Raskaaksi 2020

Sitä se luultavasti on, mutta koska ei oo aiemmin tämmöstä ollut niin heti nousee toiveet :hilarious: :bag:

Ja mulla saattaa olla viivalasit päässä mut nään jotain tossa sun alemmassa kuvassa!

Joo se on siis sama kuva kuin tuo ylempi ja siinä vain kontrasteja tummensin niin muutkin näkee missä se viiva tönöttää :woot:

@Pingviiniemo: En myöskään tykkää greipin valkoisista kuorista, kun on niin paksut. Mut ite oon tykännyt leikata greipin lohkoiksi ja syödä ns. sisältä käsin ne :grin Silloin jää ne valkoiset syömättä.

Voii hitsi, mun ovistestit olikin loppu. Eli en saa ovista tässä kierrossa kiinni. :shifty:Nyt on niin jäätävät limat ja ajoittaiset kivut, että taitaa tapahtua ihan näillä näppäimillä. Mulla yleensä oviksen jälkeen tai aikana tulee veristä vuotoa, joten sitä odotellessa
Varmaan nuo geleet tekee jotain, koska ennen ei oo näin limaista ollut oviksen aikaan.. :smiley-angelic001

Mitä muuta sitä tekis dpo10/kp28 kun tekis ovistestin :hilarious: uteliaisuuttani testasin, kun on ollu juttua josko ovistesti vois näyttää mahdollisen raskauden aikasessa :wacky:testiviiva oli tumma mutta ihan älyttömän ohut. oivoi tätä päätä. :grin

mies oli taas niin ihana kun kerroin eilisestä negasta. Halasi ja sanoi että jos ei nyt, niin sitten ens kierrossa uus yritys ja hän vaikka ruikkii sinne purkkii jos tarvii, kunhan mä saan mielenrauhan simppojen olemassaolosta :love7

Mutta ei heitetä kirvestä kaivoon, onhan tässä muutama päivä menkkoihin vielä :santa

Minullakin kävi tästä ajatus, että voisi olla endoa. Normaalimenkkojen ei kuulu olla poikkeavan kivuliaita, tai jos on, niin siinä on kipuhuippu, mutta endo on useissa tapauksissa se, mikä pistää kipuilemaan pitkän ajan. Endohan ei ultrassa välttämättä näy(vaikka on lekureita jotka näin väittää että sillä näkevät kaiken..höpönlöpö), varsinkaan jos kasvualueet on pitkin kehoa, se kun voi levitä pitkällekin. Itselläni oli pahimmillaan myös kohdun ja suoliston välissä, ja kivut vei lopussa jalat alta, kun ei mitään hormonihoitoa ollu käytössä. Vuosikaudet kivut paheni ja paheni ja noin 20-25 päivää kiertoa kohti, mulla oli kipuja. Endometrioosi voi juurikin tuolla munasarja/munatorvi alueella tehdä sabotaasia, ja vaikeuttaa raskautumista huomattavasti, kun pahenee. Itselläni raskautumiset on tapahtuneet silloin, kun yritystä ennen on ollut hormoniehkäisy käytössä joka lopetettu, näin kroppa on edes vähän päässyt rauhoittumaan ennen yritystä. Asiaa kannattaa tutkia, koska endo heikentää myös muilla osa-alueilla elämää. Siihen on apuja, esim hormonihoitoja, vaikuttaa toki raskautumiseen, mutta jos syynä on endo, niin sen hidastaminen hetkeksi voi auttaa, kun uudestaan alkaa yrittämään. :Heartred Joskus elämässä joudutaan tekemään näitä väliaikaisia valintoja, mutta mikään lopun alku diagnoosi ei ole. Kipujen kanssa ei kuulu eikä tarvitse elää, ja joku syy todennäköisesti kivuille löytyy, jos tutkitaan enemmän, vaikkei endoa olisikaan. Kystiahan voi myös ilmaantua, enemmän ja vähemmän, jotka aiheuttaa kasvaessaan kipua, ja vatsinkin poksahtaessaan. (Näitäkin on yllättävän isoja, viimeisin joka mulla löyty oli läpimitalta yli 5cm..)

Joo, ei näy kaikkien ultrassa. Saa olla aikamoinen lekuri jos näkyy. Harvoin näkyy magneettikuvissakaan. Mulla näkyi 2013 umpisuolen poiston yhteydessä ekat merkit kun sairaskertomukseen oli kirjattu ei selitettävissä olevista tulehduksellisista "pesäkkeistä". 2016 sai endoon erikoistunut lekuri ultralla nähtyä vasemman puolen, oli nii kurjassa kunnossa:nailbiting:
Vaikka tavallaan on aika "lopullinen" sairaus niin kyllä oikeilla hoidoilla tämän kanssa pystyy elämään normaalia elämää. Menee aikansa kun löytää itselle sopivat valmisteet mutta ai että kun ne löytyy, otin kyllä ite ilon irti siitä kun löytyi toimiva yhdistelmä! Pääsi vihdoin reissaamaan ja elämänlaatu kyllä parani hurjasti :happy093

Sitä se luultavasti on, mutta koska ei oo aiemmin tämmöstä ollut niin heti nousee toiveet :hilarious: :bag:

Ja mulla saattaa olla viivalasit päässä mut nään jotain tossa sun alemmassa kuvassa!

Mä samaistun tähän :hilarious: Sitten teinivuosien ei oo itellä tissit turvonnu ku ilmapallot tai ollu muuten kummallisia sähköisiä nippailuja vatsalla. Ja kun pari kiertoa sitten viikko oviksesta alkoi tulla tuollaisia tuntemuksia niin kyllä sitä vähä lähti mopo keulimaan:laughing001

Tää ei ole ehkä sitä mitä toivot, mutta ah niin tutun kuuloista! :laughing001 Luin viime kierrossa aivan todella paljon netti-keskusteluita ja artikkeleita alkuraskauden oireista. Jos lukee "virallisia" artikkeleita, saa sellaisen kuvan että raskautta ei mitenkään voi oireista tietää ennen kuin menkat on jo kunnolla myöhässä. Keskusteluiden pohjalta saa sellaisen kuvan, että kyllä voi. Itse en koskaan ole vielä ollut raskaana, joten en osaa tähän sanoa omasta kokemuksesta yhtään mitään. Tsemppiä piinailuun, toivotaan parasta!!! :thumleft
Kyllä minunkin mielestä voi tietää oireista jo ennen plussaa. Ainakin itse olen selvästi silloin tiennyt jo kummallisuuksista että nyt tulee kyllä melko varmasti jotain testiin. Nytkin olen odottanut, että niitä tulisi, mutta ei vain ole sellainen tunne että raskaana olisi. Itsellä ainakin repäisykivut, sähköiskumaiset jomottelut, huono vellova olo ja rintojen muutokset ollut selvä merkki plussa kierrossa. Jopa sellaisia outoja tuntemuksia päässä oli nuorimman lapsen kohdalla. Ja se väsymys. Alkoi ennen plussaa jos. Nukahtelin yhtäkkiä sohvalle ja palelin.

muoks. Toki ne on paljon selvempiä kuin normaali nega kierrossa. Melkein kaikkia näitä näitä on normaali kierrossa, mutta ei niin paljon kuin plussa kierrossa.

Näköjään geleet yms toimii. Just kerkesin tilata kaikkea mahdollista kun dpo12 tein negan rfsun herkällä. Eilen sitte tulikin postissa macaa, gelet ja ashwagandhaa. Nyt kuitenki aamusta testasin dpo18 kun oli rinnat poikkeuksellisen kipeät ja plussa tuli Pc testillä.Ei ollu vielä yhtä vahvat viivat, mutta ei tarvinu tihrustaakaan. Mietin vaan että oliko tuo kuitenki liian haalea..

Löytyipäs syy sille ettei tärppää. Miehen spermanäyte epänormaali, siittiöitä vähän eikä ne vähätkään oikein liiku :/
Mitähän nyt sit? Ensikäynti lapsettomuusklinikalle (julkinen) on lokakuun alussa.

On muuten visaista tää raudan popsiminen, yhtenä hetkenä oot ihan tukossa ja toisena juokset huussiin :laughing001 Kohta kuukauden olen rautaa taas syönyt. Kiinnostaisi tietää onko jo noussut vai syönkö turhaan :whacky011 Muoks kp11 vaikkei se tähän liitykään :grin
Mulla on 2 viikkoa rautakuuria täynnä nyt. Ei oo ollu kumpaakaan versiota vessa-asioista kovin pahana mut semmonen yllätysmomentti on kyllä aina olemassa kun ei ikinä tiedä aamuisin missä muodossa aamutervehdys tulee :laughing021
Mulla on eka kontrolli jo n 1kk rautakuurin jälkeen. Ekan viikon otin 1tabu illassa ja nyt sitten joka toinen päivä kaks ja joka toinen yks ja katon miten maha reagoi. Thank god for etätyö :smiley-angelic006

Löytyipäs syy sille ettei tärppää. Miehen spermanäyte epänormaali, siittiöitä vähän eikä ne vähätkään oikein liiku :/
Mitähän nyt sit? Ensikäynti lapsettomuusklinikalle (julkinen) on lokakuun alussa.

Harmillinen juttu! Hyvä kuitenkin, että selvisi ja pääsette hoitoon. Inseminaatiosta saattaisi olla apua, kun siittiöt pääsee silloin jo lähemmäs maalia. Tai viime kädessä ivf-hoidosta sitten. Ei sekään minusta niin kamala tie raskauteen ole, onneksi kuitenkin on keinoja. En siis halua ollenkaan vähätellä harmitusta tai pettymystä.

Voihan... :sad001
No mutta niinkuin tossa puhuttiin, niin inseminaatiosta voi hyvinkin olla apua. Pienikin määrä terveitä siittiöitä riittää, kun ne saadaan oikeaan paikkaan. Luomuraskauskaan ei ole mahdoton jos se yksi terve siittiö löytää munasolun.

Mikrohedelmöitys tulee kyseeseen erityisesti siittiöiden vähyydessä ja huonossa liikkuvuudessa. Siinä kerätään se yksi hyvä siittiö ja hedelmöitetään munasolu.

Toki nää on isoja toimenpiteitä enkä myöskään vähättele tilannetta, mutta halutaan sanoa että toivoa on.

Tsemppiä. :Heartbigred

Näköjään geleet yms toimii. Just kerkesin tilata kaikkea mahdollista kun dpo12 tein negan rfsun herkällä. Eilen sitte tulikin postissa macaa, gelet ja ashwagandhaa. Nyt kuitenki aamusta testasin dpo18 kun oli rinnat poikkeuksellisen kipeät ja plussa tuli Pc testillä.Ei ollu vielä yhtä vahvat viivat, mutta ei tarvinu tihrustaakaan. Mietin vaan että oliko tuo kuitenki liian haalea..

Onneksl olkoon ja tarrasukat pienelle. :smiley-bounce016

Helou :)

Täällä oon pitänyt hiljaiseloa, kun tää muuttourakka on niin iso show, ettei tässä ole oikein muuta ehtinyt :finger:
Meillä on tosiaan vielä remonttia tässä alla sekä uudet kodinkoneet tilaamatta ja asentamatta. Lisäksi yksi huone on edelleen täynnä tavaraa eikä meillä ole lainkaan pyykkikonetta vielä :grin Verhojakaan tai muuta sisustusta en ole pystynyt asentelemaan. :hilarious:
Tämmöiselle hetikaikkinyt-tyypille tää on ollut yhtä keskeneräisyyden sietämisen harjoitusta, mutta yllättävän hyvin olen kyennyt järkeni säilyttämään :grin
Tänään tein vuoden työsopimuksen ja oon tyytyväinen :rolleyes:

En tiedä mikä päivä nyt on, ovulaation jälkeistä aikaa elellään, oireita ei juuri ole. Tänään rinnat kipeytyi vaan hiukan (ei siis ole oikein kovin kipeät, vaan arat ja alkoi myöhemmin kun yleensä) ja vv on ihan kuin vettä :hilarious: Ummettaa myös, mutta hiukset on aivan loistavassa kunnossa, ei yhtään rasvaiset tai huonokuntoiset :woot: Samoin kasvoilla vaan muutamia oikein kipeitä mätäpäitä, finnejä siis, muttei sitä pienen pientä aknenäppyä ja rasvoittuvaa ihoa, joka yleensä tähän aikaan iskee. :shy: Tänään ollut ilmassa enemmän ja vähemmän ärsytystä, mutta johtunee ihan väsymyksestä ja tästä muuttocasesta, mut pääasiassa oon ollut aika tasainen, enkä yhtään ole itkeskellyt. :joyful:

Jospa testais ens viikolla, sillon laskeskelin et menkat alkais, loppuviikosta viimeistään. :)
Tsempit jokaiselle, olette mielessä :Heartred
Kahlasin sen yli 10 sivua läpi ja myötäeloni monelle, en vain muista enää mitä piti kellekin kommentoida: Pingulle ainakin voimiksia haavaongelmiin, Liljalle ja kaikille muillekin :Heartpink

Palataan :hug013

Vitsi kun tietäisi onko edessä nyt sitten inseminaatioita vai suoraan ivf/icsi-hoito :/

Sen mukaan, mitä itse olen muiden tarinoita kuullut, niin yleensä aloitetaan inseminaatioilla, jos tilanne ei ole täysin toivoton. Se on kuitenkin niin paljon pienempi toimenpide, eikä vaadi niin kovia lääkityksiä, kuin ivf. Toki voi olla tapauskohtaista.

Tilanne vaikuttaa aika toivottomalta, siittiöitä yhteensä 15 miljoonaa ja n. 5 miljoona per millilitra :/ Näistäkin liikkuvia vain 33%.
En kestä vielä pitkää ivf-jonoakin :sad010

Tilanne vaikuttaa aika toivottomalta, siittiöitä yhteensä 15 miljoonaa ja n. 5 miljoona per millilitra :/ Näistäkin liikkuvia vain 33%.
En kestä vielä pitkää ivf-jonoakin :sad010

Tää saattaa kuulostaa ihan höpöhöpöltä sun korvaan nyt, kun surettaa oma tilanne, mutta mä tiedän monia, jotka on saaneet hoidoilla pysyvän raskauden, vaikka miehen tavara ei olekaan sitä priimaa. Älä menetä vielä toivoa ❤️ ivf tuo kuitenkin onnistumisia monille.

Minäkin siis mietin ettei vielä raskausoireita sinänsä voi olla, koska kiinnittyminenkään ei vielä olisi tapahtunut, mutta mietin lähinnä voiko hedelmöittyneen munasolun liikkeet tuntea tms :hilarious::laughing021

Tätäkin tuli googlattua :smiley-angelic006, ja ilmeisesti ei voi, mikä käy järkeen, kun eihän siitä solumöykystä mitään erity verenkiertoon siinä vaiheessa. Sitäkin kovasti tutkin, että milloin se alkio tarkalleen kiinnittyy, tai kuinka kauan se kiinnittymisprosessi kestää. Varsinkaan tuohon jälkimmäiseen en saanut kunnon tietoa. Ehkäpä se kiinnittymisprosessi kestää päiviä, ja ehkä se voi jo alkaa aiemmin kuin dpo6? Näitä pähkäilin kovasti viime kierrossa. Noh, ei sulla kestä enää kauan, että näkyy testissä, jännitetään sun kanssa sinne saakka :smiley-bounce012. Noi päivät on niin raastavia, mutta toisaalta myös ihania, kun sitä toivoa kuitenkin on :love017

Mulla oli kyllä silloin, kun esikoista aloin odottaa, n. 10-11 dpo alkaen sellaisia oireita, mitä ei koskaan muulloin ole ollut. Rinnat turposi ja tuli pinkeiksi, mitä mulla ei koskaan tapahdu normi kierrossa. Lisäksi tunsin kasvavan kohdun, kun yritin istua jalat ristissä. Näistä heräsi pienen pieni epäilys, että voisko vihdoin olla tärpännyt. Lisäksi oli voimakasta mielialavaihtelua silloin, kun hcg:ta varmaan alkoi erittyä kehoon. Sellaista mulla kyllä voi olla normi kierrossakin, että mielialat ailahtelee ennen menkkoja.

Reggien tilanteeseen - 4-6 dpo kuulostaa aika aikaiselle raskaus oireiden alkamista ajatellen. Toivotan kuitenkin, että siitä olisi kyse! :happy:

Uskon, että näin on. Näin ensi kertaa raskautta yrittävänä sitä eroa ei vaan osaa kuvitella kun yrittää lukemalla vertailla omia olojaan muiden kertomuksiin. Toivotaan, että pian tämänkin eron voisi itse todistaa :smiley-angelic001

Takaisin