Raskaaksi 2020

Viime yö meni tosi huonosti nukkuen. Havahduin myös repöisykipuun kääntyillessä. Hieman sai toiveet korkealle aamun testausta ajatellen. Aamulla ei meinannut uskaltaa testata ollenkaan, kun innostuin niin eilen siitä pc puikko vertailusta mitä tein eilisen oletetun viivanpaikan ja edellisen plussakierron haamulaisen kanssa samalla testillä.

no testasin kuitenkin ja tässä tulos dpo11.
:smiley-angelic001

Hyvältä näyttää!
Vahvistumisia ja vauvaliimaa. :smiley-angelic001:Heartred

Liljalle isot tsempit ja voimia. :Heartbigred

LyytiMantalle onnea ja vahvistumista!! :hello2

ON: nyt jo tuntuu munasarjoissa juilintaa, vaikka vasta kp8. kai se on aloiteltava tallettelut :love022 tässä kierrossa lämmöt on pikkasen korkeemmat koko ajan kun yleensä, alkukierrossa on normaalisti ollut 36,2-36,4 ja nyt on ollut siinä 36,5 koko ajan. toivottavasti ei ole merkki mistään kummemmasta. aika pieni ero onneksi.

Jännittäviä haamuviivoja, tsemppiä LyytiManta ja muut!

Liityn taas seuraan kun mielenkiintoisemmat ajat alkavat: kp 14(/34 ja oireiden perusteella ovis 2-7 pv päästä.

Mä nyt kerron vähän itsestäni ja kierrostani, koska ois niin hauskaa kuulla teistä muistakin enemmän! Varmasti ootte jossain aiemmissa viesteissä kertoneet, mutta painuu unholaan / kymmenien viestisivujen taakse.

Vaikka meillä yrityskertoja ei oo montaa (yk1 km, yk2 ehkä kem kun tuli yksi outo plussa ja hyvin varhaiset hyvin runsaat menkat, nyt yk3), lopetin pillerit jo paljon aiemmin ja ehdin tutustua kieroon.

Ehkä pitempi yrityksen odotus aiheutti sen, että tässä on vähän suorittamisen makua mukana: vitamiinit, ruokavalio yms. :happy8 Tikutuksen aloitin kyllä vasta viime kierrossa, sitä ennen BBT riitti hyvin kun ei tarvinnut tietää ovista etukäteen.

Mulla usein ovisoireet (EW vv, vähitellen kovenevat oviskivut) alkaa jo 3-6pv ennen testiplussaa ja viikon ennen BBT nousua. Kohdunnapukka olis tarkka mutta hankalasti ronkittava mittari. Nyt siis oireita ollut kaksi päivää, eli jännän äärellä taas.

Ikää on jo 33, mutta naisesta johtuvat yleiset lapsettomuuden syyt suljettu pois. Aika toiveikkaana etenen siis tässä(kin) kierrossa. Kromosomivirheet vain jännittävät - sellaisests kertoi varmaan oma varhainen km, ja 30v+ lähipiirissä on ollut useampi vaikea päätös.

Syyskuun plussapuhurista oon aivan varma! Onnekkaita talletteluja kaikille!:Heartred Ja joskus kun inspiraatio iskee, ois tosi kiinnostavaa kuulla teistä kaikista enemmän!

Muokattu viimeksi:
Hei voikohan joku ruoka/suola tehdä sylkiovistestiin saniaista? Dual antoi nimittäin täysin blancon ja silti tuli täydet saniaiset. Ne on tosin enimmäkseen tuollaisia puikkomaisempia kuin toukokuussa raskautuessa. Silloin oli sellaista lehtevämpää saniaista muistelisin :shy:

View attachment 93324

Missä vaiheessa kiertoa oot? :)

Mulla tekee taas just toistepäin, et jos en oo huuhdellut suuta n. 5min ennemmin vedellä, ennen syljen ottoa tai otan sylkeä kielen päältä, nii ei näytä ku pieniä tahroja, ei saniaista vaikka olis ovis lähellä. Kielen alta otettuna antaa oikean tuloksen, nii ei kielen päältä tuu ns. Likaista sylkeä vaan mahd. Tuoretta.

Mut sylkiovistestihän mittaa estrogeeniä, ja se kohoaa ennen lh ta. Eli saniaiset pikkuhiljaa lisääntyy ja kasvaa ja tiivistyy mitä lähemmäs ovista meet.
Ja oviksen jälkeen estrogeeniähän on vielä menkkoihin asti, joten tää näyttää saniaista loppukierron, ainakin mulla, mut raskaana se oli mulla ihan hullun täynnä saniaista, joka ei katoa missää välissä.

Tällänen tuli vähän ennen ovista kielen päältä, eli tää on likainen/väärä tulos.

Toinen saniainen on sit samana päivänä mut puhdas/kielen alta.

Olisko nää ollu 3pv ennnen ovista.

Edit. Lisäsin vielä yhden, muistaakseni 4pv ennen ovista. Selkee ero tuohon seuraavan päivän testiin. Katon löydänkö vielä hentoisempaa saniaista.

Puikkomaistakin mulla joskus on, nyt en vaan löytänyt kuvaa sellasesta,enkä muista missä vaiheessa kiertoa sitä oli. Ainakin raskaana ollessa, mut on ollu ennen ovistakin muistaakseni :D

Liitteet

• IMG_20200903_092221.jpg
    IMG_20200903_092221.jpg
    33.7 KB · Katsottu: 156
  • IMG_20200605_134520.jpg
    IMG_20200605_134520.jpg
    41 KB · Katsottu: 145
  • IMG_20200903_093039.jpg
    IMG_20200903_093039.jpg
    56.5 KB · Katsottu: 148
Jännittäviä haamuviivoja, tsemppiä LyytiManta ja muut!

Liityn taas seuraan kun mielenkiintoisemmat ajat alkavat: kp 14(/34 ja oireiden perusteella ovis 2-7 pv päästä.

Mä nyt kerron vähän itsestäni ja kierrostani, koska ois niin hauskaa kuulla teistä muistakin enemmän! Varmasti ootte jossain aiemmissa viesteissä kertoneet, mutta painuu unholaan / kymmenien viestisivujen taakse.

Vaikka meillä yrityskertoja ei oo montaa (yk1 km, yk2 ehkä kem kun tuli yksi outo plussa ja hyvin varhaiset hyvin runsaat menkat, nyt yk3), lopetin pillerit jo yli vuosi sitten ja ehdin tutustua kiertoon kun odotettiin lääkärin lupaa yrittää.

Ehkä pitkä yrityksen odotus aiheutti sen, että tässä on vähän suorittamisen makua mukana: vitamiinit, ruokavalio yms. :happy8 Tikutuksen aloitin kyllä vasta viime kierrossa, sitä ennen BBT riitti hyvin kun ei tarvinnut tietää ovista etukäteen.

Mulla usein ovisoireet (EW vv, vähitellen kovenevat oviskivut) alkaa jo 3-6pv ennen testiplussaa ja viikon ennen BBT nousua. Kohdunnapukka olis tarkka mutta hankalasti ronkittava mittari. Nyt siis oireita ollut kaksi päivää, eli jännän äärellä taas.

Ikää on jo 33, mutta naisesta johtuvat yleiset lapsettomuuden syyt suljettu pois viime vuoden lääkärikimarassa. Aika toiveikkaana etenen siis tässä(kin) kierrossa. Kromosomivirheet vain jännittävät - sellaisests kertoi varmaan oma varhainen km, ja 30v+ lähipiirissä on ollut useampi vaikea päätös.

Syyskuun plussapuhurista oon aivan varma! Onnekkaita talletteluja kaikille!:Heartred Ja joskus kun inspiraatio iskee, ois tosi kiinnostavaa kuulla teistä kaikista enemmän!

Mun tätini sai ainoan plussansa ja ainokaisensa 42 vuotiaana ja kaikin puolin terve lapsi tuli, vaikka kromosomivirheen riski on.
Ei sun ikä vielä paha ole vaikka riski vähän lisääntyykin. Nykyään toi on yleinen ikä tehdä lapsia ja hyvä ikä. :happy:

Hyvä myös, kun sun osalta on hidastavat tekijät yms... suljettu pois. Nyt tärppiliimaa sulle! :Heartred

Mä olen nyt 23.v naimisissa ja yhden 9kk pojan äiti.
Poika oli suoranainen ihme, kun tuli vaikka kuukautisia ei ollut ja kierrot oli ennen sitä olleet hyvin epäsäännöllisiä.
Mielenterveys ongelmien kanssa kamppailin koko nuoruuden ja lääkityksen myötä elämä hymyilee! :grin
Ylipaino tuli kuvioihin lääkityksen myötä, kun ruokahalu kasvoi käsittämättömäksi, mutta se on mulle pieni hinta onnesta.

Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni saanut painoa alas pysyvästi karsimalla turhat hiilarit ruokavaliosta ja olen niin iloinen, kun painan vähemmän kuin ennen esikoista.

Gynellä kun kävin lapsettomuusasioissa, niin mitään poikkeavaa ei löytynyt munasarjoista tai kohdusta ja olipahan johtofollikkelikin näkyvissä. Ovulaationkin olen tikuttanut monet kerrat.

Miehen kanssa toki välillä käy mielessä, että onko ongelma pelkästään mussa vai voiko miehessäkin olla jotain. :Heartblue

Tällä hetkellä kierto on säännöllinen 30-34pv, mutta luteaali jostain syystä lyhentynyt, eli siihen soitan apuja tai varaan gyne ajan ensikierrossa.

Välillä tuntuu, että kun voimavarat on rajalliset sairaudesta johtuen, etten ole tarpeeksi hyvä äiti. Mies kuitenkin aina sanoo, että olen huippu ja siskokin kävi toissapäivänä ja sanoi ettei ole nähnyt ikinä noin onnellista lasta. Ei ole päivää, kun en olisi kiitollinen pojasta ja mun miehestä. :Heartblue Täytyy vaan hyväksyä se, ettei aina voi olla täydellinen.

Mites tosiaan muut?
Romaani tuli. :happy6

Sieltä kp1, kierto 26pv ja luteaali 12pv.

Yk5 alkais, ei oikein jaksais panostaa. Harmi sinänsä, pessimisti ei silti kai pety...:sorry:
Ihan kun olis pidempäänkin yrittänyt..
Anteeksi siis marina :Heartpink

Ihanaa loppuviikkoa kaikki ihanat! Vaikka lupaa sateista! :hello2

Kiva kuulla tarkemmin, Kaakkuri ja Pingviiniemo :smiley-angelic003 kertokaa muutkin tarkemmin omista tilanteista, jos jaksatte :smiley-ashamed004 uusilta aina tulee taustoja, mutta ajan kanssa ne tuppaa unohtumaan :think005

voisin vähän avata omaakin taustaa :) ollaan oltu siis yhdessä vuodesta 2007, minä oon -88 ja mies -85. meillä siis poika syntyi 2/2018. ehkäisy jäi pois 1/2017 ja viidennestä kierrosta tärppäsi. tuolloin en erityisemmin tarkkaillut ovulaatiota, eli enemmän tjot-meiningillä.

nyt sitten toista alettiin yrittää 4/2020, tuossa välissä ehdin syödä sekä minipillereitä (joista tuli paljon vuotohäiriöitä) että aiemmin sopiviksi todettuja e-pillereitä. imetys jäi pois jo 10/2019. nyt siis menossa yk6, kun kierrot on pysyneet lyhyinä (24-26pv), luteaali on ollut noin 12 päivää. oviksen olen päätellyt aamulämmöistä ja valkovuodosta, tikuttamiseen en jaksa mennä ennen kuin on pakko. meillä on normaalisti seksiä harvoin (max kerta viikkoon), eli nyt yrittäessä pyritään siihen 2-3 päivän välein hedelmällisenä aikana.

ikää meillä nyt jonkin verran on, mikä voi raskautumista hidastaa, mitään erillisiä tutkimuksia ei aiheeseen liittyen ole tehty. gyne on rutiinitarkastuksissa todennut että siellä ei näy mitään ongelman aiheuttajia sinänsä, kystia on silloin tällöin ollut. otaksun toistaiseksi että ollaan lisääntymiskelpoisia, ja toivon että luomuna tärppää toisenkin kerran :) vippaskonsteista ei ole toistaiseksi myöskään käytössä kuin greipit nyt toista kiertoa.

ihana lapsi meillä jo on, mutta toista kyllä kovin kaivataan. jotenkin sitä ajatteli että kun ensimmäinen sai alkunsa ikäänkuin omalla painollaan, että yrittämällä toinen tulisi helpostikin. mutta niinpä vaan kuudetta kiertoa mennään nyt. mutta toiveikas olen ja ehkä se syyskuun plussapuhuri vielä iskee meille kaikille:hug013!

dpo11 ja ei mitään uutta auringon alla. Pc näytti kirkasta negaa. On mahdollista, että on menossa vasta dpo 10 tai jopa 9, ovistikut kun anto vahvaa useamman päivän, ja onhan se voinu jäädä poiskin. Nyt oottelen sunnuntain yli ja sitten testiä jos ei tätiä näy :)

Eniten tässä ärsyttää se, kun on väsymysoiretta, huonoa oloa, ja jomoja, niin sitä haaveilee menemään :shifty:

Mulla ei kyllä tule tänään itkusta loppua. Ollaan saatu noilla miehen heikoilla siittiöillä aikaan yksi alkanut raskaus keväällä, päättyi keskenmenoon, toivottavasti tästäkin ei vielä tule lisää jonotusaikaa naistenklinikalla :sad010 Jos haluavat silti, että yritämme vuoden keskenmenon jälkeen ennen kuin saadaan apua, vaikka siittiöitä oli niin vähän että googlen mukaan sillä määrällä ja liikkuvuudella on ihme raskautua luomuna :sad010Pelottaa että kaikki vaan siirtyy eteenpäin, ja yhtäkkiä olenkin jo liian vanha tai jotain.

Minussa ei ole tähän mennessä löytynyt vikaa, ovulaatio löytyy ja tuntuu joka kuukausi, limakalvo oli hyvä, gynetarkastuksessa kaikki näytti normaalilta jne. joten toivottavasti minusta ei nyt ensikäynnillä lapsettomuustutkimuksissa löydykään mitään vikaa, tässä yhdessä on jo tarpeeksi :confused004

Voi Lilja :sad001 Tosi ikäviä uutisia olette saaneet kyllä. Ei ihme jos itkettää. Varmasti mietityttää noi hoidot, jos joudut lääkkeitä ottamaan ym. Onneksi miehelläsi kuitenkin on siittiöitä. Tilanne olisi vielä huonompi, jos mitään ei olisi löytynyt. Ja onneksi sinulla kropassa ilmeisesti kaikki kunnossa, sekin tekee tosi paljon. Uskon kyllä, että teillä vielä tulee vauva syliin asti, olisin optimistinen vaikkei se varmaan lohdutakaan. Totta kai aina olisi mukavampaa, jos molemmilla olisi kaikki kunnossa ja voisi raskautua luomuna. Varsinkin jo on toive monesta lapsesta. Paljon jaksamista tilanteeseenne, ollaan hengessä mukana :Heartred

Muokattu viimeksi:
Kp14 ja testi tummunut eilisestä. Voisin odottaa lh-huippua ehkä jopa illaksi, huomiseksi viimeistään. Puhelinsovellus odottaa ovulaatiota lauantaiksi, niin ollaan aika samalla aaltopituudella sen kanssa :grin

Minä olen tosiaan 25v (mies myös) ja meillä on 1v tyttö ennestään. Esikoisesta jätettiin ehkäisy pois ehkä keväällä 2018, syksyllä päätettiin että ei yritetä "estellä" vauvan tuloa enää millään muotoa ja joulukuussa saatiin plussa. Olin silloin jotenkin tuudittautunut jo siihen, ettei testiin tule ikinä plussaa ja siitä kierrosta en sitä ainakaan osannut odottaa kun peittoa heilutettiin ehkä kahdesti sen kierron aikana. Mulla oli kauheesti alkuraskaudessa verenvuotoja, ehkä 4-5krt yhteensä. Sitä ei jotenkin uskonut saavansa ollenkaan vauvaa syliin ja kaikki pelotti. "Minkä ikäinen sikiö voi selvitä" oli googlettelun aiheena ja huojensi saada viikkoja tarpeeksi täyteen.

Mulla on ollut pitkään vauvakuume seuraavasta ja oon tiennyt haluavani toisen. Mitään hormonaalista ehkäisyä en ottanut käyttöön synnytyksen jälkeen, kun ajattelin että turhaan sotkisi vaan kaiken jos hetkeksi ottaisi sellaisen. Laskeskeltiin miehen kanssa että koska voisi olla sopiva hetki seuraavalle ja sen jälkeen on uskaltanut olla huolettomammin petipuuhissa :grin Ajateltiin siis ettei haluta talvivauvaa ja että ikäeroa lapsille saisi tulla 1,5-2v, niin lykättiin yritystä suosiolla sen verran.

Näköjään geleet yms toimii. Just kerkesin tilata kaikkea mahdollista kun dpo12 tein negan rfsun herkällä. Eilen sitte tulikin postissa macaa, gelet ja ashwagandhaa. Nyt kuitenki aamusta testasin dpo18 kun oli rinnat poikkeuksellisen kipeät ja plussa tuli Pc testillä.Ei ollu vielä yhtä vahvat viivat, mutta ei tarvinu tihrustaakaan. Mietin vaan että oliko tuo kuitenki liian haalea..

Onnea plussasta, ihana uutinen :woot: Saa laittaa testikuvaakin, jos innostaa :hilarious: Paljon tarrasukkia mukaan!

Missä vaiheessa kiertoa oot? :)

Mulla tekee taas just toistepäin, et jos en oo huuhdellut suuta n. 5min ennemmin vedellä, ennen syljen ottoa tai otan sylkeä kielen päältä, nii ei näytä ku pieniä tahroja, ei saniaista vaikka olis ovis lähellä. Kielen alta otettuna antaa oikean tuloksen, nii ei kielen päältä tuu ns. Likaista sylkeä vaan mahd. Tuoretta.

Mut sylkiovistestihän mittaa estrogeeniä, ja se kohoaa ennen lh ta. Eli saniaiset pikkuhiljaa lisääntyy ja kasvaa ja tiivistyy mitä lähemmäs ovista meet.
Ja oviksen jälkeen estrogeeniähän on vielä menkkoihin asti, joten tää näyttää saniaista loppukierron, ainakin mulla, mut raskaana se oli mulla ihan hullun täynnä saniaista, joka ei katoa missää välissä.

Kiitos infoista ja kuvista! Nyt on kp12 menossa jo. Cb dual hormone antoi edelleen pelkän ympyrän ja tosi haaleen viivan. Puikko antoi jonkinlaisen viivan aamun tokasta. Tänään on jotenkin ehkä jo aavistus tullut limoja. Viime kierrossa tuli neljä päivää ennen kuin yritti tulla ovisplus.

Silloin aiemmin kesällä kun oli puhetta tästä sylkiovistestistä, niin olen sen jälkeen aina purskutellut suun moneen kertaan ja ottanut reilusti sylkeä kielen alta. Kohta laitankin näytteen kuivumaan :rolleyes: Muoks.. Nyt se kuivahtikin.. Huolestuttaa, että ovis tulee juuri pahimpana mahdollisena päivänä.

Jotenkin tuntuu vaan, että estrogeeni kohoaa jo tosi aikaisin itsellä tai sitten on jotain muuta häikkää. Viimeksi ovisplus tuli kp16. Toivottavasti ei tule nyt ennen sunnuntaita ainakaan. Mies lähtee huomenna reissuun ja palaa sunnuntaina johonkin aikaan. Kyrsii aika paljon jos menee kuukauden kohokohta ohi. Miestäkin siis kyllä stressaa lähteä, koska tietää että ajankohta on tosi huono. Huominen talletus tuskin johtaa raskautumiseen, jos ovisplus tulee just pahimmoilleen la aamuna. Jää paras talletus tekemättä. Ellei kysy naapurin Penaa tuuraajaksi heh heh :playful:

20200903_155816.jpg

Muokattu viimeksi:
Mulla on maca vetänyt vatsan kovemmalle. Tai ainakin se on ainoa uusi juttu nyt. Saattaa johtua myös raudan syömisestä samaan syssyyn. :sour:

Onko muilla macasta tullut tämmöstä, tai muista vitamiineistä? :bookworm:

Viimeksi ovisplus tuli kp16. Toivottavasti ei tule nyt ennen sunnuntaita ainakaan. Mies lähtee huomenna reissuun ja palaa sunnuntaina johonkin aikaan. Kyrsii aika paljon jos menee kuukauden kohokohta ohi. Miestäkin siis kyllä stressaa lähteä, koska tietää että ajankohta on tosi huono. Huominen talletus tuskin johtaa raskautumiseen, jos ovisplus tulee just pahimmoilleen la aamuna. Jää paras talletus tekemättä.
mut sillonhan huominen talletus ois dpo-1? eikös se ole ihan hyväkin talletteluajankohta :)

Heipparallaa taas naiset! Oon seuraillut taustalla kierron tylsää aikaa, mutta pikkuhiljaa jännät paikat lähenee..nyt ois Dpo10 ja kp 26, ei kylläkään minkäänlaisia oireita mihkään suuntaan, ei menkkojen alkamiseen eikä sen puoleen tuntemuksia raskaudestakaan :confused005
4 päivää olis menkkojen alkuun, mikäli kierto on samanpituinen kun viimeksi. :dance008 testailen vaan jos menkkoja ei näy kp30 kohalla. :happy:

mut sillonhan huominen talletus ois dpo-1? eikös se ole ihan hyväkin talletteluajankohta :)

Tai oikeastaan se olisi silloin kai dpo -2? Riippuu kuinka nopeasti ovisplussasta tulisi itse ovis. Eli ei tulisi talletuksia ollenkaan dpo -1 ja dpo0 talletus tulisi ehkä jo myöhässä :rolleyes: Siis toki voi riittää, mutta itse olen pitänyt tärkeänä tallettaa dpo-2 - dpo0. Eikös kaikkein suurin mahdollisuus raskautua ole juuri ovulaatiopäivänä?

Muoks. Ainakin jos on uskominen tuota taulukkoa. https://fi.clearblue.com/kuinka-tulla-raskaaksi/kuinka-kauan-raskaaksi-tuleminen-kestaa

Pieni, mutta ehkä joskus ratkaiseva ero noiden päivien välillä prosenteissa :playful:

Muokattu viimeksi:
Tai oikeastaan se olisi silloin kai dpo -2? Riippuu kuinka nopeasti ovisplussasta tulisi itse ovis. Eli ei tulisi talletuksia ollenkaan dpo -1 ja dpo0 talletus tulisi ehkä jo myöhässä :rolleyes: Siis toki voi riittää, mutta itse olen pitänyt tärkeänä tallettaa dpo-2 - dpo0. Eikös kaikkein suurin mahdollisuus raskautua ole juuri ovulaatiopäivänä?
sori, mä sekosin laskuissa, kun en itse tikuta. :laughing021niin kai se olis dpo-2 sitten, jos lauantaina ovisplussa. itse yritän vaan luottaa niihin siittiöihin ja uskon, että ne voi sen pari päivääkin selvitä :sign17 toivotaan kuitenkin, että ovis osuis jollekin paremmalle päivälle! :cat:

sori, mä sekosin laskuissa, kun en itse tikuta. :laughing021niin kai se olis dpo-2 sitten, jos lauantaina ovisplussa. itse yritän vaan luottaa niihin siittiöihin ja uskon, että ne voi sen pari päivääkin selvitä :sign17 toivotaan kuitenkin, että ovis osuis jollekin paremmalle päivälle! :cat:

Joo itekin mietin että mikäs päivä se olikaan :wink Niinpä, tivottavasti ovisplus tulisi vasta sunnuntaina tai maanantaina, niin voisimme prosentuaalisesti maksimoida tärpin mahdollisuuden :woot: Jos se ovis tulee ylipäätään.

Onko kellään vinkkejä ovulaation lykkäämiseksi, kun niin paljon puhutaan siitä millä sitä saisi aikaistettua? :laughing001

Muokattu viimeksi:
Takaisin