Raskaaksi 2020

Oltiin mökillä viikonloppu ja mulla ei ollu testejä mukana. Eli äsken juoksin kotiin kahden tunnin pidätyksellä ja vedin kauheet itkut kun ei piirtynyt selkeetä viivaa. Kuitenkin kun tarkastelin testiä lähemmin niin siinä näkyy jotain! Eli tosiaan dpo11 menossa, lyhyen luteaalin takia testasin jo tänään kun huomenna on kp29 jollloin yleensä menkat alkaa. Mitä mieltä?

Jotain siellä kyllä näkyy :love017 Nyt tsemppiä että vahvistuu!

Keskenmenon kokeneet, kuinka nopeasti teillä on ovulaatio tullut vuodosta tai negatestistä?

Mun kroppa herättelee selkeesti itseänsä, nyt on 2vk vuodon alusta, halut on kova, nään jopa seksiunia :nailbiting: ja nippailee munasarjoja, mutta ovulaatiotestit on lähes tulkoon yks viivaisia. Harvoin näin, ettei tuu oikein minkäänlaista toista viivaa. Ja lisäksi limoja ei oo tullu oikeestaan yhtään. Mulla ku yleensä tulee ekku limat, sitten halut ja vikana nippailu. Oon lipittänyt greippimehua nyt 3 päivää. Raskausvitamiineja oon syönyt pienen tauon jälkeen, sekä ubikinonin otin käyttöön viikko sitten. Lisäksi disperiiniä 50-100mg meinaan syödä oviksesta eteenpäin, gyne sano että saisin syödä alkuraskaudenkin, kun isäni puolella on ollut veritulppaa, näin voitas kuulemma ainakin yrittää ehkäistä keskenmenoa, ainakin istukan veritulpan estämisen myötä. Voi kun se olisi se juju :rolleyes: ja saatais se meidän vauva

Keskenmenon kokeneet, kuinka nopeasti teillä on ovulaatio tullut vuodosta tai negatestistä?

Mun kroppa herättelee selkeesti itseänsä, nyt on 2vk vuodon alusta, halut on kova, nään jopa seksiunia :nailbiting: ja nippailee munasarjoja, mutta ovulaatiotestit on lähes tulkoon yks viivaisia. Harvoin näin, ettei tuu oikein minkäänlaista toista viivaa. Ja lisäksi limoja ei oo tullu oikeestaan yhtään. Mulla ku yleensä tulee ekku limat, sitten halut ja vikana nippailu. Oon lipittänyt greippimehua nyt 3 päivää. Raskausvitamiineja oon syönyt pienen tauon jälkeen, sekä ubikinonin otin käyttöön viikko sitten. Lisäksi disperiiniä 50-100mg meinaan syödä oviksesta eteenpäin, gyne sano että saisin syödä alkuraskaudenkin, kun isäni puolella on ollut veritulppaa, näin voitas kuulemma ainakin yrittää ehkäistä keskenmenoa, ainakin istukan veritulpan estämisen myötä. Voi kun se olisi se juju :rolleyes: ja saatais se meidän vauva

Nopeasti! Siis tuli ihan parin pv vuodon loputtua ja vuosin sen 2 viikkoa. Koski kauheesti se ovulaatio, piti ihan kippurassa olla, tuli sillon vähän vertakin. Mut ovulaatio se oli, tosin luteaali jäi siinä ihan onnettomaksi.
Kannattaa kokeilla tuota gynen vinkkiä, voi auttaakin jos teillä tuommoista taustaa :)
Tuli mieleen et magnesiumkin vois olla hyvä, kun sekin vilkastuttaa tuota verenkiertoa ja toimii vähän samalla tavalla kuin asa- ryhmän lääkkeet.

Mulle itelleni kaikki disperinit, asperinit yms on kiellettyjä, samoin buranat ym. Mun pitää magnesiumia ottaa erityisellä varauksella, pieninä annoksina, jos ravintolisänä meinaa sitä ottaa. Kun multa meinaa siis lähteä henki näiden käytössä, etenkin asetyylisalisyylihappoa en siedä yhtään, saan tosi pahat allergiakohtaukset aikaiseksi näillä johtuen tosta mun perussairaudesta :bag:

Mut toivon, että pysyvä pikkukakkonen sieltä vielä teillekin tulis :smiley-angelic001

mulla tuli samoin kaksi viikkoa kunnon vuodon alusta jo ovulaatio tuntemukset ja siitä sitten menkat kp 27. Yllättävän äkkiä.

En oo hetkeen kirjoitellut, mutta lukenut kyllä joka päivä! Mulla on vaan tylsä vaihe kierrossa, en oo hirveästi oloja kyllä kuulostellut. Vatsa oli ihan sekaisin pari päivää, mutta ajattelin että se on varmaan ennemmin jostain mitä söin kuin oire mistään. Oon ollut lomalla pari viikkoa ja kyllä niin rentoutunut, että toivotaan nyt vaikuttavan positiivisesti esim lyhentäen kiertoa tai jos se plussa vaikka tulisi :angelic:

pitäisi lisätä tuonne yrittävien listalle itsensä. Meillä on nyt yk3 menossa, mutta just jättikiertojen takia neljä kuukautta sitten taas ajallisesti.

Kettuska täällä vielä kyselee... Muillakin tais olla täällä vauva... Minkä ikäinen murusesi on, milloin menkkasi alkoivat, ovatko säännölliset, luteaalivaiheen pituus, imetätkö vielä...?

Omani on 8 kk, yhdet menkat lusittu, imetän noin 5 x vrk. Dpo4.

Täällä on reilu 6kk vauva, jälkivuoto kesti 6vk ja kuukautiset alkoivat 7,5vk synnytyksestä. Osittaisimetin alusta lähtien, mutta imetys jäi kokonaan aika äkkiä pois monista syistä. Eka kierto raskauden jälkeen oli 40 päivää (silloin ei yritetty) ja seuraavasta raskauduin. Luteaalivaiheen pituutta en tiedä, koska toukokuussa tosiaan raskauduin ja tuli keskenmeno heinäkuussa. Viime vuonna en testannut silloin kun raskauduin ja tämä viimeisin kierto tyhjennyksen jälkeen oli ovuloimaton ja kestoltaan 36 päivää!! :woot: Mutta ilmeisesti luteaalivaihe on ihan hyvä, koska olen raskautunut. Veikkaan että on 13-14 päivää. Kierto ollut säännöllinen ja 31 päivää ennen ensimmäistä raskautta. Mutta nyt on vaikka mitä ollut sattuneista syistä.

Muokattu viimeksi:
Itellä on olo että tästä kierrosta(kaan) ei napannut:rolleyes:
Perus kuumat aallot alkoi eilen, mitkä tulee mulla aina muutamaa päivää ennen menkkoja ja jatkuu ekat kaks päivää menkkojen ainana. Ja nyt jo tuntuu pientä juilintaa oikealla nivustaipeessa ja kohdun takana. Naamakin alkoi kukkia tänään näyttävästi:laughing001

En herättele mitään toiveita, seuraavaa kiertoa kohti siis, yk7!

Mulla tuli tässä viimeisimmässä keskenmenossa ovulaatio kp14 vuodon alusta laskien. Ensin tuli limat ja sitten järkyttävät ovulaatiokivut. Raskaustesti oli silloin vielä haalea plus.

Itsellänihän ovulaatiota ei edes tullut, ei vaikka ultrassa näytti vahvasti siltä ja oli oireita varmaan lähes viikon. Jälkivuoto kesto noin 2,5vk eli noin 17 päivää ja ovisoireet alkoivat kp19. Hcg oli 24 kp24. Testi näytti negaa kp27. Taisi siis tuo hcg pilata ovulaation :shy: Mutta hyvin voi tulla jo ovis, jos hcg on pudonnut nopeasti tai kroppa ei siitä häiriinny ovulaation aikaan.

Kiitos kaikille vastauksista!
Mä sain varmaan viime keskenmenossa muistaakseni vasta 2vk vuodon loputtua ovulaation(eli varmaan 6vk vuodon alusta kun sillon vuosin kuukauden) , mutta en sitä sen kummemmin oo testaillut tai laittanut ylös ku pidettiin sillon pitempi tauko, kun hemoglobiini tippui niin rajusti km myötä. Toki varmaan sekin on vaikuttanut ovulaatioon sillon
Ja ekassa keskenmenossa ei varsinainen yritys ollu käynnissä nii en oo ovulaatiota mihkään merkannut vaikka sen oon aina tuntenut.

Kyllä mulla nyt näköjään ovis lähestyy, eli viikon sisään varmaan on, on sen verran kovat ovulaatio kivut ja limaakin alkoi tulla heti ku valitin ettei oo ees ovislimoja :grin

Mun mieli on ollu ihmeen ok ja pirteä tuosta km huolimatta. Ehkä joku mussa osas odottaa sitä ku se ei missään kohti ollu nii järkytys, kuin viime keskenmeno oli o_O en tiedä. Harmittaa tottakai, mutta ei tullu sellasta jäätävää shokkivaihetta. Outoa.

Hei ihanaa! Kovasti onnea plusanneille! Ihan selkeiltä viivoilta nuo näyttää! Toivotaan vahvistumista ja tarrasukkia pikkuisille :happy::Heartred

Tirlitan, selkee haamu!!! Vahvistumista!!

Dpo5, eilen ja tänään on pitäny vaihtaa alkkarit kesken päivän kun puskee niin paljon valkkaria. Tänään on jomotellut selkää menkkamaisesti. Aika menee niiiiiiiin hitaasti, aikaisintaan perjantaina vois testata ja sekin on aiiiiiiivan liian aikasin :wtf:

Mä en oikein tiedä missä tässä nyt mennään. Mulla oli varhainen keskenmeno kolme viikkoa sitten ja eilen oli kyllä ovistuntemuksia. En kuitenkaan tiedä oliko siitä kyse, vaikka nyt kyllä lämpö on tänään ollut koholla, mikä myös voisi viitata siihen. Valkkaria on ollut tosi niukasti. Hcg oli nyt vasta laskenut ainakin lähelle nollaa, niin en tiedä voiko uusi ovulaatio tulla silloin? No...näkee sitten milloin menkat alkaa, että milloin on saattanut olla ovis.

Mun mieli on ollu ihmeen ok ja pirteä tuosta km huolimatta. Ehkä joku mussa osas odottaa sitä ku se ei missään kohti ollu nii järkytys, kuin viime keskenmeno oli o_O en tiedä. Harmittaa tottakai, mutta ei tullu sellasta jäätävää shokkivaihetta. Outoa.
Mulla sama tässä keskenmenossa. Ensimmäinen keskenmeno oli kaikinpuolin rankka kokemus ja siitä en henkisesti ole täysin toipunut vieläkään. Osaksi varmaan ero johtuu siitäkin, että mulla oli nyt alusta asti olo ettei kaikki ole kunnossa. Ja tämä viimeisin raskaus myös meni kesken paljon aikaisemmin.

Menin sitten tekemään raskaustestin, vaikka on vasta dpo 9. Joku haamujen haamu sieltä kurkkii, mutta voi olla viivanpaikkakin.

Liitteet

• 192DFE5E-3B10-484E-AEB1-2E18974C83E9.jpeg
    192DFE5E-3B10-484E-AEB1-2E18974C83E9.jpeg
    64 KB · Katsottu: 178
Nopeasti! Siis tuli ihan parin pv vuodon loputtua ja vuosin sen 2 viikkoa. Koski kauheesti se ovulaatio, piti ihan kippurassa olla, tuli sillon vähän vertakin. Mut ovulaatio se oli, tosin luteaali jäi siinä ihan onnettomaksi.
Kannattaa kokeilla tuota gynen vinkkiä, voi auttaakin jos teillä tuommoista taustaa :)
Tuli mieleen et magnesiumkin vois olla hyvä, kun sekin vilkastuttaa tuota verenkiertoa ja toimii vähän samalla tavalla kuin asa- ryhmän lääkkeet.

Mulle itelleni kaikki disperinit, asperinit yms on kiellettyjä, samoin buranat ym. Mun pitää magnesiumia ottaa erityisellä varauksella, pieninä annoksina, jos ravintolisänä meinaa sitä ottaa. Kun multa meinaa siis lähteä henki näiden käytössä, etenkin asetyylisalisyylihappoa en siedä yhtään, saan tosi pahat allergiakohtaukset aikaiseksi näillä johtuen tosta mun perussairaudesta :bag:

Mut toivon, että pysyvä pikkukakkonen sieltä vielä teillekin tulis :smiley-angelic001

Söin tässä viime plussakierrossakin disperiiniä 50mg oviksen jälkeen, mutta lopetin plussaan. Nyt pitäs jatkaa ilmeisesti ainakin koko alkuraskaus.
Mullahan oli kemiallinen ennen viime plussaa, ja siinäkin kierrossa söin disperiiniä. Joten ehkä sillä on positiivisia vaikutuksia.

Magnesiumia itse asiassa käytän muutenkin joka päivä :)

Omega3lla ois ainakin kans verta ohentava vaikutus, itse vaan harvoin sitä käytän, kun syödään muutenkin aika paljon lohta. Ja jotenkin tuo pieni murunen 500mg disperiinistä on jotenkin kätevä tapa, ei tarvi niellä isoja kapseleita :)

Kiitos kaikille vastauksista! Oon tässä vuosien mittaan testaillit enempi vähempi ja koskaan en oo haamulaisia saanut niin oon ihan :smiley-bounce012

nyt odottelen vahvistumista ja teen jotain tädin manaus tansseja niin että se pysyykin poissa!

iiikkss!

ja muuten piti sanoa että kun oon välillä arvuutellut niitä oireita heti dpo2 lähtien niin ikinä ei oo tullut plussaa. Tässä kierrossa alkoi oireet vasta dpo8 joten mulla ainakin se ei oo ollu hyvä juttu että tissit on kipeytynyt heti oviksen jälkeen! Aikamoisia revelationeja täältä :laughing001

sori muuten mun omanapailu. Keskittymiskyky nyt ihan nolla :laughing002

Kiitos kaikille vastauksista! Oon tässä vuosien mittaan testaillit enempi vähempi ja koskaan en oo haamulaisia saanut niin oon ihan :smiley-bounce012

nyt odottelen vahvistumista ja teen jotain tädin manaus tansseja niin että se pysyykin poissa!

iiikkss!

ja muuten piti sanoa että kun oon välillä arvuutellut niitä oireita heti dpo2 lähtien niin ikinä ei oo tullut plussaa. Tässä kierrossa alkoi oireet vasta dpo8 joten mulla ainakin se ei oo ollu hyvä juttu että tissit on kipeytynyt heti oviksen jälkeen! Aikamoisia revelationeja täältä :laughing001

sori muuten mun omanapailu. Keskittymiskyky nyt ihan nolla :laughing002

Mulla muuten ihan sama juttu - silloin kun on onnistunut, niin ei ole juuri mitään oireita ollut ennenkuin tyyliin 8-10 dpo! Muulloin kyllä saattaa olla vaikka mitä tuntemuksia jo aikaisemmin. Toivotaan, että plussa sinulla vahvistuu nyt!

Mulla sama tässä keskenmenossa. Ensimmäinen keskenmeno oli kaikinpuolin rankka kokemus ja siitä en henkisesti ole täysin toipunut vieläkään. Osaksi varmaan ero johtuu siitäkin, että mulla oli nyt alusta asti olo ettei kaikki ole kunnossa. Ja tämä viimeisin raskaus myös meni kesken paljon aikaisemmin.

Mulla ihan eka keskenmeno tapahtui rv 6, ja sillon osasin oottaa haalenevan testin vuoksi. Itku silti tuli ja surin muutaman päivän, vaikka raskaus oli sellanen iloinen yllätys, ei edes oltu yritetty. Sitten tää toinen rv 9 tapahtunut oli henkisesti hyvin rankka. Olin koko raskauden ahdistunut ja varma keskenmenosta, ja kun tässä se tiputtelu alkoi rv 7 vaikka varsinainen keskenmeno oli myöhemmin ja päättyi siihen että vuosin kuin saavista yli 4tuntia, olin varma että pyörryn vähintään ku verta vaan tuli. Hemoglobiini laski 140-85 ja mun päässä vaan humisi ja olo oli tosi sekava. Ja tällön mulla oli lievä kohtutulehdus joka mahdollisesti oli ollu jo km alussakin. Tää kaikki vei mun kropan voimat nolliin ja kun gyne vielä määräs cytotecit kun oli joku pieni alle 1cm pala istukkaa tms kohdussa, nii voin niistäkin todella pahoin. Otin ne kaiken lisäksi ihan turhaan kun se palanen tuli ennen niitä jo pois, mutta silti gynen mukaan pitäs ne cytotecit ottaa seuraavana päivänä. Mun vuoto loppui samana iltana oikeestaan kun otin cytot. Päivää ennen jouluaattoa. Sillon se suru iski kun olo oli niin kurja fyysisesti kuin henkisesti. Itkin yötä päivää, jouluaattona mun silmät oli tosi kipeät ja turvonneet, mun päässä pyöri ja väsytti, mutta selvisin koko aaton itkemättä, ihme kun kukaan ei kysellyt miksi näytin siltä.
Kamala kaikin puolin, ehkä myös siksi tämä keskenmeno oli itselle helpompi kun ei tullu jälkikomplikaatioita tms.
Vaikka tästä mä annoin itseni vaan ajatella, että tämä menee hyvin ja päättyy vauvaan helmi-maaliskuussa. Vaikkakin sillon rv 5+2, kun digi näyttikin vielä viikot 2-3 tuli fiilis, että olis pitäny olla 3+ ja siitä jäi semmonen jahas taas näin - fiilis. Mut kun viikot kului ja vuotoa ei näkyny ja oireita oli nii aattelin että ehkä raskaus kuitenkin jatkuu ja luotin siihen. Mutta kai joku sisällä tiesi taas lopputuloksen ja en oo nyt ollu niin romuna. Ehkä luotan että tästä ekasta kierrosta tärppää ja jos ei nii sit mun maailma kaatuu tuplasti :oops:

Takaisin