Raskaaksi 2020

Meillä esikoinen on poika ja omalla kohdalla piti kyllä paikkansa tuo, että poikaraskaudessa olisi vähemmän pahoinvointia. Pääsin melko vähällä, toki alussa oli etovaa oloa. Jotenkin tuntuu, että jos meille toinen siunautuu, niin sekin on poika. Mies taas on useamman kerran sanonut, että kyllä tyttö seuraavaksi tulee. En oikein tiedä kumpaa varsinaisesti toivon, ehkä kuitenkin enemmän tyttöä. Voihan tytön kanssa olla vähän erilaiset jutut varsinkin sitten vanhempana. Poika taas olisi ihana siinä mielessä, että olisi sitten veljekset. Mutta no joo... Kunhan nyt ensin tulisi raskaaksi! Kumpi vaan on meille ihan yhtä tervetullut. :happy:

Mulla muuten täysin samat sanat, paitsi itse toivoisin toista poikaa. Luulen et osaksi siitä syystä et mulla on omaan äitiini välit täysin poikki, ja hänellä oli kans oman äitinsä kanssa vaikeat välit, niin jotenkin kai pelkään etten osaa luoda tervettä äiti-tytärsuhdetta. Hullu ja absurdi ajatus, mut en voi sille mitään. Tietenkin myös tyttö olisi ihan yhtä rakastettu ja tervetullut, ja mies sitä toivoo, mut jos mun pitäis valita niin toisen pojan valitsisin.

Mulla on nyt yllättävää kyllä ollutkin jotain oireita ovulaatioon liittyen.

- molemmille puolille oletettavasti munasarjojen kohdille viiltelee ja jomottaa
- tissit vähän kipeytyi
- etoo

Onko teillä, jotka ovulaation tunnette, molemmilla puolilla mahatuntemuksia?

mä en satavarmaksi voi sanoa, että millä hetkellä ovuloin, mutta noita oireita ilman tissien arkuutta on ovulaation ympärillä useampana päivänä. yleensä tuo arkuus tulee heti ovulaation jälkeen (paitsi tässä kierrossa ei oo näkyny). Alavatsajomoa on molemmilla puolilla sekä toispuoleisestikin vähän väliä.

Pakko täältä kysellä, että tarkotetaanko tolla endurorinsessal nyt moottoripyörä enduro prinsessoja? Mies hulluna noihin pyöriin, niin pisti silmään:hilarious: ja lohdutellut sitä et jos tuliski vaan tyttöjä, niin voihan tytötkin innostua lajista:happy:

Joo! ite haaveilen vieläki semmosen kokeilusta, ehkä joskus jos luut vielä kestää :hilarious: mä oon ite enemmän semmonen moottorityttö kuin muotitietoinen meikkivloggaaja, joten endurorinsessa sopii hyvin omaan suuhun :hilarious: mulla on vaa isän puolelta auto- ja mopohulluja setiä, oon kasvanu niiden museoautojen ja muiden projektien keskellä ja sain aina lahjaks leikkiautoja.. :rolleyes: nytki meillä on tallissa ja pihassa kaks projektiautoa miehen kanssa :smiley-ashamed008 lapsi voi innostua mistä tahansa lajista, jos vaan saa mahdollisuuden ja kannustusta. :happy:

Tyttö olisi kiva, mutta yhtä rakkaita ne pojatkin on.. Mä vaan haluaisin päästä osteleen kaikkia röyhelöpylly legginsejä ja pinkkiä vaatetta muuten. :shy::joyful:

mä ostin jo pinkit legginsit :hilarious: todettiin vaan hellun kanssa että, noh, voi ne pojatki käyttää pinkkiä. Tai sitte ainaki käyttää ku on kerta ostettuki :hilarious:

Mää olen aina toivonu tyttöä, esikoinen on poika :happy: Pojasta oli melkonen pahoinvointi, sen perusteella luulin tytöksi :grin Kuvotusta ja röyhtäilyä 3+4 alkaen ja sitten oksensin 6+2 alkaen ja pari kertaa osastollakin tipassa ja pahoinvointi helppas vasta 22+ :angelic: Nyt toivois toki helpompaa raskautta pahoinvoinnin osalta :hilarious:
Mitään poppaskonsteja ei ollut käytössä, tosin tjottailtiin just eikä melkeen ovispäivänä.

Mun mies otti tosi ihanasti mun pojan vastaan kun ruvettiin olemaan - poikakin melkeen heti alkoi kutsua häntä iskäksi :happy: Mies pojan kanssa touhuaa hurjasti kaikkia ”poikien juttuja” ja musta tuntuu että niitä en ite händlää :hilarious: Suht ookoosti löyty pojallekin kivaa vaatetta mut olis se ihana jotain röyhelöö pukea joskus omalleen:dummy1:

Ei yhäkään vuotoa, eikä sen puoleen kipujakaan. :yuck: Töihin lähtö justkohta, ja huomenna ennen työpäivää verikokeisiin. :shy:

Täällä tänään tehty taas aamun ekasta. Pieni huoli on, kun en ainakaan ihan selkeetä tummenemista huomaa ja viiva ei ole ehkä erityisen vahva, koska onhan jo dpo18. Tänään kp 33/30? dpo18 ja rv 4+4. Ylempi puikko on dpo16. Varmaan ostan apteekista herkän testin ja teen parin päivän päästä. Kesällä keskeytyneessä raskaudessa testasin niillä ja aamun ekasta dpo20 tuli alimpana olevan kuvan mukainen hailakka viiva. Iltatestit oli tummempia. Kesti pitkään saada tasavahvat viivat.

20200924_071249.jpg

IMG_20200615_064400.jpg

mä ostin jo pinkit legginsit :hilarious: todettiin vaan hellun kanssa että, noh, voi ne pojatki käyttää pinkkiä. Tai sitte ainaki käyttää ku on kerta ostettuki :hilarious:

Juu toki voi, mun pojilta löytyykin esim vaaleanpunainen toppapussi vaunuihin. Vaaleanpunainen yöpukukin tuli ostettua kuopusta odottaessa kun olin varma että hän ois tyttö. Mutta väärässä olin, mieskin viime juhannuksena puhui että oishan se tyttö kiva saada. Mutta mainitsi että vaikka kuinka monta lasta tulisi, niin kaikki voi olla niitä poikia. :hilarious:

Sormustestillä ennustella kämmenselältä lapsien lukumäärä ja sukupuolet :grin hius+sormus, itse käytän aina vanhempieni kultaista kihlasormusta ja omaa hiusta.

Mulla tulee aina joka kerta poika, tyttö, tyttö, tyttö. Mutta en tiedä sit vaikuttaako keskenmenot tulokseen. Mutta jostain muistaisin että keskenmeno Näkyis taukona sormuksen liikkeessä.
Poika meillä jo on, joten tyttö katras ois tulossa perässä :grin tulis nyt ees yks, ja sukupuolella ei väliä, vaikka vähän sitä tyttöä sisimmässään haaveilee :grin mut pääasia et sais raskauden jatkumaan loppuun asti:rolleyes:

Ja mulla oli esikoista/poikaa odottaessa tasan kerran hiukan huono olo illasta, joskus rv 7. Kesti max minuutin se olo. Siinä oli mun raskaus pahoinvointi :grin
Nyt ekassa km voin huonosti jo ennen plussaa. Toisessa ei ollu pahoinvointia ollenkaan,( mutta olin aivan jäässä kokoajan) ja täs viimeisessä oli välillä vähän huonoa oloa, mut seki tais johtua helteistä. Koskaan en oo oksentanut raskauden takia.

mullakin oli todella lievä pahoinvointi esikoisesta (poika), ihan parin ekan kuukauden aikana satunnaisesti iltaa kohden sellaista vähän etovaa oloa, mutta ei todellakaan lähelläkään mitään pöntönhalailutarvetta :)

mulla ei oikein ole toivetta, pojalle veli olis kiva, toisaalta olis hienoa kokea myös tytön äitiys. varsinkin kun ainakin tähän asti oon ollu aika varma että kaksi lasta riittäis. no, jos se toinen nyt tulis joskus edes :)

ON: kp3 ja eiköhän nää menkat taas vielä pari päivää kestä, eli ei mitään mainittavaa. kipuja oli ekana päivänä, vähän enemmän kuin viimeks, mutta lääkkeitä en oo tarvinnut :happy:

Täällä tänään tehty taas aamun ekasta. Pieni huoli on, kun en ainakaan ihan selkeetä tummenemista huomaa ja viiva ei ole ehkä erityisen vahva, koska onhan jo dpo18. Tänään kp 33/30? dpo18 ja rv 4+4. Ylempi puikko on dpo16. Varmaan ostan apteekista herkän testin ja teen parin päivän päästä. Kesällä keskeytyneessä raskaudessa testasin niillä ja aamun ekasta dpo20 tuli alimpana olevan kuvan mukainen hailakka viiva. Iltatestit oli tummempia. Kesti pitkään saada tasavahvat viivat.

View attachment 94041
View attachment 94042

Mun silmään viivat näyttää jo melko vahvoilta. :happy:

Meillä mies toivoi alusta asti poikaa. Oli niin onnellinen, kun se sieltä tuli ja pussailevat ja halivat jatkuvasti. Ihan erottamaton kaksikko. :Heartblue

Mikään ei ole ihanampaa, kun isi silittämässä ja paijaamassa meidän mussukkaa.

Itse oon ihan sisällä poikien maailmassa, sillä tykkään pelata videopelejä. Miehen kanssa aina yhdessä odotellaan mitä uutuksia playstationille on tulossa. :woot:

Ihana sit kun poika on isompi, niin voi olla mukana meidän peleissä. :rolleyes:

Joo! ite haaveilen vieläki semmosen kokeilusta, ehkä joskus jos luut vielä kestää :hilarious: mä oon ite enemmän semmonen moottorityttö kuin muotitietoinen meikkivloggaaja, joten endurorinsessa sopii hyvin omaan suuhun :hilarious: mulla on vaa isän puolelta auto- ja mopohulluja setiä, oon kasvanu niiden museoautojen ja muiden projektien keskellä ja sain aina lahjaks leikkiautoja.. :rolleyes: nytki meillä on tallissa ja pihassa kaks projektiautoa miehen kanssa :smiley-ashamed008 lapsi voi innostua mistä tahansa lajista, jos vaan saa mahdollisuuden ja kannustusta. :happy:

Tunnistan samaa itsessäni, tosin autojen sijaan mun juttu on ollu urheilu :grin minä oon meillä se (penkki)urheiluhullu, miehellä menee joskus hermo kun sanoo vaan että jos jostakin kanavalta jotain urheilua vaan tulee niin kyllä löydän ja sitä katotaan... :hilarious: ja oon varsinkin nuorempana viihtyny aina paremmin poikaporukassa, en oo ollu mikään tyttömäinen tyttö. Oon myös pelannu lätkää, ja sillon kun alotin niin ei ollu naiskiekko ollenkaan niin paljon esillä kuin nykyään. Oon just samaa mieltä että lapsi voi innostua ihan mistä vaan aivan sukupuolesta riippumatta, tärkeintä on että lapsen oma innostus ja annetaan mahdollisuus!

View attachment 94041
View attachment 94042

Minustakin näyttää hyvin jo vahvoilta, toki mä en oo itekään mitään leffaviivoja koskaan saanu :rolleyes: mutta esim. jos vertaan omaan keskeytyksen jälkeen tehtyyn niin on noi liuskat ainakin jo tosi hyvän näkösiä minusta! Toki eri ihmiset jne.. mutta silti :grin voi että, toivon niin että menisi nyt sinulla hyvin tämä :)

View attachment 94041
View attachment 94042

En nyt muista kaikkien tilannetta, mutta oliko sulla jotain oireita, mitkä viittaisi siihen, että raskaus ei olisi normaali? Omaan silmään näyttää viivat kyllä hyvältä :Heartred

Oletko digillä testannut?

Maliliksin viivat kyllä minunkin silmään näyttää hyvältä :)

Onko muuten kukaan tehnyt huvikseen/uteliaisuuden vuoksi/vahingossa raskaustestiä ovulaation aikaan ja mitä näytti?

En nyt muista kaikkien tilannetta, mutta oliko sulla jotain oireita, mitkä viittaisi siihen, että raskaus ei olisi normaali? Omaan silmään näyttää viivat kyllä hyvältä :Heartred

Oletko digillä testannut?

Oireita mulla on aina hyvin vähän, mutta viime viikon torstaina dpo11 sperma värjääntyi pinkiksi ja lauantaina dpo13 mulla oli kuukautispolttoja, jonka jälkeen tuli yksittäinen, ehkä max teelusikallisen kokoinen vuoto, jossa oli yksi pieni hyytymä (5×5mm). Luulin että kuukautiset alkoivat, mutta tamponiin oli jäänyt seuraavana yönä vain minimäärä ruskeaa tuhrua. Tän jälkeen ei ole tullut tipan tippaa ja poltotkin poissa pysyneet.

Maanantaina dpo15 hcg oli 133 ja viivat siitä katsottuna vahvistuneet. Alla kuva testeistä dpo15 ja dpo18, molemmat aamun ekasta. Että ei toisaalta kovin loogista, jos olisi la mennyt kesken, että viiva sitten vahvistuu ellei pelkkä istukka jäänyt sinne, onko se mahdollista? Ois mulla tuolla pari digiäkin, en vaan tiedä milloin niillä uskaltaisin testata, kun viime raskaudessa en saanut 3+ edes rv 5+3, niin välitön paniikki iskee, jos en saa nytkään. Luulenpa ettei mulla virtsaan normaalistikaan erity hyvin, koska tässä kierrossa digiovistesti dual hormone petti myös täysin.

20200924_094331.jpg

Muokattu viimeksi:
Kiitos muuten tsempeistä! Pakko se on kuitenkin myöntää, että kyllä se onkin vahvistunut, kun heittää pahimmat pessimistisyydet pois.. Rinnat ovat myös muuttuneet täyteläisimmiksi ja nännien päät pinkeiksi, normaalisti ovat tummanruskeat. Ja eilen taas minipäikkärit nukuin. Alakertakaan ei oo enää kuin saharan autiomaa :laughing002 Ehkä pikkuhiljaa alan elätellä toiveita. Ehkä hcg tuplaantuu mulla kolmen päivän välein.

20200924_093320.jpg

20200924_093543.jpg

Takaisin