Raskaaksi 2020

Tän voin täysin allekirjoittaa. Kuvittelin olevani jotenki superhedelmällinen :laughing002 ku eka lapsi tärppäs niin et en katsellut kiertoa enkä kalenteria ollenkaan, hädintuskin merkkasin kp1, ihan niin tjotilla mentiin ku vaan mahdollista, seksiä varmaan kerta viikkoon, ja sit 4. kierrosta raskauduin, minä tyhmä en ees älynnyt koko asiaa ku vasta ku menkat oli jo ihan reilulla kädellä myöhässä.:laughing014
kuulostaa niin tutulta, en kans tiedä missä välissä sieltä jotain pääsi oikeaan aikaan paikalle :hilarious: itellä oli kyllä niin poikkeavat oireet, että aavistin raskauden jo ennen plussaa, mutta testin tein vasta kuukautisten ollessa oikeesti myöhässä.

dpo9 ja tallettelu aloitettu. jänskättää mihin ovis asettuu, kun on hieman vaihdellut. kosteaa ainakin oli jo nyt. :smiley-angelic006 sitä vakio-oiretta eli varpusparvea odotellessa :laughing001

KYSYMYS
Kun puhutaan apteekin omasta raskaustestistä, niin mikä testi on kyseessä? Apteq, apteekkarin vai joku muu mitä en tiedä? :think005

Mä ainakin miellän tämän missä kukkia apteekin omaksi. :)

Liitteet

• Screenshot_20200904_103401.jpg
    Screenshot_20200904_103401.jpg
    25.3 KB · Katsottu: 212
Mä ainakin miellän tämän missä kukkia apteekin omaksi. :)

en oo ees nähny tämmöstä :grin :oops: ihan sillä kyselin, kun niistä tuntuu tulevan varmimmat viivat jos on tullakseen :smug:

mutta missä ihmeessä noita myydään? vaan verkossa? :think005 omassa ya apteekissa ei näkyny. Eikä kyllä tilattuna kerkiä tähän alkuhöperyyteen :biggrin

Muokattu viimeksi:
Noniin Apteqin testin lisäksi myös pc haamuilee, tänään jo vahvistunut eilisestä. Näkee viivan ilman taskulamppuakin. :hilarious: Nyt uskon että jotain mun sisällä tapahtuu :Heartpink En aiemmin ole saanut haamujakaan niin oon tosi onnellinen nyt, tietysti vielä aikaista mutta niin toivon että tää kestää. :smiley-angelic001 Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina.

Lyytimantaa uskaltaa varmaan jo onnitella! :love7

Voisin itsekin kirjoittaa vähän taustaa meistä. Itse olen 26 ja mie muutaman vuoden vanhempi. Meillä olisi esikoinen toiveissa. Kävin aivan yrityksen alussa gynellä epäsäännöllisen ja pitkittyneen kierron vuoksi. Viimeiset pari vuotta ovat olleet stressaavia mm. äidin saattamisen vuoksi ja samaan aikaan olen pariin otteeseen vaihtanut työpaikkaa ja työtehtäviä. Gynen ultrassa näkyikin munarajoissa monirakkulaisuutta. Sain teroja kiertoa tasoittamaan. Nyt on yk 5 ja toinen luomukierto menossa.

Teroja söin 3 kierron ajan. Kahdella viimeisellä kierrolla menkat tuli terojen läpi eli kierrot olivat 24 ja 25päivää. Nyt viime kierto oli ensimmäinen luomukierto. Se oli tasan 30pv. ovista koitin tikutella ja kp 12 ja kp16 sain molemmilla kerroilla tummat viivat ovistestiin, mutta en kuitenkaan tasavahvoja. Toki jos minulla olisikin pco tai pcos niin on mahdollista, ettei ovistestit kuitenkaan kerro mitään mikäli hormoonit heittelee.

Itse koen kuitenkin, että olen tehnyt paljon oman hormoonitoiminnan parantamiseksi. Olen valikoinut hiilareiden lähteitä, sokeireita välttelen viimeiseen asti. Olen alkanut liikkumaan enemmän, kuitenkin vältä kaikkein raskainta liikuntaa. Ja olen aloittanut syömään foolihappoa, mamavitskuja, myo-inosolia ja greippiä kierron alkupuolella. Itsellä on vaikeuksia ottaa rennosti, koska tähän mennessä en ole saanut ovista kunnolla kiinni. Ja se hieman mietityttää aika-ajoin ja sen olette saaneet täälläkin huomata muutamaankin otteeseen.

Itseänikin mietityttää se kuinka kivinen taival tästä on mahdollisesti tulossa. Olenkin tässä pohtinut, että jos kävisi vielä ykstyisellä katsomassa miltä tällähetkellä asiat näyttää. Jos esimerkiksi ovulaatiota ei tapahdukkaan niin on aivan turhaa odottaa sitä kuuluisaa vuotta varsinkin jos me toivotaa usemapaa lasta. Toisaalta olisin niin kiitollinen edes siitä yhdestä lapsesta joka tekisi minun suurimman haaveeni todeksi. Olen aina halunnut kokea äitiyden ja raskauden. Me ollaan seurusteltu jo 6vuotta ja läheiset ovat alkaneet kovasti kyselemään ja vihjailemaan lapsien suuntaan. Itse vain mietin että eivätkö ihmiset oikeasti ymmärrä ettei niin olisi suotavaa toimia. Joillekkin sukulaisille olen vain sitten töksäytellyt siihen suuntaan, etten halua lapsia sillä en jaksa kuunnella uteluita perheenlisäyksestä.

Tuohon lapsettomuusjuttuun, niin mielstäni tottakai saa surra on sitten lapsia ennestään tai ei. Toki myönnän, että itselle tulee toisinaan mieleen, että voih noilla toisilla on jo lapsi ja minulla ei ole lainkan. Mutta ne lienee aivan normaaleita ajatuksia näiden asioden äärellä. Mutta toki aivojeni syöttämät ajatukset eivät ole totta- Lapsettomuus tai se, että lapsia on vaikeampi saada, nämä ovat varmasti aina raskaita asioita kenelle tahansa oli 'vika' sitten miehessä, naisessa tai vaikka ei selkeää vikaa sitten löytyisikään.

Loppuun vielä onnittelut uusille plussanneille / haamuja saaneille ja toivotaan aivan kaikille parasta jokaisen omaan tilanteeseen!:happy:

en oo ees nähny tämmöstä :grin :oops: ihan sillä kyselin, kun niistä tuntuu tulevan varmimmat viivat jos on tullakseen :smug:

mutta missä ihmeessä noita myydään? vaan verkossa? :think005 omassa ya apteekissa ei näkyny. Eikä kyllä tilattuna kerkiä tähän alkuhöperyyteen :biggrin

Meidän paikkakunnalla on 4 apteekkia ja yhdessä vaan myydään enää näitä(ykkösapteekki).
Mut joskus 10 vuotta sitten ei oikein ollutkaan täälä päin apteekeissa muita, ku näitä 1kpl pakkauksissa ja sit varmaan jotain clearblueta :grin nykyään apteekista saa laajemmin valita eri merkkejä, ku prismasta tai cittarilta :grin

Mut nykyää taitaa jokaisella apteekkiketjulla olla oma testi, eli siis tilaavat omiin nimiinsä joltain tehtaalta testit. Eli periaattees apteekin oma voi olla myös tää apteekkarin tai muu tämmönen :)Vähän kuin pirkka ja kotimaista yms kauppakohtaiset tuotteet :)

Muokattu viimeksi:
Meidän paikkakunnalla on 4 apteekkia ja yhdessä vaan myydään enää näitä(ykkösapteekki).
Mut joskus 10 vuotta sitten ei oikein ollutkaan täälä päin apteekeissa muita, ku näitä 1kpl pakkauksissa ja sit varmaan jotain clearblueta :grin nykyään apteekista saa laajemmin valita eri merkkejä, ku prismasta tai cittarilta :grin

Mut nykyää taitaa jokaisella apteekkiketjulla olla oma testi, eli siis tilaavat omiin nimiinsä joltain tehtaalta testit. Eli periaattees apteekin oma voi olla myös tää apteekkarin tai muu tämmönen :)Vähän kuin pirkka ja kotimaista yms kauppakohtaiset tuotteet :)

Kävin pikkuapteekista hakemassa Apteq ultran, kun ei muita ollu ja en halua uhrata mun vkonäytöllisiä digejä :laughing021 nyt sitte emmin kuitenkin että ootanko kaks päivää vai teenkö taas mahdollisesti negan :sick009 en osaa päättää. Jos on nega niin tulee olo miks turhaan testas, miksei voinu odottaa. Nyt mietin jo juiliiko mahassa, eli onko täti kuitenkin tulossa :smiley-angry017 just ku sanoin ettei tunnu ko tuntemuksia.

Onnea @LyytiManta! Toivotaan että vahvistuu viivat entisestään :smiley-angelic001

Yllättävän moni on hyvin samaa ikäluokkaa täällä kuin itse!
-95 syntyneitä sekä minä että mies. 6 vuotta yhdessäoloa tulee täyteen joulukuussa. Meillä mies oli ensin sitä mieltä, että ei vielä lapsia, hällä oli tarkka 10 vuoden suunnitelma että ensin koulut, sitte vakkaripaikka, oma talo ja koira ennen lasta:laughing001 muuttui ääni kellossa kun huomaskin, että eihän se lapsi vaa tulla tupsahda tuosta noin vain.

Löysin tänään töissä ulkoillessa neliapilan! Ehkä se tuo meille kaikille täällä onnea ja posiitivia tuulia tähän kiertoon:happy093.

Onnea @LyytiManta! Toivotaan että vahvistuu viivat entisestään :smiley-angelic001

Yllättävän moni on hyvin samaa ikäluokkaa täällä kuin itse!
-95 syntyneitä sekä minä että mies. 6 vuotta yhdessäoloa tulee täyteen joulukuussa. Meillä mies oli ensin sitä mieltä, että ei vielä lapsia, hällä oli tarkka 10 vuoden suunnitelma että ensin koulut, sitte vakkaripaikka, oma talo ja koira ennen lasta:laughing001 muuttui ääni kellossa kun huomaskin, että eihän se lapsi vaa tulla tupsahda tuosta noin vain.

Löysin tänään töissä ulkoillessa neliapilan! Ehkä se tuo meille kaikille täällä onnea ja posiitivia tuulia tähän kiertoon:happy093.
Mun miehellä oli samat suunnitelmat. Noh mies sai vakkaripaikan, ostettiin asunto (turhan iso meille kahdelle, ihan lapsia silmällä pitäen), minä sain vakkaripaikan ja koira meillä oli jo ennestään. Silti mies hannas vastaan. Aina tuli joku uusi asia, mikä pitäisi olla järjestyksessä ennen lapsia. Sitten kun toista kertaa keskenmeno osui meidän kohdalle, mies ymmärsi, ettei se ole niin helppoa ja että kyllä me ollaan valmiita siihen muutokseen. Mä vaan niin toivon, ettei se tajunnut sitä liian myöhään.

Ovulaatiotestissä oli eilen suht tumma viiva muttei aivan "täydellinen" ja silloin lottosinkin, että olisko myöhemmin samana päivänä voinu olla vahvimmillaan. Saattoi kyllä ollu mennäki jo. Tänään oli jo niin haalea, että lh-huippu vissiin tuli ja meni :grin Ollaan nyt viimeiset 6 päivää talleteltu, niin ei auta ku toivoa :smiley-angelic001 Tänään kp15. Laitan vielä kuvat eilisestä ja tämän päivän testistä.

Liitteet

• received_340056030520631.jpeg
    received_340056030520631.jpeg
    18.9 KB · Katsottu: 190
  • received_315898349690817.jpeg
    received_315898349690817.jpeg
    11.7 KB · Katsottu: 185
Menin sitten taas kattelemaan esikoisen 50cm vauvanvaatteita... Sitä ei tajua kuinka pieniä ne on. Masis tuli ja tungin ne vaatekaapin perälle, kun kaipuu kasvaa niin suureksi. :sorry:

Kaikki olen säästänyt, kun tiesin että toinen halutaan. :Heartred

Menin sitten taas kattelemaan esikoisen 50cm vauvanvaatteita... Sitä ei tajua kuinka pieniä ne on. Masis tuli ja tungin ne vaatekaapin perälle, kun kaipuu kasvaa niin suureksi. :sorry:

Vaarallista puuhaa, ne on niiiin suloisia! :Heartpink

:laughing001 Kiitos nauruista Tessa2020! Kiva kuulla kuumeilijoiden taustoista enemmän.

Täällä täti kohta lähdössä ja uusia arkivalintoja pohdittu omaa kroppaa tukemaan. Eli foliren on kohta loppu niinpä otan tilalle mammojen multivitan, jossa monipuolisesti kaikkea hyvää foolihapon ohella. Gelee royal ostettu. Sokeri minimiin. Kahvista vieroitus tositarkoituksella aloitettu. Juon aamulla nyt mukillisen maitokahvia ja siihen se pitää nyt jäädä. Normaalisti mulla on mennyt neljä mukillista päivässä, joten seuraavat viikot on saatanasta :BangHead Pidin kesän taukoa ashawagandhasta ja ehkä saan siitä jotain apua kahvittomuuteen. Vai pitäiskö mennä kofeiinin kanssa cold turkey heti? Ashawagaa söin alkuvuoden ja kevään, sillä oli kyllä huomattava vaikutus mun jaksamiseen ja tehokkuuteen.

Joku kysyi raudasta? Mulla on ollut pari kertaa kuuri, mutta niistä jaksoista vatsa meni kyllä tosi koville.

Meillä yk4 nyt. Jos tästä kierrosta tärppää tai ei, joka tapauksessa käyn tsekkaa veriarvot just raudan, kilpparin ym. osalta ettei siellä ole nyt häikkää.

Ja vielä haluan lähettää Liljalle tosi paljon voimia vaikeiden tunteiden kanssa keskusteluun. Onhan oman elimistön sorkkiminen hoidoilla iso paikka. Olen joskus sanonut miehelleni seurustelumme alkuaikoina, että mulla ei ole voimia lähteä hoitoihin jos luomuna ei onnistu.

Nyt näin vuosikymmen myöhemmin tästä keskustelusta kun ensimmäistä kertaa yritämme ja vauvakuume on myös ekaa kertaa todella kokonaisvaltaista, on mun ajatus hoidoista aivan eri. Eli voisin yrittää raskautumista myös hoidoilla. Ja ajattelen jopa niin että kaksi vuotta voisin yrittää, oli sitten haaste raskautumiselle kummassa tahansa.

Tällä hetkellä olemme vielä pimennossa onnistumisemme faktoista eli menemme tarkempiin tutkimuksiin vasta joulukuussa, jos plussaa ei sitä ennen saada.

Voi sinnuu :Heartred Täälläkin on kaikki tallessa, meidänkin pikkuisen elämä alkoi 50cm vaatteissa :joyful: Tänään myös kaupassa katselin jo raskausajan vaatteita. Niitäkin kaapista löytyy, mutta nyt tarvitsee ehkä joitakin uusia, kun ei tullutkaan toista helmikuista.

Mies lähti. Onneksi jätti siemenet itämään. Jotenkin hetken teki kipeää siellä perällä siinä touhuillessa, mikähän lie? :dontknow Kohdunnapukka on ihan ylhäällä.

Kävin apteekista hiivaan tabletin. En jaksa niitä voiteita.. Ja huono laittaa voiteita sinne tähän aikaan kuusta. Toivottavasti ei tuo suun kautta otettava tee mitään hallaa. Tää on tyylin kolmas kerta eläissäni, kun on hiiva. Tai ainakin samoja oireita on, enkä viitsi odottaa meneekö pahemmaksi.

Ei nyt vaan olekaan yhtäkkiä yhtään ovisoloja enää. Alakertakin kuivahti, johtunee tuosta hiivasta. Kuivahtaako muillakin? Ja päältä kutisee hieman.

Puikkotesti kyllä on eilisestä hieman tummentunut. Ovis älä tuu huomenna :smiley-angelic001 Mistäs sitä tietää vaikka tulee vasta kymmenen päivän päästä. Tuleeko ollenkaan. Ei voi yhtään tietää onko tää normaalimittainen kierto, sen verran on tässä tapahtunut. Tulis vaan ovis, niin vois lopettaa testailun. Jotenkaan ei oo huvittanut tikutella tässä kierrossa. Jotenkin väsyttänyt muutenkin paljon, ei meinaa saada aikaiseksi. Mikähän tääkin juttu on :facepalm:

KYSYMYS
Kun puhutaan apteekin omasta raskaustestistä, niin mikä testi on kyseessä? Apteq, apteekkarin vai joku muu mitä en tiedä? :think005

apteekin oma ja apteekkarin raskaustesti on todennäköisesti sama testi ainakin täysin kopio korkkia myöden. Näillä nimillä voi löytyä apteekista. Apteq on herkempi ja antaa turhia viivanpaikkoja monelle.

Noniin Apteqin testin lisäksi myös pc haamuilee, tänään jo vahvistunut eilisestä. Näkee viivan ilman taskulamppuakin. :hilarious: Nyt uskon että jotain mun sisällä tapahtuu :Heartpink En aiemmin ole saanut haamujakaan niin oon tosi onnellinen nyt, tietysti vielä aikaista mutta niin toivon että tää kestää. :smiley-angelic001 Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina.

Lyytimantaa uskaltaa varmaan jo onnitella! :love7
Tuu sinäkin toukokuun porukkaan jos et vielä ole :smiley-bounce013 ja kiitos! :Heartred

Heippa! Uskaltautuisikohan sitä itsekkin tänne näin neljän vuoden jälkeen takaisin... :) Esikoinen on nyt 4v ja haaveissa olisi toinen lapsi. Itsellä endometrioosi diagnosoitu 1,5v sitten ja iso leikkaus tehty vuosi sitten. Tällä hetkellä kivuton hormoneiden ansiosta, joten siksi jännittää kovasti miten käy kun ne jätetään pois. Paineita tulee myös siitä, että raskautumisen olisi toivottavaa tapahtua nopeasti sairauteni takia. Milloin siis oikea hetki? Ei varmaan koskaan, joten nyt ajateltiin että olisi ehkä se meidän aika pistää homma eteenpäin. Mietinkin mihin menen kierukan poistattamaan... miten nopeasti kunnalliselle pääsee vai menisitkö yksityiselle ja mitähän se kustantaa...

Takaisin