Raskaaksi 2020

Hei taas! Huomenna tai keskiviikkona aloitan testailut jospa olisin raskaana... :) menkat pitäisi alkaa keskiviikkona suurinpiirtein, kierto noin 27-31 enimmikseen ja nyt kp 28 menossa. Ostin jo paketin normaaleja hcg 25 testejö joita tulisi käyttää vasta kun menkat jääbeet välistä. Yritän malttaa odottaa huomisenkin päivän vielä testaamatta, kunnes oikeasti toivottavasti olisivat myöhässä. Rinnat olleet turvonneet ovulaation jälkeen kokoajan normaalia enemmän ja normaalia enemmän alavatsakipujakin ollut mutta toivottavasti ei ole vaan itse keksittyjä kipuja kun toive lapsesta on niin suuri...

Missä vaiheessa kiertoa olette saaneet noilla ”normaaleilla” testeillä kaksi viivaa? Onko joku saanut jo ennen menkkojen pois jääntiä?

Tsemppiä kaikille!!

Mulla alkoi 11 vuotiaana, mutta taisivat tulla ekana vuonna vain pari kertaa.
Tässä kierrossa saattaa olla jotain jännitettävää koska rinnat ovat hyvin arat ja rinnat ihan sykkii dpo 7. On ollut viimeiset neljä kiertoa todella oireettomia, joten jää nähtäväksi mitä tämän kanssa käy.
En ehtinyt lukea kuinka moni on plussannut tai onko joku samoilla päivillä kun minä

Kuulostaa lupaavalta! Toivotaan parasta!

Hei taas! Huomenna tai keskiviikkona aloitan testailut jospa olisin raskaana... :) menkat pitäisi alkaa keskiviikkona suurinpiirtein, kierto noin 27-31 enimmikseen ja nyt kp 28 menossa. Ostin jo paketin normaaleja hcg 25 testejö joita tulisi käyttää vasta kun menkat jääbeet välistä. Yritän malttaa odottaa huomisenkin päivän vielä testaamatta, kunnes oikeasti toivottavasti olisivat myöhässä. Rinnat olleet turvonneet ovulaation jälkeen kokoajan normaalia enemmän ja normaalia enemmän alavatsakipujakin ollut mutta toivottavasti ei ole vaan itse keksittyjä kipuja kun toive lapsesta on niin suuri...

Missä vaiheessa kiertoa olette saaneet noilla ”normaaleilla” testeillä kaksi viivaa? Onko joku saanut jo ennen menkkojen pois jääntiä?

Tsemppiä kaikille!!

Kuulostaa lupaavalta! Kun aloin odottaa esikoista testasin ekan kerran 14 dpo (raskaus alkoi hoidolla, niin päivät on varmat). Eka testi oli herkkä, mutta viiva oli heti niin selkeä, että olisin varmasti saanut plussan normaaliherkkyisellä testilläkin jo ainakin päivän tai pari aikaisemmin. Toki on varmasti yksilöllistä kuinka nopeasti hcg-hormonin taso nousee.

Mulla on dpo 7 tai 8. Rinnat kipeytyi hiukan heti ovulaation jälkeen kuten yleensäkin, mutta tänään ne ovat aremmat kuin aiemmin. Ei vielä pitäisi PMS-oireitakaan olla. Oli myös ensimmäinen normaalin oloinen kierto keskenmenon jälkeen. Jännittää.

Vastaus kysymykseen: olin muistaakseni hilkun vajaa 15v ku menkat alko.

ON: epämääräsiä kipuja alavatsassa, en oo tunnistanu selkeetä oviskipua nyt, joku muljahteli pari tuntia sitte toisella puolen, mutta siinä se. Toinen tissi hieman arka. Tikut lähteny himpun haalenee, viimeks oli tasavahvat. Täytyy tutkata huomenna vielä miltä näyttää. Ekasta ovisplussasta nyt ois dpo1, sillä edellytyksellä että viime yönä oli ovis.

Nyt vaa ootellaan :nailbiting:

Mulla loppui vihdoin se ällöhedari. Tais pms puskea jo urakalla läpi nyt kun kaksin käsin rohmuan täällä karkkia .. :grin
Sietämätön himo makeaan.. :hilarious::facepalm:
Epäilen, että se ovulaatio kävi jo, kun limat ainakin väheni ja migreeni hävisi, tosin toista puolta jomoilee vielä vähän.
Tylsiä aikoja elellään, mut aika paljon kaikkea muuta tässä. Jospas ton hammaslääkärin jälkeen viisastuisi ja vaihtas ton lääkkeenkin.

Meille tuli just postissa miehen siemennesteen tutkimiseen kotitesti. Meillä vasta yk6 kohta tulossa, joten ehkä ihan hölmöä, mutta mies itse on innokas testaamaan niin mikäs siinä - pääseepähän hänkin testailun makuun :hilarious: tosin pitää tän viikon aikana tehdä, jotta kallisarvoista ainetta ei mene kriittisinä päivinä muualle kuin mun sisälleni :cool:

Edit: Tähän piti lisätä vielä, että tuokin testi on Onestep-merkkinen. Maksoi vain 20€ :smiley-bounce012

Muokattu viimeksi:
Dpo 1. Eilen olin tuntevinani oikeilla puolella munasarjoissa pistoksen joka jatkui pieninä vihlaisuna keskelle alavatsaa. Viime kierrossa ei näin kovia tuntemuksia ollut, ja aloinkin miettii että oonko viime kierrossa edes ovuloinut. :think005 Toivottavasti noi eiliset pistokset sun muut vihlonnat oli ovis kipuilua niin olis ainakin mahdollisuus että testi näyttää plussaa kierron lopussa. :smiley-bounce016

dpo11 ja lämmöt pomppas taas tosi korkeelle o_O vähän hämmentää, kun tässä kierrossa on ollu poikkeuksellisen korkeat lämmöt. toki oviksen aikaan olin kipeenä, mutta nyt loppukierrostakin on erityisen koholla. no kohtahan se nähdään, alkaako se tuhruttelu vai ei...selkäjomoja on, mutta muuten aika oireetonta. pientä aristusta rinnoissa ja koko ajan kuuma.

Mulla on edelleen rinnat arat, ja oon aika herkillä. Eilen oli myös sellainen kiukkupäivä että huh huh! Otsa täynnä näppyä. Eli hyvinkin tutut pms oireet. Yleensä itkuisuus alkaa vasta kun vuoto alkaa, mutta en ihmettele että nyt helpommin itkettää. Aina kova paikka kun tietää menkkojen alkavan :sad001
Ja kun mulla oli niin tunne, että nyt tärppää.
Ei ollutkaan vaisto tässä nyt oikeassa :rolleyes:

Ja vastaus kysymykseen:
Menkat alkoi kun olin 12v. Kierto oli nuorena 25-27 päivää.
Ekan lapsen jälkeen alkoi heti jälkivuodon loputtua, en imettänyt. Toisen lapsen jälkeen sama, vaikka imetin.
Kierukan poiston jälkeen kierto pidentyi 27-30 päivään.

Se toissapäiväinen haamu raskaustestissä taisi olla vain kiinnittymisyritys, koska tänään testi näytti erittäin puhdasta negaa. Nyt vaan odotellaan vuotoa, jonka pitäisi alkaa perjantaina. Mulla oli kemiallinen myös viimeksi kun oli hirveä stressi ja samaa pelkäsin nyt tämän ihan järkyttävän työstressin keskellä ja näin vissiin kävi taas.

Siis kroppa sanoo että ovis lähestyy, mutta tänää sit tein niin negan ovulaatiotestin kuin voi ollakaan. En oo koskaan saanu yhtä viivaa ovulaatio testiin. Tähän ei ilmestyny ees 10min jäljeen mitään haamuakaan.. Joo o. :D tein varuuksi raskaustestin jos vielä ois kuitenkin hcg hormonia, mut seki puhdas nega.

Teen illalla kutenkin vielä uuden.

Liitteet

• IMG_20200825_100531.jpg
    IMG_20200825_100531.jpg
    30.9 KB · Katsottu: 184
Siis kroppa sanoo että ovis lähestyy, mutta tänää sit tein niin negan ovulaatiotestin kuin voi ollakaan. En oo koskaan saanu yhtä viivaa ovulaatio testiin. Tähän ei ilmestyny ees 10min jäljeen mitään haamuakaan.. Joo o. :D tein varuuksi raskaustestin jos vielä ois kuitenkin hcg hormonia, mut seki puhdas nega.

Teen illalla kutenkin vielä uuden.

Sehän voi ihan päivässäkin muuttua tilanne :happy: monesti nuo hakee hetken oikeaa suuntaa ja ovishan voi jäädä tulematta, vaikka oireita ensin oliskin, koska hormonit on sekaisin ja kroppa palautuu :happy: tsemppiä oviksen metsästykseen :thumleft

ON: olen hyvin tietoinen tissieni olemassaolosta tällä hetkellä, tuntuu niinku ois kumipallot kiinni.. ovistikku oli nyt aamulla melkolailla sama ku eilen illalla, joten ovis on todennäköisesti ollu eilen tai su-ma yönä. Nääh, miksi pitää ihmisen joutua oottaa taas, eikö vois vaa olla kristallipallo :wacky:

mietin iskeekö joku lenssu vai mitä, lämmöt äsken 36.7 ja mulla normi enintään 36.3.. tunnen heti jos lähenee 37 ja 37.5 olen jo petipotilas. Nyt en halua sairastua :shifty:

KYSYMYS
Onko kikkakolmosta mamavitskujen ajoitukseen? mulle tulee pahoinvointia niistä :grumpy: oon ottanu iltaisin just tuota varoen ja pari päivää meni ok, sitte tuli huonot olot ja päänsäryt. Jätin tauolle niin kaikki oireilu hävis.

mietin iskeekö joku lenssu vai mitä, lämmöt äsken 36.7 ja mulla normi enintään 36.3.. tunnen heti jos lähenee 37 ja 37.5 olen jo petipotilas. Nyt en halua sairastua :shifty:
ootko mittaillu lämpöjä kierron eri vaiheessa, onko toi 36,3 sulle normilämpö siis ennen ovista vai luteaalivaiheessa? yleensähän lämmöt nousee oviksen jälkeen just tuon verran, tuli mieleen voisko mennä sen nousun piikkiin :) toivottavasti ei oo flunssaa!

Sehän voi ihan päivässäkin muuttua tilanne :happy: monesti nuo hakee hetken oikeaa suuntaa ja ovishan voi jäädä tulematta, vaikka oireita ensin oliskin, koska hormonit on sekaisin ja kroppa palautuu :happy: tsemppiä oviksen metsästykseen :thumleft

Joo, siis mulla on ovis sellanen et ku saan tasavahvat nii saman päivän aikana tulee ovis ja se vahvistuminen on tosi äkkinäistä, mutta tässä oli se juttu, että en oo ikinä ennen eläessäni tehnyt yksi viivaista ovulaatiotestiä :D en missään vaiheessa kiertoa. Ja en usko että mun hormonit on mitenkään sekaisin, hcg on 0 ja estrogeeni dippas km jälkeen ja alkaa nyt kohota. (sylkiovistesti mittaa sitä)
Sain jo muutama päivä sitten vahvistuneen viivan, mutta sit se dippas siitä haaleammaksi, mitä se tekee mulla aina ennen ovulaatiota, muttei kuitenkaan koskaan ennen oo kadonnut viiva täysin.
Luotan kuitenkin kroppaani, ja sen merkkeihin että ovulaatio lähestyy, koska naama kukkii leuasta, hormooni päänsärkyä(mitä mulla on aina ennen ovulaatiota), munasarjoissa kasvukipuja, halut kasvaa ja kihelmöi, rinnat juilii, Silmät hohtaa jotenkin oudosti ym ym. :grin ehkä mun pikaovulointi vaan kiihtyy lisää. Sillä ois kiva saada vähän tietää ennakoida. Meillä nyt tallettelut on olllu 4-3pv välein, ku tuo remppa vie aikaa. Ois kuitenkin kiva saada se 3-2 pv ennen ovista talletus, mikä on johtanut 3 sti plussatestiin.
Lämpöjä on varmaan pitäs alkaa seuraamaan jos vielä niistä apuja on.

Onneks mulla on sylkiovulaatiotesti, eilinen näytti aika harvaa isoa saniaista(kuva) toissa päivänä vielä oli harvempaa, tän päivästä odotan vielä kuivuvaksi.

Liitteet

• IMG_20200825_110032.jpg
    IMG_20200825_110032.jpg
    56.8 KB · Katsottu: 189

ON: olen hyvin tietoinen tissieni olemassaolosta tällä hetkellä, tuntuu niinku ois kumipallot kiinni.. ovistikku oli nyt aamulla melkolailla sama ku eilen illalla, joten ovis on todennäköisesti ollu eilen tai su-ma yönä. Nääh, miksi pitää ihmisen joutua oottaa taas, eikö vois vaa olla kristallipallo :wacky:

KYSYMYS
Onko kikkakolmosta mamavitskujen ajoitukseen? mulle tulee pahoinvointia niistä :grumpy: oon ottanu iltaisin just tuota varoen ja pari päivää meni ok, sitte tuli huonot olot ja päänsäryt. Jätin tauolle niin kaikki oireilu hävis.

Esikoisen lasketun ajan ryhmässä oli puhetta aikanaan, että jotkut (oisko ollu minisun) mammavitskut aiheutti tosi monelle pahoinvointia. Kokeile vaihtaa toiseen merkkiin

Esikoisen lasketun ajan ryhmässä oli puhetta aikanaan, että jotkut (oisko ollu minisun) mammavitskut aiheutti tosi monelle pahoinvointia. Kokeile vaihtaa toiseen merkkiin

mikähän sen tekee niissä :think005 sisältö on suurinpiirtein sama toisissa sellasissa, pitoisuudet oli joissakin hieman erit. Suht hintavia niin tiedä raskiiko kokeilla eri merkkiä jossa samat aineet :smiley-ashamed008 mutta kiitos kuitenkin :grin Mietin onko se se petskeleen rauta siellä joka tekee, sama reaktio oli rauta c foolihapoissaki jonkun ajan jälkeen :banghead:

mikähän sen tekee niissä :think005 sisältö on suurinpiirtein sama toisissa sellasissa, pitoisuudet oli joissakin hieman erit. Suht hintavia niin tiedä raskiiko kokeilla eri merkkiä jossa samat aineet :smiley-ashamed008 mutta kiitos kuitenkin :grin Mietin onko se se petskeleen rauta siellä joka tekee, sama reaktio oli rauta c foolihapoissaki jonkun ajan jälkeen :banghead:

Ootko kokeillut ottaa aamupalan tai muun ruokailun yhteydessä? Itsellä Minisun mamat ollu käytössä alkuraskaudesta ja jatkan edelleen yrittäessä ja jos ottaa ruokailun puolivälissä, ei tuu pahaa oloa, mutta ruokailun ulkopuolella otettuna tulee, taitaa purkissa olla suosituskin ruokailun yhteydessä otettavaksi, tosin rasvaliukoisten vitamiinien parhaan hyödyn vuoksi se teksti siinä on.

Täällä alkaa piina viikko pikku hiljaa. Kp 20/27 ja en tiedä onko mulla joku tulehdus päälle tulossa vai onko sittenkin ollut ovis vasta eilen. Olin toissapäivänä ja eilen niin kipeä alavatsastani että teki aivan häjyä. Toki mulla on aiemminkin ollut ongelmaa alavatsakipujen kanssa, mutta gynekologiset vaivat silloin pois suljettiin. Voi siis olla samaa kyllä, ainakin muistelin kipujen olleen silloin yhtä kovia ja samanlaisia. Oviksen oletan olleen kp14 tai 15 kipujen ja limojen perusteella muuten kyllä. Eli tänään olisi ehkä dpo 5 tai 6. Talleteltu onneksi on pari päivää sittenkin jos sattui vasta kp 18 tai 19. Ettei sekään ihan hukkaan mennyt jos onkin myöhäinen ovis.

Ootko kokeillut ottaa aamupalan tai muun ruokailun yhteydessä? Itsellä Minisun mamat ollu käytössä alkuraskaudesta ja jatkan edelleen yrittäessä ja jos ottaa ruokailun puolivälissä, ei tuu pahaa oloa, mutta ruokailun ulkopuolella otettuna tulee, taitaa purkissa olla suosituskin ruokailun yhteydessä otettavaksi, tosin rasvaliukoisten vitamiinien parhaan hyödyn vuoksi se teksti siinä on.

Täytynee kokeilla noin, yleensä oon ottanu vähän syönnin jälkeen tai ennen nukkumaanmenoa. Minun purkissa ei lue minkäänlaista ohjetta :grin Apteekista sanovat että pari tuntia pitäs olla väliä ruokailuun näissä, sama oli sen rauta foolihappo c kanssa aiemmin. Täytyy vapaapäivillä kokeilla, töihin ei oo kiva mennä pahoinvoivana:hilarious:

Takaisin