Hei taas! Long time, no speak! Olen ollut kesän poissa täältä, keskittynyt muihin asioihin näin keskellä koronaa ja oman elämäntapamuutoksia. Asia on näin:
(skippaa tämä osuus jos ei kiinnosta elämäntapaasiat!)
Olin edellisen kkm jälkeen lihonnut yli 10 kiloa, masennuin aika pahasti mutta ei siis mitään vakavaa, en vain halunnut tehdä hyviä päätöksiä ja söin paljon roskaa. Mieheni ei halunnut sanoa asiasta mitään koska tiesi miten tuo edellinen raskaus otti kovaa. Heinäkuussa tosiaan tein elämäntaparemonttia ja aloitin Fodmapilla ravitsemusterapeutin ohjeilla sekä Keto dieetillä (tai vhh) uudestaan, tällä kertaa kunnolla. Päätin, että laihdutan 25 kiloa tämän vuoden puolella koska a)haluan olla terve ja b) haluan edistää mahdollisuutta tulla raskaaksi tämän vuoden puolella. Tähän mennessä olen laihduttanut noin 5 kiloa 7 viikossa, eli sopiva vauhti mun mielestä. Laihdutus on ollut elinikäinen ongelma kilpirauhasen vajaatoiminnan takia mutta en aio enää pitää sitä syyllisenä kaikkeen. Laihdutus edistää mun mahdollisuutta raskautua ja saada hoitoa jos ei hoidu luomuna. Lisäksi olen nykyään vakkarihommissa, joten raskaus sopisi erinomaisesti nyt!
Tästä jatkuu raskausasiat: Annoin itselleni 6 kuukautta yrittää, tai 6 kiertoa. Ensimmäinen kierto on kohta ohi, ja en saanut oviksesta kiinni vaikka tikutin 7-8 päivän aikana, ja aloitin ennen Flo appin ehdottamaa ovispäivää. Epäilen, että jos ovuloin, niin tämä oli kp 11-12 koska silloin oli pidempi väli jolloin en tikuttanut. Peitto heilui kuitenkin niinä päivinä myös. Ei ole isoja odotuksia tämän kierron suhteen, koska olen ennenkin saanut melkein plussia, ja sitten haalenevat uudestaan. Vieläkin epäilen, etten ovuloi joka kierrolla. Tällä hetkellä on menossa KP 22/27(28) eli dpo 10, jos laskin oikein.
Kun toivoo raskautta niin paljon, niin ei voi oikein uskoa oman vartalon muutoksiin. Valeraskauksia voi kuulemma olla usein kun ajattelee asiaa kokoajan. Jos kuitenkin kerron mitä oireita on ollut viimeiset 2-3 päivää: huimaus, mutta menee ohi nopeasti; ruoka ei maistu/unohdan syödä; nippaisuja vatsassa; närästystä ja alaselkäkipu. Kaikki nämä voivat olla joko oikeita tai sitten vain kuukautisten alkua. Sovin myös mieheni kanssa, että testaillaan vasta kun kuukautiset ovat myöhässä.
Tässä kierrossa, olen myös kokeillut seuraavia tuotteita: maca jauhe, greippimehu, rauta +mammavitamiini iltaisin (varastoraudat olivat tammikuussa alhaiset) sekä punaviiniä oviksen jälkeen. Myös seksin jälkeen makoilua hetken ennen kuin menee pesulle. Uskonko raskauteen tässä kierrossa? En, mutta haluan toki,että olen väärässä
Mitä vippaskonsteja teillä on nyt meneillään, ja mihin niiden pitäisi auttaa? Onko täällä joku lista johon voisin taas ilmoittautua? Jos löydän itse niin lisään toki itse itseäni!