Raskaaksi 2020

Mulla repi yöllä oikeaa puolta ja nyt vasenta. Tää on ihan kauheeta. Naama ku lakana ja etoo ja rinnat on kipeet. Vv ei oo yhtään ovismainen . Sitä myös oudosti valuu välillä esim suihkussa ja vessassa siis tippoina ja ei, ei oo tulehdusta mut onpa juoksevaa ja outoa. Huooh, yritän vielä unet saada ku tuli niin vähän nukuttua että huhuh

Ja tosta et synnytyksen jälkeen ei tarvi arvailla, no mullahan km useampi takana joista osa tm tai kemiallisia mut sen jälkeen vasta ruvennut tuntee kivut ja viime vkloppuna oli olot ja turvotus ja kaikki, himot ja limat ja kipu et jokin irtosi. Olisiko sitte ollu kysta ja nyt lähtee follit monikossa kerta molemmin puolin muniksii juilii ja sit just semmonen jomoilu, repiminen ja kuin sörkkis puukolla. Valkoinen vv, ei minusta yhtää eggistä eikä kyllä edes venyvää sorttia sen puolesta. Viimeksi oli myös yöhikoiluu ja näin mitä viime yönä ja eilen tosiaan digiin hymy ja kipujen mukaan (ei himojen tai limojen) ja unettomuuden takia oon linjoilla et kyseessä on toinen ovis. On joskus aiemmin ollu et irtosi ja viikko melkee siitä irtosi toinenkin.. vaikka välissä pitäisi olla vain pari päivää. Rinnat on kasvaneet tässä yhtäkkiä parissa päivässä ja kuume mulla oli korkein vuosiin eli flunssa vissiin siirsi sen oviksen tähän. Toivottavasti irtoo eikä puhkeaa ettei oo ns liian isot

Pakko kysyä, mitä kipua oli? Mä en oo siis vielä ikinä herännyt oviskipuihin. Säteili kylkeen asti ja jalkaan oikealla ja sit vasemmalla jomottelua. Eli vissiin se mun "keltis" oikealla oli kasvukipuja ja samaten vasemmalla muttei niin pahat. Viime yönä oikea kettuili ja tuntu ihan jäätävän pahalta, sit nännit kipeytyi ja rinnat kokonaan ja nyt edelleen kipuilee etten usko itse ovulaation olleen yöllä kun edelleen kaivelee kohtuu, oudoin juttu on et mulla on vatsa ihan löysänä ollu jo monta päivää ja sit semmonen kummallinen kaiverrus alkoi toissapäivänä mikä sit eilen saikin sen digin tekee ja hymyhän se oli. Ihme ovisoireet kyl ku viimeksi ku oli näin haetaat kivut niin johtui raskauden alusta (uskon näin kun kerta sanottiin RV se ja se joten oletettu kiinnittyminen olis ollu se mikä herätti) yleisestikin oon huomannut et hikoilen ja sit oon hyvin uneton kun ovis tulee ja noi mul oli jo viime vkloppuna mut nyt kai tuo ovis sit on tänää tai huomenna. Toivottavasti tänään niin helppais kivut

Sori tyhmyyteni, en tajunnut mitä kysyit eli siis mitä kipua - selkäsärkyä mulla on, mikä vetää pakaran läpi toiseen jalkaan - ei välttämättä liity mitenkään ovikseen, kun mulla nikamissa vikaa, mikä aiheuttaa toispuoleista oiretta jalkaankin. Mut eilen illalla oli vatsakipua alavatsalla, eikä tullut uni niin ovikseksi päättelin. Muutoin samanmoiset oireet kun sulla oviksen tienoilla. :wideyed:

Sori tyhmyyteni, en tajunnut mitä kysyit eli siis mitä kipua - selkäsärkyä mulla on, mikä vetää pakaran läpi toiseen jalkaan - ei välttämättä liity mitenkään ovikseen, kun mulla nikamissa vikaa, mikä aiheuttaa toispuoleista oiretta jalkaankin. Mut eilen illalla oli vatsakipua alavatsalla, eikä tullut uni niin ovikseksi päättelin. Muutoin samanmoiset oireet kun sulla oviksen tienoilla. :wideyed:
Aika lailla samat siis.. älytön väsy nytten kun ei saa unta mut niin oli kyl viime vkl ku piti olla ovis ja uneton olin monta yötä ja hikoilua, nyt sama paitsi etova olo ja hurja kylmyys myös. Liittynee enemmän flunssaan kylläkin..

Tiedättekös, kävin tänään ystävän kanssa kahvilla :coffee2
Siinä kahvikupin ääressä jaoimme elämän surut ajatuksella, jaettu suru on myös jaettu ilo. :smiley-angelic003
Minua vastassa istui ihminen, joka oli tällä elämän saarekkeella kokenut kovia ja jakoi täsmälleen keskenmenon jälkeisen tuskan kanssani. Tuon keskustelun aikana hän valoi minuun uskoa tulevasta ja antoi surulleni aikaa. Keskustelu oli merkittävä ja sai minut ajattelemaan, miten voimakkaita ja tärkeitä ihmisiä meillä on ympärillämme, silloinkin kun valumme sinne synkkään tyhjyyteen ja kipuun. Yksin ei tarvitse pärjätä. :hug013
Elämä kaikessa muodossaan on merkillistä ja merkityksellistä, ennen kaikkea ihmeellistä. Aina nuo merkityksellisyydet eivät vaan selviä siinä hetkessä, vaan ehkä myöhemmin, kun aikaa on mennyt tarpeeksi, voi nähdä värejä ja tarkoituksia toisella tavalla. Tämän kaiken sanelemana tiedän, että tänä keväänä minä lepään. Otan opinnot kevyesti, vähennän töitä merkittävästi ja annan aikaa ystäville sekä parisuhteellemme. Lopetan itseni jatkuvan kiduttamisen töillä, opinnoilla tai liikunnalla - keskityn siihen, mikä tuntuu hyvältä - millä pystyn hoitamaan rikkinäistä mieltäni ja kehoani, pala palalta rakennan itseni uudelleen.
Annamme pienelle luvan tulla, jos hän on siunaantuakseen :angelic: Jos ei, sitten otan vastaan senkin.
Ehkäpä käyn vielä muistamassa pientä kynttilän sytyttämisellä joku päivä. Senkin kai aloin ymmärtämään, ettei elämää voi elää, jos aina pelkää jotain.
Tämmöstä täällä, seuraavaa kiertoa ja yritystä odotellessa. :happy119

Plussailkaahan pian!:joyful:

Ovulaatitesti näytti nyt illalla plussaa. Talletettu on viikon ajan joka toinen päivä,tänään jää välistä koska en voi painostaa miestäni tänään. Riittääköhän jos vielä huomenna? Nyt on koko kierto km ekasta päivästä asti molemmilla ollut käytössä sekä sinkki että vehnänalkioöljy. Itse vielä tunnollisesti juonut pari dl greippimehua päivässä, maku yllättävän hyvä kun tottuu

Täällä on ollut paljon keskustelua, niin ettei pysy perässä :grin
Oliko täällä muita piinailijoita? Täällä menossa kp 24/31, alkaa jo jännittämään näyttääkö raskaustesti ensi viikolla mahdollisesti positiivista. Kohdussa tuntunut repäisykipuja melkein joka päivä jos liikahtaa äkisti, muita ”oireita” ei ole. Miten muilla? :wink

Sifaka raskauduitko sinä ja menikö kesken? :wideyed: minä en enää muista kaikkia raskautuneita, täällä niin paljon porukkaa :nailbiting:

Kieltämättä hankala pysyä mukana kaikkien tilanteessa kun täällä on niin paljon porukkaa ja keskustelu ihanan vilkasta!

Olen siis testannut positiivisen testin kun menkat oli kaksi päivää myöhässä. Tämä alkuraskaus on vain niin oireeton. Minulla siis kaksi lasta ennestään ja silloin oli jo ennen plussaa etomista yms. Oireita ja nyt vain väsy ja lievä rintakipu. Olen myös ennen esikoista kokenut km ja kemiallisen ja tämä raskaus menee ennemmin samoilla oireilla... Joten piinaviikot ei loppuneet plussaan. 4+6 HCG oli 135 ja 5+3 419 ja nyt on tullut tuhrua pari päivää.... Hormonitasot on mielestäni todella matalat. Muilla huutelee kymmenissä tuhansissa. Ensi tiistaina ultra. Jännittää hurjasti löytyykö sieltä mitään!

Tiedättekös, kävin tänään ystävän kanssa kahvilla :coffee2
Siinä kahvikupin ääressä jaoimme elämän surut ajatuksella, jaettu suru on myös jaettu ilo. :smiley-angelic003
Minua vastassa istui ihminen, joka oli tällä elämän saarekkeella kokenut kovia ja jakoi täsmälleen keskenmenon jälkeisen tuskan kanssani. Tuon keskustelun aikana hän valoi minuun uskoa tulevasta ja antoi surulleni aikaa. Keskustelu oli merkittävä ja sai minut ajattelemaan, miten voimakkaita ja tärkeitä ihmisiä meillä on ympärillämme, silloinkin kun valumme sinne synkkään tyhjyyteen ja kipuun. Yksin ei tarvitse pärjätä. :hug013
Elämä kaikessa muodossaan on merkillistä ja merkityksellistä, ennen kaikkea ihmeellistä. Aina nuo merkityksellisyydet eivät vaan selviä siinä hetkessä, vaan ehkä myöhemmin, kun aikaa on mennyt tarpeeksi, voi nähdä värejä ja tarkoituksia toisella tavalla. Tämän kaiken sanelemana tiedän, että tänä keväänä minä lepään. Otan opinnot kevyesti, vähennän töitä merkittävästi ja annan aikaa ystäville sekä parisuhteellemme. Lopetan itseni jatkuvan kiduttamisen töillä, opinnoilla tai liikunnalla - keskityn siihen, mikä tuntuu hyvältä - millä pystyn hoitamaan rikkinäistä mieltäni ja kehoani, pala palalta rakennan itseni uudelleen.
Annamme pienelle luvan tulla, jos hän on siunaantuakseen :angelic: Jos ei, sitten otan vastaan senkin.
Ehkäpä käyn vielä muistamassa pientä kynttilän sytyttämisellä joku päivä. Senkin kai aloin ymmärtämään, ettei elämää voi elää, jos aina pelkää jotain.
Tämmöstä täällä, seuraavaa kiertoa ja yritystä odotellessa. :happy119

Plussailkaahan pian!:joyful:

Ihanasti kirjoitettu :Heartbigred

Lepoa, iloa ja rentoutta toivon sun päiviisi :love7

Haaveet, varmasti riittää. Meillä ollut kaikissa raskauteen johtaneissa kierroissa seksiä oviksen aikaan joko kaks pv ennen tai kaks jälkeen. Ja kertakin riittänyt :D Ja nää oli just niitä kiertoja kun aattelin että ”no ei ainakaa tästä kierrosta kun ovistakaan keretty hyödyntämään” :D ja meillä siis sekundaarinen lapsettomuus ja yritystä molemmissa loppuun asti kestäneissä raskauksissa 2-4v.

Mirkku, täällä piinaillaan vielä. Kp31/29 ja sofin liuskat negaa.

sifaka, eikös ne arvot pitäisi tuplaantua joka toinen päivä :/ toivottavasti lähtis kuitenkin nousemaan! :/

Kyselin jalkatuntemuksista ja niitä taisi muutamilla olla, ja muita fyysisiä oireita myös. Kiva kuulla etten ole ainoa jalkaoireilija :hilarious: Mulla nyt tosiaan (ja viime kierrossa) oviksen aikaan jalat levottomat. Häiritsee ihan yöuniakin! Toista päivää jo tuntemuksia oikealla, kirvely oikea sana kyllä kuvaamaan tän päivän tuntemusta. Lämpö kohos myös 37 asteeseen tänään :)

Sifaka, toivottavasti tulee selvyys tilanteeseen! Tsemppiä!

Piinailijoille peukut pystyyn täältä :happy:

Meillä alkoi terveyskeskuksessa nyt lapsettomuustutkimukset, muutamat verikokeet otettu ja seuraavaks pariskuntana lääkärille ja sieltä sit lähete Naistenklinikalle.. On tää ihan hirveetä vaan välillä :sad001

Meillä alkoi terveyskeskuksessa nyt lapsettomuustutkimukset, muutamat verikokeet otettu ja seuraavaks pariskuntana lääkärille ja sieltä sit lähete Naistenklinikalle.. On tää ihan hirveetä vaan välillä :sad001

Tsemppiä sinne :Heartred
Hienoa, että asia on kuitenkin laitettu eteenpäin, vaikka varmasti on vaikeaa. Pidän peukkuja, että tilanteenne muuttuu pian ja saatte apuja. :smiley-angelic001

Kieltämättä hankala pysyä mukana kaikkien tilanteessa kun täällä on niin paljon porukkaa ja keskustelu ihanan vilkasta!

Olen siis testannut positiivisen testin kun menkat oli kaksi päivää myöhässä. Tämä alkuraskaus on vain niin oireeton. Minulla siis kaksi lasta ennestään ja silloin oli jo ennen plussaa etomista yms. Oireita ja nyt vain väsy ja lievä rintakipu. Olen myös ennen esikoista kokenut km ja kemiallisen ja tämä raskaus menee ennemmin samoilla oireilla... Joten piinaviikot ei loppuneet plussaan. 4+6 HCG oli 135 ja 5+3 419 ja nyt on tullut tuhrua pari päivää.... Hormonitasot on mielestäni todella matalat. Muilla huutelee kymmenissä tuhansissa. Ensi tiistaina ultra. Jännittää hurjasti löytyykö sieltä mitään!

Voimiksia päiviisi :Heartred
Toivottavasti kaikki kääntyy kohdallasi parhain päin ja pieni pysyy mukana loppuun saakka. On varmasti piinaavaa tuo odotus ja epätietoisuus :bounce

Sama täällä. Paljonko teillä yritystä takana? Meillä 1,5v mutta maaliskuussa tulee vuosi keskenmenosta. Vuosi tarvitaan, jotta pääsee julkiselle hoitoihin. Toivottavasti eivät evää, vielä kaksi viikkoa että vuosi tulee täyteen :nailbiting: Kilpparit oli aika korkeella :inpain:

Levottomiin jalkoihinhan/lihaksiin auttaa magnesium :) ja kuulemma rauta.

Kuumeilija95 teitkö uuden testin? :)

Täällä tosiaan niin paljon uusia viestejä, että millään en pysy kaikkien tilanteissa mukana. Vaikka kaikki viestit aina luenkin. Kaikkea parasta sitä aina jokaisen tilanteeseen toivoo :happy:

Asiasta kymmenenteen. Kellään oviksen aikoihin sijoittuvaa pohje/jalkasärkyä?? Levotonta, outoa tuntemusta jaloissa? Mihinhän liittyy? :anyone
minä tuun tännekin puolelle huutelee ferritiineistä. suosittelen otattamaan varastorautalabrat. tutkimuksien mukaan vaikuttaa raskautumiseen ja oireita voi olla mm. noi levottomat jalat yms.
terveisin, rautakuurilla oleva kellä hb ollut aina täydellinen. onneksi mittautin.

Vai onkohan plussa vasta nyt. Kuinka kauan huippu kestää? Testien välissä lähemmäs 15tuntia ja nyt se oikein ärhäkkäästi heitti punaiseksi samantien. Yleensä jos illalla tehnyt vahvan positiivisen testin niin seuraavan päivän testi on jo haaleampi

minä tuun tännekin puolelle huutelee ferritiineistä. suosittelen otattamaan varastorautalabrat. tutkimuksien mukaan vaikuttaa raskautumiseen ja oireita voi olla mm. noi levottomat jalat yms.
terveisin, rautakuurilla oleva kellä hb ollut aina täydellinen. onneksi mittautin.

Multa ei oo suotuttu mittaamaan, kun aina väitetty, että niin hyvä hb (140 yli) ettei voi olla vikaa raudassa.. :sad001 tähän oon uskonut, mut oon alkanut miettiä voisko sittenkin vaikuttaa.. Tarvii kinuta vielä sitä ferritiiniä sitten :hilarious:

Takaisin