Tässä vielä kuva tän aamuisesta apteekin testistä. Oon niin järkyttynyt että tämmösiä voi tulla, jos tässä ei raskaana olla.
Saat olla pettynyt. Sulla on siihen kaikki oikeus. Ymmärsin kuitenkin, et sun kohdalla menkkojen alkamispäivä olis vasta tulossa?
Jos asiaa auttaa, niin kerrompa oman tarinan esikoisen odotuksesta. Esikoinen ei ollut suunniteltu. Menkkakivut alkoi jo viikkoa aikaisemmin kuin menkat alkaa (minulla on endoepäily ja menkkakivut tosiaan tulee jo päiviä ennen vuotoa). Kierto venyi 35:stä päivästä 37:ään mutta en ollut moksiskaan, koska näin oli käynyt joskus aikaisemminkin ja silti menkat tullu joka kerta. Nimimerkillä olen panikoinut ja testannut r-testillä negat. Sitäpaitsi, nytkin menkkasäryt oli kovat, joten kyllä ne sieltä tulee uskoin. Kp 38 kuitenkin osasin epäillä jotain. Hain apteekista raskaustestin, joka olikin plussa! Vatsakivut oli kuitenkin niin kovat, et terveyskeskukseen oli mentävä, kosla kävi ajatus mielessä, et jos kaikki ei ole kunnossa. Sieltä tuli lähete sairaalaan ja sairaalasta epäily kohdunulkoisesta. Jatkoaika gynelle 2 viikon päähän. Voin kertoo, et oli kuumottavat 2 viikkoo! Loppujen lopuksi kuitenkin selvis, et raskaus oli normaali ja oikeassa paikassakin.
Eli, sinuna odottaisin nyt ihan rauhassa(tiedän vaikeeta on) ja kun menkat on pari-kolme päivää myöhässä, tekisin r-testin.
Itse en aio testata, ennen kuin menkat on selkeesti myöhässä.
P. s tarkoitus ei ole nyt loukata, vaan pointti oli se, että joskus sen "normaalin" raskauden varmistamiseen voi mennä vähä pitempi aika, kuin se tikkuun pissiminen ja positiivinen tulos.
Muokattu viimeksi: