Raskaaksi 2020

Mulla oli ihan karsee vauvakuume noin 20 vuotiaana joten hankein lapsen suht. pikaa uuden kumppanini kanssa...
Halusin kaikki ja heti minulle.
Opinnot olivat tuolloin vielä kesken ja vuosi yritettiin lasta ennenkuin tärppäsi.
Raskaus olikin ihan jotain muuta mitä olin luullut.
Kärsin masennuksesta ja kauheista kivuista koko raskauden.
Olin muutenkin ylipainoinen joten raskaus ei juurikaan siinä auttanut...
Sektiolla lopen onneksi terve poika syntyi.
Henkisesti oli muutenkin kaikki asiat pirstaleina tuolloinkin.

Sitten alkoi se jäätävä suorittaminen viimeistään. 34 kiloa painoa pois ja reenaamista, koulua, töitä, ero, hometalo, veljen kuolema jne jne.

Ajattelin etten enää ikinä hanki toista lasta koska ei ollut aikaa sen yhdenkään kasvattamiseen siinä ruuhkavuosina.

Noh ikinä ei pidä sanoa ikinä :D

Näin 34 vuotiaana uuden kumppanini kanssa viime syksynä kävimme keskustelua tästä vauvahankinnasta.
Kerroin miehelleni että minulla rupeaa tulemaan ikä vastaan ja että haluaisin vielä joskus opiskella taas jotain ja tehdä uraa yms.
Että kaikken järkevintä olisi tehdä lapsi nyt ja viettää se 3 vuotta hänen kanssaan kotona jonka jälkeen lähteä vielä opiskelemaan ja tekemään uraa kun lapsiluku on täynnä.
Ja tässä samalla saisin keskittyä nyt itseni hoitamiseen niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
Toki siis onneksi olen apua saanut traumojen käsittelyyn ja sitä kautta oloni on helpottunut ja mieli tasaisempi ja voi ruveta miettimään tulevaisuutta...

Mutta nyt se vuodatus!!!! :banghead::banghead::banghead::sad015:sad010

Mähän täällä sanoin että kun mulla on Se Tunne että olen Raskaana...

Niin...mä en tiedä mitä mä nyt ajattelisin enää..tulen HULLUKSI :violent001:taunt010:wtf:angryfire:BangHead:confused2:dontknow

Kun...menkat alkaa noin kp 28-32. Ja eilen oli kp29.

Illalla mietein tätä Närpiäistä ja kiitteli mielessäni että kuinka ihanaa olla raskaana kun nyt osaa suhtautua asioihin eritavalla kuin parikymppisenä...
Olin taas melko temperamenttisella tuulella (kuten koko viikon) ja tuntui etten kestä mitään ja vähän tuli "riitaa" miehen kanssa ja hän lähti kaverilleen iltaa istumaan.

Yhtäkkiä tuli vessassa hieman vaaleanpunaista töhnää paperiin!!:help:scratch:sad010:sad015 ja sitten mähän pillahdin Ihan Täysin!!! Mä huusin täyttä kurkkua varmaan tunnin eteisen lattialla! Olin IHAN romuna!!!:sad015:sad015:sad015:sad010:sad010:sad010:sad010 itkin ja ihan karjuin kaiken sen paskan olon. Ja ajattelin että nyt ne saatana menkat alkoi ja miten mä voin olla näin tyhmä:BangHead:angryfire:violent001

Ni laitoin tamponin ja join kuoharia suruuni ...kunnes aamulla menin vaihtamaan tamponia...Ja...:wtf

:wtf:wtf:wtfei ollut verta siinä tampoonissa :wtf:wtf:wtf Noh laitoin uuden päiväksi...ja alkuillasta otin pois...ja ei mitään..ei verta...

Noh äsken vessassa käydessä kaksi ihan mini pientä veristä viivaa..niinkuin nuppineulan kokoista..ja laitoin taas tamponin ja asetti meen ei tullut tippaakaan verta...

Mulla ei ole ikinä ollut mitään tällaista...
Menkat kun alkaa niin mä vuodan kuin aisa...
Ja nyt kun ne on "alkaneet" niin ei tule verta...
Oonko mä jo päästäni sekaisin???????????????

Pakko kait mun on huomen aamulla jo testata jos verta ei näy siihen mennessä...
Tämä on raastavaa :pale:wtf:violent001:think005:sad010:smiley-angry017

Mutta nyt se vuodatus!!!! :banghead::banghead::banghead::sad015:sad010

Mähän täällä sanoin että kun mulla on Se Tunne että olen Raskaana...

Niin...mä en tiedä mitä mä nyt ajattelisin enää..tulen HULLUKSI :violent001:taunt010:wtf:angryfire:BangHead:confused2:dontknow

Kun...menkat alkaa noin kp 28-32. Ja eilen oli kp29.

Illalla mietein tätä Närpiäistä ja kiitteli mielessäni että kuinka ihanaa olla raskaana kun nyt osaa suhtautua asioihin eritavalla kuin parikymppisenä...
Olin taas melko temperamenttisella tuulella (kuten koko viikon) ja tuntui etten kestä mitään ja vähän tuli "riitaa" miehen kanssa ja hän lähti kaverilleen iltaa istumaan.

Yhtäkkiä tuli vessassa hieman vaaleanpunaista töhnää paperiin!!:help:scratch:sad010:sad015 ja sitten mähän pillahdin Ihan Täysin!!! Mä huusin täyttä kurkkua varmaan tunnin eteisen lattialla! Olin IHAN romuna!!!:sad015:sad015:sad015:sad010:sad010:sad010:sad010 itkin ja ihan karjuin kaiken sen paskan olon. Ja ajattelin että nyt ne saatana menkat alkoi ja miten mä voin olla näin tyhmä:BangHead:angryfire:violent001

Ni laitoin tamponin ja join kuoharia suruuni ...kunnes aamulla menin vaihtamaan tamponia...Ja...:wtf

:wtf:wtf:wtfei ollut verta siinä tampoonissa :wtf:wtf:wtf Noh laitoin uuden päiväksi...ja alkuillasta otin pois...ja ei mitään..ei verta...

Noh äsken vessassa käydessä kaksi ihan mini pientä veristä viivaa..niinkuin nuppineulan kokoista..ja laitoin taas tamponin ja asetti meen ei tullut tippaakaan verta...

Mulla ei ole ikinä ollut mitään tällaista...
Menkat kun alkaa niin mä vuodan kuin aisa...
Ja nyt kun ne on "alkaneet" niin ei tule verta...
Oonko mä jo päästäni sekaisin???????????????

Pakko kait mun on huomen aamulla jo testata jos verta ei näy siihen mennessä...
Tämä on raastavaa :pale:wtf:violent001:think005:sad010:smiley-angry017
toi on niiiiiin raastavaa, mutta aamulla testi ehdottomasti jos ei ole vuoto alkanut.
ilmoitathan sit meillekin. ja ihan rauhallisesti vaikka nega tulis :banghead:

Ymmärrän niin hyvin sinua. Itselläni on aina ollut höyry päällä kaiken suhteen ja vuosien saatossa ollut ihan loppu...silti sinnitellyt, tehnyt hulluja työvuoroja, painanut menemään, reenannut ihan jäätävästi...koska on oltava huippu kunnossa ja lihaksikkaampi ja voimakkaampi ja paras...
Muutama vuosi sitten menin reenaamisesta ihan järkyttävään ylikuntoon jonka vuoksi pikkuhiljaa myös joutunut lopettamaan kaikki harrastukset mutta toki syy myös 16 v. kestäneissä hermosärkykivuissa ja lopen kaikki lähtenyt lapsuudesta ja nuoruudesta ja siten tämä masennus, traumaperäinen stressiteaktio, paniikkikohtaukset yms.
Mutta siis nykyään elimistöni on samantapaisessa kunnossa kuin "ylikunto" vaikkakin nyt sen on aiheuttanut stressi ja psyyke yms.
Olen loistava uimari mutten ole jaksanut edes uida moneen kuukauteen..
Käyn vain lillumassa uimahallissa koska koko keho on niin jäykkä.

Noh...paljon olisi asiasta sanottavaa...syitä ja analyyseja pää pullollaan...
Mutta se mitä haluaisin sanoa on että huolehtikaa itsestänne armollisesti...kuunnelkaa kehoanne. Kyllä se kertoo teille mitä tarvitsette jos vain rauhassa hengitätte ja keskitytte.

Itseäni on auttanut nyt oikeasti niin "yksinkertainen" asia kuin Hengittäminen...
Hengittävää...syvään...niin että se tuntuu kurkussa, palleassa ja lantiolihaksissa.
Kaikenlaiset meditaatiot ja vaikka chakrojen tasapainottamis videot YouTubesta ja hetki itsellesi aikaa..

Joo nämä on vaikeita juttuja. :sad001 mulla taipumusta ollut ylikuntoon ja urheilu-addiktioon varmaan vähän aina.. Jo teininä urheilin paljon ja purin kaiken ahdistuksen juoksemiseen - se on siis ollut elämässäni pitkään ja minä nautin siitä todella, mutta saan urheilusta myös toisinaan itselleni pahimman vihollisen. Olen kai liikaa kaikki tai ei mitään - tyyppi. Urheilu on minulle tavallaan kuin huumetta, mutta myös pakollinen suoritus, jolla sitten piiskaan kuollutta ruhoa, kun kaikki muu menee päin *ersettä. :stop:
Niin tutun kuuloista on tuo pitkittynyt ylirasitustila, mä olen nyt 3 kertaa tässä samassa pisteessä kipuineni ja ainoa mikä tähän oikeasti auttaa on aika ja lepo. Yhden vaikeamman loukkaantumisen jälkeen (selkä) oli tosi vaikea palautua ja sopeutua muuttuneisiin olosuhteisiin, kun mieli pyrki vain lisäämään treenin määrää. :eek: se vuosi meni oikeasti vain kävellen. Nyt tilanne on se, että keskenmeno puhkaisi urheilu-addiktioni kukkaan ja pääsin taas tähän tilanteeseen ennätysvauhtia. Tosin en varmaan ollut palautunut muistakaan aiemmista rasituksista..
Eli jos tästä jotain voi oppia, niin kuunnelkaa itseänne terveellä tavalla eli muistakaa tasapaino kaiken suhteen :angelic:
No ainakin tajusin, mistä kohonneet imusolmukkeet, hermokipu, elohiiret, väsymys, unettomuus, hikoilu ja palelu, vatsaoireet, päänsäryt, jatkuva sairastelu, henkiset oireet kuten paniikki ja yleinen masentuneisuus johtuvat. Luulin tulleeni hulluksi jo hetken tai vähintään kuolemansairaaksi, kunnes treeni alkoi maistua puulta ja olin niin finaalissa, että olisin voinut vaan itkeä lenkkipolulla.. :facepalm: tilaan vaikutti työ, opinnot ja keskenmeno - siinä oli yksinkertaisesti liikaa minulle. :scared001
Oppia ikä kaikki, lepoa nyt vaan :sleep002

minäkin käytin aiemmissa kierroissa näitä testejä eikä koskaan tullut kunnon plussaa. Nyt käytössä clearbluen digitesti, suosittelen tätä kaikille niin ei tarvitse epäillä ja miettiä milloin varmasti ovuloi. Minulla tuli kaksi päivää putkeen hymynaama ja sitten ei mitään. :wink

Samoilla fiiliksillä näistä liuskatesteistä. Mulla oli parissa aiemmassa kierrossa hymynaamatestit, mutta sit kun ne loppui päätin kokeilla näitä liuskoja, osittain vähän halvemman hinnan takia. Mutta nämä on jotenkin niin hämmentäviä tulkita, että siirryn varmaan takaisin hymynaamojen pariin, jos ei tästä kierrosta tärppää.

Täällä kp20. Yhdessä itselleni keskivertopituisessa kierrossa ovis oli kp19 (hymynaamatestin tuloksen perusteella), nyt toistaiseksi vahvimman kontrolliviivan sain kp15 (ei kuitenkaan vielä positiivinen) ja sen jälkeen viiva haalistunut. Eli en tiedä menikö ovis nyt jo jossain välissä vai onko vielä tuloillaan. Vielä 1,5h pidättelyä ja sitten tikuttamaan, josko olisi lähtenyt taas vahvistamaan. :woot:

Tättäräää!!!! :angel13:smiley-angelic003:smiley-angelic002:smiley-bounce013:smiley-bounce016:smiley-bounce016:smiley-bounce016:happy093:blob6:blob6:wav:bounce:love7:notworthy:Heartbigred:Heartpink
Plusssaaaaa!!!!! 3 tunnin yöunilla ja sen mittaisella pidätyksellä, PLUSSA! Mä oon niin raskaana!

Liitteet

• IMG_20200210_083358.jpg
    IMG_20200210_083358.jpg
    43.1 KB · Katsottu: 236
Verta ei oo tullut yhtään enää...
Siis mitä ihmettä :confused005 ei mulla esikoisesta tullut mitään tuhrua joten olin ihan maassa että menkat alkaa...

Aivan uskomatonta kuinka paljon rentoutumisharjoitukset voivat auttaa kuuntelemaan kehoa :excited001 mä olin jotenkin niin varma raskaudesta ennenkuin musta tuntu että se viedään jalkojen alta lauantai iltana

Äh en mä tiedä. Eilen olin ihan varma, että ehkäisyn hankin. Kaivoin kaapista kuminkin, ettei vahinkoa tapahdu. Mutta nyt aamulla oon taas ihan sekaisin.
Yksi kuva plussatestistä ja meikä melkein itkee, että vauva... :rolleyes:
Järki sanoo, että pitäis odottaa joku puoli vuotta, kerkeisin valmistua ennen raskautta. Ja jos oikein fiksu olisin, olisin töissäkin ennen vauvaa.
Mutta tunne sanoo että mulle kaikki heti nyt :hilarious:
Mä pelkään että jään harmittelemaan, tehtiin miten vaan.

Yin mulla tuli esikoisesta koko raskauden vuotoja. Loppuraskaudesta oikein valahtaen pönttöön. Olin välillä aika stressaantunut, mutta ilmeisesti istukka oli kohdunsuulla ja sen takia vuoti. Ja terve lapsi tuli päivää ennen laskettua :)

Mä oon niin raskaana!

Oii ihanaa! Onnea onnea :Heartred:Heartpink:Heartred

Nyt ku sain vihdoin ovistestiin plussan niin tota raskaustestin plussaa lähden minäkin seuraavaks metsästämään laughing6

Eli kun tänään tuli plus, niin eikö vain, että vasta huomenna on ovis, eli dpo 0?!

Jos teillä olis vain yks mahdollisuus talletuksille, yrittäisittekö tänään illalla vai huomenna illalla? :help
Alla on talletuksia kyllä eiliseltä :Heartred

Liitteet

• IMG_20200210_112308.jpg
    IMG_20200210_112308.jpg
    24.8 KB · Katsottu: 178
Onnea Yinille plussasta :Heartred

Minulla ei edelleenkään tuo clearbluen digi ovistesti sano muutakin tyhjää ympyrää, kiertopäivä 18/29-30.. Selkeät ovistuntemukset oli lauantaina (limat +alavatsan sivussa nipistelyä) , eli kierto päivä 16 (viime kierrossa liuska ovistestillä positiivinen tuolloin kp16)..

Vähän nyt meni luotto näihin digitesteihin.. No, ei auta kuin menkkoja odotella. Ovia ja Flo applikaatioitten mukaisena hedelmällisenä aikana talletteluja väh. Joka toinen päivä. Et kai tässä mahdollisuus kuitenkin on :sign17:hilarious:

:HeartredOnnea plussasta :Heartred

tänään selkeesti kohtua vihloo, ovis? Kp11 ja flow ainaki ennustaa. Oonko ihan liia myöhäsä jos tallettelen vasta huomenna?? Tänään aikataulut ei täsmää ollenkaan.. Eikä oo ehtiny aikaisemminkaan :oops:

Onnea Yinille plussasta :Heartred

Minulla ei edelleenkään tuo clearbluen digi ovistesti sano muutakin tyhjää ympyrää, kiertopäivä 18/29-30.. Selkeät ovistuntemukset oli lauantaina (limat +alavatsan sivussa nipistelyä) , eli kierto päivä 16 (viime kierrossa liuska ovistestillä positiivinen tuolloin kp16)..

Vähän nyt meni luotto näihin digitesteihin.. No, ei auta kuin menkkoja odotella. Ovia ja Flo applikaatioitten mukaisena hedelmällisenä aikana talletteluja väh. Joka toinen päivä. Et kai tässä mahdollisuus kuitenkin on :sign17:hilarious:
Mulla näytti kierros jossa en ovuloinut ilmeisesti niin kaksi hymyy, ovulstorisessa yks hymy ja seki oli tuurilla ku tein monta liuskaa ja ku mustin liuska niin Digi ja se hymyili. Mut sit en saanut hymyy mut kuitenkin ovuloin mut se et se ei hymyillyt ei haittaa ku itse tiedän että oli ovis..

Mulla kuivaa ja himot alkaa ja kivut. Sit ruikulilla maha ja kivut ja himot ja kosteus ja limat musta tulee vasta oviksen jälkeen tai sitten ennen välillä et mun keho on ihan kummallinen

Yin, onnea plussasta :gen014 Mulla myös kokemus siitä, että tulee vahva tunne raskaudesta jo ennen plussatestiä. Toki sitä kyseenalaistaa, mutta silti on se tunne että jotain on erilailla kuin ennen :happy:

Naapurikaupungista litratolkulla greippimehua käyty ostaa. Piti oikein myyjältä kysyä lisää, ettei ihan heti tartte lähtee uudelle ostosreissulle laughing7

Onnea plussasta! Toivotaan että kaikilla muillakin tärppää.

Täällä oudot pienet sähköiskut jatkaa oireiluaan, vihlontaa alavatsassa ja paineen tunnetta jos yrittääkään makoilla mahallaan. Rinnat oli tosi kipeät tossa pari pv, nyt ei enää mitään. Tänään en myös ole löytänyt mitään asentoa missä olisi hyvä olla, tuntuu et ylävatsa repeää. Varmaan palleassa jotain vikaa.. eli tuskinpa täällä paksuna ollaan, tein myös sen virheen että googlettelin oireita ja nyt mä olen kuolemassa johonkin verisyöpään :think005

Takaisin