Raskaaksi 2020

Kyllähän se munasolu voi yhdessä kierrossa molemmimta puolilta irrota, tai useempi samalta puolelta. Mutta harvinaisempaa toki.

Esikoista odottaessa epäiltiin että olisin odottanut kaksosia ja toinen vuotanut ulos rv 6+ (samoihin aikoihin kun mulla nämä kaksi keskenmenoa sen jälkeenkin ollut..) eli vaikka raskaana ollessa vuotaa niin ei se aina tarkoita ettei olisi enää raskaana :)

Täällä hätähousu testailee iltapissasta!
Näkyykö jotain haikuraa vai onko nega? Nyt tosin vasta kp 25/29-31 :hilarious:
Aamulla oli kyllä huono olo kun heräsin, varmaan mieli tekee tepposia.

Liitteet

• B5BC31A8-D115-4DFE-B5AE-0A46F03D0FEE.jpeg
    B5BC31A8-D115-4DFE-B5AE-0A46F03D0FEE.jpeg
    15.6 KB · Katsottu: 266

Ihan kun olisin jotain hailuraa näkevinäni! Mutta muhun ei kannata luottaa, kun oon näkevinäni aina jotain :hilarious:

Kyllä mäkin jotain hailuraa nään!

Tänään aamulla lääkärissä käyty ja lievä kohtutulehdus sieltä paljastui:sad001 Yhtään ei jaksaisi enää negatiivisia uutisia liittyen raskautumiseen:arghh:

Noh, täytyy toivoa että edes se koepala joka otettiin olisi puhdas:)

Onko kellään muulla ollut muutoksia kohdun suulla/kaulalla ja miten tarina on edennyt koepalojen oton ja mahdollisten löydösten jälkeen? Ikä olisi myös kiva tietää.:)

Mulla valittiin seurantalinija nuoren iän perusteella, ihmettelen tätä kun kuitenkin on lapsitoive:bored:

Multa ei oo suotuttu mittaamaan, kun aina väitetty, että niin hyvä hb (140 yli) ettei voi olla vikaa raudassa.. :sad001 tähän oon uskonut, mut oon alkanut miettiä voisko sittenkin vaikuttaa.. Tarvii kinuta vielä sitä ferritiiniä sitten :hilarious:

Todellakin kinua!
Mulla hb aina 145 mutta ferrit sain synnytyksen jälkeen 8 arvosta nouseen 30 mitä oli viimeks. Nyt ei hetkeen ole mitattu mut rautaa syön silti epämääräisen säännöllisesti.

Naisilla kun se arvo olis hyvä olla 100.

Vanhat kääpät vaan ei tätä arvoa otata sitten ei niin millään. :mad:

Hailuraa nään minäkin.
Tosin mullakin näytti toi sama testi aiemmin joka kerta jotain vaikka samasta pissasta rfsu puikko ja pc liuska ei mitään. Joten pienellä varauksella sen kanssa.

toivotaan kuitenkin että alkas vahvistua kunnon plussaksi! :)

Mä olen ajatellut kans, että täytyisi käydä ferritiiniit mittauttamassa. Mitään oireita en osaisi kyllä suoraan yhdistää mataliin rautavarastoihin itselläni, mutta raskaus, synnytys ja yli 2 vuotta jatkunut imetys niin en ihmettelisi vaikka matala olisi :bored:

Mulla taitaa olla nyt dpo 7 ja ei mitään selkeää oireilua (heh heh, heti kun on koko päivän menossa niin ei ehdi oireitakaan tulkita) tai merkkejä kiinnittymisestä. Eli ei kyllä juuri uskoa tai luottoa, että tässä kierrossa olisi tärpännyt. Esikoisesta plussasin 3+2 (eli onkos se sit about dpo 9), kun mulla oli aivan järkyttäviä selkäkramppeja joita ei koskaan aiemmin ollut eikä niiden parin päivän jälkeenkään uudestaan. Mä varmaan jotenkin mielessäni odottelen nyt sitä samaa aina :stop

Aima, jep! Toi on hauskaa miten aina vertaa aiempiin raskauksiin. Mulla kaikki raskaudet, niin loppuun asti menneet kuin keskeytyneetkin alkaneet aina hiivatulehdukella :,D ja sitä odotan kokoajan xD
Hahah!

Joo on tää kroppa kyllä melkoinen. :D

kp32/29 ja negaa näyttää. Ovis oli kuitenkin kp16 ja luteaali ollut aina 14pv joten olis pitänyt jo alkaa. Mutta en usko oikein siihenkään enää että jostain taikaiskusta testit yhtäkkiä alkas näyttää dpo16 plussaa kun aiemmin ollut ihan negaa kaikki.

ei auta kun ootella :) vai onko kokemuksia että testit näyttäisikin vasta myöhemmin? Mulla dpo14 on myöhäisin jollon vasta plussa tullut kun aiemmin negaa. Ja sillonkin meni kesken..

No dpo:sta en tiedä, kun en niitä oo nuorena laskenu, mut mulla on toisesta lapsesta näyttäny plussaa testi vasta reilu viikko menkkojen myöhästymisestä. Pari päivää ku oli myöhässä, näytti viel negaa. Arviolta siis dpo 16, mut tosiaan, voihan olla et jostain syyst oliski ollu ovis silloin myöhemmin, vaikka mulla kyllä ihan säännöllinen kierto silloin.

No dpo:sta en tiedä, kun en niitä oo nuorena laskenu, mut mulla on toisesta lapsesta näyttäny plussaa testi vasta reilu viikko menkkojen myöhästymisestä. Pari päivää ku oli myöhässä, näytti viel negaa. Arviolta siis dpo 16, mut tosiaan, voihan olla et jostain syyst oliski ollu ovis silloin myöhemmin, vaikka mulla kyllä ihan säännöllinen kierto silloin.

Aloin tossa kattoo flo kalenteria, että alavatsa oli myös tosi kipeä plus muut ovisoireet kp22 että jos se on ekalla kerralla vaan yrittänyt ovuloida ja ovulaatio onkin tapahtunut vasta myöhemmin. Sillon nyt olis vasta dpo10... täytynee odotella vielä rauhassa loppu viikkoon, ellei menkkoja näy.

vasenta munasarjaa tuikkii kyllä kokoajan ja jatkuva etova olo päällä. Ja hampaita harjatessa meinaa oksennus lentää.. ja sama oire oli kuopusta odottaessa.. jännittävää.

Multa ei oo suotuttu mittaamaan, kun aina väitetty, että niin hyvä hb (140 yli) ettei voi olla vikaa raudassa.. :sad001 tähän oon uskonut, mut oon alkanut miettiä voisko sittenkin vaikuttaa.. Tarvii kinuta vielä sitä ferritiiniä sitten :hilarious:
kannattaa mennä sitten vaikka omakustanteisesti jos ei muuten. on juuri niitä vannoutuneita lääkäreitä jotka eivät suostu opettelemaan uutta. vaatimalla vaadit.

Ne ei suostu ottamaan sitä, täällä pk-seudulla ainaki kaikki minä mukaan lukien valittaa just sitä kun ei sitä sitten saatana millään saa sitä ferritiinilabraa:mad::angry9
miten voi olla noin vaikeaa, ei voi ymmärtää. mut tuolla raskaaksi 2019 -ryhmässä oli puhetta tästä ja jossain klinikalla sen saa tosi edullisesti omakustanteisena ja luulen et se on kyl pk-seudulla. sorry, en jouda nyt ite selailemaan viestejä mut joku viikko sitten oli ko.ryhmässä keskustelua siitä.
tästä ferritiiniasiasta pitäis valistaa lääkäreitä huomattavasti paremmin. ja vihaks pistää jos eivät potilaan pyynnöstä suostu edes otattaa.

Puhdin kautta voi yksityisesti ostaa lähetteen synlabiin mm. Ferritiini kokeeseen. Olisko hinta pyörinyt siinä 25e kieppeillä. Ja muistaakseni palvelua oli tarjolla ainakin 26 kaupungissa, että ainakin kaikissa isommissa on tää mahdollisuus.

Kiitos Turvonnut, infosta :) Mun täytyy huomenna kysäistä lääkäriltä asiasta vielä, muuten menen yksityisen puolelle otattamaan tuon ferritiinin :grin

Mä en tiedä ovuloinko edes, jotain ongelmaa mulla on.. en viitsi edes postata mun testeistä kuvia, kun en saa ikinä sitä ovisplussaa, vaikka teen minkä ohjeen mukaan - mulla on Aina toinen viiva haaleampi, eikä mitenkään yllä täällä nähtyihin plussiin eli menisi negaksi. Mut nyt mulla taas näitä oireita ja itseasiassa olen varma et ovis tapahtunut näinä hetkinä, kun finnit tuli taas samoihin paikkoihin :wideyed:

Mua vaan rasittaa tää kun ovikset on niin epämääräisiä, väkisinkin miettii missä on vikaa..o_O

:angel13
Kiitos Turvonnut, infosta :) Mun täytyy huomenna kysäistä lääkäriltä asiasta vielä, muuten menen yksityisen puolelle otattamaan tuon ferritiinin :grin

Mä en tiedä ovuloinko edes, jotain ongelmaa mulla on.. en viitsi edes postata mun testeistä kuvia, kun en saa ikinä sitä ovisplussaa, vaikka teen minkä ohjeen mukaan - mulla on Aina toinen viiva haaleampi, eikä mitenkään yllä täällä nähtyihin plussiin eli menisi negaksi. Mut nyt mulla taas näitä oireita ja itseasiassa olen varma et ovis tapahtunut näinä hetkinä, kun finnit tuli taas samoihin paikkoihin :wideyed:

Mua vaan rasittaa tää kun ovikset on niin epämääräisiä, väkisinkin miettii missä on vikaa..o_O

Riippuu myös, että minkä herkkyisiä sun testit on. Mut noi on sinällään hankalia ku voi tulla plussa ilman ovista ja ovis ilman plussaa. Joillakin lh huippu kestää tuntikausia, joillakin menee ohi nopeammin. Tiedä näistä :hilarious:

:angel13

Riippuu myös, että minkä herkkyisiä sun testit on. Mut noi on sinällään hankalia ku voi tulla plussa ilman ovista ja ovis ilman plussaa. Joillakin lh huippu kestää tuntikausia, joillakin menee ohi nopeammin. Tiedä näistä :hilarious:

Mä käytän Raskauskeijulta ostamiani herkkiä testejä, et en sit tiedä mitä mun tarvis käyttää et jotai näyttäs :oops:

Takaisin