Raskaaksi 2020

ihana lapsi meillä jo on, mutta toista kyllä kovin kaivataan. jotenkin sitä ajatteli että kun ensimmäinen sai alkunsa ikäänkuin omalla painollaan, että yrittämällä toinen tulisi helpostikin. mutta niinpä vaan kuudetta kiertoa mennään nyt. mutta toiveikas olen ja ehkä se syyskuun plussapuhuri vielä iskee meille kaikille:hug013!

Tän voin täysin allekirjoittaa. Kuvittelin olevani jotenki superhedelmällinen :laughing002 ku eka lapsi tärppäs niin et en katsellut kiertoa enkä kalenteria ollenkaan, hädintuskin merkkasin kp1, ihan niin tjotilla mentiin ku vaan mahdollista, seksiä varmaan kerta viikkoon, ja sit 4. kierrosta raskauduin, minä tyhmä en ees älynnyt koko asiaa ku vasta ku menkat oli jo ihan reilulla kädellä myöhässä.:laughing014

Oonkin itsestäni täällä jo paljon puhunut aiemmin :laughing002 mut uskokaa tai älkää, luen jokaikisen viestin tässä ketjussa, toukokuulta asti lukenut, ja elän vahvasti mukana kaikessa vaikka ei kaikkeen pysty eikä voikaan kommentoida (johan tää ketju ois kaaosta jos kaikki me montakymmentä kommentoitais kaikkea).
Meidän poika on nyt siis 2 v 10 kk kuten allekirjoituksestakin näkee :) Olen itse 30 ja mies 36, mentiin tosiaan naimisiin 31.7. tänä vuonna, alunperin piti 4.4. mutta kiitos perkeleen koronan, 2,5 vuoden suunnittelut ja järjestelyt piti vetää vessasta alas alle 2 viikkoa ennen meidän päivää. Edelleen vituttaa se, mut elämä jatkuu. Ollaan oltu yhdessä 10,5 vuotta, asustelemme kerrostalossa ja ollaan hakemassa isompaa asuntoa täältä Espoosta päin :) Työskentelen lähihoitajana kotihoidossa ja teen pääasiassa iltavuoroa. Siinäpä varmaan perusasiat :) Kiva lukea muistakin lisää.

Mä nyt kans voisin vähän esittäytyä. Oon ollut enemmänkin tämmöinen sivusta seurailija, muutaman kuukauden jo aktiivisesti lukenut kaiken.:grin Paljoa ei oo tullut kirjoiteltua, kun ei olla vielä päästy kunnolla yrittämään. Lisäksi koen että oon ainakin toistaiseksi vähän arka kirjoittelemaan, mutta yritän tässä opetella.:grin:pompus:

Oon kohta 22-vuotias, mies 24. Voimakasta vauvakuumetta tässä nyt on podettu vuoden päivät. Ehkäisy jätetty pois alkuvuodesta, mutta ei heti ruvettu yrittämään, piti vähän tarkkailla mitä kaikkea tuo korona tullessaan tuo. Noh, yhden kierron kerettiin tuossa kesä-heinäkuussa yrittämään, mutta tulikin mutkaa matkaan. Lopputuloksena se, että mulla tulossa tässä kuussa pienimuotoinen leikkaus. En ole vielä lääkärin kanssa raskautumisesta jutellut, mutta toiveena olisi päästä lokakuun kiertoon kiinni, jos siihen ei ole/tule mitään esteitä.:happy:

ei vitsi ku aamul herätes olin niin onnellinen kunnes tää todellisuus iski vasten kasvoja :sad010 olin nähny unta et tein positiivisen r-testin ja oltiin niin onnellisii siitä. miel olis tehny mennä takasi peiton alle ja jatkaa ihanaa unta, mut töihin on mentävä :arghh:

Kiitos infoista ja kuvista! Nyt on kp12 menossa jo. Cb dual hormone antoi edelleen pelkän ympyrän ja tosi haaleen viivan. Puikko antoi jonkinlaisen viivan aamun tokasta. Tänään on jotenkin ehkä jo aavistus tullut limoja. Viime kierrossa tuli neljä päivää ennen kuin yritti tulla ovisplus.

Silloin aiemmin kesällä kun oli puhetta tästä sylkiovistestistä, niin olen sen jälkeen aina purskutellut suun moneen kertaan ja ottanut reilusti sylkeä kielen alta. Kohta laitankin näytteen kuivumaan :rolleyes: Muoks.. Nyt se kuivahtikin.. Huolestuttaa, että ovis tulee juuri pahimpana mahdollisena päivänä.

Jotenkin tuntuu vaan, että estrogeeni kohoaa jo tosi aikaisin itsellä tai sitten on jotain muuta häikkää. Viimeksi ovisplus tuli kp16. Toivottavasti ei tule nyt ennen sunnuntaita ainakaan. Mies lähtee huomenna reissuun ja palaa sunnuntaina johonkin aikaan. Kyrsii aika paljon jos menee kuukauden kohokohta ohi. Miestäkin siis kyllä stressaa lähteä, koska tietää että ajankohta on tosi huono. Huominen talletus tuskin johtaa raskautumiseen, jos ovisplus tulee just pahimmoilleen la aamuna. Jää paras talletus tekemättä. Ellei kysy naapurin Penaa tuuraajaksi heh heh :playful:

View attachment 93369

Estrogeeni kohoaa menkkojen jälkeen niin keho alkaa tuottaa ovislimaa :) eli uskon että sylkiovistesti näyttää ihan oikein.

ei vitsi ku aamul herätes olin niin onnellinen kunnes tää todellisuus iski vasten kasvoja :sad010 olin nähny unta et tein positiivisen r-testin ja oltiin niin onnellisii siitä. miel olis tehny mennä takasi peiton alle ja jatkaa ihanaa unta, mut töihin on mentävä :arghh:

näin kans viime yönä unta että tein positiivisen raskaustestin. No tein nyt aamulla sitten ja niin nega kuin vaan voi olla. Tulispa ees menkat vähän järkevämpään aikaan kuin vasta kp 47 :shifty:

Mulla menossa dpo 5. Nivuskipua heti aamusta ja aika kosteaa ollu oviksenkin jälkeen.
Välillä munasarjoissa lieviä jomoja. Toivottavasti nyt jaksais napata kiinni.

Ens viikolla saa jo testailla :rolleyes:

näin kans viime yönä unta että tein positiivisen raskaustestin. No tein nyt aamulla sitten ja niin nega kuin vaan voi olla. Tulispa ees menkat vähän järkevämpään aikaan kuin vasta kp 47 :shifty:

joo mieki tein ja niin nega et tuli suoraan sanottuna tosi paska fiilis ja moitin et miksen malttanu oottaa ens viikkoo..

Me ollaan molemmat tänä vuonna 28 täyttäneitä/täyttäviä. Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja kaksi lasta meiltä ennestään löytyy, 5v ja 3v. :)
Tulin ns.vahingossa raskaaksi viime kesänä, kun hetken huumassa jäi ehkäisy välistä. Se päättyi sitten lopulta kaavintaan syksyllä, ja siitä asti ollaan yritetty lasta :sad001 Toinen tässä välissä alkanut raskaus päätyi keskenmenoon kesällä.

Molemmat lapset saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta, ja esikoisen aikaan mies oli armeijassakin. Eli seksiä oli joskus ja jouluna, kun mies oli pois kotoa kaksikin viikkoa putkeen, ja vkl lomalla sitten peitto heilui.
Siksi varmaan kirpaiseekin niin paljon, ettei nyt raskaus tahdo alkaa ja pysyä mukana.

Oma henkilökohtainen takarajani lapsille on 30v. Jos en ole raskaana tuolloin, niin sitten lopetetaan yritys.
Viime syksyisen kaavinnan jälkeen mulla on ollut järjetön tarve olla raskaana. Koska niin sen kuuluisi olla, eikä näin että yritetään tuloksetta...

Te, joilla on ennestään lapsia, oletteko muuten törmänneet siihen ettei tätä lapsettomuutta saisi surra? Koska "onhan sulla jo lapsia! Joillain ei ole yhtään, joten älä valita"

Ainiin, unohdin mainita, että tässä kuopuksen jälkeen oli pillerit käytössä jotka vuosivat läpi, muuten oli tosi hyvät ja harmi tuollainen aika iso sivuvaikutus! Laitettiin kierukka tilalle sitten ja se ehti olla noin puoli vuotta ennen poistoa, sen jälkeen ei ole ollut mitään ehkäisyä käytössä :)

Ihania haamuja! Vahvistumista ja vauvaliimaa sekä varovaiset onnittelut ! :Heartpink:hello2

Estrogeeni kohoaa menkkojen jälkeen niin keho alkaa tuottaa ovislimaa :) eli uskon että sylkiovistesti näyttää ihan oikein.

Tänään kp13 ja taas vetäisin tyhjän arvan Cb:llä. Limoja kuitenkin on hieman, mutta myös lievää kutinaa. Himoja ei ole normaaliin tapaan. Niinköhän iskee hiivakin tähän syssyyn. Niinköhän tulee ovistakaan. Mitä tapahtuu? Tämä on eka kierto koskaan, kun testaan dual hormoneilla monena päivänä. Ehkä kaikille ei tule vilkkuvia hymynaamoja? :dontknow Kohta lähtee aamun tokasta puikkotesti. Tänään kuitenkin talletellaan, niin on joku mahis, jos näyttöön pamahtaa hymy kerta laakista miehen ollessa poissa.

Apteekin oma tältä aamua :happy093

tein pari liuskaakin. Ne haaleat, mutta siellä nekin näkyy.

Huomenta ihanaiset viivat, mikä näky! :greet025 Onnea Lyytimanta! Toivotaan vahvistumista niille ja superliimaa! :joyful:

Te, joilla on ennestään lapsia, oletteko muuten törmänneet siihen ettei tätä lapsettomuutta saisi surra? Koska "onhan sulla jo lapsia! Joillain ei ole yhtään, joten älä valita"

Mä ajattelin ennenkuin oli yhtäkään lasta, että ei saa surra. Nyt kun kaipailen toista, niin ymmärrän, että saa surra jos toivottu lapsiluku ei täyty. Oli se sitten 2 tai vaikkapa 5. Se on suruprosessi niinkuin lapsettomuuskin. :happy:

Tänään kp13 ja taas vetäisin tyhjän arvan Cb:llä. Limoja kuitenkin on hieman, mutta myös lievää kutinaa. Himoja ei ole normaaliin tapaan. Niinköhän iskee hiivakin tähän syssyyn. Niinköhän tulee ovistakaan. Mitä tapahtuu? Tämä on eka kierto koskaan, kun testaan dual hormoneilla monena päivänä. Ehkä kaikille ei tule vilkkuvia hymynaamoja? :dontknow Kohta lähtee aamun tokasta puikkotesti. Tänään kuitenkin talletellaan, niin on joku mahis, jos näyttöön pamahtaa hymy kerta laakista miehen ollessa poissa.

Mä en oo koskaan testaillu tuolla dualilla. Ihan perusliuskat on tehnyt viime aikoina, eli n. 2 kiertoa, ennen raskautta ja täs km jälkeisessä kierrossa niin, että liuskat ollu lähes täysin 1 viivaisia, kunnes pamahtanut lähes tasavahvat ja siitä seuraavana päivänä kontrollia vahvempi toinen viiva. Eli ei varsinaisesti oo varoittanut etukäteen :grin ja itsellä lisäksi ovis tulee samana päivänä ku tasavahvat nii kiirusta ois jos ei tallettelis tasaisesti ennen ovista :grin

Ihanaa lyytimanta! Vahvistumista :Heartred

Taustoja kyseltiin. Eli minä oon -93 ja mies vuoden nuorempi. Ollaan oltu ilman ehkäisyä yli 3v,mutta välillä käytössä oli varmojen päivien laskeminen ja keskeytetty yhdyntä. Mies oli ajatuksella, että tulee jos on tullakseen, minä puolestani olen vauvakuumeillut jo liki 10 vuotta. Vuoden alusta ollaan oltu enemmän tosissaan lasta yrittämässä, vaikkakin mies edelleen tjottaili vaikka minä tein jo ovistestejä ja vähitellen aloin kokeilla greippimehusta lähtien kaikenlaisia kikkoja :hilarious: kesäkuisen keskenmenon jälkeen myös mies heräsi siihen, että oikeesti lapsen haluaa tosi kovasti ja nyt ei ole tjottailusta tietoakaan.

Mulla on ollut tästä kierrosta jotenkin tosi varma olo. Aivan selvä tunne, että nyt onnistuu, mikä on hassua koska tänään on vasta dpo 6 (ehkä jopa 8, jos laskisi ekasta ovisplussasta, minä oon laskenut tummimmasta). Mutta nyt se tunne on alkanut karisemaan. Tänään kun heräsin niin hirveät menkkamaiset jomot alkoi samantien. Aiemmin jomottelu ja juiliminen oli suht menkkamaista, mutta ei kuitenkaan. Nyt minusta tuntuu ihan samalle kuin ennen menkkoja :(

Me ollaan molemmat tänä vuonna 28 täyttäneitä/täyttäviä. Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja kaksi lasta meiltä ennestään löytyy, 5v ja 3v. :)
Tulin ns.vahingossa raskaaksi viime kesänä, kun hetken huumassa jäi ehkäisy välistä. Se päättyi sitten lopulta kaavintaan syksyllä, ja siitä asti ollaan yritetty lasta :sad001 Toinen tässä välissä alkanut raskaus päätyi keskenmenoon kesällä.

Molemmat lapset saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta, ja esikoisen aikaan mies oli armeijassakin. Eli seksiä oli joskus ja jouluna, kun mies oli pois kotoa kaksikin viikkoa putkeen, ja vkl lomalla sitten peitto heilui.
Siksi varmaan kirpaiseekin niin paljon, ettei nyt raskaus tahdo alkaa ja pysyä mukana.

Oma henkilökohtainen takarajani lapsille on 30v. Jos en ole raskaana tuolloin, niin sitten lopetetaan yritys.
Viime syksyisen kaavinnan jälkeen mulla on ollut järjetön tarve olla raskaana. Koska niin sen kuuluisi olla, eikä näin että yritetään tuloksetta...

Jep, olen kuullut tuon. Jos on tullut puhetta, että voi olla vaikea saada iltatähti, niin joku möläyttää tuon :meh: Ihan niinku se oikeus haluta suurempaa perhettä siihen kahteen lapseen loppuisi. Joskus on ajatuksia juuri näiden juttujen takia, että miettii saako vaatia enempää, ja pitää itteä vähän muistutella, että jokaisella on oikeus (perhe)onneen lapsimäärään katsomatta.

Nykyisen miehen kanssa haaveet isosta perheestä on heränneet uudestaan :cat: tietää, että kumpikin haluaa ja tietää, että toinen on tukena tilanteessa kuin tilanteessa. Se tunne kun kerrot haluavasi ainakin viisi ja toinen vaa katsoo sinua ja sanoo, ok sitte tehään :hilarious:

En tiedä onko mun kropalla ees mahdollista, koska seuraavat tulee olemaan sektiosynnytyksiä, yks jo takana (eka lapsi) ja toinen lapsi väkipakolla revitty kun eivät synnärrillä uskoneet taustoihin, vaikka oli mustaa valkosella :banghead: mutta,tiedän että tällä paikkakunnalla synnäri on onneksi aivan loistava ja saan varmasti tarvitsemani tuen myös sieltä, näin uskon.

on: dpo12, menkkakrampeista ei tietoakaan, yleensä ne alkaa tässä vaiheessa jo, pari piinapäivää vielä ja sitte joko rt tai uus kierto.

Onnea @LyytiManta !! Hienot viivat :smug: Tarrasukkia vain matkaan :smiley-bounce013 Ja laita kuvia jos teet lisää testejä :wink

KYSYMYS
Kun puhutaan apteekin omasta raskaustestistä, niin mikä testi on kyseessä? Apteq, apteekkarin vai joku muu mitä en tiedä? :think005

Takaisin