Raskaaksi 2020

mulla hartiapisto johtuu endosta, tulee tiettyyn aikaan kierrosta jolloin on myös enemmän päänsärkyjä.. kohta ensimmäinen terolut kuuri syöty tänään 8/10 :) kerryttää nestettä nuo terot, ihan kuin koko kroppa ois höllyvä :laughing021

päätin noiden testien suhteen että jos en saa ovista tikuilla kiinni en myöskään tee raskaustestejä, saa nähdä miten hyvin tää päätös pitää:smiley-ashamed005:laughing001

kunhan käyn seuraavan kerran kaupungissa niin haen kyllä royl geleet ja inositolia luontaistuote kaupasta, käyttääkö muut?:think005

Sissu90 mulla kans oli ihan hillitön turvotus ku söin teroja! Oli aika kamala olo siinä pöhössä, kun menkat tuli ni helpotti heti :grin puolentoista viikon päästä pääsee niitä taas syömään..:think005

Mulla nyt menossa kp5 ja alkaa ovisoireita olemaan, väriä tuli ovistestiinkin jo yllättävän paljon. Pari vuotta sitten ovikset oli aina kp9-10 :wideyed:

Missä kohtaa teillä on tapana tehdä ensimmäisiä raskaustestejä! Jaksatteko oottaa että menkat on myöhässä vai testailetteko aikaisemmin?

Oireiden perusteella ovis eilen. Vai meinaako kohdun pistely yleensä alkavaa ovista? Oon ihan pihalla näissä. Enivei, illalla talletukset. Toivottavasti ei olla myöhässä :smiley-angelic001 Tänään kp12. Kierto yleensä sen 25, pl edellinen ylipitkä.

Ajattelin tehdä vasta kun 28/28 kp aikoina ettei tulisi turhaa stressiä otettu, helppo sanoa, saa nähdä miten muijan käy:wink.

mulla hartiapisto johtuu endosta, tulee tiettyyn aikaan kierrosta jolloin on myös enemmän päänsärkyjä.. kohta ensimmäinen terolut kuuri syöty tänään 8/10 :) kerryttää nestettä nuo terot, ihan kuin koko kroppa ois höllyvä :laughing021

päätin noiden testien suhteen että jos en saa ovista tikuilla kiinni en myöskään tee raskaustestejä, saa nähdä miten hyvin tää päätös pitää:smiley-ashamed005:laughing001

kunhan käyn seuraavan kerran kaupungissa niin haen kyllä royl geleet ja inositolia luontaistuote kaupasta, käyttääkö muut?:think005
Käytän sekä greippimehua että Royal Geleetä :angelic:

Moi! Täällä olisi kans uusi porukkaan, viimeksi esikoisen odotusaikana täällä foorumilla pyörinyt, mutta nyt innostuin taas kun välillä oon käyny aina juttuja lukemassa :) Kiva kun oli tällainen aktiivinen ketju! Meillä yritystä nyt 8/19 alkaen ja toinen olisi toiveissa. Esikoinen on reilu 2 vuotta, toivottiin ikäeroksi himpan alle 3-vuotta, mutta se nyt oli ja meni kun tämä toinen antaakin itseään odotuttaa esikoiseen verrattuna. Esikoista vielä imetän, joten en tiedä olisiko seuraava etappi sitten sen lopettaminen, mutta ei siihen oikein taida olla valmis ei äiti tai lapsi.

Tässä kierrossa otettiin nyt ekan kerran ovulaatiotestit käyttöön, kun aloin epäillä omia tuntemuksiani (toistaiseksi kai turhaan). Nyt kp 15/29 menossa eli nyt sitten vain odotellaan...

Höh, muokkaus kun tämä poisti iPhonen hymiöt, saako tähän nyt mistään hymiöitä?

Onko teillä jotka ovat kärsineet ylikunnosta nii ollut lisälyöntejä?:bookworm:

Mulla on, useitakin! Mut sen taisit tietääkin jo :grin ja palaan asioiden äärelle, kun ehdin - nyt en millään kerkiä mitään ja viestejä on täällä aivan huimasti, etten edes pysy mukana! :) eli siis palataan hetken päästä asiaan. :hilarious:

Piti minullakin tehdä tunnukset ja liittyä mukaan tänne, keskustelua olen seurannut jo jonkin aikaa. :greet025

Minä (26v) ja mies ollaan vasta tässä kuussa alettu virallisesti yrittämään. 10/19 ollaan kuitenkin ehkäisy jätetty jo pois ajatuksella tulee jos tulee, mutta viime kuussa menkat oli myöhässä 5 päivää ja kuume jostain kumman syystä sitten pompsahti kertaheitolla :excited001

Minulla on yksi 8-vuotias poika aikaisemmasta suhteesta, tuli silloin 18-vuotiaana pillereiden läpi joten mitään kokemusta ”yrittämisestä” ei aikaisemmin ole. Jänniä aikoja siis elämme mieheni kanssa ja kaikki on ihanan uutta ja ihmeellistä, ovulaatiotikuista lähtien! :laughing002

Yritystä kuitenkin varjostaa hieman muutama vuosi sitten todettu klamydia. Kun aloimme nykyisen mieheni kanssa seurustelemaan, niin sain tietää että tämmöisen kivan ”läksiäislahjan” olin eksältäni saanut. Ei mitään tietoa onko ollut minulla pari kk vai pari vuotta. Nyt tietysti mietityttää, onkohan klamydia voinut tehdä tuhoja.. :confused005 Onko muilla kokemuksia aiheeseen liittyen? Vertaistukea? :happy8

Mutta nykyhetkeen, tänään mulla varmaan dpo 1-2, sunnuntaina aamupäivästä tikutin plussan ovulaatiotestistä (tai näin ainakin luulen) ja eilen kipuili aika paljon kohdun alueelta. Eilen siis ilmeisesti ovulaatio ollut..? :think005 Jännää nyt seuraavat pari viikkoa odotella miten käy!

Tervehdys taas kaikille! :greet025
Tulin päivittämään tänne tätä omaa tilannetta, jos vaikka jollain olisi jotain samaa meneillään.. :anyone

Eli tänään käyty aukiolotutkimuksessa ja röörit oli auki! Kokemuksena ei kaikista miellyttävin mutta onneksi ei kestänyt pitkään :)

Nyt sitten jatkoksi miehelle lähete sperma-analyysiin ja lisäksi kun on tuota pco tyyppistä munasarjaa niin vaikka sokerit oli verikokeessa ok (5.3) niin lääkäri kirjoitti metformiinia ja sanoi että kun saa miehen tulokset niin katsotaan jos sitten lähtisi kokeilemaan letrozolia munarakkulan kypsytykseen.

Tänään ultratessa kuitenkin lääkäri sanoi että joulukuuhun verrattuna vasen puoli munasarjoista näytti nyt olevan "levollisempi" ja oikealla aktiivisempaa ja siellä oli näin kp10 niin yksi 13mm follikkelikin! :wideyed:
Onkohan kellään kokemusta että voisiko sitä vaikka edes haaveilla että tässä kierrossa tapahtuisi itsekseen jotain tuolla uumenissa? :think005

Tuohon hartiaja särky ongelmaan :( hieman onneksi täällä helpottanut, mutta edelleen on kipua. Tk ja perhesuunnitteluneuvolan kanta on mitä on :( ei oo aikoja etkä ole kiirellinen.

Hei, miten oot saanut yhdistettyä sen endoon? Mulla kans endo ja välillä tulee ihan tosi voimakkaita piikkejä hartioihin, mutta en oo osannut yhdistää. Pitääkin alkaa seuraamaan!

Kysymys ensimmäistä kuumeileville, keskenmenon kokeneille.

Onko teillä kroppa ”oireillut”/muuttunut km jälkeen? Raskaudessa mulla oli tosi kipeitä nämä vihlaisut, piti ihan kaupassakin mennä hetkeksi aina istumaan kun sattui niin paljon. Olen aina (ainakin olevinaan) tunnistanut ovulaation, mutta nytkin toissapäivänä nämä samat vihlaisut jatkuivat, oletin ovulaatioksi. Eilen ei tuntemuksia, tänään taas niin kipeitä että piti istuutua hetkeksi. Ja kuukautisten aikaan myös tosi kipeitä vihlaisuja - ennen raskautta en edes tiennyt kohdun tarkkaa sijaintia, mutta nyt ei kyllä ole epäilyksiä tämän suhteen.
Harmittaa muutenkin, eiliset talletukset ei menneet ihan putkeen kun miehelle tuli suorituspaineita ja se, mitä raskautumiseen vaaditaan, jäi saamatta :sorry: Huoh.

Sori omanapailu. Ihanaa matkaa @Marcipa :Heartpink

Huoh.. jännäksi menee. Torstaina oli tosiaan HCG 135 ja nyt maanantaina 5+3 HCG oli 419. Nousu ihan hyvä. Eilen alkoi iltapäivällä rintojen kirvely ja pakotus. Yöllä vessakäyntejä kertyi kolme ja väsy läsnä koko ajan. Varaan ajan gynelle ensivikon alkuun. Silloin pitäisi syke näkyä jos kaikki on kunnossa. Iih... Ihan pienoinen toivon kipinä alkaa syttymään että jospa tämä olisikin totta ♥️

Tänään soittelin tk, kun hartiapistokset tullut tähän kuukautisten poissaoloon, että mistä johtuu ja voisiko olla yhteyttä toisiin. Kerroin, että 11kk hätäsektiosta, missä kohtutulehdus sekä repeäminen kierrot ollut mitä sattuu tänään 60kp :sad001 tk hoitaja sitä mieltä hartija pistokset johtuvat, siitä kun joudun nostelemaan poikaa joka kasvaa ja kasvaa ja painoa kokoajan tulee niin äitin kroppa ei pysy tahdissa mukana. Suositteli hierontaa tai fysioterapiaa.

Toivon puolestasi että ei ole mitään lihasjumia vakavampaa! Jos kipu lähtee paracetamolilla niin luultavasti tosiaan lihasperäistä. Olet joutunut kyllä tarpeeksi jo kovia kokemaan ♥️

Kysymys ensimmäistä kuumeileville, keskenmenon kokeneille.

Onko teillä kroppa ”oireillut”/muuttunut km jälkeen? Raskaudessa mulla oli tosi kipeitä nämä vihlaisut, piti ihan kaupassakin mennä hetkeksi aina istumaan kun sattui niin paljon. Olen aina (ainakin olevinaan) tunnistanut ovulaation, mutta nytkin toissapäivänä nämä samat vihlaisut jatkuivat, oletin ovulaatioksi. Eilen ei tuntemuksia, tänään taas niin kipeitä että piti istuutua hetkeksi. Ja kuukautisten aikaan myös tosi kipeitä vihlaisuja - ennen raskautta en edes tiennyt kohdun tarkkaa sijaintia, mutta nyt ei kyllä ole epäilyksiä tämän suhteen.
Harmittaa muutenkin, eiliset talletukset ei menneet ihan putkeen kun miehelle tuli suorituspaineita ja se, mitä raskautumiseen vaaditaan, jäi saamatta :sorry: Huoh.

Sori omanapailu. Ihanaa matkaa @Marcipa :Heartpink

Moikka! Kauan sulla km aikaa?
Mulla tm 10/19 jälkeen menkat olleet sen jälkeen todella runsaat ja ajoittain kivuliaat. Ja kesto tippunut 2 päivään, kun ennen oli 3-4. Mielestäni samanlaiset ovistuntemukset edelleen, eli niissä ei muutosta. Etenkin menkkojen aikaan tuntuu että koko kohtu valahtaa pois.

Takaisin