Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tuu sinäkin toukokuun porukkaan jos et vielä ole ja kiitos!
Tänään kp13 ja taas vetäisin tyhjän arvan Cb:llä. Limoja kuitenkin on hieman, mutta myös lievää kutinaa. Himoja ei ole normaaliin tapaan. Niinköhän iskee hiivakin tähän syssyyn. Niinköhän tulee ovistakaan. Mitä tapahtuu? Tämä on eka kierto koskaan, kun testaan dual hormoneilla monena päivänä. Ehkä kaikille ei tule vilkkuvia hymynaamoja? Kohta lähtee aamun tokasta puikkotesti. Tänään kuitenkin talletellaan, niin on joku mahis, jos näyttöön pamahtaa hymy kerta laakista miehen ollessa poissa.
Heippa! Uskaltautuisikohan sitä itsekkin tänne näin neljän vuoden jälkeen takaisin... :) Esikoinen on nyt 4v ja haaveissa olisi toinen lapsi. Itsellä endometrioosi diagnosoitu 1,5v sitten ja iso leikkaus tehty vuosi sitten. Tällä hetkellä kivuton hormoneiden ansiosta, joten siksi jännittää kovasti miten käy kun ne jätetään pois. Paineita tulee myös siitä, että raskautumisen olisi toivottavaa tapahtua nopeasti sairauteni takia. Milloin siis oikea hetki? Ei varmaan koskaan, joten nyt ajateltiin että olisi ehkä se meidän aika pistää homma eteenpäin. Mietinkin mihin menen kierukan poistattamaan... miten nopeasti kunnalliselle pääsee vai menisitkö yksityiselle ja mitähän se kustantaa...
Kahvista vieroitus tositarkoituksella aloitettu. Juon aamulla nyt mukillisen maitokahvia ja siihen se pitää nyt jäädä. Normaalisti mulla on mennyt neljä mukillista päivässä, joten seuraavat viikot on saatanasta Pidin kesän taukoa ashawagandhasta ja ehkä saan siitä jotain apua kahvittomuuteen. Vai pitäiskö mennä kofeiinin kanssa cold turkey heti? Ashawagaa söin alkuvuoden ja kevään, sillä oli kyllä huomattava vaikutus mun jaksamiseen ja tehokkuuteen.
Mä olen käyttänyt dual hormone testejä nyt kaksi kiertoa: ekassa kierrossa tuli yksi tyhjä ja sen jälkeen joku 5-6 vilkkuvaa kunnes lopulta viimeisellä tikulla tuli pysyvä. Tässä kierrossa tuli tyhjää arpaa 6 aamua putkeen, sitten kaksi vilkkuvaa ja sitten jälleen viimeisellä tikulla pysyvä. Mun kierto vaihtelee välillä 25-29 päivää, ja nyt siis (geleistä huolimatta) ovulaatio näyttäisi olevan kp 17 (viimeksi kp15). Että kyllä se sieltä voi vielä tulla! Ja mulla tosiaan oli vielä plussaa edeltävänä aamuna se toinen viiva aivan hailura, samoin edeltävänä iltapäivänä tehty "tavallinen" ovistesti oli hyvin hailea, eli muuttui tosi nopeasti.
Jatkokysymys teille kokeneemmille: viime kierrossa lopetin testaamisen siihen pysyvään hymynaaman, mutta tässä kierrossa päätin testata kunnes näen viivan taas haalistuvan. Tänään aamulla ainakin tuli vielä oppikirjanmukainen kontrolliviivaa vahvempi testiviiva, eli mahtaako ovulaatio sit olla vasta huomenna, ei tänään?
Sen verran avaan omaa taustaa kaikkien muiden innoittamana, että ollaan hieman vanhempi pariskunta (37-38v), ja ollaan oltu yhdessä liki 20v. Ollaan tosi läheisiä ja vietämme paljon aikaa yhdessä, ja meillä on hellyyttä joka päivä, mutta seksiä harvemmin. Siis oikeasti harvoin, niin kuin lähinnä kerran kuussa. Mä lopetin pillerit 10v sitten ja yhtenä suurena syynä siihen oli se, että pillereiden kanssa mun ei tehnyt oikeastaan koskaan mieli (parantaa ehkäisytehoa todella hyvin!). Ilman pillereitä haluja on paljonkin ainakin sen yhden viikon ajan kuusta, joten sentään joskus jotain tapahtuu
Nyt kun lasta ihan tosissaan yritetään, koetetaan se 2-3 kertaa ennen ovulaatiota, mutta esim peräkkäisinä päivinä menisi ihan väkisin yrittämiseksi. Vaikka seksi on kyllä ihanaa aina kun sitä on, mutta se on vaan se hommaan ryhtyminen . Nyt on siis lemmiskelty sunnuntaina ja eilen (eka o+ päivä), nyt mietin että pitäisikö se mies "suostutella" vielä huomenna, jos se ovis onkin vasta lauantaina? On tämä vaikeaa
Hirveästi tullut viestejä pariin päivään, mutta mikäs tässä lueskellessa kun ei ole mihinkään kiire ensimmäisenä lomapäivänä . Mukava lueskella kaikkien taustoista, kiitokset niistä! Ja paljon onnea LyytiManta ja Siena, vauvaliimaa molemmille!
Pahoittelut kaikille joilla uusi kierto alkanut
Olettaen että kahvissa ei ole muuten mitään haitallista kuin kofeiini, olen puolittanut kofeiinin niin että puolet poroista on kofeiinitonta ja puolet normia. Juotavan kahvin määrä pysyy vakiona, mutta toivottavasti mahdolliset haittavaikutukset vähenee.
Hei kaikki. Ja anteeksi etukäteen typerä kysymykseni. Olen uusi palstalla. Lapsettomuustuomion (emme saa luomuna lapsia) saanut luomuna raskautunut. Jonnekin on purettava tätä epätoivoa. Osaisiko joku auttaa?
Tein ensimmäisen haamun dpo10. Sellaisen jonka näkee kääntelemättä mutta hyvin haalean. Testi oli Pregcheck. Seuraavina päivinä testit ei tuntunu vahvistuvan minnekään, dpo14 testasin sit viimein apteekin omalla vahvemman viivan. Viiva tuli testiajalla vähän pinkkinä ja tummui kuivuttua tummemmaksi.. Tein viimeisen apteekin puikon 5+0. Viiva tulee edelleen silleen että se on punainen kastuttua (ei tumma) mutta vahvistuu ns testiajalla tasavahvaksi. Edelleenkään viiva ei ns tule heti tummana. Eikä se ole kontrollia vahvempi.
Onko teillä kokemusta pitäisikö apteekin ”oman” (se sinikorkkinen) viivojen ns pamahtaa jossain vaiheessa heti tummina? Onko joku vialla kun testit ei ns vahvene kunnolla? Mä olen ihan pihalla tästä. Pientä vuotoakin tullu ajoittain
Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Tiedän ettei mitään voi jos kesken menee mut silti
Hei kaikki. Ja anteeksi etukäteen typerä kysymykseni. Olen uusi palstalla. Lapsettomuustuomion (emme saa luomuna lapsia) saanut luomuna raskautunut. Jonnekin on purettava tätä epätoivoa. Osaisiko joku auttaa?
Tein ensimmäisen haamun dpo10. Sellaisen jonka näkee kääntelemättä mutta hyvin haalean. Testi oli Pregcheck. Seuraavina päivinä testit ei tuntunu vahvistuvan minnekään, dpo14 testasin sit viimein apteekin omalla vahvemman viivan. Viiva tuli testiajalla vähän pinkkinä ja tummui kuivuttua tummemmaksi.. Tein viimeisen apteekin puikon 5+0. Viiva tulee edelleen silleen että se on punainen kastuttua (ei tumma) mutta vahvistuu ns testiajalla tasavahvaksi. Edelleenkään viiva ei ns tule heti tummana. Eikä se ole kontrollia vahvempi.
Onko teillä kokemusta pitäisikö apteekin ”oman” (se sinikorkkinen) viivojen ns pamahtaa jossain vaiheessa heti tummina? Onko joku vialla kun testit ei ns vahvene kunnolla? Mä olen ihan pihalla tästä. Pientä vuotoakin tullu ajoittain
Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Tiedän ettei mitään voi jos kesken menee mut silti
Kiitos ihana kun jaksoit vastata. On tää on ihan hirveä vuorisrorata. Lääkäri oli aivan ehdoton että hormoniarvot on niin pielessä että hoidotkin on epätodennäköisiä onnistumaan. Sitten tuli tällainen ylläri. Nyt pelkään aivan hulluna ja olen ihan vainoharhainen näiden testien kanssa.Minä sain ensimmäisen kerran tasavahvat viivat n. rv 5+0, mutta hcg-arvojen nouseminenhan on hyvin yksilöllistä. Toivon kovasti puolestanne, että raskaus on normaali ja jatkuu
Me olemme juuri saaneet lapsettomuustuomion, miehellä hyvin vähän siittiöitä ja ne vähätkin ihan mitä sattuu. Hoitoja odotellaan alkaviksi. Tsemppiä!
Kiitos sinullekin! Tätä vähän pelkään koska vähän vuotoakin on. Vaikkei näille mltään voi niin ei haluaisi luopua siitä mitä annettiin Viivat on tosiaan tasavahvat mutta tuntuu että kaikilla muilla ne on jo supertummat mltä googlesta yrittää epätoivolla etsiäOnnittelut raskaudesta!
Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä testistä, joten juuri sen osalta en osaa sanoa miltä se yleensä näyttää raskaudessa. Hcg-hormonitaso ja sen nousu on kuitenkin tosi yksilöllistä, tärkeintä on, että taso nousee eli viivat tummuu ainakin parissa päivässä.
En halua pelotella, mutta kuitenkin jakaa oman kokemukseni. Normaalisti edenneessä raskaudessa mulla vahvistui viiva hyvinkin nopeasti. Toisessa raskaudessa, joka päättyi aikaiseen keskenmenoon, viiva oli himmeä vielä 14-15 dpo ja vahvistui todella hitaasti.
Jos sinulla on viivat kuitenkin jo tasavahvat, niin voi hyvinkin olla, että kaikki on ihan niinkuin pitääkin. :) Toivottavasti vuoto loppuu ja pysyy poissa, niin pääset nauttimaan alkuraskaudesta! Toivottavasti jollain muulla on kokemusta kyseisestä testistä.
Kiva kuulla, ettei olla ainoita jotka ei pupuile yhtä mittaa meilläkin siis yli 13v yhteistä matkaa takana, ja seksiä ollut vaihtelevasti sen aikana. Alkuun varmaan pari kertaa viikossa, mutta valtaosa ajasta viikon/parin välein. Synnytyksen jälkeen oli kuukausien taukoja, kun ei vaan kireydeltä ja kivulta onnistunut. Mulla myös hormonit ehkäisee haluja, eli sama ilmiö - ainakin viikko kuukaudesta nyt sentään seksi jopa kiinnostaa (Ja kosteutta riittää, pillereillä oli aikamoinen sahara), kun pillereiden aikana se meni välillä suorittamisen puolelle. Nyt ei tunnu siltä, vaikka lasta yritetäänkin :) meilläkin tavoite harrastaa 2-3pv välein ennen ovista ja oviksen aikaan. Joka toinen päivä useamman kerran putkeen on jo saavutus mäkin koitan valmiiksi suunnitella/laskeskella niitä parhaita seksipäiviä, niin on itselle helpompi asennoitua.Sen verran avaan omaa taustaa kaikkien muiden innoittamana, että ollaan hieman vanhempi pariskunta (37-38v), ja ollaan oltu yhdessä liki 20v. Ollaan tosi läheisiä ja vietämme paljon aikaa yhdessä, ja meillä on hellyyttä joka päivä, mutta seksiä harvemmin. Siis oikeasti harvoin, niin kuin lähinnä kerran kuussa. Mä lopetin pillerit 10v sitten ja yhtenä suurena syynä siihen oli se, että pillereiden kanssa mun ei tehnyt oikeastaan koskaan mieli (parantaa ehkäisytehoa todella hyvin!). Ilman pillereitä haluja on paljonkin ainakin sen yhden viikon ajan kuusta, joten sentään joskus jotain tapahtuu
Nyt kun lasta ihan tosissaan yritetään, koetetaan se 2-3 kertaa ennen ovulaatiota, mutta esim peräkkäisinä päivinä menisi ihan väkisin yrittämiseksi. Vaikka seksi on kyllä ihanaa aina kun sitä on, mutta se on vaan se hommaan ryhtyminen . Nyt on siis lemmiskelty sunnuntaina ja eilen (eka o+ päivä), nyt mietin että pitäisikö se mies "suostutella" vielä huomenna, jos se ovis onkin vasta lauantaina? On tämä vaikeaa
Kiitos sinullekin! Tätä vähän pelkään koska vähän vuotoakin on. Vaikkei näille mltään voi niin ei haluaisi luopua siitä mitä annettiin Viivat on tosiaan tasavahvat mutta tuntuu että kaikilla muilla ne on jo supertummat mltä googlesta yrittää epätoivolla etsiä
Kiitos ihana kun jaksoit vastata. On tää on ihan hirveä vuorisrorata. Lääkäri oli aivan ehdoton että hormoniarvot on niin pielessä että hoidotkin on epätodennäköisiä onnistumaan. Sitten tuli tällainen ylläri. Nyt pelkään aivan hulluna ja olen ihan vainoharhainen näiden testien kanssa.
Kiitos sinullekin! Tätä vähän pelkään koska vähän vuotoakin on. Vaikkei näille mltään voi niin ei haluaisi luopua siitä mitä annettiin Viivat on tosiaan tasavahvat mutta tuntuu että kaikilla muilla ne on jo supertummat mltä googlesta yrittää epätoivolla etsiä