Raskaaksi 2020

Tässä vielä kuva tän aamuisesta apteekin testistä. Oon niin järkyttynyt että tämmösiä voi tulla, jos tässä ei raskaana olla.

Saat olla pettynyt. Sulla on siihen kaikki oikeus. Ymmärsin kuitenkin, et sun kohdalla menkkojen alkamispäivä olis vasta tulossa?

Jos asiaa auttaa, niin kerrompa oman tarinan esikoisen odotuksesta. Esikoinen ei ollut suunniteltu. Menkkakivut alkoi jo viikkoa aikaisemmin kuin menkat alkaa (minulla on endoepäily ja menkkakivut tosiaan tulee jo päiviä ennen vuotoa). Kierto venyi 35:stä päivästä 37:ään mutta en ollut moksiskaan, koska näin oli käynyt joskus aikaisemminkin ja silti menkat tullu joka kerta. Nimimerkillä olen panikoinut ja testannut r-testillä negat. Sitäpaitsi, nytkin menkkasäryt oli kovat, joten kyllä ne sieltä tulee uskoin. Kp 38 kuitenkin osasin epäillä jotain. Hain apteekista raskaustestin, joka olikin plussa! Vatsakivut oli kuitenkin niin kovat, et terveyskeskukseen oli mentävä, kosla kävi ajatus mielessä, et jos kaikki ei ole kunnossa. Sieltä tuli lähete sairaalaan ja sairaalasta epäily kohdunulkoisesta. Jatkoaika gynelle 2 viikon päähän. Voin kertoo, et oli kuumottavat 2 viikkoo! Loppujen lopuksi kuitenkin selvis, et raskaus oli normaali ja oikeassa paikassakin.

Eli, sinuna odottaisin nyt ihan rauhassa(tiedän vaikeeta on) ja kun menkat on pari-kolme päivää myöhässä, tekisin r-testin.

Itse en aio testata, ennen kuin menkat on selkeesti myöhässä.

P. s tarkoitus ei ole nyt loukata, vaan pointti oli se, että joskus sen "normaalin" raskauden varmistamiseen voi mennä vähä pitempi aika, kuin se tikkuun pissiminen ja positiivinen tulos.

Muokattu viimeksi:
Tässä vielä kuva tän aamuisesta apteekin testistä. Oon niin järkyttynyt että tämmösiä voi tulla, jos tässä ei raskaana olla.

No onhan toi nyt ihan järkyttävää, jos antaa noin selkeetä väärää positiivista :banghead::angry6 Ton viivan näkee sokeakin.

Ja nyt alko vuoto. Laitan tosi vihasen reklamaation menemään.

Voihan hitto :sad001:Heartred

Muokattu viimeksi:
Lisäksi sylkiovulaatiotesti näyttää harvaa, eli estrogeenitasot alkaa tippua. Noo, uutta kiertoa kohti sitten kun vuoto alkaa.

Liitteet

• IMG_20200911_114638.jpg
    IMG_20200911_114638.jpg
    27.8 KB · Katsottu: 117
Ohhoh kyllä täällä on moni jännän äärellä!

Ihan käsittämätön tuo sinun viivajuttu @Reggie, todellakin kannattaa laittaa palautetta menemään! Kyseessä oli kuitenkin ihan selvästi ilman mielikuvitusta ja viivalaseja erottuva viiva.

Täällä dpo 2, nyt pitäisi varmaan välillä saada ajatukset muualle.

Pohdiskelin, tuleeko muille/ootteko huomanneet, että loppukierrosta jos testaa vähän ennen vuotoa (päivä) niin raskaustestin viivanpaikat näkyy jotenkin selkempinä? :confused004

Johtuneeko sitten jostain hormoonipiikistä just ennen kun tipahtaa alas, mutta mulla on jokakierrossa kun oon testannut niin käynyt näin :smiley-angry003

Reggielle suurensuuret pahoittelut kp1! :smiley-angry017

Sunnuntaina ois Dpo6. Kysyin mieheltä saanko testata negan. Ihan vaan testaamisen ilosta. :laughing002
Mies sanoi, että mikäs siinä.

Kylläpä nuo testit nyt kusettaa :shifty:. Reklamaatiota vaan kehiin, jospa ne jatkais testien kehittämistä tarkemmaksi.

kuuntelin tänään hey baby podcastin jaksoa positiivisesta psykologiasta ja siitä jotenkin särähti korvaan joku yksittäinen kommentti siitä kuinka pitäis ottaa vaan rennosti yms. Eli siis tää perus ”älä stressaa raskautumista”. Helpommin sanottu kuin tehty :angelic:. Oli siinä jaksossa kyllä paljon hyvääkin. Mutta en sitten tiiä, pitäis varmaan lopettaa foorumilla käynti ja omien olojen kirjaus ja seuranta jos ei haluais stressata raskautumista. Kivempaa minusta on kyllä täällä käydä ja miettiä näitä asioita kuin miehen kanssa tai itekseen :hilarious:.

Kylläpä nuo testit nyt kusettaa :shifty:. Reklamaatiota vaan kehiin, jospa ne jatkais testien kehittämistä tarkemmaksi.

kuuntelin tänään hey baby podcastin jaksoa positiivisesta psykologiasta ja siitä jotenkin särähti korvaan joku yksittäinen kommentti siitä kuinka pitäis ottaa vaan rennosti yms. Eli siis tää perus ”älä stressaa raskautumista”. Helpommin sanottu kuin tehty :angelic:. Oli siinä jaksossa kyllä paljon hyvääkin. Mutta en sitten tiiä, pitäis varmaan lopettaa foorumilla käynti ja omien olojen kirjaus ja seuranta jos ei haluais stressata raskautumista. Kivempaa minusta on kyllä täällä käydä ja miettiä näitä asioita kuin miehen kanssa tai itekseen :hilarious:.

Mä olen miettinyt tätä, että esikoisen aikaan oli välillä semmosta pakollista '' tehdään vauva meininkiä'' ja plussa tuli lopulta. Nyt me ei edes ajatella tekevämme vauvaa ja stressiä ei juurikaan ole ja silti ei tärppää.

Itsellä varmaan ei ole stressistä kyse. Mistähän sitten lie. Varmaan ferreistä. :confused005

Mä oon miettinyt tuota stressaamispuolta aika paljon, vaikka ei vielä ole edes päästy "yrittämällä yrittämään". Itselle on tällaisena kontrollifriikkinä helpompaa, kun tietää missä mennään ja suunnittelee. Stressaisin varmaan enemmän, jos yrittäisin olla miettimättä :hilarious: ainakin näin tiedän, että olen tehnyt sen mitä tehtävissä on, ja loppu ei ole sitten kuin tuurista (tai mistä lie) kiinni. Mutta ymmärrän, että kaikilla ei näin ole ja joillekin voi toimia paljon paremmin tuo suunnittelemattomuus ja se, ettei asiaa liikaa mieti. Se rajanveto on kuitenkin aika hankalaa, missä vaiheessa menee liian pitkälle ja hommasta tulee pakonomaista suorittamista. Voi olla, että itsekin joudun omaa asennettani tarkastelemaan jos plussaa ei ala kuulua, turhautuminen ja epäonnistumisen tunne kun iskee. Siinä vaiheessa voi olla kroppakin sitten jo vähän jumissa jos ei itsekään luota sen toimintaan.

Mä olen miettinyt tätä, että esikoisen aikaan oli välillä semmosta pakollista '' tehdään vauva meininkiä'' ja plussa tuli lopulta. Nyt me ei edes ajatella tekevämme vauvaa ja stressiä ei juurikaan ole ja silti ei tärppää.

Itsellä varmaan ei ole stressistä kyse. Mistähän sitten lie. Varmaan ferreistä. :confused005

en itsekään koe raskautumista stressaavani, mutta eipä sitä voi tietää. veikkaan että meillä nyt vaan ei oo niin helppoa tän mun pitkän kierron takia. Edelleen vissiin pitäis käydä siellä gynellä :rolleyes:

olit vissiin käynyt jo mittauttamassa ne ferrit? Pääsetkö kontrolliin? Pitäisiköhän itsekin yrittää testauttaa se työterveyden kautta... nuorempana ollut raudanpuutosanemia ja syön edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti rautaa mutta eipä sitä voi tietää millä tasolla nyt on.

/muokkaan: daiya, ihan kuin omasta suusta! Mielummin seuraan pikkutarkasti kuin olen aivan kuutamolla siitä mitä tapahtuu. Toki ovistikkuja en ole vieläkään käyttänyt...

en itsekään koe raskautumista stressaavani, mutta eipä sitä voi tietää. veikkaan että meillä nyt vaan ei oo niin helppoa tän mun pitkän kierron takia. Edelleen vissiin pitäis käydä siellä gynellä :rolleyes:

olit vissiin käynyt jo mittauttamassa ne ferrit? Pääsetkö kontrolliin? Pitäisiköhän itsekin yrittää testauttaa se työterveyden kautta... nuorempana ollut raudanpuutosanemia ja syön edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti rautaa mutta eipä sitä voi tietää millä tasolla nyt on.

Juu. Kontrolli on mulla kuukauden päästä. Rautaa olen syönyt nyt 2kk. Mullakin oli nuorena anemia ja synnytyksessä massiivinen verenvuoto.

Kannattaa mittauttaa jos mahdollista. Mulla ei tarkkaa arvoa sanottu, mutta sen sanoivat että rautavarastot vähissä ja hemoglobiini just ja just raja-arvojen sisällä.

Monissa artikkeleissa epäillään, että lapsettomuus olisi joissain tapauksissa kokonaan kiinni varastoraudoista. :bookworm:

Energisempi ja parempi olo on nyt ollut, kun rautaa olen syönyt. Ei jää enää hommat puolitiehen.:happy:

voi ei, olen pahoillani reggie!! :Heartred laita ihmeessä palautetta, koska ihan selkeä plussa tuo minusta on!

mulla on menkat pari päivää myöhässä ja testit näyttää negaa.. äsken aattelin et nonni nyt menkat alko mut eei, nyt hölähti semmosta ihme vuotoo, ei ihan ruskeaa muttei ihan normi valkovuotokaan. en oikein tiedä mitä pitäs ajatella, lähinnä menkkoja odotan :smiley-angry003

Mä stressaan todella kovaa r-testien tekoa.... Pelkään just sitä, että tulee valheellinen positiivinen tai sitten se on vain ihan tyhjä. Kauheen ristiriitaista, kun se kuitenkin jossain vaiheessa on tehtävä :rolleyes:
Oon todennut itellä toimivaksi sen, että tuli millaisia oireita vaan, niin testi tehdään vasta kun menkat myöhässä enemmän kuin 4 päivää. Omalla kohdalla kun kierron pituudesta ei aina tiedä, mutta keskiarvolla kp27 menen. Ja oireetkin sekoittuu niin hyvin endoon!

Silti elättelee ties mitä toiveita ja ajatukset menee yhtä kehää, kun odottaa miten käy. Ylianalysoin kaikki mahdolliset nipistelyt, nännien värimuutokset, rintojen turvotuksen, päänsäryt ja pahoinvoinnit. Rasittaa kun samat oireet mitkä liittyy kuukautisiin, ovulaatioon ja endoon liittyy raskauteenki:banghead: Voisko yhtään vaikeampaa olla tämä...

Kun kolmas kierto tuntui venyvän ja venyvän, niin se hassu tunne ja innostus tuli iha vyörynä ku tajus että hei himpula, kp35 menossa! Ei ollu mitään kipuiluja, vain hassua kiristystä ja nippailua vatsalla. Kävin hakemassa testin ja tein sen ja oi luoja mikä pettymys... Mä rojahdin ihan vessanlattialle vollottamaan ku testi olikin nega ja siitä kaksi tuntia nii alkoki menkat. Ikinä en oo moista pettymystä kokenu:sad010

Mä stressaan todella kovaa r-testien tekoa.... Pelkään just sitä, että tulee valheellinen positiivinen tai sitten se on vain ihan tyhjä. Kauheen ristiriitaista, kun se kuitenkin jossain vaiheessa on tehtävä :rolleyes:
Oon todennut itellä toimivaksi sen, että tuli millaisia oireita vaan, niin testi tehdään vasta kun menkat myöhässä enemmän kuin 4 päivää. Omalla kohdalla kun kierron pituudesta ei aina tiedä, mutta keskiarvolla kp27 menen. Ja oireetkin sekoittuu niin hyvin endoon!

Silti elättelee ties mitä toiveita ja ajatukset menee yhtä kehää, kun odottaa miten käy. Ylianalysoin kaikki mahdolliset nipistelyt, nännien värimuutokset, rintojen turvotuksen, päänsäryt ja pahoinvoinnit. Rasittaa kun samat oireet mitkä liittyy kuukautisiin, ovulaatioon ja endoon liittyy raskauteenki:banghead: Voisko yhtään vaikeampaa olla tämä...

Kun kolmas kierto tuntui venyvän ja venyvän, niin se hassu tunne ja innostus tuli iha vyörynä ku tajus että hei himpula, kp35 menossa! Ei ollu mitään kipuiluja, vain hassua kiristystä ja nippailua vatsalla. Kävin hakemassa testin ja tein sen ja oi luoja mikä pettymys... Mä rojahdin ihan vessanlattialle vollottamaan ku testi olikin nega ja siitä kaksi tuntia nii alkoki menkat. Ikinä en oo moista pettymystä kokenu:sad010

Ymmärrettävää. Pian itsekin epäilee uskaltaako noihin luottaa jos ovat niin valheellisia. Tai jopa niin herkkiä et ottavat alkion kiinnittymisyrityksestä niin vahvan + et näyttää sen vaikka näin ei tapahdu ja menkat alkaa.. tekee pahaa edes ajatella mitä moinen aiheuttaa itsetunnossa. :sorry:

Mutta, itse meinasin tänään unohtaa pillerit kokonaan kotiin kun lähdettiin miehen isälle :laughing002 missähä mun aivot nyt menee ku näin sekava olen. Tosiaan olin laittanu ne laukkuu ja kahta minuuttia myöhemmin unohdin mihin ne laitoin. :confused005 Sit etsittii niit kissoje ja koirien kanssa kunnes totesin laukkuun kattoessa et hei ne on täällä! :laughing021:laughing001

Hienosti menee ku vaa odottaa omaa aikaa päästä jännittää omaa tilannetta kärsimättömänä laughing7

Reggie, ihan peestä tollaset testit!! Täytyykin painaa mieleen, ettei vaan itselle osta noita... :smiley-angry019

ON: täällä lämmöt kyllä hämmentää edelleen, tänään ei ollu ku himppasen yli alkukierron tason. No ovisoireet on ainaki laantuneet et kai se meni tai sit oli ovuloimaton kierto :confused005 katellaan nyt mihin ne lämmöt pidemmällä tähtäimellä asettuu... arpa on kumminkin nyt heitetty. Dpo3 jos sellainen oli.

Takaisin