Raskaaksi 2020

Hei onko täällä kukaan käynyt lapsettomuuspolilla tutkimuksissa? Mulla on pian aika sinne ja nyt iski hirveä ahdistus mun painosta. Oon keskenmenojen jälkeen lihonut, mutten ihan tajunnut kuinka paljon. Nyt kävin puntarilla ja bmi huiteli 36. Oon nyt parantanut elämäntapojani ja koitan saada painoa pois ja bmin alle 35 ennen tuota käyntiä, mutta jos en onnistu, tyssääkö kaikki siihen? Jos raja ylittyy kilolla? Itkettää ja ahdistaa, että menin tämänkin mahdollisuuden pilaamaan :smiley-angry017

Hei onko täällä kukaan käynyt lapsettomuuspolilla tutkimuksissa? Mulla on pian aika sinne ja nyt iski hirveä ahdistus mun painosta. Oon keskenmenojen jälkeen lihonut, mutten ihan tajunnut kuinka paljon. Nyt kävin puntarilla ja bmi huiteli 36. Oon nyt parantanut elämäntapojani ja koitan saada painoa pois ja bmin alle 35 ennen tuota käyntiä, mutta jos en onnistu, tyssääkö kaikki siihen? Jos raja ylittyy kilolla? Itkettää ja ahdistaa, että menin tämänkin mahdollisuuden pilaamaan :smiley-angry017

Jos raja on bmi 35, niin toi 36 ei ole paljoa yli. En usko että kaatuu siihen hoidot. Luulisi, että kehottavat vaan pudottamaan painoa siinä samalla. :shy:

Mulla on bmi 42 ja neuvolassa just viimeksi sanoivat, että ei ole suoranainen este lapsettomuushoidoille varsinkin nyt kun pudotan painoa tässä samalla. :happy:

Katselin flowta ja tajusin, että siellä kierron pituus oli 28 päivää. Vaihdoin sen nyt 30. Eli sen mukaan menkkojen pitäisikin alkaa vasta lauantaina. Saas nähdä milloin tulee. Tietysti toivon, ettei tulisi ollenkaan :rolleyes:

Itsekään en usko, että tuollainen haittaa! Bmi ei kuitenkaan aina kerro koko totuutta:) Voit myös kertoa taustoista ja sanoa, että olet nyt huomannut tämän asian ja olet alkanut syömään paremmin tai miten olet asiaa lähtenyt viemään eteen päin. Ja hetki sitten minullakin oli bmi 35 tai 36 riippuen painoinko yhden kilon enemmän tai vähemmän. Naisen paino ymmärtääkseni voi vaihdella useamman kilon kierrostakin riippuen. Itse olen jättänyt sokerin pois ruokavaliossani ja vältän vaaleaa leipää yms. hiilareita ja suosin täysjyvää ja monipuolista ruokaa, jotta hormonitoiminnallani olisi parhaat edellytykset toimia. Olen hoikistunut silmissä, mutta painoni ei juuri ole kuitenkaan tippunut, sillä olen lisännyt liikuntaa, joten uskon että olen vain kiinteytynyt laihtumisen sijaan. En usko tämän olevan ongelma oli oma bmi:ni sitten kumpi hyvänsä. Tosin nyt taitaa mennä jo selkeämmin 35 puolella. Toisaalta itse en omista puntaria, joten tarkkaa painoa on vaikea sanoa. Mutta uskon muuteksen olleen myönteinen omalla kohdalla oli paino millainen vaan:happy: Kyllä painosi varmasti tasoittuu siihen ns. sinulle normaaliin mikäli et nyt pelkästään herkuilla ja mättöruualla elä. Minusta saat olla itsellesi armollinen tällaisessa tilanteessa!

mulla ainakin paino vaihtelee jopa kahella kilolla ihan vuorokausirytminkin mukaan :rolleyes: että siihenkin voi vedota, jos nyt siitä kilosta muka voisi jäädä kiinni. olis kyllä ihan tökeröä, jos se niin vois mennä :finger:

ON: dpo12 ja mieliala heittää laidasta toiseen :nailbiting: välillä satavarma että menkat alkaa ja sit taas toivo nostaa päätään. oireet vois päteä molempiin. varsinaista menkkajomoa ei vielä oo ollu, eikä päänsärkyä millä menkat yleensä alkaa. toisaalta viime negakierrossa oli samoja turvotusta, huonoa oloa, munasarjakipua mitä nytkin. huomenna tai viimeistään perjantaina pitäs menkkojen alkaa. aattelin pe testata jos ei näy.

Mäkin olen lihonut viime syksyisen kkm jälkeen :sad001 Sillä tietysti voi myös olla vaikutusta tähän, ettei se plussa ole helposti tullut. Mutta toisaalta vaatekoko ei kuitenkaan ole kasvanut, vaikka vaakalukema onkin. Niin en sitten tiedä.

Oon nyt jonkun aikaa lisännyt liikuntaa, mutta ruokavaliossa olisi korjattavaa vielä. Nyt aloin ns.lakkoilemaan alkuviikostsma herkkujen suhteen. Vähän aikaa kokonaan ilman, niin helpompi jättää ne myöhemminkin herkkupäiviin :)
Hirveen fiksu veto tälleen kun mielialat jo ennestään vaihtelee. Mutta ei nyt pahasti ole tehnyt edes mielikään, muuta kuin iltaisin kun lapset sängyssä :rolleyes:

Dpo 6. Hyvä luoja miten hitaasti päivät matelee. Asia pyörii ihan jatkuvasti mielessä. Join eilen yhden energiajuoman töissä ja koin huonoa omaatuntoa :laughing002

Tulispa tänne nyt plussia tällä viikolla niin sais iloita muiden puolesta!

Tänään meen miehen siskon kans lounastamaan ennen iltavuoroa, hän odottaa meiän pojalle serkkua, laskettu aika lähellä mitä mulla oli esikoisen kanssa :) Ihanaa päästä höpöttää vauvajuttuja, paljastin hänelle tän meiän vauvanyrityksenkin, vaik siitä ei nyt tiedä kuin 4 lähintä ystävää. Oispa kiva kun meillä nyt tärppäis niin ei tulis suurensuurta ikäeroa serkuksille. <3

En usko, että on normaalioloissa ihan niin tarkkaa. Jossakin vaiheessa korona-aikanahan BMI-raja laskettiin ja se oli vain 32, ja oli tarkka.

Meillä on ensikäynti lokakuun alussa (jos ei tule sulkuja). Toivottavasti löytyy apua meille molemmille :)

Mulla ei ole huolena BMI, vaan keskenmeno touko-kesäkuussa. Joillain keskenmeno on siirtänyt hoitojen aloitusta vuodella. Meillä on lokakuussa jo 1,5 vuotta yritystä takana ja yli vuosi "tosiyrittämistä" ovistestien ym. avulla, ja ainoa mitä ollaan saatu aikaan on keskenmeno :shifty:

Kp 30.. koko viime viikon kärsin pms-oireista (vatsakivut, selkäkivut, ummetus, äreys, väsymys ja finnit) nyt pari päivää ollut olotila melko normi mitä ny pientä väsymystä vielä.. menkkojen pitäisi alkaa ihan parin päivän sisällä, jos alkaa, olen kyl melko varma että alkaa... Kaapissa kyllä myös kuumottelee testi että vois testata perjantaina ellei siihe mennes ala vuoto.. :rolleyes:

En usko, että on normaalioloissa ihan niin tarkkaa. Jossakin vaiheessa korona-aikanahan BMI-raja laskettiin ja se oli vain 32, ja oli tarkka.

Meillä on ensikäynti lokakuun alussa (jos ei tule sulkuja). Toivottavasti löytyy apua meille molemmille :)

Mulla ei ole huolena BMI, vaan keskenmeno touko-kesäkuussa. Joillain keskenmeno on siirtänyt hoitojen aloitusta vuodella. Meillä on lokakuussa jo 1,5 vuotta yritystä takana ja yli vuosi "tosiyrittämistä" ovistestien ym. avulla, ja ainoa mitä ollaan saatu aikaan on keskenmeno :shifty:

Onpa tyhmää, jos keskenmenon takia lykkääntyisi hoitoihin pääseminen jopa vuodella! Pidetään peukut pystyssä, ettei niin kuitenkaan kävisi.

Kp 30.. koko viime viikon kärsin pms-oireista (vatsakivut, selkäkivut, ummetus, äreys, väsymys ja finnit) nyt pari päivää ollut olotila melko normi mitä ny pientä väsymystä vielä.. menkkojen pitäisi alkaa ihan parin päivän sisällä, jos alkaa, olen kyl melko varma että alkaa... Kaapissa kyllä myös kuumottelee testi että vois testata perjantaina ellei siihe mennes ala vuoto.. :rolleyes:
ihan samoissa mennään siis! mulla kyllä pientä tuhrua tuli viime vessakäynnillä, eli odotukset ei ole korkeella :shifty:

Äääh tuo kyllä kuulostaa ärsyttävältä ettei pääsisi hoitoihin jos yrityksen aikana on ollut keskenmeno.

mulla on kp28 ja flon mukaan alkaa siis hedelmälliset päivät :hilarious:. Pitkät kierrot buu :dead:.Ollaan talleteltu kyllä joka viikko pari kertaa ja nytkin varmaan jatketaan mutta lyhyemmän kierron toiveissa ja viikonloppureissun takia taidan tehdä raskaustestin perjantaina. Hommaiskohan sitä seuraavaan kiertoon ovistestit, sais varmaan jonkun 30pv tikuttaa mun maksikierroissa :grin

Ovulaation odottelu jatkuu, eilen alkoi vihdoin kunnon kananmunalimat, mutta mullahan ne kestää monta päivää, joten jos oikeen jännästi menee, nii mulla on vasta viikon päästä ovis :grin
Mutta kasvukipuilu jatkuu.
Aloitin tänää kotijoogan videoiden avulla, en oo eläessäni joogannut, jos se auttas tähän mun kropan kireyteen. Oon aivan jumissa. Mieli kun ei työstä asioita nii siirtyy stressi kroppaan.
Miehellä kova stressi kylppärirempan kanssa. Ei tästä kierrosta varmaan vauvaa tuu ku ollaan molemmat kuin viulun kielet. Ei toki riitaa oo tai muuta, mut stressiä. Ja se nyt ei lisää raskautumisen mahdollisuutta, vaan päinvastoin.

Mulle sanottiin painosta ja piti laihduttaa kun bmi oli 28. Sain puolessa vuodessa pois 5kg niin sitten vasta antoivat clomifenin avuksi. Uskon, että tämä on aika paljon myös lääkäristä kiinni.

Eihän sitä rajaa kuitenkaan turhaan ole laitettu. Onhan ylipainossa omat riskinsä raskausaikana.

Nyt kp16. Pärähti tämmöset viivat. Eikös tuo ylempi pregcheck ole jo ihan tasavahva? Alempi on raskauskeijun one step. Testaan vielä huomenna onko vahvemmat ja vai haaleemmat.

Liitteet

• 03827953-E525-4620-926E-80394464817B.jpeg
    03827953-E525-4620-926E-80394464817B.jpeg
    25 KB · Katsottu: 141
Tulin vielä omalta osalta kertomaan että tuulimunaan tosiaan päätyi tämä raskaus tällä kertaa.:sad001 Viikot ois nyt ollu 7+0 ja tänään käyty gynellä tsekkaan kohtu joka lähtenyt hyvin tyhjenemään itsestään.. :meh:hyvä niin. Jotain pientä raskaus matskua siellä näkyi ja kaikenmaailman hyytymään, rinkulaa ja rihmastoa sieltä onkin nyt 6pv tullut.
R testi edelleen ton näköinen mutta kuulema voi vaikka seuraavan kuukauden näyttää tolta. :pale gyne sanoi et ei mitään estettä aloittaa heti uutta yrittämään koska näin varhaiset viikot kyseessä. Ja kertoi että hänellä itselläkin vastaavanlainen tuulimuna raskaus ollut. Osasi sanoa ne oikeat sanat kun mietin olenko oikeutettu suremaan tämmöstä. Mutta ehdin silti iloita ja asettaa tulevaisuuden suunnitelmia kolmessa viikossa, samoin mies joka oli toiveikas alusta asti. Jos nyt jaksetaan, lähtee yrityskierto 11 käyntiin:dontknow

Ja tosiaan jossakin vaiheessa kyseltiin kuukautisten alkamis ikää niin itsellä alkoi 11v.

Liitteet

• Screenshot_20200825-135850__01.jpg
    Screenshot_20200825-135850__01.jpg
    36.2 KB · Katsottu: 125
Tulin vielä omalta osalta kertomaan että tuulimunaan tosiaan päätyi tämä raskaus tällä kertaa.:sad001 Viikot ois nyt ollu 7+0 ja tänään käyty gynellä tsekkaan kohtu joka lähtenyt hyvin tyhjenemään itsestään.. :meh:hyvä niin. Jotain pientä raskaus matskua siellä näkyi ja kaikenmaailman hyytymään, rinkulaa ja rihmastoa sieltä onkin nyt 6pv tullut.
R testi edelleen ton näköinen mutta kuulema voi vaikka seuraavan kuukauden näyttää tolta. :pale gyne sanoi et ei mitään estettä aloittaa heti uutta yrittämään koska näin varhaiset viikot kyseessä. Ja kertoi että hänellä itselläkin vastaavanlainen tuulimuna raskaus ollut. Osasi sanoa ne oikeat sanat kun mietin olenko oikeutettu suremaan tämmöstä. Mutta ehdin silti iloita ja asettaa tulevaisuuden suunnitelmia kolmessa viikossa, samoin mies joka oli toiveikas alusta asti. Jos nyt jaksetaan, lähtee yrityskierto 11 käyntiin:dontknow

Ja tosiaan jossakin vaiheessa kyseltiin kuukautisten alkamis ikää niin itsellä alkoi 11v.

Pahoittelut, on se vaan niin ikävää, kun saa tuollaisia uutisia. :( Tsemppiä uuteen yritykseen, toivotaan, että tärppää pian uudelleen (jos jaksatte heti lähteä uudestaan yrittämään).

Varmasti voi testi näyttää vielä pitkään positiivista. Mulla oli varhainen km ja vielä 3 viikkoa vuodon alettua hcg arvo oli 13. Eli ihan lievästi edelleen koholla.

Meille tuli just postissa miehen siemennesteen tutkimiseen kotitesti. Meillä vasta yk6 kohta tulossa, joten ehkä ihan hölmöä, mutta mies itse on innokas testaamaan niin mikäs siinä - pääseepähän hänkin testailun makuun :hilarious: tosin pitää tän viikon aikana tehdä, jotta kallisarvoista ainetta ei mene kriittisinä päivinä muualle kuin mun sisälleni :cool:

Edit: Tähän piti lisätä vielä, että tuokin testi on Onestep-merkkinen. Maksoi vain 20€ :smiley-bounce012

Kerro millainen testi oli, täällä myös harkinnassa sama testi :grin

Takaisin