Raskaaksi 2020

Mä olen ruennut itse puristamaan greipistä mehua. Yhdestä greipistä tulee se noin lasillinen.
Se mehu suoraan hedelmästä on itseasiassa aivan ihanan makean kirpeää, eikä hapanta niinkuin kaupan mehu.

En syö koko hedelmää lihoineen, koska greipissä on jostain syystä paksut ne valkoiset peitteet ja en tykkää irrotella niitä. :confused:

mä teen kanssa näin, välillä myös syön sen greipin ja välillä juon god morgonin verigreippimehua. Mut mä tykkään greipistä joten ei oo yhtään paha! :p

Tää ei ole ehkä sitä mitä toivot, mutta ah niin tutun kuuloista! :laughing001 Luin viime kierrossa aivan todella paljon netti-keskusteluita ja artikkeleita alkuraskauden oireista. Jos lukee "virallisia" artikkeleita, saa sellaisen kuvan että raskautta ei mitenkään voi oireista tietää ennen kuin menkat on jo kunnolla myöhässä. Keskusteluiden pohjalta saa sellaisen kuvan, että kyllä voi. Itse en koskaan ole vielä ollut raskaana, joten en osaa tähän sanoa omasta kokemuksesta yhtään mitään. Tsemppiä piinailuun, toivotaan parasta!!! :thumleft
Joo siis tämäpä! En oo ees kiusannut itteeni (toistaseks) googlailuilla, mutta kaveri plussas just ja sen kanssa juttelin niin kuulemma tismalleen samat oireet ja yhtä aikasessa vaiheessa :hilarious:

Omn.
Harmittaa niiin kauheasti kun tuntuu, ettei oma keho jostain syystä toimi :sorry:
Mietin kaikki mahdolliset syyt mikä voi olla.
Oon tyhmä ja vertaan aiemmin helposti alkaneisiin raskauksiin tätä kolmannen odottelua.
Oon aina pelännyt tätä tilannetta tositosi paljon, että jos käykin niin, että jostain syystä x ei enää raskaudukkaan.

Tiedän, että luonnolliseen raskautumiseen kuluu helposti vuosikin, mutta se tuntuu niin järkyttävän pitkältä ajalta ja tieto siitä, ettei meillä ehkä koskaan ole varaa yksityisenpuolen hoitoihin.

Me ollaan aina puhuttu vähintään, toiveissa kolmesta lapsesta ja nyt on ihan todellatodella epäonnistunut fiilis. Edes luonnonmääräämässä työssäni en onnistu oikein. Luojalle kiitos meillä on kaksi ihanaaihanaa ja maailman rakkainta lasta :Heartred

En vaan käsitä, tuntuu aivan turhalta kaikki nämä geleet, vehnänalkioöljyt, mamavitskut, raudat ja foolit. Alkoa en ole käyttänyt aikoihin ja oviksen jälkeen en ole juonut edes yhdenyhtä kuppia kahvia, ettei se pilaisi mahdollisuuksia (ja se on aika pieni prosentti mihin vaikuttaa).

Mulla on kohdussa jotain pieniä kiinnikkeitä joita ei kuulemma tarvitse miettiä.. Näin siis vuosi sitten sanoi gyne. Nyt kuitenkin mietin, onkohan tilanne pahentunut sillä kärsin kamalista kivuista aina ennen menkkoja ja nyt tälläkertaa myös oviksen jälkeen viikon verran :sad001
Menisin heti yksityiselle, mutta rahaa ei ole yhtään. Ja taas tuntuu elämä niin hiton ylitsepääsemättömän vaikealta.. PMS pukkaa ja tää tulee vain tästä pahenemaan nämä pari päivää... Kyllä repii ihmistä näinkin lyhyen ajan jälkeen :sorry:

Minullakin kävi tästä ajatus, että voisi olla endoa. Normaalimenkkojen ei kuulu olla poikkeavan kivuliaita, tai jos on, niin siinä on kipuhuippu, mutta endo on useissa tapauksissa se, mikä pistää kipuilemaan pitkän ajan. Endohan ei ultrassa välttämättä näy(vaikka on lekureita jotka näin väittää että sillä näkevät kaiken..höpönlöpö), varsinkaan jos kasvualueet on pitkin kehoa, se kun voi levitä pitkällekin. Itselläni oli pahimmillaan myös kohdun ja suoliston välissä, ja kivut vei lopussa jalat alta, kun ei mitään hormonihoitoa ollu käytössä. Vuosikaudet kivut paheni ja paheni ja noin 20-25 päivää kiertoa kohti, mulla oli kipuja. Endometrioosi voi juurikin tuolla munasarja/munatorvi alueella tehdä sabotaasia, ja vaikeuttaa raskautumista huomattavasti, kun pahenee. Itselläni raskautumiset on tapahtuneet silloin, kun yritystä ennen on ollut hormoniehkäisy käytössä joka lopetettu, näin kroppa on edes vähän päässyt rauhoittumaan ennen yritystä. Asiaa kannattaa tutkia, koska endo heikentää myös muilla osa-alueilla elämää. Siihen on apuja, esim hormonihoitoja, vaikuttaa toki raskautumiseen, mutta jos syynä on endo, niin sen hidastaminen hetkeksi voi auttaa, kun uudestaan alkaa yrittämään. :Heartred Joskus elämässä joudutaan tekemään näitä väliaikaisia valintoja, mutta mikään lopun alku diagnoosi ei ole. Kipujen kanssa ei kuulu eikä tarvitse elää, ja joku syy todennäköisesti kivuille löytyy, jos tutkitaan enemmän, vaikkei endoa olisikaan. Kystiahan voi myös ilmaantua, enemmän ja vähemmän, jotka aiheuttaa kasvaessaan kipua, ja vatsinkin poksahtaessaan. (Näitäkin on yllättävän isoja, viimeisin joka mulla löyty oli läpimitalta yli 5cm..)

Tää ei ole ehkä sitä mitä toivot, mutta ah niin tutun kuuloista! :laughing001 Luin viime kierrossa aivan todella paljon netti-keskusteluita ja artikkeleita alkuraskauden oireista. Jos lukee "virallisia" artikkeleita, saa sellaisen kuvan että raskautta ei mitenkään voi oireista tietää ennen kuin menkat on jo kunnolla myöhässä. Keskusteluiden pohjalta saa sellaisen kuvan, että kyllä voi. Itse en koskaan ole vielä ollut raskaana, joten en osaa tähän sanoa omasta kokemuksesta yhtään mitään. Tsemppiä piinailuun, toivotaan parasta!!! :thumleft

Mulla oli kyllä silloin, kun esikoista aloin odottaa, n. 10-11 dpo alkaen sellaisia oireita, mitä ei koskaan muulloin ole ollut. Rinnat turposi ja tuli pinkeiksi, mitä mulla ei koskaan tapahdu normi kierrossa. Lisäksi tunsin kasvavan kohdun, kun yritin istua jalat ristissä. Näistä heräsi pienen pieni epäilys, että voisko vihdoin olla tärpännyt. Lisäksi oli voimakasta mielialavaihtelua silloin, kun hcg:ta varmaan alkoi erittyä kehoon. Sellaista mulla kyllä voi olla normi kierrossakin, että mielialat ailahtelee ennen menkkoja.

Reggien tilanteeseen - 4-6 dpo kuulostaa aika aikaiselle raskaus oireiden alkamista ajatellen. Toivotan kuitenkin, että siitä olisi kyse! :happy:

Mulla oli kyllä silloin, kun esikoista aloin odottaa, n. 10-11 dpo alkaen sellaisia oireita, mitä ei koskaan muulloin ole ollut. Rinnat turposi ja tuli pinkeiksi, mitä mulla ei koskaan tapahdu normi kierrossa. Lisäksi tunsin kasvavan kohdun, kun yritin istua jalat ristissä. Näistä heräsi pienen pieni epäilys, että voisko vihdoin olla tärpännyt. Lisäksi oli voimakasta mielialavaihtelua silloin, kun hcg:ta varmaan alkoi erittyä kehoon. Sellaista mulla kyllä voi olla normi kierrossakin, että mielialat ailahtelee ennen menkkoja.

Reggien tilanteeseen - 4-6 dpo kuulostaa aika aikaiselle raskaus oireiden alkamista ajatellen. Toivotan kuitenkin, että siitä olisi kyse! :happy:
Minäkin siis mietin ettei vielä raskausoireita sinänsä voi olla, koska kiinnittyminenkään ei vielä olisi tapahtunut, mutta mietin lähinnä voiko hedelmöittyneen munasolun liikkeet tuntea tms :hilarious::laughing021

Mullakin tuli raskaudessa oireita ennen menkkojen alkamispäivää, mutta vasta varmaan dpo10+. mutta silloin oli ihan varma siitä että oli raskaana, oireista ja olosta ylipäänsä. mulla tissit turpos valtavasti ja oli jaloissa koko ajan sellanen voimaton olo.

ON: kp7 ja menkat loppu, hiphei! :thumleft nyt sitten tallettelua ja lämpöjen seurantaa. saa nähä palaako aikainen ovis (~kp11) viime kierron flunssailujen jälkeen.

Reggie: voisiko kivut olla keltarauhasesta Johtuvia kipuja ovulaation jälkeen? Mulla on kyllä ollut vastaavia oireita silloin kun raskaana, mutta sinulla niin pienet dpo:t ettei oireita periaatteessa voi vielä olla kun kiinnittyminenhän tapahtuu vasta muutaakseni n. 6-7vrk ovulaatiosta (tai keskimäärin ja riippuu lähteestä) ja hcg alkaa vasta sen jälkeen erittyä. Mulla oli raskautumis kierrossa sellaisia yhtäkkisiä sähköiskumaisia tuntemuksia dpo 8-9 tietämillä. Istuin hiljaa sohvalla ja ihan kuin olisi tullut sähköiskua ensin pieni hetki ja hetken päästä uudestaan. Ihan kummallinen tunne.

mä testasin tänään kp28 dpo ehkä 10, pc puikolla ja jotainhan siihen piirtyi, mutta ei jaksa innostua, Kun saan joka tikkuun jotain näkyviin. Harmittaa että edes testasin. Masentaa vain. Mitään muuta raskauteen viittaavaa ei ole, kuin toissa iltana sellaiset sähköiskumaiset nipistelyt mahanpohjassa. Muuten ihan normaali olo ja siitä tietää melko varmasti, ettei tässä kierrossa tule toivottua tulosta. Ja kun muutkin näihin testeihin on muistaakseni turhia toiveita antavia hailuroita saanut.

siinä teille kuva, kun täältä löytyy innokkaita tiiraajia :grin

Mäkin testasin negan aamulla, nyt dpo 10. Testasin Apteqin puikolla ja ehdin jo melkein innostua kun siitä tulosikkunan reunasta tuli viivamainen varjo juuri siihen kohtaan johon oletan testiviivankin piirtyvän :hilarious:

Kiitos teille jotka vastasitte edelliseen! :Heartpink

Lääkäri tosiaan vuosi sitten sanoi, että kiinnikkeitä ei tarvitse mitenkään miettiä, mutta ajan kanssa voi kehittyä mahdollisesti endometrioosi... Sitä olen usein ajatellutkin jotenkin en vain tahtoisi uskoa, että sellainenkin vielä.. Vaivoja on enemmän kuin laki sallii ja olen kuitenkin tosi nuori...:confused2
Sairastelu on todellatodella väsyttävää.

Viime yönä olin kipeä, alamaha oli ihan tulessa ja jo viikon olen kärvistellyt juuri sellaisissa kohtauksittaisissa kivuissa, alamahalla ikäänkuin vääntää eli todennäköisesti juuri kirisitelee. Pääsen sentään tänään kunnalliselle lääkärille poissulkemaan tulehdukset..

Muokattu viimeksi:
Omanapailen taas.... Mutta voisko joku tiputtaa mut pilvilinnoista jooko :hilarious:

Järkevästi jos ajattelen niin tiedän, ettei nää mun tuntemukset voi kertoo vielä yhtään mistään, mutta silti haaveilen jo plussaamisesta. Nyt on siis dpo4 vasta. Sain tässä kierrossa neljänä päivänä putkeen ovisplussan ja oon dpot laksenut tummimman mukaan, periaatteessa vois olla jo dpo6 :bag:

Mutta siis, heti oviksen jälkeen alkoi alavatsakivut jotka ovat jatkuneet tähän asti. Välillä kipu on vain jomottavaa ja sitä hädin tuskin huomaa, välillä taas tosi voimakasta ja vähän jopa repivää. Paineen tunnetta on myös, ihan kuin joku painaisi alavatsaa jatkuvasti. Eilen nukkumaan mennessä tunsin jotain mitä ennen en oo tuntenut, en ees kierroissa joissa plussan oon saanut. Mut siis tuntui kuin alavatsalla menisi pieniä sähköiskuja, vähän elohiirimäistä ehkä :bag: rinnat on myös aivan järkyttävän kipeät ja mun mielestä nännit on tummunu, ne on tumman viininpunaiset. Sanokaa joku ettei tää vielä voi kertoa yhtään mitään :bag::anyone

Moi! Dpo:t on kyllä alhaiset, mutta ekassa raskaudessa joka huom ei ollut mikään tuulimuna tai kkm kuten edellinen, vaan täysiaikainen ja onnistunut, oli ihan ensimmäinen oire nuo sähköiskut kohdussa. Niitä saattoi tulla useampia lyhyellä aikavälillä. Tämä oli kuitenkin paljon myöhäisemmillä Dpo:lla kuin sinulla, mutta kuulostaa lupaavalta Reggie! :happy::Heartred

Ainiin ja muistakaa sen greippimehun kanssa, että jos on mitään lääkityksiä niin tarkistakaa saako greippimehua juoda samaan aikaan. Greippimehulla voi olla yhteisvaikutuksia joihinkin lääkkeisiin!
Jep mulla on yksi lääke jonka kanssa ei greippiä saa ottaa! Harmittaa kyllä mutta yritetään nyt sitten raskautua ilman :banghead:

Voimia kiputilojen ja oman kropan toiminnan tai toimimattomuuden kanssa kamppaileville :sad001:Heartred En oikein voi lohduttaa mitenkään, mutta hengessä mukana ollaan.

ON: ei ihmekään, että on hedelmätön olo: Cb Dual Hormone antaa pelkkää ympyrää tänäänkin. Ei ole mitään ovikseen viittaavaa meneillään ja sen pitäisi olla kuuden päivän päästä. Okei oonhan mä nyt melko aikaisessa näiden testieni kanssa :laughing002 Mutta kuitenkin, tympeen näköinen tuo pelkkä ympyrä. Ihan kuin se sanois, että oot ihan täys nolla :laughing002 Ovulaatioappi sanoo tilannettani mediumiksi.

Reggie: voisiko kivut olla keltarauhasesta Johtuvia kipuja ovulaation jälkeen? Mulla on kyllä ollut vastaavia oireita silloin kun raskaana, mutta sinulla niin pienet dpo:t ettei oireita periaatteessa voi vielä olla kun kiinnittyminenhän tapahtuu vasta muutaakseni n. 6-7vrk ovulaatiosta (tai keskimäärin ja riippuu lähteestä) ja hcg alkaa vasta sen jälkeen erittyä. Mulla oli raskautumis kierrossa sellaisia yhtäkkisiä sähköiskumaisia tuntemuksia dpo 8-9 tietämillä. Istuin hiljaa sohvalla ja ihan kuin olisi tullut sähköiskua ensin pieni hetki ja hetken päästä uudestaan. Ihan kummallinen tunne.

mä testasin tänään kp28 dpo ehkä 10, pc puikolla ja jotainhan siihen piirtyi, mutta ei jaksa innostua, Kun saan joka tikkuun jotain näkyviin. Harmittaa että edes testasin. Masentaa vain. Mitään muuta raskauteen viittaavaa ei ole, kuin toissa iltana sellaiset sähköiskumaiset nipistelyt mahanpohjassa. Muuten ihan normaali olo ja siitä tietää melko varmasti, ettei tässä kierrossa tule toivottua tulosta. Ja kun muutkin näihin testeihin on muistaakseni turhia toiveita antavia hailuroita saanut.

siinä teille kuva, kun täältä löytyy innokkaita tiiraajia :grin

Sitä se luultavasti on, mutta koska ei oo aiemmin tämmöstä ollut niin heti nousee toiveet :hilarious: :bag:

Ja mulla saattaa olla viivalasit päässä mut nään jotain tossa sun alemmassa kuvassa!

On muuten visaista tää raudan popsiminen, yhtenä hetkenä oot ihan tukossa ja toisena juokset huussiin :laughing001 Kohta kuukauden olen rautaa taas syönyt. Kiinnostaisi tietää onko jo noussut vai syönkö turhaan :whacky011 Muoks kp11 vaikkei se tähän liitykään :grin

Muokattu viimeksi:
Onnea plussanneille :happy: Tarrasukkia teille matkaan!
Toivottavasti haamuja saaneiden viivat vielä vahvistuu:happy:

Ymmärrän täysin kaikkia niitä, jotka pohtii onko kaikki hyvin ja että voiko raskaus alkaa luomuna. Tämä huoli kyllä vetää mielen välillä matalaksi! Voimia näihin tunne kuohuihin.

Täällä on jo kp 10. Aika on mennyt kuin siivillä. Itse kyllästyin normi ovistikkuihin ja siihen stressiin mitä tikuttelu aiheutti itselle. Tilasin tyhmyyspäissäki Cb.n feritility monitorin:hilarious::rolleyes: En tiedä että oliko järkevää, mutta sitä ainankin on helppo käyttää. Tällä hetkellä näyttää hedelmällisiä päiviä, mutta lh huippua ei vielä ole havaittu. Sitä odotellessa!:)

Noniin tänään viiva oli selvästi vaalentunut, det var det:shifty: kohti uutta kiertoa kunhan ne menkat tulisi sieltä. Nyt takana vuosi yritystä..

Noniin tänään viiva oli selvästi vaalentunut, det var det:shifty: kohti uutta kiertoa kunhan ne menkat tulisi sieltä. Nyt takana vuosi yritystä..

Voi Mepe!
Kunpa se nyt tarrais ensikierrossa tiukkaan. Ite vuoden yrittäneenä, ennenkuin esikoinen saapui tiedän ton piinan. :sad001:Heartred

Omanapailen taas.... Mutta voisko joku tiputtaa mut pilvilinnoista jooko :hilarious:

Järkevästi jos ajattelen niin tiedän, ettei nää mun tuntemukset voi kertoo vielä yhtään mistään, mutta silti haaveilen jo plussaamisesta. Nyt on siis dpo4 vasta. Sain tässä kierrossa neljänä päivänä putkeen ovisplussan ja oon dpot laksenut tummimman mukaan, periaatteessa vois olla jo dpo6 :bag:

Mutta siis, heti oviksen jälkeen alkoi alavatsakivut jotka ovat jatkuneet tähän asti. Välillä kipu on vain jomottavaa ja sitä hädin tuskin huomaa, välillä taas tosi voimakasta ja vähän jopa repivää. Paineen tunnetta on myös, ihan kuin joku painaisi alavatsaa jatkuvasti. Eilen nukkumaan mennessä tunsin jotain mitä ennen en oo tuntenut, en ees kierroissa joissa plussan oon saanut. Mut siis tuntui kuin alavatsalla menisi pieniä sähköiskuja, vähän elohiirimäistä ehkä :bag: rinnat on myös aivan järkyttävän kipeät ja mun mielestä nännit on tummunu, ne on tumman viininpunaiset. Sanokaa joku ettei tää vielä voi kertoa yhtään mitään :bag::anyone

Mun viime raskautumiskierto kesäkuulta mitä oon tänne kirjoitellut. Liekö nuo ollu pään kuvitelmaa, tai sit oikeita oireita.
Dpo4 ja dpo6 ja lisäksi olin kirjoittanut dpo7 että edellIispäivänä illasta alkoi vilu ja nuha sekä iho ollu huonossa kunnossa.

Nyt mulla itsellä on dpo 3. Munasarjat on edelleen hellänä oviksesta. Molemmat. Enemmän ehkä vasen.

Liitteet

• Screenshot_20200902_095546.jpg
    Screenshot_20200902_095546.jpg
    24.3 KB · Katsottu: 146
  • Screenshot_20200902_095529.jpg
    Screenshot_20200902_095529.jpg
    31.7 KB · Katsottu: 139
Hei te fiksummat, missä mättää, mitä tehdä vai tehdäkö mitään? Keskenmeno, tyhjeni lääkkeillä, kierto 31päivää, menkat normaalit 3-4pvää. "Puhdas" päivä, pientä tiputtelua, puhdas, vaaleanpunaista paperiin, puhdas, vaaleanpunaista paperiin... Joka toinen päivä. Voot?

Hei voikohan joku ruoka/suola tehdä sylkiovistestiin saniaista? Dual antoi nimittäin täysin blancon ja silti tuli täydet saniaiset. Ne on tosin enimmäkseen tuollaisia puikkomaisempia kuin toukokuussa raskautuessa. Silloin oli sellaista lehtevämpää saniaista muistelisin :shy:

20200902_100602.jpg

Takaisin