Raskaaksi 2020

Tulin vielä omalta osalta kertomaan että tuulimunaan tosiaan päätyi tämä raskaus tällä kertaa.:sad001 Viikot ois nyt ollu 7+0 ja tänään käyty gynellä tsekkaan kohtu joka lähtenyt hyvin tyhjenemään itsestään.. :meh:hyvä niin. Jotain pientä raskaus matskua siellä näkyi ja kaikenmaailman hyytymään, rinkulaa ja rihmastoa sieltä onkin nyt 6pv tullut.
R testi edelleen ton näköinen mutta kuulema voi vaikka seuraavan kuukauden näyttää tolta. :pale gyne sanoi et ei mitään estettä aloittaa heti uutta yrittämään koska näin varhaiset viikot kyseessä. Ja kertoi että hänellä itselläkin vastaavanlainen tuulimuna raskaus ollut. Osasi sanoa ne oikeat sanat kun mietin olenko oikeutettu suremaan tämmöstä. Mutta ehdin silti iloita ja asettaa tulevaisuuden suunnitelmia kolmessa viikossa, samoin mies joka oli toiveikas alusta asti. Jos nyt jaksetaan, lähtee yrityskierto 11 käyntiin:dontknow

Ja tosiaan jossakin vaiheessa kyseltiin kuukautisten alkamis ikää niin itsellä alkoi 11v.

Voimia. :Heartbigred

Moikka!

Tein positiivisen ovulaatiotestin 17.8, ainakin luulisin näin sillä testiviiva oli hieman tummempi kuin kontrolliviiva. Nyt menkkojen alkuun pitäisi olla 4-9 päivää riippuen kierron pituudestä. Tänään kuitenkin tein ovistestin ja kontrolliviiva jäi aivan hailukaksi todella tumman testiviivan vieressä. Kuva alla.
Help! Onkohan ovulaatio voinutkin tapahtua vasta nyt vai onko teillä kokemuksia voisiko se näyttää alkavan raskauden? :happy:

Pahoittelut,, pauliina...

Tasavahvalta näyttää ylempi, juliet. Talletusiloa!

Ems, o-testi voi näyttää raskauden ennen kun r-testi... Jänniä aikoja, jänniä aikoja...

Dpo8. Menkkajomot jatkuu ja voimistuu. Tänään myös muutamia repäisykipuja ollut alavatsalla. Hätäpäissäni tein jo r-testin, mut umpinegahan se oli. Plussaa on ainakin et luteaali on jo nyt päivän pidempi kuin edelliskierrossa!

Ems, o-testi voi näyttää raskauden ennen kun r-testi... Jänniä aikoja, jänniä aikoja...

Dpo8. Menkkajomot jatkuu ja voimistuu. Tänään myös muutamia repäisykipuja ollut alavatsalla. Hätäpäissäni tein jo r-testin, mut umpinegahan se oli. Plussaa on ainakin et luteaali on jo nyt päivän pidempi kuin edelliskierrossa!

Toivotaan parasta että plussa tulisi testiin, ainakin sun oireet kuulostaa hyvältä :)

Nyt sain kuvan ladattua :happy:

Liitteet

• 20200826_154801.jpg
    20200826_154801.jpg
    22.3 KB · Katsottu: 164
Onko nuo raskauskeijun One step testit miten luotettavia? Monesti lukenut et haamuja tullut ja nyt haamuilua yms ollu tällä viikolla (joo malttamaton täällä hei :hilarious:) ja vahvistuu vain viiva :bag: apua. Oisko se sit clearblue se varmempi?

Ajattelin odotella sinne viikolle 6-8 ennenkun soitan neuvolaan koska mietin et haluan jottain erottaakkin siitä ultrasta ja aaarght. Ahdistaa ne neuvolat. Sama pr*l akka siellä taas kertomassa kuinka pilaan miun lapsen ylipainolla ja sokeri vauva tulee ja helvetti. Yks terve 3,5v tuossa jaloissa on niin saa haistaa kukkia se täti. Pahoittelen pientä purkausta :wacky:

Tsemppiä keskenmenon kokeneille❤️ Harmillisia juttuja aina tuollaiset kun toiveet on niin korkealla ja sitten alkaa taas kaikki alusta..

Täälläkin kp 30 muuttui kp1 ja menkat alkoi. Oli niin hyvä tunne ja muka oireita ja kaikkia mutta just aamulla sorruin tekemään testin ja negahan se oli ja muutaman tunnin päästä alko menkat ihan kuten pitikin.. kyllä harmittaa tosi paljon mutta yk 1 se vasta oli. Ei muutako yrittää saada hyvä mieli taas ja kohti yk2 toivottavasti paremmalla menestyksellä..

Onko nuo raskauskeijun One step testit miten luotettavia? Monesti lukenut et haamuja tullut ja nyt haamuilua yms ollu tällä viikolla (joo malttamaton täällä hei :hilarious:) ja vahvistuu vain viiva :bag: apua. Oisko se sit clearblue se varmempi?

Ajattelin odotella sinne viikolle 6-8 ennenkun soitan neuvolaan koska mietin et haluan jottain erottaakkin siitä ultrasta ja aaarght. Ahdistaa ne neuvolat. Sama pr*l akka siellä taas kertomassa kuinka pilaan miun lapsen ylipainolla ja sokeri vauva tulee ja helvetti. Yks terve 3,5v tuossa jaloissa on niin saa haistaa kukkia se täti. Pahoittelen pientä purkausta :wacky:

Onhan ne luotettavia, kun viiva vahvistuukin. Jos haluat niin osta vielä vaikka pregcheck. :happy:

Toivottavasti pysyy pieni matkassa. :Heartred

Mulla neuvolasta samanlainen kokemus tohon painoon liittyen. Tekisi mieli kanssa haistatella tädille ja lääkäreille, jotka valitti kokoajan. Terve vauva syntyi täälläkin. Vaikka ylipainoon liitty riskejä, niin ei tarvitse antaa käteen lappua riskeistä ja pelotella. Kannustusta olisin ite kaivannut, enkä jatkuvaa kitisemistä. :angry9

Se ärsyttää, kun puhutaan siitä että vauvan elämä menee pilalle jo kohdussa ja aikuisena tulee verenpainetaudit ja yms...

Mun miehen äiti oli ylipainoinen ja hällä oli radi kun odotti mun miestä. Lopputulos on, että mun mies on hoikka ja hyväkuntoinen aikuinen...

Muokattu viimeksi:
Tulin vielä omalta osalta kertomaan että tuulimunaan tosiaan päätyi tämä raskaus tällä kertaa.:sad001 Viikot ois nyt ollu 7+0 ja tänään käyty gynellä tsekkaan kohtu joka lähtenyt hyvin tyhjenemään itsestään.. :meh:hyvä niin. Jotain pientä raskaus matskua siellä näkyi ja kaikenmaailman hyytymään, rinkulaa ja rihmastoa sieltä onkin nyt 6pv tullut.
R testi edelleen ton näköinen mutta kuulema voi vaikka seuraavan kuukauden näyttää tolta. :pale gyne sanoi et ei mitään estettä aloittaa heti uutta yrittämään koska näin varhaiset viikot kyseessä. Ja kertoi että hänellä itselläkin vastaavanlainen tuulimuna raskaus ollut. Osasi sanoa ne oikeat sanat kun mietin olenko oikeutettu suremaan tämmöstä. Mutta ehdin silti iloita ja asettaa tulevaisuuden suunnitelmia kolmessa viikossa, samoin mies joka oli toiveikas alusta asti. Jos nyt jaksetaan, lähtee yrityskierto 11 käyntiin:dontknow

Ja tosiaan jossakin vaiheessa kyseltiin kuukautisten alkamis ikää niin itsellä alkoi 11v.

Olen tosi pahoillani, voimia kovasti Pauliina0 :sad001:Heartred Toivottavasti ensi kerralla onnistutaan! Mulla hcg nollaantui kp26, kp24 se oli 24. Juuri ennen keskeytystä hcg oli 25 000.

Ai niin, tässä tilannepäivitys :happy: Täällä on kp4 ja ihanan huoletonta aikaa vietetään :) Ei tarvitse pidättää pissaa ja tikuttaa ovista. Viime kierrossa tikutin niin pitkään ja lopulta ihan turhaan, että meinasi jo hermo mennä :grin Laitoin kyllä testejä tilaukseen tuossa äsken :rolleyes:

Vuoto on ollut tänään hyvin vähäistä, suorastaan tuhrumaista. Taitaa menkat vedellä viimeisiään, tai tää on sitten se "välipäivä", joka oli aina ennen esikoista. Illalla on painit luvassa ukon kanssa :playful:

Nyt en oo macaa tai gelee royalea syönyt, koska pelkään muutenkin, että ovis tulee liian aikaisin. Syön vaan rautaa ainakin 200mg päivässä, ja tietty ruokaa myös :rolleyes: Jännä ettei ole ollenkaan makeanhimoa tällä hetkellä :woot: Onko muilla menkkojen aikaan makeanhimo kadonnut?

Mikähän siinä on, että kun aloitat liian aikaisen testaamisen niin yleensä eka tikku on aina vähän epäselvä tulos ja sitten tulee selvät negatiiviset perään.
Miksi? En tiedä huomaako kuvasta mitään. flo n mukaan vasta 6pv päästä kk alkamispäivä. Minulla ei tosin ovulaatiota ole tarkkaa päivää.

Liitteet

• IMG_20200826_184048.jpg
    IMG_20200826_184048.jpg
    34.5 KB · Katsottu: 188
Jos raja on bmi 35, niin toi 36 ei ole paljoa yli. En usko että kaatuu siihen hoidot. Luulisi, että kehottavat vaan pudottamaan painoa siinä samalla. :shy:

Mulla on bmi 42 ja neuvolassa just viimeksi sanoivat, että ei ole suoranainen este lapsettomuushoidoille varsinkin nyt kun pudotan painoa tässä samalla. :happy:
Mullakin BMi yli tuon rajan ja pudotan painoa, että jos kuuden kuukauden kuluttua pääsisin jonnekin tutkimuksiin, niin olisi näyttöä siitä että panostan tähän asiaan. Mutta toivotaan toki, että luomuna tulisi :rolleyes:

Minäkin halusin eilen dpo 10 tehdä rtistiä mutta sain hillittyä itseäni! Negaahan se olisi varmasti näyttänyt. Täällä ihan samanlaiset jomotukset, nippauksia ja outoja oloja meneillään. Yritän olla miettimättä asiaa liikaa:grin

Luulin, että mun neuvolatäti olisi sanonut samaa minulle. Mun raskaus toki päättyi rv 10/11 mutta hän rauhoitteli ettei mitään sokereita yms tarvi pelätä jos on muuten terve. Ja kävin tammikuussa testeissä ja kaikki arvot paitsi paino oli kohdallaan. Harmi, että sulle tuli tuollainen täti sitten.:confused:

Kyllä mun kohdalla ainakin ollut ihan luotettavia noi kyseiset testit. :happy:

Mikähän siinä on, että kun aloitat liian aikaisen testaamisen niin yleensä eka tikku on aina vähän epäselvä tulos ja sitten tulee selvät negatiiviset perään.
Miksi? En tiedä huomaako kuvasta mitään. flo n mukaan vasta 6pv päästä kk alkamispäivä. Minulla ei tosin ovulaatiota ole tarkkaa päivää.

Jännä juttu, jos usein on noin. Voihan olla kiinnittymisyrityksiä, sehän on yksi syy miksei suositella kovin aikaista testaamista. Mä näen kyllä tuossa testissä haamun, toivottavasti tällä kertaa vahvistuu!

Mulla neuvolasta samanlainen kokemus tohon painoon liittyen. Tekisi mieli kanssa haistatella tädille ja lääkäreille, jotka valitti kokoajan. Terve vauva syntyi täälläkin. Vaikka ylipainoon liitty riskejä, niin ei tarvitse antaa käteen lappua riskeistä ja pelotella. Kannustusta olisin ite kaivannut, enkä jatkuvaa kitisemistä. :angry9

Ikävä kuulla että siellä kans ikäviä kokemuksia :sorry: Olisi parempi et kerralla keskusteltaisiin asiallisesti paino asiat ja sitten tuettaisiin vaan painonhallinnassa ja kannustettaisiin. Monet itkut itketty ja sit lohtu ruokaa mäkkärin drive in kaistalta Esikoisen kohdalla.. :shifty:

Vaan hurjasti tsemppiä kaikille :love7
Piti käydä clearblue josta näyttöön pamahti 1-2 :smiley-angelic006

Olen tosi pahoillani, voimia kovasti Pauliina0 :sad001:Heartred Toivottavasti ensi kerralla onnistutaan! Mulla hcg nollaantui kp26, kp24 se oli 24. Juuri ennen keskeytystä hcg oli 25 000.
Kiitos! Toivottavasti pian onnistutaan tosiaan :Heartpink
Minä en tuohon hcg verikokeeseen lähetettä saanut kun lääkäri tuumasi ettei sen seurannalla ole merkitystä :oops: mutta kyllä mää varmasti muutamia testejä teen nähdäkseni että viiva alkaa hälvetä.. :sorry:
Ja kiitos teille muillekin myötäelämisestä:happy::Heartpink
olisihan se pitänyt tuostakin tajuta että km tulossa kun CB Digi näytti jo ennen menkkojen alkua (3+5) raskaana 2-3viikkoa:sad001
Nyt en tikuta ovista vaan keskityn hemmottelemaan itseäni ehkä kampaajalla ja hieronnalla.:)

Kaikille tsemppiä elämäntapa remontteihin tai painon pudotuksiin! :Heartblue nekään eivät ole helppoja asioita ja vaativat oikean elämäntilanteen toteutuakseen. Laihdutin ennen koronan alkua 10kg edellisiä raskaus kiloja veke ja oli se välillä haastavaa. Oli mies tukena mutta ymmärrän että ei varmasti ole kiva kuunnella jatkuvasti painoon liittyvää marinaa neuvoloissa ym :bored:

Ovis plussa tuulia kaikille ketkä niitä just nyt kaipaa :love7 ja tietenkin vielä mieletöntä tsemppiä piinailijoille:notworthy

Ikävä kuulla että siellä kans ikäviä kokemuksia :sorry: Olisi parempi et kerralla keskusteltaisiin asiallisesti paino asiat ja sitten tuettaisiin vaan painonhallinnassa ja kannustettaisiin. Monet itkut itketty ja sit lohtu ruokaa mäkkärin drive in kaistalta Esikoisen kohdalla.. :shifty:

Vaan hurjasti tsemppiä kaikille :love7
Piti käydä clearblue josta näyttöön pamahti 1-2 :smiley-angelic006

No mutta onnittelut raskaudesta!

Takaisin