Raskaaksi 2020

On: kp10, geleet käytössä, myrskyä pukkaa ja migreenikin tunkee apajille. Kaikenlisäks geleen säännöllisen alotuksen jälkeen eli maanantaina, on ollu pahoinvointia ja viimesimpänä viime yön vessa reissu, ku ei tienny istuako vai oksentaako. Tunti meni vessassa. Aivan järkyttävä olo, ei voinu ku heijata itteesä eestaas ja nieleskellä, kun niin paha kipeä olo. Edelleen velloo ja pakki sekaisin, mahaa nipistelee ja alavatsaa tuikkii. :sad001 Yleensä ei tartu mahapöpöt ym, ja oksennan hyvin harvoin, mutta tässähän sen näkee mistä johtuu parin pvä sisällä. Puolitan annoksen ja katon miten käy.

Menis tuonne sängynpohjalle puolikuolemaan :arghh:

Ovistikut ei oo hereillä vielä. Puhas nega eilen.

Mä meinasin ostaa geleet mutta mulle sanottiin ettei missään nimessä saa ostaa ja syödä, kun oon allerginen sekä hunajalle että ampiaisen pistoille:banghead: en edes hokannut että niin no, sehän tehdään siitä mehiläisten tuottamasta mönjästä:rolleyes:
 
mikähän nyt herkistää, kun luin maaret kallion kolumnin hesarista ja pillitin silmät päästäni :sad010 on kyllä vanhemmuuteen liittyvää varmasti myöskin, mutta taitaa olla hormoneillakin osuutta asiaan :happy: oon kyllä tunteellinen muutenkin, mutta harvemmin tulee noin isosti kerralla ulos. viimeksi kunnolla oli sellainen herkistynyt olotila muutaman kuukauden ajan synnytyksen jälkeen :dummy:
 
Kp 4 ja vuoto alkaa hiipua. Kp 2 oli kyllä jäätävä vuoto päivä, sai vaihtaa koko ajan sidettä, mut sit eilen oli jo normaalia ja iltaa kohden alkoi hiipua, nyt enää tiputtelee. Et kemiallinen ei näköjään pidentänyt kiertoa, tai no mistä tietää jos vielä uudelleen aukee hanat kunnolla.

Nyt syön ubikinonia, myo-inositolia ja raskaus vitamiineja tän kierron.Lisäksi yhden greipin ostin, en meinaa täs kierrossa enempiä "greippailla" :grin
Oviksesta eteenpäin disperin 50mg tai 100mg, en oo vielä päättänyt kumpi annos kannattaa, tuo 50mg on toiminut kun 4ssä kierrossa sitä syödessä on ollu joko yritystä tai sit plussaus. Lokakuussa plussa-km, toukokuussa kemiallinen, kesäkuussa plussa-km ja nyt tuo plussa ja kemiallinen. Aika karu lista kyllä, ja kun siihen saa lisätä vielä yhden keskenmenon ja kemiallisen lisää viime vuodelta. :sorry:
 
Mä meinasin ostaa geleet mutta mulle sanottiin ettei missään nimessä saa ostaa ja syödä, kun oon allerginen sekä hunajalle että ampiaisen pistoille:banghead: en edes hokannut että niin no, sehän tehdään siitä mehiläisten tuottamasta mönjästä:rolleyes:

Näin on, tosin osa käyttäjistä sanoo kokeilleensa ilman oireita vaikka allergisia ovatkin. En tiedä kokeilisinko itse :wideyed: mulla ei oo allergiaa, joten siinä mielin turvallinen,jostain syystä kroppa ny vaa heittää häränpyllyä.
 
Mä meinasin ostaa geleet mutta mulle sanottiin ettei missään nimessä saa ostaa ja syödä, kun oon allerginen sekä hunajalle että ampiaisen pistoille:banghead: en edes hokannut että niin no, sehän tehdään siitä mehiläisten tuottamasta mönjästä:rolleyes:

mie ostin kokeiluun edelliselle kierrolle, vaikken oo sata varma olenko ampiaisille allerginen:smiley-ashamed004 mut sit taas siitepölyille ja kaikelle muulle maholliselle olen. ei kyllä oo mtn oireita tullu mut oon vaa sen yhen kapselin aamusin ottanu :)
 
Täällä aletaan valmistautuun uuteen kiertoon. Oon yrittänyt metsästää sitä disperiiniä, mutta ei oo löytynyt sitä, joka olisi sen 100mg. Ehkä se on merkki, ettei sitä tarvii syyä:hilarious::grin

Ei mitään oloja, että menkat alkais.. Nyt kp 28. Toivottavasti kierto ei pitkity. Märkää on vieläkin ja alavatsa juilii.. No ei auta kun odotella. Tänään testattu päivällä parin tunnin pidätyksellä nega, eli alkaa näyttään vahvasti siltä, ettei plussaa tässä kierrossa tule. Täydensin jo testikaappia valmiiksi uutta kiertoa varten :rolleyes:
 
Hurjan paljon viestejä pariin päivään, mutta kaikki luettu! Tervetuloa uusille, ja komppaan edellisiä; tää on kyllä mahtava porukka ja ehdoton henkireikä!

Mä siirryn tän kierron osalta katsomoon popcornien kera ja toivottavasti nähdään lisää plussia! Mun dpo11 tänään näyttäisi siis vaihtuvan uuteen kiertoon. Tai ainakin tuhru alko tänään hirveiden kipujen kera. Tää on vaan niin tosi outoa, että mun kahdet viimeiset menkat on alkanut tuhrulla, ja koskaan ennen ei. Kierron pituus on pysynyt aika samana kuin ennen, ja kun en aiemmin ole ovulaatiota testannut, niin en tiedä onko toi 10-12 pv luteaali min normaali, vai jotain uutta.

Olin aivan älyttömän toiveikas kun ekaa kertaa ikinä mulla oli aivan pientä vuotoa silloin dpo5-6. Ehkä jotain yritti tapahtua, mutta näillä kilometreillä munasoluista on toki varmaan enempi sutta kuin priimaa. Valvoin taas viime yönä muutaman tunnin jaa lopulta purskahdin itkuun niin että mieskin siihen heräsi. Lohdutti ja silitti mun tukkaa, ihana :Heartred. Tällä hetkellä mielessä on suru, pelko ja ahdistus. Pahinta ei ole pettymys siitä, että en ole raskaana, vaan pelko siitä että jotain on vialla.

Oma äitini oli minua vuoden vanhempi kun hänen kohtunsa poistettiin suuren myoman takia. Muillakin lähisuvun naisilla on niitä ollut. Yön pimeinä tunteina päädyin myös googlailemaan unettomuutta mikä näemmä mua vaivaa aina luteaali aikaan, ja mieltä alkoi kalvaa, että voisko mulla olla jo esi-vaihdevuodet? Tunsin myös miten menkkakivut alkoi yltyä, ja tajusin että luteaali jää vaan 10pv mittaiseksi, mikä ei siis ole ilmeisesti riittävän pitkä.

Pahimmilta tällä hetkellä tuntuu siis epävarmuus omasta terveydestä. Aion huomenna soittaa ajan lääkäriin, koska toi myomahan on helppo sulkea pois ultralla ja ehkä voisin saada jotain apua tuohon lyhyeen luteaaliin. Se ajatus helpottaa oloa hieman.

Täällä siis vähän synkät fiilikset, mutta kyllä se tästä. Hirmusti tsemppiä kaikille joilla piinattavaa vielä riittää! :wav
Tuhruvuoto ja lyhyt luteraalivaihe käsittääkseni viittaa matalaan progesteroniin. Siihen on saatavilla apuja (en kyllä muista mitä, kun itselläni ei tätä ongelmaa ole).
 
Heipparallaa kaikille!! :greet025 Oon lueskellut jo useamman kuukauden ja uskaltauduin nyt ekan viestin kirjottamaan kun muitakin uusia on joukkoon liittynyt viime aikoina :)
Ollaan siis alle kolmekymppinen pariskunta, minä 26v ja mies hitusen vanhempi. Pillerit jätetty pois jo kohta pari vuotta sitten ja meillä oli vähän yritystä jo silloin, mutta tärppiä ei tullut ja minun muuttuneiden työkuvioiden jne vuoksi käytettiin kumia välissä pitkä pätkä. Keväällä jätettiin sitten kumi pois (maalis-huhtikuussa?) ja nyt odotellaan kovasti koska tärppi tulisi ja esikoinen saataisiin :rolleyes:
Nyt menossa kp 12 ja ovulaatiota odottelen parin päivän päästä. Otin tähän kiertoon ovulaatiotestit käyttöön, samoin geleet. Myös mies on projektissa täysillä mukana ja syö sinkkiä, d:tä, foolihappoa ja geleetä :grin hellyttävää kun on niin innoissaan :angelic:
Täällä on vaikuttanut olevan ihanaa porukkaa ja hyvä yhteishenki, joten siksikin tahdoin liittyä mukaan :)
 
Täällä kp 21/ dpo 7. Fiilikset aika alavireiset, koska mies viime viikolla ilmoitti, ettei hän enää halua että yritys jatkuu. Hän kärsii työuupumuksesta ja ajatus vauvasta on vaan liikaa. Ja koska meillä ikää on 40+, niin tämä on tässä. Tämäkin kierto on vähän sellainen puoliksi hukkaanheitetty, kun mies kieltäytyi seksistä ovispluspäivästä alkaen muutaman päivän. Sitä ennen tosin ehti tulla talletusta pari päivää. Eilisestä alkaen on palellut ja kaikki liikuttaa kyyneliin saakka, mutta nämä voivat olla ihan olosuhteista johtuvia oireita. Marraskuussa olisi tullut vuosi yllätysplussasta ja iltatähden varsinainen yritys aloitettiin keskenmenon jälkeen tammikuussa. Sen jälkeen on ollut yksi kemiallinen maaliskuussa, plussa kesäkuussa ja km siitä heinäkuussa. Itse olisin voinut vielä pari kiertoa yrittää, mutta eipä voi mitään.
 
Voi Marcipa :Heartpink Onpa teitä on koeteltu, ihan itkettää kun luin sun viestin. Ehkei toivo iltatähdestä ole kuitenkaan vielä loppu vaan josko pieni hengähdystauko toisi energiat ja tunteet balanssiin?
 
Täällä kp 21/ dpo 7. Fiilikset aika alavireiset, koska mies viime viikolla ilmoitti, ettei hän enää halua että yritys jatkuu. Hän kärsii työuupumuksesta ja ajatus vauvasta on vaan liikaa. Ja koska meillä ikää on 40+, niin tämä on tässä. Tämäkin kierto on vähän sellainen puoliksi hukkaanheitetty, kun mies kieltäytyi seksistä ovispluspäivästä alkaen muutaman päivän. Sitä ennen tosin ehti tulla talletusta pari päivää. Eilisestä alkaen on palellut ja kaikki liikuttaa kyyneliin saakka, mutta nämä voivat olla ihan olosuhteista johtuvia oireita. Marraskuussa olisi tullut vuosi yllätysplussasta ja iltatähden varsinainen yritys aloitettiin keskenmenon jälkeen tammikuussa. Sen jälkeen on ollut yksi kemiallinen maaliskuussa, plussa kesäkuussa ja km siitä heinäkuussa. Itse olisin voinut vielä pari kiertoa yrittää, mutta eipä voi mitään.

:Heartbigred
 
Täällä aletaan valmistautuun uuteen kiertoon. Oon yrittänyt metsästää sitä disperiiniä, mutta ei oo löytynyt sitä, joka olisi sen 100mg. Ehkä se on merkki, ettei sitä tarvii syyä:hilarious::grin

Ei mitään oloja, että menkat alkais.. Nyt kp 28. Toivottavasti kierto ei pitkity. Märkää on vieläkin ja alavatsa juilii.. No ei auta kun odotella. Tänään testattu päivällä parin tunnin pidätyksellä nega, eli alkaa näyttään vahvasti siltä, ettei plussaa tässä kierrossa tule. Täydensin jo testikaappia valmiiksi uutta kiertoa varten :rolleyes:

Mä ostan aina disperin 500mg ja sen jakaan osiin. Halvempaa eikä tartte niellä isoa tablettia:grin 1 tabletista saa joko 5 päivää 100mg tai 10päivää 50mg :grin
aspirin (baby aspirin taitaa olla sen 50 tai 100mg) Primaspan ym. On myös samaa asetyylisalisyylihappoa. Googlettamalla löytyy eri merkkejä jos haluaa etsiä suoraan sen 100mg tai 50mg jos ei halua jakaa. Ne vaan on kalliimpia.
 
Muokattu viimeksi:
pitäiskö tuota aspiriinia syödä missä vaiheessa kiertoa ja kuinka pitkään? oliko tästä jotain tutkimusta tai virallista lähdettä? :)
 
Lämpimästi tervetuloa uusille!♥️

(Itse vaihdoin nimimerkkiä tikutakusta, älkää ihmetelkö. Ai miten niin tylsää?:laughing001)

Oletettu dpo9, olin aamulla jo jalat ristissä raskaustestipaketti kädessä. Toistaiseksi testi jäi vielä kaappiin:smiley-angelic008
 
Täällä taas nega testattu. Tarkemmin kun laskin, niin saattaa olla vasta Dpo9. Ekasta o+ laskien ois Dpo10, mutta seuraavana päivänä tuli vielä tummempi o+ eli kai se siitä tummemmasta sittenkin lasketaan?:bookworm:

Dpo9 taitaa siis olla oikeasti. :happy:
 
Pelottaa, että luteaalivaihe jää taas onnettomaksi, kun kaksi edellistä kiertoa ollut niin lyhyt... Tässä on muutenkin vaikea raskautua. :bag:
 
Täällä on kyllä vilkas keskustelu! Ja itseni lisäksi paljon muitakin uusia paikalla, kiva :)

ON: Dpo8. Eilen oireettomana kaipailin jotain oireita, ja nyt kuin tilauksesta tänään on ollut etova olo ja semmoista jomottelua kuin olisi oikein ärhäkät kuukautiset tulossa. Nyt niiiin paljon toivon että tämä olisi jotain kiinnittymisoireilua :smiley-angelic001 Ja jos tämä ei ole alkuraskausoireilua, niin taitaa jäädä luteaali kyllä lyhyeksi. Luteaalivaiheen aiemmasta pituudesta ei ole mitään tietoa, koska tämä on ensimmäinen kierto missä on ovistikut käytössä, enkä ole koskaan aikaisemmin tuntenut ovulaatiota selkeästi. Jännityksellä odotan alkaako kuukautiset vai pääseekö ensi viikolla testailemaan :nailbiting:
 
Dpo7, ei mitään oireita. Tai jos oikein kuulostelee niin sitten varmasti olis. Mut muuten - eeeeeeeiiiiii mitään. Svidu.
 
Takaisin
Top