Raskaaksi 2020

Tämä on kyllä ihana keskusteluryhmä, vaikka olenkin enemmän lukija kuin aktiivikirjoittelija. Täällä on ihan loistava yhteishenki ja tsemppi!

Aiemmin minulla on ollut vauvapalstoista todella outo ja negatiivinen mielikuva. Luulin, että keskusteluissa kysymyksiin saa vain ilkeämielisiä vastauksia ja kirjoittajat ovat vähän tyhmiä hormonihuuruisia pirttihirmuja :laughing001


Sitten ON: dpo 7. Tulisipa oireita ja pääsisipä testailemaan! Tänään tosin oli vähän huono mieliala ja kiukutus. Juuri semmoinen uhkaava hormonihirviömieliala, joka onneksi ei eskaloitunut :grin Lisäksi 2 yötä unet ovat olleet levottomia. Kemiallisen raskauteni ensioire oli vaihdellen unettomuus ja levottomat unet..
 
Viimesimmästä ei oo nyt kuvaa, ja se yks vahvin positiivinen mulla on tallella koska siihen on vaan pakko palata :bag: viiva ei nyt ainakaan ole haalistumaan lähtenyt, eilen oli tosiaan tilanne (viimesenä kuva) tämä, josta puuttuu se aamuöinen vahvempi plussa:hilarious:

Oireita on :facepalm: Röyhtäyttää, etovaa oloa. Alavatsa juilii mut tosi erilaista ku menkkojen aikaan. Ja siis mä olen ihan lähes hysteerinen välillä :bag: Paras ystävä justiinsa varmisti tämänkin mulle oireeksi; esikoista oottaessa mä olin kuulemma ihan hysteerinen, pelkäsin keskenmenoa, pelkäsin kemiallista, pelkäsin ettei siellä oo mitään kun menee ultraan, panikoin ja itkin ystävälle harva se ilta. Ja sama toistuu nyt :shifty:
Maanantaina itkin ja panikoin, eilen jopa kykenin sanomaan miehelle että hei mä olen oikeasti raskaana ja tänä iltana mieliala laski ku lehmän häntä ihan varottamatta - ja sit itkin saunassa pelkojani ja pettymystäni siihen etten oo onneni kukkuloilla vaan että pelkään:sorry: ja mies totes etten todellakaan oo itkeny näin paljoo yhteensä koko meidän yhdessäoloaikana kuin tällä viikolla :hilarious:

Järki sanoo; lopeta testaaminen, vahtaaminen ja erilaisten testikokemuksien lukeminen ja luota asiaan, panikointi ei auta mitään - kaikki mitä tapahtuu, on mun kontrollin ulkopuolella. Ennen 6+ ultrassa ei näy mitään rauhoittavaa (mytty ilman sykettä tuskin rauhoittaa), joten nyt ei ole mitään muutakaan keinoa kuin odottaa.

Tunne sanoo: :hungover::inpain::woot::wtf::yuck::nailbiting::shifty::shy:o_O:grino_O:smiley-angry017:smiley-ashamed005
Ja sen päälle mulla on hyvin vahvana se tunne et kyllä se nyt on mut sit alkaa taas panikointi :smiley-angry026

Näkyisköhän 6+2 sykettä ultrassa?

View attachment 93814

Älä hätäile, kyllä se siitä vahvistuu :smiley-angelic003:Heartred

Hassua, miten toisilla raskaus aiheuttaa just tota itkuisuutta ja paniikkia, kun itellä se on mennyt näissä molemmissa toisinpäin. :playful: Paljon tasaisempi ja iloisempi oon ollut kun normaalisti. :grin Muuten sit muissa kierrossa oonkin itkeä tihrustanut koko luteaalin läpi.
 
Niin toki onhan se niin, että voi tulla yllättäviä menoja, jos esim synnytys pitkittyy ja joutuu olemaan pitkään sairaalassa tai jos vauva tarvitsee hoitoa, tulee raskauden aikana jotain komplikaatioita yms. En silleen vähättele tuota rahallista puolta, mutta elämässä tulee aina jotain yllätyksiä lopulta :happy: Minulla synnytys käynnistettiin ja olin viikon sairaalassa, lasku tästä nelisensataa euroa. Mutta ei se eräpäivä heti ollut. Vielä raskausaikana on mahdollisuus yrittää säästää.


Niijoo meilläkin tuli kiva lasku sairaalasta. Makasin rv27-34 tyksissä kun meinasivat muksut syntyä liian aikaisin. Jouduin marraskuussa ja tammikuussa pääsin pois. Maksoin siis täydet maksut kummaltakin vuodelta kun omavastuu nollaantu vuoden vaihduttua. Toki keskos osastoltakin tuli lasku, muttei niin suurta.
 
Tervetuloa uusille! Kiva kun tulitte ”kaapista” ulos ja tänne piinailemaan! :smiley-bounce012

Ja täällä on kyllä poikkeuksellisen hyvä tsemppi!

Nuorena äidiksi : Vakuutusmaksut ei kyllä oo mikään syy:sorry: Ja sä saat lopettaa pillerit koska haluat ja sillon miehen tehtävä siinä kohtaa on sopeutua siihen joko käyttämällä kumia tai opeteltava keskeyttämään ajoissa. Meillä toimi vuosia keskeytetty (mun harmiksi) eikä tarvinut räpeltää kumin kanssa. Mutta summa summaarum, uskon että häntä pelottaa ja kauhistuttaa nyt kun vauvahaave alkaa realisoitua. Iskee niin sanottu fight or flight mode päälle. Anna aikaa, selitä että pillereiden syönti loppuu tähän mutta on muita vaihteohtoja ehkäisylle jos hän ei ole vielä valmis.

on: joku dpo2-3 meneillään ja mä en oikeesti tiedä mitä tapahtuu, musta tuntuu että mun kroppa on valeraskaana. Koska oon aivan sairaan väsynyt, yököttää koko ajan, röyhyttää, nippailee munasarjoja ja kaiken hyvän lisäksi mulla oli tänään liitoskivuilta tuntuvaa kipua häpyluussa. Eli may I ask WTF is going on :hilarious: muoks. Tajusin että dpo 3-4 vaikka ei sillä väliä olekkaan näillä päivillä!
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille! Kiva kun tulitte ”kaapista” ulos ja tänne piinailemaan! :smiley-bounce012

Ja täällä on kyllä poikkeuksellisen hyvä tsemppi!

Nuorena äidiksi : Vakuutusmaksut ei kyllä oo mikään syy:sorry: Ja sä saat lopettaa pillerit koska haluat ja sillon miehen tehtävä siinä kohtaa on sopeutua siihen joko käyttämällä kumia tai opeteltava keskeyttämään ajoissa. Meillä toimi vuosia keskeytetty (mun harmiksi) eikä tarvinut räpeltää kumin kanssa. Mutta summa summaarum, uskon että häntä pelottaa ja kauhistuttaa nyt kun vauvahaave alkaa realisoitua. Iskee niin sanottu fight or flight mode päälle. Anna aikaa, selitä että pillereiden syönti loppuu tähän mutta on muita vaihteohtoja ehkäisylle jos hän ei ole vielä valmis.

on: joku dpo2-3 meneillään ja mä en oikeesti tiedä mitä tapahtuu, musta tuntuu että mun kroppa on valeraskaana. Koska oon aivan sairaan väsynyt, yököttää koko ajan, röyhyttää, nippailee munasarjoja ja kaiken hyvän lisäksi mulla oli tänään liitoskivuilta tuntuvaa kipua häpyluussa. Eli may I ask WTF is going on

Luteaalivaiheen oireet ovat useinkin raskausoireiden kaltaisia. Yksi syy oireisiin on keltarauhasen surkastuminen ja valmistautuminen uuteen kiertoon. Toinen syy tietysti raskautuminen :hilarious: Eli oireita tyypillisesti ilmaantuu oli raskaana tai ei. Oli pakko ottaa selvää kun oirehdin voimakkaasti vaikkei plussaa tullut :shy:

”Kuukautiset alkavat, jos progesteronin tuotanto lakkaa, kun munasolu ei ole hedelmöittynyt. Tällöin kohdun limakalvo vuotaa ulos kuukautisvuotona. Jos hedelmöittyminen on kuitenkin tapahtunut, progesteronin tuotanto jatkuu. Se mahdollistaa ravinnon kuljetuksen verisuonia pitkin sikiölle. Lisäksi progesteroni auttaa rintamaidon valmistuksessa” Tämmösen vielä pistän tähän :)
 
Muokattu viimeksi:
Mies kellistetty, varmaan huomenna täytyy vielä varmistella ja piinailu voi taas alkaa! Jännää mutta toisaalta ahdistavaa. Ties kuinka monet testit tässä yrityksen aikana tullut tehtyä ja aina lopulta saanut pettyä ja menkat saa aina itkukohtauksen aikaan. Aina tsemppaan itteeni että en varmana testaa ennen ku menkat oikeasti myöhässä. Kuitenki aina alotan dpo 9. Jatkuvaa tihrustelua onko siinä jotain tai merkkaisiko tämä roskishaamu nyt tällä kertaa jotain. Vaikka meillä ei ole vielä yritystä takana kuin se 10 kk ja onko tämä nyt pitkien kiertojen vuoksi vasta yk 8, niin pettymys on aina järkyttävä kun ei taaskaan onnistunut.

Eniten ahdistaa se, että odotinko yrityksen aloittamisessa liian kauan? Mies olisi ollut valmis jo vuosia sitten, mutta mä jannasin. Halusin "elää" ja nauttia parisuhteesta ilman lapsia. tehdä uraa ja olla vapaa. Ihanaa aikaa meillä onkin ollut, mutta nyt mä vaan haluaisin niin kovasti aloittaa uuden ihanan vaiheen meidän elämässä ja perustaa se perhe. Omakotitalo on ostettu ja muutto on ihan kohta. Kaikki on valmiina. Se oma vauva vielä vaan puuttuu.
 
IMG_20200916_183910.jpg

Illan ovistesti. Huomenna tulee plussaa. Talleteltu tänään ja toissapäivänä, ja voi taivas et ois tehnyt mieli viel nyt illalla mut toppuuttelin, sanoin miehelle et säästellään huomiselle täsmäisku. Jos vaikka viime kierron virhe olikin se että heiluteltiin liian ahkerasti :smiley-ashamed008

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin :happy093Aalto jatkukoon! Perästä tullaan!

Kp 15 / ke
 
Hurjan paljon viestejä pariin päivään, mutta kaikki luettu! Tervetuloa uusille, ja komppaan edellisiä; tää on kyllä mahtava porukka ja ehdoton henkireikä!

Mä siirryn tän kierron osalta katsomoon popcornien kera ja toivottavasti nähdään lisää plussia! Mun dpo11 tänään näyttäisi siis vaihtuvan uuteen kiertoon. Tai ainakin tuhru alko tänään hirveiden kipujen kera. Tää on vaan niin tosi outoa, että mun kahdet viimeiset menkat on alkanut tuhrulla, ja koskaan ennen ei. Kierron pituus on pysynyt aika samana kuin ennen, ja kun en aiemmin ole ovulaatiota testannut, niin en tiedä onko toi 10-12 pv luteaali min normaali, vai jotain uutta.

Olin aivan älyttömän toiveikas kun ekaa kertaa ikinä mulla oli aivan pientä vuotoa silloin dpo5-6. Ehkä jotain yritti tapahtua, mutta näillä kilometreillä munasoluista on toki varmaan enempi sutta kuin priimaa. Valvoin taas viime yönä muutaman tunnin jaa lopulta purskahdin itkuun niin että mieskin siihen heräsi. Lohdutti ja silitti mun tukkaa, ihana :Heartred. Tällä hetkellä mielessä on suru, pelko ja ahdistus. Pahinta ei ole pettymys siitä, että en ole raskaana, vaan pelko siitä että jotain on vialla.

Oma äitini oli minua vuoden vanhempi kun hänen kohtunsa poistettiin suuren myoman takia. Muillakin lähisuvun naisilla on niitä ollut. Yön pimeinä tunteina päädyin myös googlailemaan unettomuutta mikä näemmä mua vaivaa aina luteaali aikaan, ja mieltä alkoi kalvaa, että voisko mulla olla jo esi-vaihdevuodet? Tunsin myös miten menkkakivut alkoi yltyä, ja tajusin että luteaali jää vaan 10pv mittaiseksi, mikä ei siis ole ilmeisesti riittävän pitkä.

Pahimmilta tällä hetkellä tuntuu siis epävarmuus omasta terveydestä. Aion huomenna soittaa ajan lääkäriin, koska toi myomahan on helppo sulkea pois ultralla ja ehkä voisin saada jotain apua tuohon lyhyeen luteaaliin. Se ajatus helpottaa oloa hieman.

Täällä siis vähän synkät fiilikset, mutta kyllä se tästä. Hirmusti tsemppiä kaikille joilla piinattavaa vielä riittää! :wav
 
Älä hätäile, kyllä se siitä vahvistuu :smiley-angelic003:Heartred

Hassua, miten toisilla raskaus aiheuttaa just tota itkuisuutta ja paniikkia, kun itellä se on mennyt näissä molemmissa toisinpäin. :playful: Paljon tasaisempi ja iloisempi oon ollut kun normaalisti. :grin Muuten sit muissa kierrossa oonkin itkeä tihrustanut koko luteaalin läpi.

Ihana kuulla että sulla noin päin! :p Meinaan aikamoisen raskasta tää välillä on kun mieliala vaihtelee ja joka toinen päivä :grin (liittysköhän mitenkään hcg nousuun, jos sen pitäis n. Joka toinen päivä tuplaantua:angelic:) Kiitos :Heartpink

Nuorena äidiksi; Kuten muutkin on tässä sanoneet, sun keho - sun päätös. Jos mies haluaa ehkäistä, kumi on vapaavalintainen. Mulla esikoisen isä on ollu järkimöykky kun oon toivonu yrittämisen alotusta - ja muutamat pettymykset aikanaan itkeny itekin kun aina oli jotain miksei. Jälkeenpäin olen siitä hänen kanssa keskustellut ja kyse ei oo ollu siitä etteikö lainkaan haluaisi - on vaan tuntunut painostavalta puheet yrittämisestä ja ne on stressanneet ja saaneet jännitystä aikaan, kun mies on ollut todella kahden vaiheilla. Itse lopulta tein silloin sen päätöksen, että syön pillereitä vaikkei se tuntunut oikealta, koska mies otti sen asian raskaasti että puhuin lopettavani pillerit - vaikken kokenut itse painostavani. Vauvakuume on raastavaa, eikä sitä ohjaa järki. Sä teet sun päätöksen asian suhteen - nyt tsemppiä tähän kaikkeen:Heartpink

Piinailijoille tsemppiä ja malttia! :cheers

ON:

Raskaus on melekonen mullistus! Mä luulen et mulla sen paniikin luo ihan vallan se, että koko asia on mun kontrollin ulkopuolella. Mulla on ollu sitä aina, tarve suunnitella ja pitää langat käsissä. Ja sit kun mieliala heittää, se luo pelkoja ja niihin ei järkikään sillä hetkellä tepsi:dontknow mutta tää on ollu mulla esikoisen aikaankin niin ehkä mä voin rauhoittua sen suhteen et tää ”kuuluu asiaan” laughing6 onneksi tänään oma terapia, jaksaa töissä keskittyä nuorten asiaan ja sit on oma hetki ku saa purkaa :notworthy Eilen tosin tuli itku, kun jotkin asiat vaan edistyy mun avulla osalla asiakkaista erittäin mainiosti - en ehkä paranna maailmaa mutta autan niitä, jotka mun luona käy :Heartpink

Kuun vaihteessa aikaisintaan varhaisultraan, ja jos jaksan vaan niin ootan siitä viikon vielä. Jos en, niin painelen sinne ultraan. :happy7
Yhähän tuo testi vaan näyttää hyvältä, eikö?
 

Liitteet

  • upload_2020-9-17_6-35-21.jpeg
    upload_2020-9-17_6-35-21.jpeg
    14.5 KB · Katsottu: 165
Todella hyvää keskustelua täällä!

Harmi Aloy jos siirryt uuteen kiertoon! Kuulostaa hyvältä, että käyt lääkärillä selvittelemässä asioita. Luultavasti kaikki on hyvin, mutta onhan sen kuuleminen rauhoittavaa. Ja jos ei ole, melkein kaikkeen vaivaanhan on nykyään hoito! Kuulun itse "mielummin liikaa kuin liian vähän infoa" -koulukuntaan joten avun hakeminen tuntuu aina luonnolliselta.

ON: Eilen illalla oireet vähenivät (kuten säkin Pigviiniemo kirjoitit) - paitsi hiiva. :sorry: Ja alavatsatuntemukset, joista hiivaan yhdistettynä pohdin, etteivät vain liittyisi tulehduksiin?

Dpo 10 aamunega rfsu:lla testattu. Otin kuvankin, mutta kaikkia filttereitä käyttämälläkään en saanut mitään näkymään, eli ette pääse arvuuttelemaan...

Ostin vielä lauantaille apteekin herkän niin tiedän millä alkoholipolitiikalla olla illanistujaisissa. Toki viime kierrossa vuoto alkoi jo dpo 12, eli jos näin kävisi testi säästyisi ensi kiertoon. Jee. :sorry: Katsellaan...

Tsemppiä kaikille piinailijoille! :smiley-angelic001
 
Täälläkin luteaali vaihdellut 10-12 päivän välillä, viikonvaihteessa tai keskiviikkona alkaa uusi kierto jos ei ole tärpännyt ja ovis on tapahtunut.
 
Hyvä että selvität @aloy Ja ihana tuki sun mieheltä. :Heartred Olen ihan samoilla linjoilla kuin Kaakkuri eli mieluummin liikaa tietoa kuin epätietoisuuden stressiä.

Mullakin alkoi yksi kierto poikkeuksellisesti tiputtelulla ja oli niitä ihmeellisiä oireita (superväsymys, rinnat, kohtu ja viiltävät tuikkaisevat vihlontakivut häpyluulle). Meillä oli myös kolmet hyvin ajoitetut tallettelut siinä kierrossa.

Otan tän positiivisena merkkinä et mun keho yritti raskautua vaikkei sit se kerta mennyt maaliin asti. Kehun mun kehoa ja oon kiitollinen et päätettiin yrittää lasta vaikka tilastot sitä ja tätä.
 
Tuosta imetyksen vaikutuksesta raskautumiseen, niin kyllä se voi vaikeuttaa vaikka monet tuleekin raskaaksi imetyksestä huolimatta, ei toki ole luotettava ehkäisykeino.

Mut omasta kokemuksesta.
Mulla itsellä epäiltiin prolaktinoomaa(kasvain joka aiheuttaa prolaktiinin kohoamista) 4v sitten, kun sain rintatulehduksia ja rinnat eritti maitoa vaikka olin lopettanut imetyksen melkein 4v aiemmin. Mitään ei kuitenkaan löytynyt, eli selittämätön syy prolaktiinin kohoamiselle ja mulla piti aloittaa lääkätys, mutta lääkäri unohti soittoaikansa, ja ongelma katos yhtäkkiä ihan itsellään ajan kanssa. En raskautunut tänä aikana vaikka ehkäisy oli lajia "varmat ja vähän epävarmat päivät". Ja lääkärikin selitti että voi aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Ongelma kun katos täysin, nii raskauduinkin heti yllättäen. Mut keskenmenoja prolaktiinin kohoaminen ei pitäs aiheuttaa, vaan nimenomaan ettei raskaudu nii helposti. Eli vaikeuttaa ovulaatioita ym.
 
Aiemmin minulla on ollut vauvapalstoista todella outo ja negatiivinen mielikuva. Luulin, että keskusteluissa kysymyksiin saa vain ilkeämielisiä vastauksia ja kirjoittajat ovat vähän tyhmiä hormonihuuruisia pirttihirmuja :laughing001
Jossain paikoissa näin onkin. Itse olen tukevasti asettunut tänne kun täällä on oikeasti hyvä porukka ihmisiä ja tehokas ylläpito. :gen014 Harvassa on enää oikeita keskustelupalstoja, itse viihdyn täällä paremmin kuin fb:n äitiryhmissä (jonne en muuten aio liittyä ollenkaan).

ON: itsellä on näköjään aamuisin hiljaisempaa oireiden kanssa, iltaa kohti vahvistuvat. Vatsan alue (myös ylhäältä) on ihan arka. Tarkkailen itseäni nyt vähän liikaa. Haluaisin tehdä jo testin mutta mies toppuuttelee. Jos olen oikein laskenut niin miulla oli ovulaatio ennen flo:n ilmoittamaa päivää, nyt saattaa olla jopa dpo 12-13. Voispa tehdä jo testin... en millään malttais odottaa. :smiley-angelic001
 
ON: dpo9. pitääkin olla näin herkkä vatsa, mulla reagoi aina stressiin voimakkaasti ja nyt noi työhommat on laittanu mahan ihan sekasin :meh: yritä nyt siinä sitten tulkita mikä on stressivatsaoiretta ja mikä vois liittyä kiertoon :depressed: joka tapauksessa vatsa ihan sekaisin. on kyllä sellaista jännää kiristystä, paineen tunnetta tai miten sitä kuvailis, tosi syvällä tuolla alavatsalla myös. mulla on ollu tiputtelua nyt lähes joka kierrossa päivä/kaks ennen vuodon alkua, joten sitä nyt tässä kytätään sit seuraavaks, viikonloppuna o_O
 
On: kp10, geleet käytössä, myrskyä pukkaa ja migreenikin tunkee apajille. Kaikenlisäks geleen säännöllisen alotuksen jälkeen eli maanantaina, on ollu pahoinvointia ja viimesimpänä viime yön vessa reissu, ku ei tienny istuako vai oksentaako. Tunti meni vessassa. Aivan järkyttävä olo, ei voinu ku heijata itteesä eestaas ja nieleskellä, kun niin paha kipeä olo. Edelleen velloo ja pakki sekaisin, mahaa nipistelee ja alavatsaa tuikkii. :sad001 Yleensä ei tartu mahapöpöt ym, ja oksennan hyvin harvoin, mutta tässähän sen näkee mistä johtuu parin pvä sisällä. Puolitan annoksen ja katon miten käy.

Menis tuonne sängynpohjalle puolikuolemaan :arghh:

Ovistikut ei oo hereillä vielä. Puhas nega eilen.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :sorry::Heartpink

Tervetuloa uusille:hello

Mulla kierto on säännöllinen, keskimäärin 27 päivää, joskus päivän lyhyempi tai pidempi ja kerran pari vuodessa voi olla 2-3 päivän heitto jompaankumpaan suuntaan. Luteaali on aina 13-14 päivää. Jos tikutan ovista kp 12-13 niin melko varmasti saan plussan ovistikkuun jompikumpi päivä. Aika ennustettavaa siis :grin

Uskon et ovis tapahtui eilen kp 13 olojen mukaan. Talleteltiin kp 8,9,12,13. Se on herran haltuun sit taas :smiley-angelic001
Nyt on kyllä enemmän asuntoasiat mielessä tällä hetkellä. Ihanaa selailla ja katsella mitä olis tarjolla ja haaveilla sisustuksesta ja ja ja :angelic::happy:
 
Heippa kaikki! Olen jonkun aikaa taustalta seuraillut, mutta nyt ajattelin pompata tänne, kun meillä alkoi vihdoin yk1. Yritän ottaa koko homman rennosti, katsotaan kauanko se kestää. :rolleyes: Ollaan alle 30v pariskunta. Lopetin epillerit elokuussa syötyäni niitä n. 10v, joten vaatii vähän tutustumista tämä "uusi" kroppa. Kierron käynnistymisessä meni onneksi vain vähän yli kk. Pelkäsin että kestäisi kauemminkin. :angelic:
 
Heippa kaikki! Olen jonkun aikaa taustalta seuraillut, mutta nyt ajattelin pompata tänne, kun meillä alkoi vihdoin yk1. Yritän ottaa koko homman rennosti, katsotaan kauanko se kestää. :rolleyes: Ollaan alle 30v pariskunta. Lopetin epillerit elokuussa syötyäni niitä n. 10v, joten vaatii vähän tutustumista tämä "uusi" kroppa. Kierron käynnistymisessä meni onneksi vain vähän yli kk. Pelkäsin että kestäisi kauemminkin. :angelic:

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan ja toivottavasti nopeasti myös raskautumaan! :playful::happy::Heartred Hyvä että pillerit on jo heitetty romukoppaan laughing6
 
On: meinaa jo kiertopäivät ja dpo:t unohtaa, piti ihan tarkistaa. Nyt kp26/(30?) ja dpo11. Menkkoja odotan saapuvaksi. Ei ole raskausolo yhtään. Vatsaan sattunut aamulla, mutta se johtunee raudasta. Tän kierron suhteen ei ole toiveita. Taitaa vaan olla niin, että keskenmeno sekoitti kroppaa enemmän kuin täysiaikainen raskaus ja synnytys :sad001

Muoks.. kirjoitus jäi kesken, kun houkuttelin ukon köyrimään. No sperma tuli sitten ulos pinkiksi värjääntyneenä, eli nyt on jo joku tihkutus alkanut näemmä vaikkei pöksyihin tule :sad001 Kohdunnapukka aivan ylhäällä ja lämmöt myös vielä tänäänkin.

Ja ei, mulla ei ole normaalia mikään tihkutus raskaana ollessa, ei täysiaikaisessa tai keskenmenneessä, eli menkat tekee tuloaan eikä tämä tihkutus ole hyvä merkki, ei ole itselle normaalia. Kuukautiset alkaneet normaalisti aina kertalaakista. Ja kierto + luteaali näyttäisivät jäävän normaalia lyhyemmäksi, käytännössä koskaan ei ole ollut alle 30 päivän kiertoa. Ei ole myöskään koskaan ollut seksin takia vuotoa raskaana tai ei raskaana. Eikä ole koskaan ollut kiinnittymisvuotoakaan.

Mutta eivät ihan vielä ala, koska kohdunnapukka on täysin ylhäällä. Tai ainakin normaalisti ollut alhaalla pari-kolme päivää ennen kuukautisia. Ovulaatio oli turhan aikaisin ja tallettelut eivät olleet optimaaliset. Mutta ilmeisesti ovis kuitenkin tapahtui, koska ovuloimaton kierto oli 36 päivää ja nyt esim aivastaessa sattuu vihlovasti oikeaan munasarjaan. Ehkä keltrauhanen ei toimi hyvin, koska ollut jotenkin aika virkeä olo verrattuna normaaliin loppukiertoon ja pms-oireita ollut niukasti. Blaah :sad001 Tästäkö nää ongelmat alkaa ja kroppa sanoo kaput :happy3
 
Takaisin
Top