Raskaaksi 2020

Vielä mä spämmään sori.. Pakko oli avata :nailbiting:
Onko tää liian vaalea jos nyt dpo12-14?
Minusta on plussa! Punertaa mun silmään. Kyllä se sieltä vahvistuu :Heartred

Just nyt ketuttaa kaikki plussanneet kaverit, jotka ei mitään muuta tee kuin valittavat siitä miten hirveetä on olla raskaana.....

Vielä mä spämmään sori.. Pakko oli avata :nailbiting:
Onko tää liian vaalea jos nyt dpo12-14?

onhan tuo kyllä melko selkeä. Josko vain olisi eilen ollut liian varhaista digille. Tästäkin testistä on puhuttu paljon, että antaa usein turhia viivoja, mutta ei kai nyt näin selviä. Hyvältä ainakin näyttää! :smiley-bounce013

Mepe, kyllä mä ton ihan plussaksi laskisin.. Varovaisesti onnea!

Alinah, upea laihdutustulos!!! Kivaa kylpyläreissua!

Ajaakohan verigreippimehu asiansa ku tavan greippimehua ei löydy mistään?!?

Kp6, ainakin viikko oviksen, huoh...

toivotaan, että pian tärppäis. ollaan puhuttu, että vuoden loppuun yritetään ja vuoden vaihteessa mentäis sit tutkimuksiin. musta vaa tuntuu, että vika on mussa ku poikaystävällä on lapsi edellisestä suhteesta. kovasti poikaystävä yrittää lohduttaa ettei olis, kun oon kerran ollu raskaana vaikka menikin kesken. ei vaan hirveesti lohduta ku yritystä on ollu se vuos kohta:sad001

Sulla on nii samanlaisia ajatuksia, mitä ite läpi käynyt...

Ainiin ja muistakaa sen greippimehun kanssa, että jos on mitään lääkityksiä niin tarkistakaa saako greippimehua juoda samaan aikaan. Greippimehulla voi olla yhteisvaikutuksia joihinkin lääkkeisiin!

Sulla on nii samanlaisia ajatuksia, mitä ite läpi käynyt...

lohduttavaa kuulla ettei oo ns yksinää tällästen ajatusten kanssa, vaan on muitakin. vaikkei aihe olekkaan kiva :arghh:

Mepe, kyllä mä ton ihan plussaksi laskisin.. Varovaisesti onnea!

Alinah, upea laihdutustulos!!! Kivaa kylpyläreissua!

Ajaakohan verigreippimehu asiansa ku tavan greippimehua ei löydy mistään?!?

Kp6, ainakin viikko oviksen, huoh...

Verigreippimehua itse juon kanssa, kun on siedettävämpää. Tutkimuksia lukeneena voin todeta, että ajaa saman asian. :cat:

toivotaan, että pian tärppäis. ollaan puhuttu, että vuoden loppuun yritetään ja vuoden vaihteessa mentäis sit tutkimuksiin. musta vaa tuntuu, että vika on mussa ku poikaystävällä on lapsi edellisestä suhteesta. kovasti poikaystävä yrittää lohduttaa ettei olis, kun oon kerran ollu raskaana vaikka menikin kesken. ei vaan hirveesti lohduta ku yritystä on ollu se vuos kohta:sad001

Tuolla myöhäisellä muuten tarkoitin, että jospa mikään ei ole kuitenkaan vialla ja uusi raskaus alkaa, kun ilmeisesti nuorikin vielä olet T: kolmekymppinen kotimuori :happy7

Lopetin e-pillerit joulukuussa 2019 eli siitä lähtien. Melkein kymmenisen vuotta pillereillä ollut, välissä ehkä ollut 1,5v tauko jolloin en kiertoa ole seurannut. Vielä siis harjoitellaan oman kierron tuntemista. Aiemmin mietin että kävisin jo piakkoin yksityisellä gynellä, mutta todettiin miehen kanssa että niin paljon kaikkea kivaa suunnitteilla ensi kesälle (2021) ettei ehkä vielä kannata huolestua jos plussaa ei kuulu. Ensi keväällä pääsisikin jo kunnalliselle ilmoittautumaan. Oon kyllä päättänyt että jos epätoivo vielä iskee näiden pitkien kiertojen kanssa, niin menisin sinne gynelle. Nyt oon taas ollut ok. Meillä oli kesällä muutto kaupungista vähän kauemmas ja pientä kriisin poikastahan se itselle aiheutti, niin sekin varmasti stressasi normaalia enemmän. Nyt oltiin miehen kanssa lomalla elokuussa kaksi viikkoa, jospa se olisi rentouttanut ainakin jonkin verran. Toki, nää pitkät kierrot tekee tän yrittämisen aika pitkäksi puuhaksi kun saa ovistakin ootella kuukauden. Täällä oli aiemmin puhetta youtuben fertility yoga videoista niin se kuulostaa kyllä kivalta, pitää vaan ottaa tavaksi :p

Voin kyllä samaistua tohon tuskaan, jos on pitkät kierrot. Vaikka voihan niistäkin tärpätä. Kuulostaa hyvältä toi lomakin!

Itellä nyt ei varsinaisesti pitkät ole olleet, paitsi synnytyksen ja keskenmenon jälkeen. Toivottavasti ei saadakaan tietää vaan raskaudutaan nyt. Täällä kp10, eikä oikeen mitään mainittavaa :happy: Pieni epäusko on takaraivossa ovulaation suhteen. Hitto tuleekohan se. Onko kellään ollut keskenmenon jälkeen useampi ovuloimaton kierto?

En taida keretä kaikille vastaamaan, mutta luen kyllä kaikki viestit :rolleyes: Hengessä mukana iloissa ja suruissa täällä ollaan.

Muokattu viimeksi:
Mullakin oli eilen kamala masisilta. Kävin terkkaris antaa pissanäytteet varmuuden vuoksi. Sen jälkeen sitten kuvittelinkin itselleni kaiken maailman munuaisdiagnoosit ja hyppäsin googlen kautta lapsettomuusongelmien kaninkoloon. Onneks tajusin lopettaa... vastapainoksi sain illalla sellasen itseni hoivaamisen boostin et tein manikyyrin ja jalkahoidon. Karkkia ja tv:tä. Kyl oli taas ”kivaa” hormonimeininkiä :arghh::meh:

Ajattelin ottaa Puhdilta raskauslabrapaketin et näkis missä omat raudat ja kilppariarvot on. Geleet käyttöön ja no stress.

Toi tuorepuristettu greippimehu kuullostaa niin hyvälle! Ja Mepelle tsemppiä, musta se viiva näyttää myös lupaavalta :)

Tuolla myöhäisellä muuten tarkoitin, että jospa mikään ei ole kuitenkaan vialla ja uusi raskaus alkaa, kun ilmeisesti nuorikin vielä olet T: kolmekymppinen kotimuori :happy7

26 täytän täs syksyllä. toivotaan ettei mitään vikaa olisi :smiley-angelic001

Omn.
Harmittaa niiin kauheasti kun tuntuu, ettei oma keho jostain syystä toimi :sorry:
Mietin kaikki mahdolliset syyt mikä voi olla.
Oon tyhmä ja vertaan aiemmin helposti alkaneisiin raskauksiin tätä kolmannen odottelua.
Oon aina pelännyt tätä tilannetta tositosi paljon, että jos käykin niin, että jostain syystä x ei enää raskaudukkaan.

Tiedän, että luonnolliseen raskautumiseen kuluu helposti vuosikin, mutta se tuntuu niin järkyttävän pitkältä ajalta ja tieto siitä, ettei meillä ehkä koskaan ole varaa yksityisenpuolen hoitoihin.

Me ollaan aina puhuttu vähintään, toiveissa kolmesta lapsesta ja nyt on ihan todellatodella epäonnistunut fiilis. Edes luonnonmääräämässä työssäni en onnistu oikein. Luojalle kiitos meillä on kaksi ihanaaihanaa ja maailman rakkainta lasta :Heartred

En vaan käsitä, tuntuu aivan turhalta kaikki nämä geleet, vehnänalkioöljyt, mamavitskut, raudat ja foolit. Alkoa en ole käyttänyt aikoihin ja oviksen jälkeen en ole juonut edes yhdenyhtä kuppia kahvia, ettei se pilaisi mahdollisuuksia (ja se on aika pieni prosentti mihin vaikuttaa).

Mulla on kohdussa jotain pieniä kiinnikkeitä joita ei kuulemma tarvitse miettiä.. Näin siis vuosi sitten sanoi gyne. Nyt kuitenkin mietin, onkohan tilanne pahentunut sillä kärsin kamalista kivuista aina ennen menkkoja ja nyt tälläkertaa myös oviksen jälkeen viikon verran :sad001
Menisin heti yksityiselle, mutta rahaa ei ole yhtään. Ja taas tuntuu elämä niin hiton ylitsepääsemättömän vaikealta.. PMS pukkaa ja tää tulee vain tästä pahenemaan nämä pari päivää... Kyllä repii ihmistä näinkin lyhyen ajan jälkeen :sorry:

Hei mieletön tulos, vau! :wink:happy::gen014

Kiitoksia!
Silti kierrot on mitä sattuu. Ajattelin että jos painon pudottamisella olisi apua säännöllisyyden kanssa ja että helpommin ovulaatio tapahtuisi mutta ei taida mennä niin. Unissani vain unelmoin...

Voin kyllä samaistua tohon tuskaan, jos on pitkät kierrot. Vaikka voihan niistäkin tärpätä. Kuulostaa hyvältä toi lomakin!

Jep, nyt vaan jos malttaisi olla rennosti näiden pitkien kiertojen kanssa. Tää kierto on kyllä mennyt kivasti, kun oli se lomakin. Nyt toki flon mukaan kaks viikkoa vielä menkkoihin. Saisivat jäädä kyllä kokonaan tulematta :angelic: nyt vaan jos otettais kaikki joukkopako tuonne toukokuisiin...

Oli pakko ostaa kans appelsiini-verigreippimehua ihan makutestiin vaikka väärä kierron vaihe onkin. Maistellaan ensin ja sitähän ehtii useamman purkin ostaa seuraavaan kiertoon. Geleetkin taitaa ehtiä tälle viikolle, ei niistäkään varmaan haittaa ole jos nyt alkaa jo syömään.

Tänään oli pakko ottaa päikkärit. Mutta niiden jälkeen ollut kyllä levollinen fiilis. :smug:

Minäkin näen mepen testissä kyllä viivan! Vahvistumisia!

Omn.
Harmittaa niiin kauheasti kun tuntuu, ettei oma keho jostain syystä toimi :sorry:
Mietin kaikki mahdolliset syyt mikä voi olla.
Oon tyhmä ja vertaan aiemmin helposti alkaneisiin raskauksiin tätä kolmannen odottelua.
Oon aina pelännyt tätä tilannetta tositosi paljon, että jos käykin niin, että jostain syystä x ei enää raskaudukkaan.

Tiedän, että luonnolliseen raskautumiseen kuluu helposti vuosikin, mutta se tuntuu niin järkyttävän pitkältä ajalta ja tieto siitä, ettei meillä ehkä koskaan ole varaa yksityisenpuolen hoitoihin.

Me ollaan aina puhuttu vähintään, toiveissa kolmesta lapsesta ja nyt on ihan todellatodella epäonnistunut fiilis. Edes luonnonmääräämässä työssäni en onnistu oikein. Luojalle kiitos meillä on kaksi ihanaaihanaa ja maailman rakkainta lasta :Heartred

En vaan käsitä, tuntuu aivan turhalta kaikki nämä geleet, vehnänalkioöljyt, mamavitskut, raudat ja foolit. Alkoa en ole käyttänyt aikoihin ja oviksen jälkeen en ole juonut edes yhdenyhtä kuppia kahvia, ettei se pilaisi mahdollisuuksia (ja se on aika pieni prosentti mihin vaikuttaa).

Mulla on kohdussa jotain pieniä kiinnikkeitä joita ei kuulemma tarvitse miettiä.. Näin siis vuosi sitten sanoi gyne. Nyt kuitenkin mietin, onkohan tilanne pahentunut sillä kärsin kamalista kivuista aina ennen menkkoja ja nyt tälläkertaa myös oviksen jälkeen viikon verran :sad001
Menisin heti yksityiselle, mutta rahaa ei ole yhtään. Ja taas tuntuu elämä niin hiton ylitsepääsemättömän vaikealta.. PMS pukkaa ja tää tulee vain tästä pahenemaan nämä pari päivää... Kyllä repii ihmistä näinkin lyhyen ajan jälkeen :sorry:

Ootko mahdollisesti miettiny, että sulla saattais olla endometrioosi?
Mulla itellä kivut kulkee kierron mukaan, melkeinpä 70% kuukaudesta oon aina jonkinasteisessa kivussa. Ovulaatiot ja kuukautiset on pahimmat isojen hormonimuutosten takia, mitkä ärsyttää endoa. Kaikenmaailman tärinä aiheuttaa kipuja, välillä tulee olo että nii kuin puukolla tökättäis persiisees, juilii/jomottaa, kiinnikkeiden suunnalla repii, seksi sattuu toisinaan :dead:

Mulla on kiinnikkeitä kohdun takana kohti suolistoa, mikä välillä tekee repivää kipua kohtuun, selkään ja lantion alueelle. Mulla oli myös kasvustoa vasemman munasarjan ja torven ympärillä, mutta hormoneilla (kierukka+minipillerit 3x päivä) se saatiin kuriin ja kuivateltua pienemmäksi. Vasempaan munatorveen se valitettavasti repi pienen reiän...

Mulla endometrioosi puhkes 16 vuotiaana. Aina ollu kivuliaat menkat, mutta se kipu muuttui niin järkyttäväksi että huh hei.

Mullakaan ei mammavitskut ja muut poppaskonstit auta raskautumiseen. Syön niitä silti, vaikka turhalta se tuntuukin:oops:
Ovulaatiot toimii vähä miten sattuu, kohdun limakalvo on niin ohutta ettei sinne pysty mikään tarraamaan kiinni. Mun tilanteen takia mulla on ensimmäinen aika lapsettomuus klinikalle ensi huhtikuussa kun tulee 26v täyteen. Pääsin sinne ihan tavallisen keskussairaalan kautta lähetteellä! Ei tarvinnut yksityisen kautta mennä, vaikka välillä tässä miettii et josko vaan menisikin että sais jotain apuja ja mielenrauhaa.

Silti yritetään luomuna ja joka kerta toivotaan, että tää on se meidän hetki ja saadaan sitä kauan toivottua perheenlisäystä :smiley-angelic001 Henkisesti tää on todella raskasta. On päiviä kun kaikki on vaan mustaa ja sitä ei vaan millään jaksa. Pelottavimpia on kuukautisten ekat päivät kun sitä vaan haluaisi kivun loppuvan ja samaan aikaan pettymys omaa kehoa kohtaan on todella hurja.
Positiivisuuden ja rentouttavien puuhien etsiminen on kyllä ollu avainasemassa että pysyy pinnalla tukiverkoston lisäksi.

Omanapailen taas.... Mutta voisko joku tiputtaa mut pilvilinnoista jooko :hilarious:

Järkevästi jos ajattelen niin tiedän, ettei nää mun tuntemukset voi kertoo vielä yhtään mistään, mutta silti haaveilen jo plussaamisesta. Nyt on siis dpo4 vasta. Sain tässä kierrossa neljänä päivänä putkeen ovisplussan ja oon dpot laksenut tummimman mukaan, periaatteessa vois olla jo dpo6 :bag:

Mutta siis, heti oviksen jälkeen alkoi alavatsakivut jotka ovat jatkuneet tähän asti. Välillä kipu on vain jomottavaa ja sitä hädin tuskin huomaa, välillä taas tosi voimakasta ja vähän jopa repivää. Paineen tunnetta on myös, ihan kuin joku painaisi alavatsaa jatkuvasti. Eilen nukkumaan mennessä tunsin jotain mitä ennen en oo tuntenut, en ees kierroissa joissa plussan oon saanut. Mut siis tuntui kuin alavatsalla menisi pieniä sähköiskuja, vähän elohiirimäistä ehkä :bag: rinnat on myös aivan järkyttävän kipeät ja mun mielestä nännit on tummunu, ne on tumman viininpunaiset. Sanokaa joku ettei tää vielä voi kertoa yhtään mitään :bag::anyone

Omanapailen taas.... Mutta voisko joku tiputtaa mut pilvilinnoista jooko :hilarious:

Järkevästi jos ajattelen niin tiedän, ettei nää mun tuntemukset voi kertoo vielä yhtään mistään, mutta silti haaveilen jo plussaamisesta. Nyt on siis dpo4 vasta. Sain tässä kierrossa neljänä päivänä putkeen ovisplussan ja oon dpot laksenut tummimman mukaan, periaatteessa vois olla jo dpo6 :bag:

Mutta siis, heti oviksen jälkeen alkoi alavatsakivut jotka ovat jatkuneet tähän asti. Välillä kipu on vain jomottavaa ja sitä hädin tuskin huomaa, välillä taas tosi voimakasta ja vähän jopa repivää. Paineen tunnetta on myös, ihan kuin joku painaisi alavatsaa jatkuvasti. Eilen nukkumaan mennessä tunsin jotain mitä ennen en oo tuntenut, en ees kierroissa joissa plussan oon saanut. Mut siis tuntui kuin alavatsalla menisi pieniä sähköiskuja, vähän elohiirimäistä ehkä :bag: rinnat on myös aivan järkyttävän kipeät ja mun mielestä nännit on tummunu, ne on tumman viininpunaiset. Sanokaa joku ettei tää vielä voi kertoa yhtään mitään :bag::anyone

Tää ei ole ehkä sitä mitä toivot, mutta ah niin tutun kuuloista! :laughing001 Luin viime kierrossa aivan todella paljon netti-keskusteluita ja artikkeleita alkuraskauden oireista. Jos lukee "virallisia" artikkeleita, saa sellaisen kuvan että raskautta ei mitenkään voi oireista tietää ennen kuin menkat on jo kunnolla myöhässä. Keskusteluiden pohjalta saa sellaisen kuvan, että kyllä voi. Itse en koskaan ole vielä ollut raskaana, joten en osaa tähän sanoa omasta kokemuksesta yhtään mitään. Tsemppiä piinailuun, toivotaan parasta!!! :thumleft

Takaisin