Raskaaksi 2020

Mulla siis toissapäivänä oli hymy ja tänään aamul tippu lämmöt liki puol astetta. Kipu sekä vasen puoli että oikee

Mulla ferritiini 29 ja hb 137. Kysyin omalta gyneltä, että pitääkö ferritiiniä saada korkeemmaksi ajatellen raskautta ja sanoi, että hänen mielestä ei ole tarvetta.

työterveyslääkäri taasen sanoi, että ehdottomasti Rautakuuri jos raudanpuutteeseen viittaavia oireita kuten väsymystä.

aloitin perjantaina rautakuurin ja katotaan vaikuttaako mihinkään. Oon kyllä ollu jonkin verran väsynyt, mutta se on pitkälti myös tätä vuodenaikaa ja liian vähäisiä unia.

Taas paljon viestejä, enkä itsekkään aina ihan pysy perillä kaikkien tilanteista, mutta onnea pussille, tsemppiä piinaviikkoihin ja tutkimuksiin ja suuret sympatiat ja vauva pölyjen puhallukset pitempään yrittäneille :Heartred

Itsellä nyt kp 25/29-31. Eilen sain kunnon emotionaalisen meltdownin ja itkin varmaan 2h putkeen illalla. No tuli ainaki itkeskeltyä monet huolet ja stressim aiheet ulos kerralla. Kaikkea miehen työtilanteesta ja siitä että itseä harmittaa etten voi oikein millään auttaa (olen se luonne kun haluaisi pystyä ratkaisemaan kaikkien ongelmat ja huolet :facepalm:) raskautumisesta, oman työn stressejä jne. :oops::rolleyes:

Tänään sitten o vatsaa kipristellyt ja tuossa vessassa käydessä vaikutti ihan minimaalista ruskeaa tiputteluvuotoa olevan. Mistä sitten heti tuli et voisko tää nyt sittenkin olla kiinnitysvuoto Koskaan ennen ei ole tiputellut ennen menkkojen alkua.

Eli se siitä huolettomuudesta ja 100% varmuudesta että en oo raskaana :facepalm::hilarious:

Tää piinailu ja odottelu on kyllä semmosta tunteiden vuoristorataa! Yhtenä päivänä sitä on varma että nyt on ovulaatio, seuraavana tuntuu niin epävarmalle kaikki. Sitten yhtäkkiä kuvitteleekin jo kaikki raskausoireet ja haaveilee kaikenlaista, kunnes sitä taas musertuu ja tulee tunne ettei koko hommasta tule mitään. Sitten odottaakin jo menkkoja alkavaksi ja yhtäkkiä huomaakin, että hei nythän onki fiilikset kuin ovulaation tullessa. Yritäpä näitä tuntemuksia ja ajatuksia sitten vielä miehelle selittää, ja vielä toivoa, että hänkin pysyis näissä kaikissa mukana :hilarious::hilarious: Mies jo kerran totesikin, että hän käyttäis itse kaikkia maailman ehkäisyjä ettei vaan tulisi raskaaksi, kun ei selviäisi tällaisesta epätietoisuudesta sen suhteen, mitä omassa kehossa tapahtuu :grin

Mulla nää ovisoireet kyl ku raskaus oireet mut outo et vasta kp20 o plus ku kierto on viime ajat luomunakin ollut sitä 27/30 päivän kiertoja

Joo on tää kroppa kyllä melkoinen. :D

kp32/29 ja negaa näyttää. Ovis oli kuitenkin kp16 ja luteaali ollut aina 14pv joten olis pitänyt jo alkaa. Mutta en usko oikein siihenkään enää että jostain taikaiskusta testit yhtäkkiä alkas näyttää dpo16 plussaa kun aiemmin ollut ihan negaa kaikki.

ei auta kun ootella :) vai onko kokemuksia että testit näyttäisikin vasta myöhemmin? Mulla dpo14 on myöhäisin jollon vasta plussa tullut kun aiemmin negaa. Ja sillonkin meni kesken..

Huh onpa samanlaisilla fiiliksillä porukkaa liikkeellä!

Täällä on nimittäin myös ihan todella piinaava olo. Oletettavasti dpo 11 & kp 27 nyt (en saanut ovisplussaa, mutta vahvimmasta jäljestä kulunut tuo 11 päivää), ja tuntuu, että oireita taas päällä. Alavatsaa juilii, rinnat ovat olleet melko arat jo päiviä ja väsyttääkin. Pelottaa vähän jo etukäteen, miten korkealta sitä tippuu, kun menkat alkaakin, tai testiin ei piirrykään sitä kahta viivaa. Jotenkin tuntuu ihan absurdilta se ajatus, että se tärppääminen voisi osua omalle kohdalle, ja yritän vaan pitää odotukset mahdollisimman matalalla (todellisuus: googletan taas alkuraskauden oireita useita kertoja päivässä).

Oon jatkanut edelleen ovulaation tikuttelua, kun en tosiaan positiivista saanut. Sillä ajatuksella, että jos onkin jokin megapitkä kierto, niin ties milloin se ovis sieltä pomppaa. Testiviivat ovat olleet taas vähän tummumaan päin, mutta ei positiivisia. Mielenkiinnosta kokeilin sormella hieman kohdunsuuta, niin se oli jotenkin paljon korkeammalla kuin aiemmin tässä kierrossa. En tiedä yhtään, miten sen sijainti tai kovuus/pehmeys muuten minulla tyypillisesti vaihtelevat kierron aikana, kun en sitä aiemmin ole testaillut. Nyt olen pariin kertaan tässä kierrossa vain tunnustellut, kun luin jostain, että ovulaation aikaan se voi olla pehmeämpi tmv.

Tsemppejä siis täältäkin piinailuun ja kaikkeen muuhun! Plussatuulia toivon teille kaikille kovasti. :Heartpink

minä tuun tännekin puolelle huutelee ferritiineistä. suosittelen otattamaan varastorautalabrat. tutkimuksien mukaan vaikuttaa raskautumiseen ja oireita voi olla mm. noi levottomat jalat yms.
terveisin, rautakuurilla oleva kellä hb ollut aina täydellinen. onneksi mittautin.
Ne ei suostu ottamaan sitä, täällä pk-seudulla ainaki kaikki minä mukaan lukien valittaa just sitä kun ei sitä sitten saatana millään saa sitä ferritiinilabraa:mad::angry9

Täällä on niin paljon taas viestejä, että hyvä et pysyn mukana - kaikki luettu ja myötäeletty tilanteissa :rolleyes:
Jännittävää, kun niin monta samassa tilanteessa olevaa, että kohtahan voi ajatella täällä olevan plussarypäs! :woot::nailbiting:

Joo ei sitä ferritiiniä täälläkään päin Suomea hevillä saa, tarttee nyt ke kysyä lääkäriltä, kun selän/jalan takia tuo ajanvaraus - mut miltein jo tiedän vastauksen koko caseen :hilarious: "sinulla on niin hyvä hb, että ei ole tarvetta epäillä mitään - vai mitä te hyvä neiti epäilette? Jumppaan vaan selkäkipuineen, vaikka toinen jalka ois haudassa" :happy3

No joo ja sitten vielä nää hormonit päälle - siis tänään aamulla ovistesti näytti jälleen suhtkoht voimakkaalta, muttei ollut taaskaan samanvahvuinen.. mä menetän järkeni kohta näiden testien kanssa :smiley-angry003No pointti nyt oli kyllä se, että mulla on taas ovisoireita - siis mä luulin, et ovis oli jo limoista yms. oireista päätellen, mut nyt taas iski ihme oireilut päälle - päätä särkee, limaa tuli eilenkin ja vatsakivut oli alavatsalla molemmin puolin, enemmän edelleen oikealla, vetäen nivuseen ja reiteen...ja finnit niitäkin näyttää olevan naama täys eikä loppua näy. Lisäksi tuntuu, et mun maha olis pumpattu täyteen ilmaan ja no, ilmavaivat :hilarious: Haluja oli eilen ja tänään. Tuun kohta hulluks näiden kaa :grin

Tyhmä kysymys mut kysympä kuitenkin, voiko toi ovis olla kahdesti tai niin et eri puolilta irtoo munasolu? :smiley-angelic006

Huh hoi, et joko keho on sekasin ja mulla on pahemman luokan hormonihäiriö tai sitten oon jotenkin ihmeellisesti onnistunut raskautumaan keskeytetystä, mitä en kyllä millään järjellä usko :laughing002 Ovis tuntuu vaan myöhästyneen aika paljon tai en minä tiedä :grin

Täällä on niin paljon taas viestejä, että hyvä et pysyn mukana - kaikki luettu ja myötäeletty tilanteissa :rolleyes:
Jännittävää, kun niin monta samassa tilanteessa olevaa, että kohtahan voi ajatella täällä olevan plussarypäs! :woot::nailbiting:

Joo ei sitä ferritiiniä täälläkään päin Suomea hevillä saa, tarttee nyt ke kysyä lääkäriltä, kun selän/jalan takia tuo ajanvaraus - mut miltein jo tiedän vastauksen koko caseen :hilarious: "sinulla on niin hyvä hb, että ei ole tarvetta epäillä mitään - vai mitä te hyvä neiti epäilette? Jumppaan vaan selkäkipuineen, vaikka toinen jalka ois haudassa" :happy3

No joo ja sitten vielä nää hormonit päälle - siis tänään aamulla ovistesti näytti jälleen suhtkoht voimakkaalta, muttei ollut taaskaan samanvahvuinen.. mä menetän järkeni kohta näiden testien kanssa :smiley-angry003No pointti nyt oli kyllä se, että mulla on taas ovisoireita - siis mä luulin, et ovis oli jo limoista yms. oireista päätellen, mut nyt taas iski ihme oireilut päälle - päätä särkee, limaa tuli eilenkin ja vatsakivut oli alavatsalla molemmin puolin, enemmän edelleen oikealla, vetäen nivuseen ja reiteen...ja finnit niitäkin näyttää olevan naama täys eikä loppua näy. Lisäksi tuntuu, et mun maha olis pumpattu täyteen ilmaan ja no, ilmavaivat :hilarious: Haluja oli eilen ja tänään. Tuun kohta hulluks näiden kaa :grin

Tyhmä kysymys mut kysympä kuitenkin, voiko toi ovis olla kahdesti tai niin et eri puolilta irtoo munasolu? :smiley-angelic006

Huh hoi, et joko keho on sekasin ja mulla on pahemman luokan hormonihäiriö tai sitten oon jotenkin ihmeellisesti onnistunut raskautumaan keskeytetystä, mitä en kyllä millään järjellä usko :laughing002 Ovis tuntuu vaan myöhästyneen aika paljon tai en minä tiedä :grin
Mulla irtosi oikealta ja vasemmalta nytte. Ainakin kipujen perusteella

Ne ei suostu ottamaan sitä, täällä pk-seudulla ainaki kaikki minä mukaan lukien valittaa just sitä kun ei sitä sitten saatana millään saa sitä ferritiinilabraa:mad::angry9

suosittelen varaamaan synlabista ajan ferrien mittaamista varten, ei tarvitse lähetettä eikä ole mielestäni edes hirveän kallis.

Jos munasolu irtoaa molemmin puolin, niin eikös silloin ole mahdollisuus kaksosiin? Te joilla tästä kokemusta, oletteko ajatelleet asiaa?:) en ole tätä aiemmin niin ajatellutkaan, mutta.. ajatus on aika kiehtova että kaksoset siunaantuisi :rolleyes:

Täällä taitaa oloista päätellen olla dpo0 (en siis tikuta) eli seksiä harrastettiin dpo-4, dpo-2 ja dpo0. Ei kun venailemaan... Nyt kiristää kohdunsuuta niin sairaasti et hyvä että pystyy olemaan . Mäkin toisinaan tunnustelen kohdunsuuta ja muistan että päivää ennen kun plussasin esikoisesta oli tosi korkeella ja iiiiihan kivikova :)

Kait se voi olla mahdollista, joskin tosi epätodennäköistä. Kaksi voi käsittääkseni irrota jotakuinkin samaan aikaan, mutta se että irtoaisi tyyliin viikon välillä niin enpä tiedä. Jospa sulla vaan ovis ois nyt tuloillaan:happy: laita kuvaa testistä!

Täällä taitaa oloista päätellen olla dpo0 (en siis tikuta) eli seksiä harrastettiin dpo-4, dpo-2 ja dpo0. Ei kun venailemaan... Nyt kiristää kohdunsuuta niin sairaasti et hyvä että pystyy olemaan . Mäkin toisinaan tunnustelen kohdunsuuta ja muistan että päivää ennen kun plussasin esikoisesta oli tosi korkeella ja iiiiihan kivikova :)

tsemppiä piinailuun! Kyllä menee hitaasti, täällä vasta dpo 3.. ei meinaa töistäkään tulla mitään ku tekis mieli vaan lukea palstoja ja googlailla oireita joita ei edes vielä ole! Hyvät talletukset teillä ainakin :woot:

Jos munasolu irtoaa molemmin puolin, niin eikös silloin ole mahdollisuus kaksosiin? Te joilla tästä kokemusta, oletteko ajatelleet asiaa?:) en ole tätä aiemmin niin ajatellutkaan, mutta.. ajatus on aika kiehtova että kaksoset siunaantuisi :rolleyes:

Siis apua! Olen koko päivän miettinyt et onko tämä mahdollista et miten ne kaksoset nyt muodostuukaan :bookworm: aloin epäillä et mitä jos mulla menikin vain se toinen kesken koska oireita on taas alkanut olemaan ja kuvottanut koko päivän, verta tuli yhden päivän runsaasti ja niitä riekaleita mut nyt enää pari tippaa. Oikeet menkat pitäis alkaa vasta huomenna... Varmaan taas ihan höpö höpö toiveajattelua ja luulotautisena olen kehittänyt itselleni etovan olon ja mahanippailut :confused2

Ostin jo digin tosiaan valmiiksi sitä varten, että testaan jos testaamisen aihetta tulee kunnon dpo:illa. Mut hitto ku siivosin ni löysin yhden 25 rfsu. Eli testi 5 päivän päästä, here i come :hilarious::hilarious:

Siis apua! Olen koko päivän miettinyt et onko tämä mahdollista et miten ne kaksoset nyt muodostuukaan :bookworm: aloin epäillä et mitä jos mulla menikin vain se toinen kesken koska oireita on taas alkanut olemaan ja kuvottanut koko päivän, verta tuli yhden päivän runsaasti ja niitä riekaleita mut nyt enää pari tippaa. Oikeet menkat pitäis alkaa vasta huomenna... Varmaan taas ihan höpö höpö toiveajattelua ja luulotautisena olen kehittänyt itselleni etovan olon ja mahanippailut :confused2
Onko teillä kaksosia suvussa? Hyvinkin voi olla mahdollista, että toinen menee kesken.

Onko teillä kaksosia suvussa? Hyvinkin voi olla mahdollista, että toinen menee kesken.

Mun serkulla on kaksospojat ja mulla olisi kaksos isoveljet ellei heistä olisi tullut enkeleitä ennenkuin syntyivät. Enpä ole ennen edes ajatellut tätä asiaa ja nyt aloin ihan lukemaan asiasta.. tein jopa ton vau.fi testin ja aika monessa kohdassa tuli et mahdollista on :wideyed::wideyed::eek::bounce kääk

Takaisin