Raskaaksi 2020

Heippa jengi!
Mä ehkä uskallan nyt siirtyä tuonne toukokuisten odottajien puolelle mutta halusin ennen sitä kiittää teitä kaikkia ihania kanssakuumeilijoita! Ootte mielettömän upeita ja kannustavia ihmisiä! :Heartbigred

Toivotan onnea jatkoon jokaiselle, joka vielä kuumeilee ja kipuilee yrittämisen kanssa.
Plussatuulia teille puhallan!
:wav

Toivottavasti itsellänikin tämä tyyppi pysyy kyydissä ja saadaan lapsi syliin saakka toukokuussa.

ON: Ehkä se ovis sittenkin alkaa jo olla lähellä, halut on ainakin kovat ja munasarjoja nipistelee. Limat ei oo nyt niin selkeät, mutta kostealta kuitenkin tuntuu. Onneksi ollaan jo talleteltu melko ahkerasti tällä viikolla. :dance008 Ja tietysti jatketaan vielä! Oon nyt varmaan aivan liian optimistinen, kun edellisessä kierrossa oli se kemiallinen ja luin, että sen jälkeen voisi olla jonkun verran helpompi tulla uudestaan raskaaksi. Täälläkin on tainnut olla puhetta asiasta. Toiveet ja odotukset on kyllä nyt hyvin korkealla. :woot:

Millähän perusteella Flo ennustaa mulle 28 päivän kiertoa seuraavaksi? Mulla on kyllä kierto kokoajan lyhentynyt. Ennen oli 35 päivää ja nyt 31, eli varmaan sillä perusteella.

Flo on kyllä osunut aika hyvin. :angelic:

Kiitos vastauksista luteaalivaiheeseen. Ihana, että 12 päivää riittää.

ON: Ehkä se ovis sittenkin alkaa jo olla lähellä, halut on ainakin kovat ja munasarjoja nipistelee. Limat ei oo nyt niin selkeät, mutta kostealta kuitenkin tuntuu. Onneksi ollaan jo talleteltu melko ahkerasti tällä viikolla. :dance008 Ja tietysti jatketaan vielä! Oon nyt varmaan aivan liian optimistinen, kun edellisessä kierrossa oli se kemiallinen ja luin, että sen jälkeen voisi olla jonkun verran helpompi tulla uudestaan raskaaksi. Täälläkin on tainnut olla puhetta asiasta. Toiveet ja odotukset on kyllä nyt hyvin korkealla. :woot:

Nyt plussaat tässä kierrossa! Oon ajatuksessa mukana. :hello2:Heartred

Kemiallisen jälkeen olen kanssa lukenut, että on helpompi plussata.

5 minuutin kuluessa pitäs tulos kattoa, kuivuessaan voi vahvistua. Mä oon omani saanu siinä parin minuutin kohalla, kun on ollu ovis nurkilla. Sillon se myös tulee nopeammin näkyviin. Samaten se viiva on suht paksu, nyt ku ovis on ns jo päällä / ollu niin viiva alkaa olemaan kapeasti enää tumma. Näin mulla siis :) ja kannattaa tikuttaa kahdesti päivässä, voi muuttua äkkiäkin tilanne. Jokaisella se hormonin määrä nousee yksilöllisesti. Ja kannattaa laittaa joko sen oman muovikääreen päälle, taikka astian reunalle, paperi voi kuivattaa tikkua ja väärentää tulosta. Toisilla ei vaikuta, toisilla vaikuttaa. Mä oon ohjepirkko ja teen just niinku sanotaan :hilarious:

Kuvassa ke-tikku kuiva, to-tikun kanssa seukkipäivänä kuvattu. Torstaina en muista tikutinko toista ku aattelin et ei tarvi, pe oliki sitte vahvistunu tosi paljon. Mutta tossa näkee sen eron kuitenki kuivuneen ja märän kanssa kun kontrastista puhutaan.
Komia rivistö sul! Toi eilinen testi ei ainakaa tummunu testiajan jälkee ni siks hassua. Täytyy jatkaa vaan metsästystä viel.

Millähän perusteella Flo ennustaa mulle 28 päivän kiertoa seuraavaksi? Mulla on kyllä kierto kokoajan lyhentynyt. Ennen oli 35 päivää ja nyt 31, eli varmaan sillä perusteella.

Flo on kyllä osunut aika hyvin. :angelic:

Kiitos vastauksista luteaalivaiheeseen. Ihana, että 12 päivää riittää.

mulle gyne sanoi viimeksi että kaikki yli 10 päivän luteaalit on ok mutta tietty mitä lähempänä sitä 14 niin sitä parempi! Eli 12 on mun silmissä jo ihan huippu!

Nyt plussaat tässä kierrossa! Oon ajatuksessa mukana. :hello2:Heartred

Kemiallisen jälkeen olen kanssa lukenut, että on helpompi plussata.

Kiitos, ihanasti sanottu :Heartpink Samoin sinulle toivon kovasti plussaa! :hello2:love7 Ja kaikille muillekin, nyt hypätään sankoin joukoin plussa-aaltoon mukaan!

Uskon kyllä, että myo-inositolilla on ollut jotain vaikutusta omalla kohdalla, kun oon sitä noin 2 kk nyt käyttänyt. Ensimmäisessä käyttökierrossa ovis kyllä tuli vähän normaalia myöhemmin (aloitin ton kesken kierron), mutta näissä kahdessa seuraavassa ovulaatio näyttää aikaistuneen. Mulla siis donaferty käytössä, jossa annostus on yksi pussi veteen sekoitettuna aamuin illoin ja mähän oon pääasiassa ottanut vaan yhden pussin päivässä, kun aamuisin lähden niin kiireellä töihin, etten meinaa sitä muistaa laughing7 Mutta aika mahtavaa, jos jo puolikkaalla annoksella on näin hyvä teho. Yritän kyllä panostaa noihin aamuihin jatkossa, jos tästä kierrosta ei nyt tärppää :joyful: Ja mulla ei siis ole PCOS:ää, mutta näköjään tuo silti saattaa parantaa munasolujen laatua.

Onnittelut Merelda! :Heartpink

Kiitos kaikille jotka jaatte ovistikutuksia. En oo koskaan tikuttanut ja olin ihan kujalla merkeistä/tavoista etc. Odotan testiin asti ja sit käyn ostaa tikut.

Kysymys: onko muuten joku nettikauppa mitä suositte tikuille ja testeille?

Mä ostan pregcheckin ovistikut ihan tokmannilta, clearbluen digitaaliset sitte netistä (viimeksi nordicfeelin verkkokaupasta, paras tarjous oli). Pregcheckin rinnalla oli rfsut viimekierrossa, mutta tykkään eniten käyttää kuitenkin prehchekkejä. Niistä on paljon positiivisia käyttökokemuksia täällä foorumillakin, siksi niitä aloin kokeilemaankin :grin

eli mitään suosikkikauppaa ei oo, hinnan perässä pitkälti menen.

muut testit esim raskaustestit, ostan kaupasta tai apteekista, koska oon vaa hidas tilaamaan niitä netistä. Clearbluen viikkonäytöllisiä tilasin digiovistikkujen yhteydessä (taas koska tarjous :hilarious:). nyt mietin kuitenkin, tilaanko niitä raskauskeijun liuska-raskaustestejä valmiiksi, sieltähän saa ovistikkujakin ja täällä tais olla useampikin sieltä tilannut joukossa:)

Ny sitte aletaa jänskäämään. Ovistikku selkeästi haalentunu yön aikana ja piinapäivät käyntiin. Kiva ku woman logiin ei voi merkata ovista, se huutelee vieläkin ens torstaille sitä.. pitäs muuttaa kesto ja luteaaliki jotta laskis oikein. noh, seurataan oloja.

Tänään kp13 ja dpo1, joko kohta saa testata? :laughing001

Liitteet

• IMG_20200920_122037.jpg
    IMG_20200920_122037.jpg
    16 KB · Katsottu: 115
Mä näin täälä jokaikisessä kuvassa jonkinlaisen haamun :rolleyes:
Vahvistumisia viivoille ihan jokaiselle :rolleyes:

Onko täälä kukaan muu vasta kierron alkuvaiheilla? :grin mulla menossa kp 6.

Tilasin tänää 3 eri merkkistä testiä varastoon. Tekis mieli ostaa vielä digi jemmaan valmiiksi (viimeksi ostin nii samassa kierrossa plussasin) mutta onko tietoa mistä tilaamalla sais suomenkielellä? Kotitestiltä tilasin vimeks, nii oli englanninkielinen.
Kp3! :dance008 Mä tilasin raskauskeijulta ja ihan suomeksi oli mun muistaakseni...

Dpo 13, testi nega.. en minä jaksa enää :sad010:sad010
Voi ei! Maiconii...
:sad015:Heartred

Oon mäkin murtunut, kun Yk7 seuraavaksi.
Pidän vaan ketutuksen sisälläni, kun olen varmaan hyväksynyt sen faktan, että on vaikeeta ja tulen pettymään kuukausi toisensa perään. :sad001

Juoksin äsken vauvan kanssa pihalla rattailla ympyrää, kun mies teki pihahommia. En ole ottanut juoksuaskeltakaan moneen vuoteen ahdistuksen vuoksi.

Mun äiti sanoi, että mulla on älyttömän hyvä kunto ottaen huomioon, että bmi sairaalloisen ylipainon puolella.

Oli mahtava tunne, kun ei ahdistanut vaan tuntui kerrankin ihanalta juosta. :smug:

ON: äsken ei kuukupissa mitään kuuden tunnin jälkeen. Pienen pieni tsäänssi että se tuhru oli jotain muuta. Ei vielä menkkajomoja tai muuta, huonoa oloa kylläkin. Pliispliis :smiley-angelic001

Kiitos, ihanasti sanottu :Heartpink Samoin sinulle toivon kovasti plussaa! :hello2:love7 Ja kaikille muillekin, nyt hypätään sankoin joukoin plussa-aaltoon mukaan!

Uskon kyllä, että myo-inositolilla on ollut jotain vaikutusta omalla kohdalla, kun oon sitä noin 2 kk nyt käyttänyt. Ensimmäisessä käyttökierrossa ovis kyllä tuli vähän normaalia myöhemmin (aloitin ton kesken kierron), mutta näissä kahdessa seuraavassa ovulaatio näyttää aikaistuneen. Mulla siis donaferty käytössä, jossa annostus on yksi pussi veteen sekoitettuna aamuin illoin ja mähän oon pääasiassa ottanut vaan yhden pussin päivässä, kun aamuisin lähden niin kiireellä töihin, etten meinaa sitä muistaa laughing7 Mutta aika mahtavaa, jos jo puolikkaalla annoksella on näin hyvä teho. Yritän kyllä panostaa noihin aamuihin jatkossa, jos tästä kierrosta ei nyt tärppää :joyful: Ja mulla ei siis ole PCOS:ää, mutta näköjään tuo silti saattaa parantaa munasolujen laatua.

Saas nähä kuinka itsellä käy myo-inositolin kanssa, mun ovis on jostain syystä vuoden ajan ollu vasta kp 16-18 kun ennen se oli tasan tarkkaan kp 13-14. Ja oon lukenut tuosta et inositoli voi aikaistaa ovulaatiota. Mulla nimittäin nyt jo tuntuu selkeitä kasvukipuja näin kp 7, sekä lisääntyvää kosteutta. Ne yleensä alkaa n. Viikkoa ennen ovulaatiota. Eli tällä laskukaavalla ovis vois tullakin jo kp14 mikä ois mun entisen 28 päiväisen kierron mukaan. Joka oli siis sen 17 vuotta mulla säännöllinen kunnes viime kesänä heinäkuussa muuttui 30/31 päiväiseksi. Eikä hajuakaan miksi, aattelin että vauvakuumeilu muutti, mutta se pysyi km jälkeen samana, vaikka en ees kuumeillut alkuvuodesta tauon aikana.
Mutta toisaalta olis kiva jos palais kp 14lle ovis, nii se ois aina vähä lähempänä :grin

Saas nähä kuinka itsellä käy myo-inositolin kanssa, mun ovis on jostain syystä vuoden ajan ollu vasta kp 16-18 kun ennen se oli tasan tarkkaan kp 13-14. Ja oon lukenut tuosta et inositoli voi aikaistaa ovulaatiota. Mulla nimittäin nyt jo tuntuu selkeitä kasvukipuja näin kp 7, sekä lisääntyvää kosteutta. Ne yleensä alkaa n. Viikkoa ennen ovulaatiota. Eli tällä laskukaavalla ovis vois tullakin jo kp14 mikä ois mun entisen 28 päiväisen kierron mukaan. Joka oli siis sen 17 vuotta mulla säännöllinen kunnes viime kesänä heinäkuussa muuttui 30/31 päiväiseksi. Eikä hajuakaan miksi, aattelin että vauvakuumeilu muutti, mutta se pysyi km jälkeen samana, vaikka en ees kuumeillut alkuvuodesta tauon aikana.
Mutta toisaalta olis kiva jos palais kp 14lle ovis, nii se ois aina vähä lähempänä :grin

Oispa ihana jos ovis tulis sulla entisen kierron mukaan.

Mulla tässä kierrossa tuntui kasvukivut aikaisemmin kanssa ja ovis olikin 4 päivää aikaisemmin kuin yleensä. Eli hyvältä kuullostaa! :thumright:Heartred

Nyt kun säkin tässä kierrossa plussaat. :cool14 Niin tule esitteleen viivoja. Sori kun luulin sun one stepin viivoja värikertymiksi. Selkeesti tiesit paremmin, kun muutkin testit oli plussaa. :smiley-bounce012

Ihanaa paljon plussia! Onnea niistä ja vahvistumista haamuille :Heartred

Mulla kp 9 ja hirmuista vihlontaa ollut alavatsalla ja selässä. Tein ovistestin ja tuli yllättävän tumma viiva, ehkäpä ovis on tulossa tosi aikasin tässä kierrossa :pompus:

Onpa hyvä kun laitoit tän kuvan, muistin että mäkin latasin ton sovelluksen enkä ollu muistanut laittaa noita tikkujen kuvia sinne ollenkaan :hilarious: Laittelin nyt jälkikäteen niin näyttäisi mulle eilisille huippua ja siten tälle päivää ovista, saa nähdä tuleeko. Samaa toki ennustaa Flo ihan ilman tikkujen laittoakin että... :grin ajattelin testimielessä tikutella ainakin jonkin aikaa vielä.

Kysymys: onko muuten joku nettikauppa mitä suositte tikuille ja testeille?

Mä oon tilannut sekä Raskauskeijulta että kotitesti -sivustoilta molemmat ollu minusta ihan hyviä. Vähän valikoima vaihtelee, mutta molemmista saa suht nopealla ja halvalla/ilmaisella toimituksella sekä liuskoja että kalliimpia esim. cb:n testejä. Näistä tais olla oma ketjukin tuolla, plussia ja miinuksia eri testimerkeistä, kannattaa sitäkin kurkata jos kiinnostaa :) toki nämä tuntuu vähän olevan henkilökohtaisia myös, kenelle passaa mikäkin ja mistä kukanenkin tykkää käytössä.

Tein myös pc raskaustestin eikä siihenkään mun mielestä tullu mitään, mutta taas tein tämän rfsu herkän ja siihen tuli taas jotain näkyviin. Tänään dpo10 oletettavasti, tiiä sitte jos ollu päivän myöhemmin tai sitten nämä rfsu testit on oikeesti täyttä kuraa nykyään ja näyttää mitä sattuu.
Tuossa linkin takaa se tämän päivän rfsu testi..

https://aijaa.com/DZZhzq

Takaisin