Raskaaksi 2020

Meillä on lokakuussa ensikäynti lapsettomuustutkimuksiin, ja mies kävi tänään antamassa spermanäytteen :grin Oli kuulemma melko kiusallinen kokemus, kun odotustilassa istuivat miehet rivissä odottamassa vuoroaan :laughing002

Mä makasin koko yön migreenissä, piti peruuttaa aamun etäluennotkin. Nyt onneks alkanut helpottamaan. Silti edelleen aika ällö olo :shifty:
Tulispa nyt se the kultamuna, mut en oikein usko. Tarvii kattoa jaksaako tänään mitään tehdä. :bag:

Kysymykseen vastaten, alkoi 12v.

Joku kysyi myös sinkistä, ite oon nyt syönyt sinkki+c ya poretabua, siinä taitaa olla se 15mg sinkkiä. Oon ottanut joka toinen pv tyylillä. Sit niinä päivinä, jolloin en ota sinkkiä syön monivitamiinia, jossa etenkin niitä b-ryhmän vitamiineja, kun mulla on se lääkitys, jonka rinnalla olis hyvä syödä b12. Sinkkiä en suosittele paljoa syömään, jos on matala hb. koska se estää muutenkin raudan imeytymistä suurina määrinä tai pitkään käytettynä. Muuten kuitenkin ihan hyvä lisä mm. monessa monivitamiinissa, koska se muovaa ihmisen dna:ta ja näin luulis auttavan siihen alkion/sikiön kehitykseen. :)

Mulla alkoivat kuukautiset 12-vuotiaana, ja ovat aina olleet säännölliset, kierto 28-30 päivää, eivätkä ole kertaakaan jääneet välistä (lukuun ottamatta alkaneita raskauksia tietysti). Viimeisen keskenmenon jälkeen ensimmäinen kierto oli 36-37 päivää, sitten taas normaalimittainen.

Jaha, täällä taidetaan huomenna viimeistään siirtyä kp1 sit pääsee käyttää noita ovistestejä, toivottavasti kierto pysyy samana max31 päiväisenä. Pysyvä tärppikin olisi kiva :rolleyes:

Kysymykseen muistelisin että alkoi 12 vuotiaana, seiskaluokan syksyllä. 15v taisin ekat e-pillerit ottaa käyttöön, aknea varten.

kun jouluna jätettiin ehkäisy niin harmittaa kun silti käytettiin kumia alkuvuosi kun tuntuu ettei tästä tuu mitään. Pitäisi osata nauttia tästä ajasta kun ollaan vielä kahdestaan mutta samaan aikaan haluaisin vaan jo raskautua... :angelic: korjaantuis ees tää kierto.

13 vuotiaana alkoi mulla menkat.

Munasarjoissa kasvukivut vaan pahenee. Mutta ovistesti täysin negaa. Mutta muistan että viime plussakierto oli tämmönen. Vasta just hetki ennen ovulaatiota sain vahvempaa viivaa. Eli näin km jälkeen tää on vaan ihan täyttä arpapeliä koska se ovis on. Mutta tulee varmaan megaluokan ovulaatio ku näin nippailee ilman limoja jo. Ja kihelmöi alapäässä ihan järkyttävästi :grin

Liitteet

• IMG_20200824_143923.jpg
    IMG_20200824_143923.jpg
    19.6 KB · Katsottu: 149
Terveyskeskuksesta vastasi ystävällinen sairaanhoitaja. :happy:

Ällövaroitus!
Eli Sorbac nauhaa käskivät laittaa haavaonteloon ja hoitaja ihmetteli miksei mulle ole sitä ennen käsketty laittaa.
Ongelma on ilmeisesti se, että haava menee päältä umpeen ja sisällä on edelleen tulehdus onkalo.
Sorbacin pitäisi estää onkalon sulkeutuminen, ennenkuin se on sisältä puhdas tai ainakin näin ymmärsin kun netistä luin.

Jos joku ihmettelee, niin Sinus pilonidalis mua ilmeisesti on ruennut kiusaamaan synnäriltä lähtien. :shifty:
Maailman ärsyttävin vaiva.

Kiitos purkausen kuuntelusta. :grin

Toivottavasti nyt loppuu tää piina. :smiley-angelic001:Heartred

Plussatuulia! :wav

Kysymykseen muistelisin että alkoi 12 vuotiaana, seiskaluokan syksyllä. 15v taisin ekat e-pillerit ottaa käyttöön, aknea varten.

kun jouluna jätettiin ehkäisy niin harmittaa kun silti käytettiin kumia alkuvuosi kun tuntuu ettei tästä tuu mitään. Pitäisi osata nauttia tästä ajasta kun ollaan vielä kahdestaan mutta samaan aikaan haluaisin vaan jo raskautua... :angelic: korjaantuis ees tää kierto.
Samat fiilikset täälläkin. Kumia ei kyllä käytetty. Meni kyllä kauan ennen kuin edes ekat menkat alko. Tammikuun lopussa lopetin ja toukokuussa vasta alkoi menkat...

@Lilja- meillä sama kans edessä, että miehen pitää mennä antamaan näyte ensi vuoden puolella. Se on jo etukäteen miettiny että millaistahan se mahtaa olla ku miehet istuu rivissä penkillä ja odottaa vuoroaan, kunnes kutsu käy :laughing001

Mulla muistaakseni alkoi 13 vuotiaana.

Olipas oudot menkat nyt.. Yleensä ne kestää n. 6 päivää. Nyt oli yks runsaampi vuotopäivä ja kolmas päivä jo ihan tuhrua. Kesti siis vaan kolme päivää ja loppu yhtäkkiä. Tänään ois neljäs päivä ja tullu vaa pari kertaa pyyhkiessä ihan haaleeta tuhrua, mut ei suojaan asti. Mistähän tämmönen johtuisi.. Yleensä siis kun kestää sen 6 päivää ni on useempi runsaan vuodon päivä..
Onko kokemuksia, että yhtäkkiä muuttuu näin?

@Lilja- meillä sama kans edessä, että miehen pitää mennä antamaan näyte ensi vuoden puolella. Se on jo etukäteen miettiny että millaistahan se mahtaa olla ku miehet istuu rivissä penkillä ja odottaa vuoroaan, kunnes kutsu käy :laughing001

Vielä pahempaa on tiedossa: toimituksen :grin jälkeen otetaan jälleen vuoronumero ja istutaan sen näytepurkin kanssa sinne samoille penkeille odottelemaan :laughing001

Mulla alkoi 11 vuotiaana, mutta taisivat tulla ekana vuonna vain pari kertaa.
Tässä kierrossa saattaa olla jotain jännitettävää koska rinnat ovat hyvin arat ja rinnat ihan sykkii dpo 7. On ollut viimeiset neljä kiertoa todella oireettomia, joten jää nähtäväksi mitä tämän kanssa käy.
En ehtinyt lukea kuinka moni on plussannut tai onko joku samoilla päivillä kun minä

Tämän kuvan myötä, Toivon koko sydämestäni teille kaikille sen plussan testiin ja pienokaisen syliin asti :Heartred
On aikani siirtyä huhtikuisiin ja luottaa että kaikki menee hyvin:Heartred
Ootte ihan huippu porukka :Heartred

Liitteet

• 20200824_192403.jpg
    20200824_192403.jpg
    20.6 KB · Katsottu: 213
Takaisin