Raskaaksi 2020

Hei!!

Oon seurannu teitä jo kauan!! siis kuukausia ennen kuin nyt tulen itsekin teidän iloiseen ja mahtavan ilmapiirin täytteiseen seuraan!

Itsestä sen verran että olen 24 vuotias ja mies on alle kuukauden nuorempi ja olen seurustellut miehen kanssa kohta 8 kk ja ehdottomasti kumpikin on sitä mieltä että molemmat on toisillee ne OIKEAT ja mies onkin potenut vauvakuumetta paljon kauemmin kuin minä :) Mutta nyt tuossa eilen sanoin että jätän pillerit että saakoot pieni tulla joa on tullakseen! :Heartred

Mutta se vain hämmentää kun ennen menkat oli niin että 2 päivää runsasta vuotoa ja 2 niukempaa ennen kuin loppui. Sitten tuossa 3kk sitten menkat sekosi aivan täysin ja siitä asti ei oo paljoakaan tullut, eli tavallaan loppuneet kokonaan - raskaana en ole ja kaikki ok (gynen mukaan. Käski syödä laattaa normaalisti kunnes menkat normalisoituvat, mutta sitä ei ole jumalauta tapahtunut :arghh:) Löysi kyllä taaksepäin kallistuneen kohdun, tiedä sitten vaikuttaako se mitän :wtf

Mutta mietin että onko täällä ihmisiä jotka odottelivat ekat ns. lumemenkat ennen kuin aloittivat ehkäsyttömät sänkypuuhat? Vai ootteko vaa suorilta alottanu vaikka tiedätte että menkat tulee ku tulee?

Huh, onpas paljon asiaa. anteeksi :Heartred

Moi ja tervetuloa joukkoon!
Mä lopetin minipillerit tammikuussa ja halusin nähdä, tuleeko menkat. Terveydenhoitajalta, kun asiaa kyselin, ni sen vastaus kylläkin oli, että ei tartte odottaa. Mulla oli jotenkin niin epävarma olo, että toimiiko kroppa ollenkaan, kun pillereillä ei ollut vuotoa ollenkaan.

no nyt on taas visaista, mitäs mieltä olette :hilarious: mulla siis on nyt lämmöt olleet koholla kaksi päivää, mutta tänään kun tunnustelin kohdunnapukkaa, sieltä tuli oikein sellainen ihana klöntti eggislimaa :laughing002 ja myöskin tärinäkipu ilmaantui vasta tänään. eikös ton liman pitäisi loppua oviksen jälkeen, ja samoin lämpöjen kohota :think005 joku tässä ei nyt matchaa omasta mielestä :confused004

no nyt on taas visaista, mitäs mieltä olette :hilarious: mulla siis on nyt lämmöt olleet koholla kaksi päivää, mutta tänään kun tunnustelin kohdunnapukkaa, sieltä tuli oikein sellainen ihana klöntti eggislimaa :laughing002 ja myöskin tärinäkipu ilmaantui vasta tänään. eikös ton liman pitäisi loppua oviksen jälkeen, ja samoin lämpöjen kohota :think005 joku tässä ei nyt matchaa omasta mielestä :confused004

Hitsi vaikea sanoa :rolleyes: Mulla eggis loppui oikeastaan vasta maanantain jälkeen ja tärinäkipu, jonka miellän jälkikivuksi, tuli maanantaina. Oisko meillä ollut hitaat ovikset? Nyt vuoto on kermaista, ei tosiaan kuivaa.

Pakko analysoida oireita. Tänään on kp19 ja dpo4 kaiketi, selkeä ovisplus tuli kp15, kp14 oli siinä ja siinä. Kierto on ollut 30 päivää ennen kaikkia tän vuoden sekoiluja. Ovis oli siis kai hieman ajoissa, viimeksi oli kp16 plussa. Luteaalista ei mitään tietoa. Veikkaan 13-14 päivää. Voi toki olla jopa 15.

No on ollut älytön ruokahalu oviksesta asti. Tänä aamuna on huipannut, eikä normaalisti huimaa muulloin kuin raskaana ollessa. Mutta eihän se nyt mitenkään voi oiretta antaa. Keksinyt en ole tätä oiretta, mutta en keksi selitystä tälle. En usko raskauteen yk1.

Toinen oire on se, että verensokerit heittää nopeasti alas ja tulee kiukku. Viimeksi eilen. On siis äkkiä saatava jotain suuhunsa. Vaan niin outoa nää oireet, kun oon aina ollut tosi skeptinen ja nyt on oikeasti oireita. Onko tää vaan joku aineenvaihdunnan kiihtyminen vai mikä, kun normaalisti ei ole eikä raskausoireita voi olla vielä. Varmasti tulee nega jos joskus testaan. Seisoessakin tai noustessa pumppu tykyttää ja tekee mieli istumaan. Tyhmältähän tää nyt varmaan kuulostaa, mutta kun näin vaan on :grin:laughing002 No öitäkin olen pyörinyt, sekin ihmetyttää.

Lopetin tuon kofeiinin aiemmin, niin voi tää selittyä silläkin että verenpaineet laskeneet. Mulla kofeiini selkeästi nostaa paineita. Tai sen verran huijaan, että ihan yksittäisiä kuppeja juon mustaa teetä silloin tällöin. No mittasin paineet, 101/75. Normaalisti yläpaine korkeampi.

Muokattu viimeksi:
Kuva on aika huono ku kaikki samassa kuvassa, mut jokaiseen testiin tuli hyvin hyvin hento haamu pc, sofi ja rfsu herkkä(pcn haalura ei kyllä näy yhtään) . Dpo 11 sofi jatkaa vahvinta, mut seki "laihtui". Kävi ihan sama viime raskauden dpo 11. Mutta tämä hidas vahvistuminen kyllö harmittaa, joulua edeltävässä raskaudessa dpo 11 tehty testi ei jättänyt arvauksen varaa, vaan oli ihan selkee haamu, mieskin sen näki. Mut nää on nii hentoja ettei mies varmasti nää. Sofin varmaan näkis, mut en halua luoda liikaa toivoa, vasta ku vahvistuu niin haluun yllättää tän remontti kaaoksen keskellä..

Edit. Menipä taas sutuksi. Rfsussa on häjy tuo muovikalvo, joka heijastaa valoa, tuled ylimääräsiä "viivoja", jota ei saa edes pois, niiku monessa muussa puikkotestissä.

Edit. Lisäsin kuvan pcstä, joka kyllä ehti jo vähän kuivahtaa

Lisään vielä tuosta rfsusta että tuo kaikista reunimmainen vasemmalla ei oo se viiva :grin siinä on se kalvon muodostama heijastus /joku, se oli jostain syystä vähän irtonainen

Liitteet

• IMG_20200910_110428.jpg
    IMG_20200910_110428.jpg
    12.1 KB · Katsottu: 192
  • IMG_20200910_111648.jpg
    IMG_20200910_111648.jpg
    24.2 KB · Katsottu: 187
Muokattu viimeksi:
20200910_110801.jpg

On jäänyt ovis tikuttelu parilta edelliseltä päivältä pois, mutta joko on ollut jo eilen ovis tai tulossa. Tuntemukset sanoo että olisi jo ollut eilen, talletettu on kyllä tällä viikolla.

Mulla eilen oli pientä päänsärkyä, väsymystä, jomottelua oikeanpuolen munasarjassa ja kokoajan oli sellainen näläntunne ja oli jatkuvasti suussa jotain..

Muokattu viimeksi:
Pakko analysoida oireita. Tänään on kp19 ja dpo4 kaiketi, selkeä ovisplus tuli kp15, kp14 oli siinä ja siinä. Kierto on ollut 30 päivää ennen kaikkia tän vuoden sekoiluja. Ovis oli siis kai hieman ajoissa, viimeksi oli kp16 plussa. Luteaalista ei mitään tietoa. Veikkaan 13-14 päivää. Voi toki olla jopa 15.

No on ollut älytön ruokahalu oviksesta asti. Tänä aamuna on huipannut, eikä normaalisti huimaa muulloin kuin raskaana ollessa. Mutta eihän se nyt mitenkään voi oiretta antaa. Keksinyt en ole tätä oiretta, mutta en keksi selitystä tälle. En usko raskauteen yk1.

Toinen oire on se, että verensokerit heittää nopeasti alas ja tulee kiukku. Viimeksi eilen. On siis äkkiä saatava jotain suuhunsa. Vaan niin outoa nää oireet, kun oon aina ollut tosi skeptinen ja nyt on oikeasti oireita. Onko tää vaan joku aineenvaihdunnan kiihtyminen vai mikä, kun normaalisti ei ole eikä raskausoireita voi olla vielä. Varmasti tulee nega jos joskus testaan. Seisoessakin tai noustessa pumppu tykyttää ja tekee mieli istumaan. Tyhmältähän tää nyt varmaan kuulostaa, mutta kun näin vaan on :grin:laughing002

Lopetin tuon kofeiinin aiemmin, niin voi tää selittyä silläkin että verenpaineet laskeneet. Mulla kofeiini selkeästi nostaa paineita. Tai sen verran huijaan, että ihan yksittäisiä kuppeja juon mustaa teetä silloin tällöin. No mittasin paineet, 101/75. Normaalisti yläpaine korkeampi.

Mulla kanssa kofeiini nostaa paineita ja todennäköisesti sykettäkin. Ennen syke oli levossa 90-100 ja nyt 65-75, kun kofeiinin lopetin. :confused:

Mulla on myös kova ruokahalu oviksen jälkeen.:grin

Moi ja tervetuloa joukkoon!
Mä lopetin minipillerit tammikuussa ja halusin nähdä, tuleeko menkat. Terveydenhoitajalta, kun asiaa kyselin, ni sen vastaus kylläkin oli, että ei tartte odottaa. Mulla oli jotenkin niin epävarma olo, että toimiiko kroppa ollenkaan, kun pillereillä ei ollut vuotoa ollenkaan.

Noni, hyvä kuulla koska tosiaa sitä mietin ja ihmettelin mutta toivotaan että kroppa asettuu ja pääsis teidän kanssa jännäilemään :)

Mikäs dpo sielä oli menossa? Itellä jatkuu tosin kosteet hommat ihan kierron loppuun, mutta varsinkin secondary estrogen surge saattaa aiheuttaa uudet limat. Se tosin yleensä aiheuttaa myös pienen dipin lämmöissä :bookworm: Mutta ne lämmöt siis nousi sulla? Ja mites se nappi muuten siellä? Korkealla / medium / matalalla ja auki vai kiinni? Siitä sitten päättelemään :hilarious:

Menkkojen jälkeen pystyy pysymään pari viikkoa poissa täältä, mutta ovulaation aikoihin ja sen jälkeen tuntuu, että tämä asia on ainoa mikä pyörii päässä niin täällä taas ollaan:hilarious:

Kaikki viestit kahlattu läpi, täällä on kyllä paljon surullisia asioita tapahtunut. Lämpimiä ajatuksia kaikille:Heartred Muutamat piristävät haamutkin näkyi, toivottavasti lähtevät vahvistumaan ja saadaan joukkoryntäys touko- ja kesäkuisiin:hello2 Tervetuloa myös uusille!

Nuorena äidiksi kysymykseen viitaten, jätin itse pillerit pois huhtikuussa suoriltaan eikä odotettu menkkoja alkavaksi ennen puuhia. Kierto tasaantui yllättävän nopeasti, tosin se ei ole ikinä ollut näin pitkä. Okei, 32 päivää ei nyt ole periaatteessa edes pitkä kierto, mutta itselle erikoinen kun aikanaan ennen pillereitä menkat tuli 3 vko välein.

Mietin ennen tätä kiertoa, että tikuttaisin ovulaation mutta vielä en sitä sitten tehnyt. Tuli go with the flow fiilis ja nyt hieman kaduttaa:happy3 Kp 20/32, ovulaatio oletettavasti ehkä ollut, voitavat tehty ja nyt taas odotetaan!

Apua mikä romaani, mutta kysymys vielä teille ketkä tiedätte tarkkaan ovulaatioajankohdan. Tunnistatteko sen miten muista oireista, mm. missä vaiheessa rintojen aristus alkaa tai limat, loppuuko ne esim heti ovulaation jälkeen vai jatkuuko vielä?

Ajattelin tehdä vielä yhden testin, ihan sillä, että voin unohtaa haaveet toukokuisesta ja siirtyä eteenpäin. Mutta mitä ihmettä täällä tapahtuu :sad010 :Heartred oonko mä sittenkin raskaana :sad015

Paljon onnea! Kauanko teillä nyt oli yritystä takana? Luin että ensikäyntikin olisi lähestynyt lapsettomuustutkimuksiin :) kauanko meni lähetteestä kutsuun? Meillä menossa yk7 kkm jälkeen ja saadaan kanssa lähete tutkimuksiin..

Aah, aivan, kiitos vastauksesta, tiku :happy: No mielenkiintosta nähdä siis kuinka käy, kun tosiaan ei mitään muistikuvaa ns. Luomusta kierrosta :grin toivon vaan ettei monta kuukautta tarvitsis odottaa koska luomumenkat on jotain aivan järkyttävää! :depressed:

Menkkojen jälkeen pystyy pysymään pari viikkoa poissa täältä, mutta ovulaation aikoihin ja sen jälkeen tuntuu, että tämä asia on ainoa mikä pyörii päässä niin täällä taas ollaan:hilarious:

Kaikki viestit kahlattu läpi, täällä on kyllä paljon surullisia asioita tapahtunut. Lämpimiä ajatuksia kaikille:Heartred Muutamat piristävät haamutkin näkyi, toivottavasti lähtevät vahvistumaan ja saadaan joukkoryntäys touko- ja kesäkuisiin:hello2 Tervetuloa myös uusille!

Nuorena äidiksi kysymykseen viitaten, jätin itse pillerit pois huhtikuussa suoriltaan eikä odotettu menkkoja alkavaksi ennen puuhia. Kierto tasaantui yllättävän nopeasti, tosin se ei ole ikinä ollut näin pitkä. Okei, 32 päivää ei nyt ole periaatteessa edes pitkä kierto, mutta itselle erikoinen kun aikanaan ennen pillereitä menkat tuli 3 vko välein.

Mietin ennen tätä kiertoa, että tikuttaisin ovulaation mutta vielä en sitä sitten tehnyt. Tuli go with the flow fiilis ja nyt hieman kaduttaa:happy3 Kp 20/32, ovulaatio oletettavasti ehkä ollut, voitavat tehty ja nyt taas odotetaan!

Apua mikä romaani, mutta kysymys vielä teille ketkä tiedätte tarkkaan ovulaatioajankohdan. Tunnistatteko sen miten muista oireista, mm. missä vaiheessa rintojen aristus alkaa tai limat, loppuuko ne esim heti ovulaation jälkeen vai jatkuuko vielä?

Mulla vaihtelee niin paljon oireet ennen ja jälkeen oviksen mutta ainoa mikä on ja pysyy, nii lämmöt nousee 36,2 -> 36,9 oviksen jälkeen.. :angelic:

Mulla kanssa kofeiini nostaa paineita ja todennäköisesti sykettäkin. Ennen syke oli levossa 90-100 ja nyt 65-75, kun kofeiinin lopetin. :confused:

Mulla on myös kova ruokahalu oviksen jälkeen.:grin

Tervetuloa uudet yrittäjät! :)

Mulla sykkeet vaihtelee aika paljon, aamuisin saattaa olla 70-80 ja illalla 60, joskus allekin. Jännä vaan tää olo, kun päässä heittää varsinkin kun nousee. Mutta ei voi olla mitenkään raskausoire dpo4. Periaatteessa dpo5 jo mahdollinen, jos olisikin ollut supernopea ovis la:laughing001 Olisi kiinnittynyt sitten eilen dpo4 tai dpo3 ja nyt jo oireita, joo usko unelmiis sanon itselleni :laughing002 Milloin siellä avautuu testilabra?

Muoks. Sain muuten ruinattua ferritiinin mittauksen kunnalliselta. Menen varmaan ensi viikolla verikokeeseen. Välillä sattuu vatsaan tuo raudan syöminen ja tänään tuli kiire taas vessaan :hilarious: Olen kyllä pettynyt, jos ei ole noussut yhtään tai noussut vain vähän.

Jessus, sipuli haisee omaan nenään ihan sairaan pahalta. Just söin salaatissa sitä, mutta nyt ku haistan sen nii oksennus nousee kurkkuun :wtf: ei oo ikinä ollu pahaa oloa hajuista.

Nega testattu aamulla, mutta ei mennyt yhtä tunteisiin kuin viime viikolla. Ihan ok fiilis. Toki nyt kp 43/47 eli periaatteessa vois vielä joku mahdollisuus flon mukaan olla. Testaan jos menee yli 47. Testit loppui niin pitää vaan muistaa ostaa kaupasta. Jos ei plussaa kuulu niin sais ne menkat alkaa että pääsee uuteen kiertoon ja pääsee testaamaan ne geleet :angelic:. Suuret toiveet että ne lyhentäis tuota kiertoa sen verran ettei tarvi aina kuukautta odottaa (oletettua) ovista.

Aina tässä vaiheessa kiertoa mietin että meniskö seuraavien menkkojen jälkeen yksityiselle käymään ja sitten toppuuttelen itseäni ja yritän muistaa ettei tässä nyt niin kiire ole :facepalm: yleensä teen pikaisia päätöksiä ja olen nopea liikkeissäni mutta nyt oon tätä gynellä käymis asiaa vatvonut jostain kesäkuusta :shifty:. Mieskään ei oikein anna asiaan mitään mielipidettä, niin varmaan sitten odotetaan sinne ensi huhtikuuhun jos ei plussaa kuulu.

Mulla on semi ripuli 4-5 päivää ennen ovulaatiota, sama menkkojen kohdalla :laughing001
Limat alkaa 3 päivää ennen ovista, kait? Tai nyt oli ainaki niin että limat alkoi tuolla kaavalla. Ja sokerin himo on ihan valtava!
Ja oireet katoaa parin päivän päästä

Mikäs dpo sielä oli menossa? Itellä jatkuu tosin kosteet hommat ihan kierron loppuun, mutta varsinkin secondary estrogen surge saattaa aiheuttaa uudet limat. Se tosin yleensä aiheuttaa myös pienen dipin lämmöissä :bookworm: Mutta ne lämmöt siis nousi sulla? Ja mites se nappi muuten siellä? Korkealla / medium / matalalla ja auki vai kiinni? Siitä sitten päättelemään :hilarious:
no sepäs se kun en tikuttele, niin ovista metsästelen ihan näillä muilla keinoilla :laughing002 lämmöt nousi joo, mutta tänäänkin tein kaks mittausta putkeen ja niissä oli keskenään aika paljon heittoa, että tiedä sitten :confused005 nappula on taas niin korkeella etten saa siihen mitään tuntumaa :smiley-angelic006 pehmeetä ja kosteeta on kyllä. mutta heitti uudestaan ripulinkin tähän väliin, että kai se on yritettävä talletella vielä jos mahis tulee, kun ei tästä nyt ota selvää! tosin mies sai eilen niin typerän riidan aikaiseksi että ei tosikaan, pitäs saada eka se sovittua tästä välistä pois :finger005 hyvä kyllä tietää että toi uusi estrogeenihuippu voi kans aiheuttaa limoja, sitä en ollu kuullutkaan. :gen014

Kummasti sitä meni pari viikkoa ajattelematta koko raskautumisasiaa sen kummemmin. o_O Nyt menee ihan omanapailuksi, anteeksi siitä :smiley-ashamed005

Nyt kp24, dpo6-8 ja muikeet nipistelyt alavatsalla dpo4-6. Näin siis jos oletettavasti ovis olis ollut joko perus kierron mukaan tai tuntemuksien mukaan. :pompus:
Mutta, eilen alkoi samanlainen röyhtäyttely kuin esikoisesta samoihin aikoihin, alavatsaa nipistelee jonkin verran ja itkuherkkyys astuneet kuvioon :facepalm:
Esikoista yrittäessä ”the tunne” tuli kuin tulikin (näin jälkikäteen tarkasteltuna olin paaaaljon optimistisempi tärpistä kuin muissa kierroissa ja nyt on semmoinen lievä kutina et se vois nyt olla :wacky:

Miehellä alkaa kans näkyä se odottava tunnelma; eilen sohvalla oltiin koko perhe iltahalittelun aikaan ja mies totesi ”me neljä tässä kaikki yhdessä” - taitaa toivoa plussaa aika paljon hänkin :angelic: ja aloitin hälle hirvikaudelle neulomaan uutta pipoa, kysyin arvaako mikä tämä on ja sillähän meni pasmat ihan sekaisin laughing7 se aatteli, että se on vauvan pipo laughing6 No, ei nyt mennä asioiden edelle mutta onhan tää just niin tätä :happy6
Esikoisesta haamujen esi-isä dpo11, joten vielä pitää malttaa vaikka kuinka tekis mieli jo alottaa testaamaan :smiley-ashamed004

Tsemppiä kaikille kanssayrittäjille! :smiley-angelic003

Takaisin