkona. Vielä ei ole mitään pienintäkään tuhrua näkynyt. Rinnat on tällä hetkellä erikoisen oudon raivostuttavan arat. Ei varsinaisesti kipeät. Välillä jotain pientä tuntemusta alavatsalla.
Testit näyttää kuitenkin vielä selkeetä negaa.

Elän toivossa että se plussa sieltä tulee :angelic:
 
ON: Eilen kävin verikokeissa Puhdin kautta ja tänään sain tulokset. Verikokeiden tuloksista kävi ilmi, että keltarauhashormoni on itsellä melko alhainen. Muut hormonit näytti olevan kunnossa. En ole jaksanut vielä googletella, että millä tavoin keltarauhashormonin saisi nousemaan, mutta kai siihenkin joku lääkitys on. Pitää varmaan seuraavaksi suunnatta gynekologille. Mutta uskon nyt vahvasti, että tämä asia on vaikuttanut itsellä raskautumiseen.

Hämmennystä aiheuttaa myös se, että ferritiini on yli viitearvojen. Olen vaan lukenut liian alhaisesta :pompus::hilarious: Mutta jos ferritiini arvoilla on jotain tekemistä raskautumisen kanssa, niin tuskin hyvä asia on, että ne on yli viitearvojen.

Summa summarum, onneksi kävin verikokeissa :smug:
 
ON: Eilen kävin verikokeissa Puhdin kautta ja tänään sain tulokset. Verikokeiden tuloksista kävi ilmi, että keltarauhashormoni on itsellä melko alhainen. Muut hormonit näytti olevan kunnossa. En ole jaksanut vielä googletella, että millä tavoin keltarauhashormonin saisi nousemaan, mutta kai siihenkin joku lääkitys on. Pitää varmaan seuraavaksi suunnatta gynekologille. Mutta uskon nyt vahvasti, että tämä asia on vaikuttanut itsellä raskautumiseen.

Hämmennystä aiheuttaa myös se, että ferritiini on yli viitearvojen. Olen vaan lukenut liian alhaisesta :pompus::hilarious: Mutta jos ferritiini arvoilla on jotain tekemistä raskautumisen kanssa, niin tuskin hyvä asia on, että ne on yli viitearvojen.

Summa summarum, onneksi kävin verikokeissa :smug:

On siihen lääkityksiä! Ja se on hyvä että se selvis nyt ja jos siihen sais sit apuja :Heartpink
 
Vielä kerran onnea plussanneille! Ihan mahtavaa ja perässä tullaan muutkin. :wink

Meidän poika on kyllä jättiläinen. :hilarious:
2- vuotiaan kokosen vaatteita piti ostaa 10 kuiselle.

Itse olen 158cm ja mies 185cm, eli miehen geenien mukaan taidetaan mennä. :grin

Taputtelee sit varmaan mun päätä eskari-ikäsenä. :laughing001
 
Tirlitan IHANAAA on se :love7 Onnea :Heartpink

Lähettäkää joku pliis se täti tänne päin mieluummin!! :help

omanapa;
Joo-o. Hcg tulos omakannassa ja vieläkin alle yhden. Et jos nyt ei jostain syystä x näy veressä, joka olis hyyyyvin epätodennäköistä, niin se selvinnee sit joskus mut en kyllä usko. :BangHead

Se siitä ajatuksesta sitten et mä voisin luomuna raskautua. En keksi muuta selitystä kuin sen et kaikki 20kpl positiivisia testejä oli väärässä, CB digi ja verikoe oikeassa :dontknow Ja jos testi oli väärässä ja mennään kp39, eikä vuotoa näy, se kylmä totuus siitä mitä oli ennen esikoista, ravistelee nyt todenteolla. En jaksa vuodon puutteessa uskoa kemialliseenkaan, kun ekasta plussasta on aikaa 2viikkoa. :sick009

Kai se täytyy nöyrtyä ja todeta ettei tässä kannata kuvitella yrittävänsä vuotta anovulatorisena vaan mennä torstaina yksityiselle ja lähteä siitä ettei luomuna tule.

Tuntuu niin musertavalta, että yli 10v unelma ja toive murskautuu toista kertaa, ja että ensin lälläslää annetaan uskoa että voisinkin luomuna, vaan todetakseen et eeeheeipä sittenkään :BangHead
I hear you! yli 2 v yrittänyt luomuna, 2 km tullut... Tsemppiä kuitenkin! Olisi kyllä ärsyttävää tuollaiset tulokset :oops:
 
ON: Eilen kävin verikokeissa Puhdin kautta ja tänään sain tulokset. Verikokeiden tuloksista kävi ilmi, että keltarauhashormoni on itsellä melko alhainen. Muut hormonit näytti olevan kunnossa. En ole jaksanut vielä googletella, että millä tavoin keltarauhashormonin saisi nousemaan, mutta kai siihenkin joku lääkitys on. Pitää varmaan seuraavaksi suunnatta gynekologille. Mutta uskon nyt vahvasti, että tämä asia on vaikuttanut itsellä raskautumiseen.

Hämmennystä aiheuttaa myös se, että ferritiini on yli viitearvojen. Olen vaan lukenut liian alhaisesta :pompus::hilarious: Mutta jos ferritiini arvoilla on jotain tekemistä raskautumisen kanssa, niin tuskin hyvä asia on, että ne on yli viitearvojen.

Summa summarum, onneksi kävin verikokeissa :smug:

Keho tuottaa pääasiassa kaiken tarvitsemansa progesteronin, minkä lisäksi lääkäri voi määrätä valmisteita, joilla sen tasoa voidaan nostaa. Sellaisenaan sitä ei ole missään ruoissa. Joidenkin ruokien avulla voidaan kuitenkin auttaa kehoa nostamaan estrogeenin ja progesteronin määrää.

  • Ristikukkaiset vihannekset, kuten parsakaali, lehtikaali ja kukkakaali.
  • B6-vitamiini, jota saadaan esimerkiksi tonnikalasta, pinaatista, banaanista, perunasta ja kikherneistä.
  • Sinkki, jota on pähkinöissä, kikherneissä, kidneypavuissa ja simpukoissa.
(lähde: puhti.fi)

Lääkkeellisestikin hoidetaan esim lugesteronilla :)
 
Keho tuottaa pääasiassa kaiken tarvitsemansa progesteronin, minkä lisäksi lääkäri voi määrätä valmisteita, joilla sen tasoa voidaan nostaa. Sellaisenaan sitä ei ole missään ruoissa. Joidenkin ruokien avulla voidaan kuitenkin auttaa kehoa nostamaan estrogeenin ja progesteronin määrää.

  • Ristikukkaiset vihannekset, kuten parsakaali, lehtikaali ja kukkakaali.
  • B6-vitamiini, jota saadaan esimerkiksi tonnikalasta, pinaatista, banaanista, perunasta ja kikherneistä.
  • Sinkki, jota on pähkinöissä, kikherneissä, kidneypavuissa ja simpukoissa.
(lähde: puhti.fi)

Lääkkeellisestikin hoidetaan esim lugesteronilla :)

Kiitos :Heartblue
 
Tirlitan IHANAAA on se :love7 Onnea :Heartpink

Lähettäkää joku pliis se täti tänne päin mieluummin!! :help

omanapa;
Joo-o. Hcg tulos omakannassa ja vieläkin alle yhden. Et jos nyt ei jostain syystä x näy veressä, joka olis hyyyyvin epätodennäköistä, niin se selvinnee sit joskus mut en kyllä usko. :BangHead

Se siitä ajatuksesta sitten et mä voisin luomuna raskautua. En keksi muuta selitystä kuin sen et kaikki 20kpl positiivisia testejä oli väärässä, CB digi ja verikoe oikeassa :dontknow Ja jos testi oli väärässä ja mennään kp39, eikä vuotoa näy, se kylmä totuus siitä mitä oli ennen esikoista, ravistelee nyt todenteolla. En jaksa vuodon puutteessa uskoa kemialliseenkaan, kun ekasta plussasta on aikaa 2viikkoa. :sick009

Kai se täytyy nöyrtyä ja todeta ettei tässä kannata kuvitella yrittävänsä vuotta anovulatorisena vaan mennä torstaina yksityiselle ja lähteä siitä ettei luomuna tule.

Tuntuu niin musertavalta, että yli 10v unelma ja toive murskautuu toista kertaa, ja että ensin lälläslää annetaan uskoa että voisinkin luomuna, vaan todetakseen et eeeheeipä sittenkään :BangHead
Voimia suunnattomasti :sad001:sad010:Heartpink
 
Täällä tuli tänään pyyhkäistessä vaaleenpunasta paperiin aamulla, dpo11 menossa. Varmaan menkat odoteltavissa maanantaina alkavaks.
 
Ompas täälä plussia ja haamuja sadellut! Onnea kaikille ja vahvistumisia haamuille :):Heartblue:Heartpink

@zarar_ Tuu kertomaan välillä kuulumisia meillekin. Ihana nähä tommoset leffaviivat! :gen014

Tottakai tuun! :happy::Heartred
Ja oli tuo kyllä itsellekin aikamoinen ylläri millainen viiva sieltä sitten lopulta pärähti :grin
Ehkä ne päänsäryt ja muut huonot fiilikset on johtuneet just tosta hormonien hyrräämisestä :angelic: Tiistaina se ultra ja niin jännitän sitä :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Muillekin plussanneille oikein paljon onnea! :angel7 :Heartpink

Tammenterholle halusin vielä sanoa, että mulla oli kemiallinen hyvin todennäköisesti keväällä, jossa rfsu ja apteekin oma antoi hailuraa hennoksi posiksi tulkittavaa, mutta vuoto alkoi vasta yli 10 päivää testien tekemisestä eli hyvinkin voi mennä se 14 päivää ja vuoto alkaa vasta sitten. Epäilen, että sulla on ollut jokin tämänkaltainen tilanne ja olet oikeasti ollut hetkellisesti raskaana niin, että testit on sen tallentaneet, mutta koska kiinnittyminen on ollut epätäydellinen hcg on kääntynyt veressä laskuun. Tietty on ollut sellaisia ihmeellisiä tilanteita, joissa raskaus on sijainnut väärässä paikassa ja sen vuoksi hcg ei erity normaalisti, mutta tuossa kohtaa luulisin sen kuitenkin näkyvän jo veressä, jos jokin poikkeava sattuisi olemaan. Ultraan kannattaa kuitenkin mennä, jos sellainen tarjoutuu, sillä lääkäri näkee siitä kierron loppuvaiheen limakalvostakin sen, onko raskaus ollut mahdollinen. Mä veikkaisin tuota kemiallista kuitenkin ja itse sellaisen kokeneena, ne viikot vuotoa odotellessa on tuntuneet ikuisuudelta, koska oireet on olleet kuitenkin päällä ja pettymys ihan kamala :sad001
Voimia kuitenkin, äläkä vieläkään heitä koko kirvestä kaivoon (heitä vaan pakollinen osa), sillä kemiallisen jälkeen voi tärppi käydä hyvinkin nopeasti! Tsemppiä, olet ajatuksissa :hug013:Heartred
 
On kuulemma tavallista saada vaaleanpunaista kiinnittymishetkellä, mutta jos se on esim. kiinnittynyt sellaiseen kohtaan että vuotoa tuli hieman enemmän sitten? Mun plussa kierrossa ei ollut mitään tällaista, mutta olen lukenut asiasta. Mullekin tuli viime kierrossa kiinnittymisajankohdan aikana punaista (vaaleanpunaista) ja tämän jälkeen hirveä onnistunut fiilis. Fiilis kuitenkin hävisi melkein yhtänopeasti, ja paripäivää myöhemmin olikin jo seuraava kierto alkanut. Oliko se kohdunsuun lähellä oleva kiinnittyminen joka voi aiheuttaa valemenkkoja jopa? En muista ihan mitä kaikkea olen lukenut, mutta on paljon juttuja samankaltaiista. Jopa tavallisista kuukautisista kuulee..:hilarious::happy:

Kiitos pohdinnoistasi! Neuvolaan muuten kun soitin, sanoi th samaa, että olisi voinut kiinnittyä kohdunsuun lähelle sitten. Sekin on yksi vaihtoehto kyllä :) Puolilta päivin oltiin tunti kaksi liikkumassa kevyesti maastossa ja sitten illalla tuli se minivuoto. Toivottavasti ei pieni irronnut.
 
Heippa taas! Täällä mennään KP 27/27-28, MUTTA ovis oli ehkä vasta KP18-19 joten en ole ihan testikaupoille lähdössä vielä. Mulla oli 2 kertaa LH testissä tummempi viiva, eka KP7-8 (eli silloin kierto olisi loppunut KP 22-23) ja toisen kerran yllämainittu. Tänään on alkanut silti hieman erilaista tai tavallista kuukautiskipua. Selkä ollut kipeä jo kauan, mutta se ei nyt kerro mitään mulle. Tämä on YK 2/6 ennen kuin haen apuja lääkäreiltä. Laihdutuskin menee ihan ok, noin 7 kiloa mennyt (eli liian hidasta tällaiselle Heti-Nyt-tyypille) mutta toivoisi toki, että enemmänkin menisi ennen plussaa. En tiedä milloin testailla, koska en tiedä milloin tuo oikea ovis oli. Ärsyttävää kyllä.

Semmoista omanapaa!
Ja onnea plussanneille!

Onnittelut painon pudotuksesta, jokaista kiloa kohti saa tehdä paljon töitä, joten -7kg on jo oikein hieno saavutus! Tsemppiä piinailuun!
 
Nyt siis voinee ihan virallisesti onnitella @Tirlitania? Hienosti on viivat vahvistuneet!! :love7

@Deb, toivotaan että on harmitonta ja kaveri tarraa vielä kiinni!
 
Takaisin
Top