Raskaaksi 2020

Miten iloiseksi yks ovisplussa ihmisen tekeekään!!! kp 17.

Eka pregcheck ovisliuska, tasavahvat väriltä kuten viime kierrossa, jännä että noi viivat on noi ohuita..

toka clearblue digi ja niin kaunis hymy :happy093

eilen ei pystyny tallettelee, toissapäivänä kyllä ja tänään oottelen väsynyttä iltavuorolaista kotiin joka aikoi uhrautua yhteisen hyvän vuoksi :laughing021

Liitteet

• IMG_20200822_164700.jpg
    IMG_20200822_164700.jpg
    17.1 KB · Katsottu: 128
  • IMG_20200822_165345.jpg
    IMG_20200822_165345.jpg
    30.6 KB · Katsottu: 127
Voihan se olla, että mullakin muuten tulisi illallakin vahvat viivat mutta en vaan pysty päivän mittaan olemaan niin vähällä juomisella :grin

Jos minäkin ottaisin osaa tähän suureen pissa-keskusteluun :laughing014

Täkäläisessä CB ovistestin ohjeessa sanotaan nimenomaan, että pitäis testata aamun ekasta, ja olen tätä paljon ihmetellyt mielessäni, kun taas täältä foorumilta olin ymmärtänyt, että aamun eka olis suunnilleen se huonoin vaihtoehto. Itsellä näin huimalla yhden kierron kokemuksella olen saanut pysyvän hymynaaman aamun ekasta ja sit kontrolliviivaa vahvemman testiviivan aamupäivän tokasta, eli seuraavissakin kierrossa jatkan varmaan samalla taktiikalla kun näyttäisi tämän pienen otannan perusteella toimivan. Mutta mielenkiintoista että saman valmistajan tuotteissa voi olla maakohtaisia eroja ohjeissa. Että mikä näissä sitten on totuus, ja varmaan jokaisen pitää vähän kokeilla miten itselle toimii parhaiten. :dontknow

Jos minäkin ottaisin osaa tähän suureen pissa-keskusteluun :laughing014

Täkäläisessä CB ovistestin ohjeessa sanotaan nimenomaan, että pitäis testata aamun ekasta, ja olen tätä paljon ihmetellyt mielessäni, kun taas täältä foorumilta olin ymmärtänyt, että aamun eka olis suunnilleen se huonoin vaihtoehto. Itsellä näin huimalla yhden kierron kokemuksella olen saanut pysyvän hymynaaman aamun ekasta ja sit kontrolliviivaa vahvemman testiviivan aamupäivän tokasta, eli seuraavissakin kierrossa jatkan varmaan samalla taktiikalla kun näyttäisi tämän pienen otannan perusteella toimivan. Mutta mielenkiintoista että saman valmistajan tuotteissa voi olla maakohtaisia eroja ohjeissa. Että mikä näissä sitten on totuus, ja varmaan jokaisen pitää vähän kokeilla miten itselle toimii parhaiten. :dontknow

mä en ees kattonu cb ohjetta, ainoastaa pc ja rfsun vissiin tarkemmin :think005 mutta sehän on niin, että jokaisen keho toimii eri tavalla ja ovulaatio tai ylipäänsä hormonin nousu on eri aikaan, joten jos kahesti päivässä tikuttaa niin tuskin menee ohi :grin

edit. tossa cb digissä lukee, että ihan sama mihin vuorokauden aikaan tekee, kunhan on vähintään 4 tuntia edellisestä pissaamisesta ja lisäyksenä että monen naisen mielestä aamu on kätevin :laughing002

netissä jotain ovishormonijuttuja lukiessani törmäsin siigen, että ovishormoni laimenee jos on kauan rakossa ja rakko täyttyy enemmän kun taas raskaushormonin määrä vahvistuu samaisella tavalla. Tähän olen oman ajatukseni ja tapani perustanut :)

mä en ees kattonu cb ohjetta, ainoastaa pc ja rfsun vissiin tarkemmin :think005 mutta sehän on niin, että jokaisen keho toimii eri tavalla ja ovulaatio tai ylipäänsä hormonin nousu on eri aikaan, joten jos kahesti päivässä tikuttaa niin tuskin menee ohi :grin

edit. tossa cb digissä lukee, että ihan sama mihin vuorokauden aikaan tekee, kunhan on vähintään 4 tuntia edellisestä pissaamisesta ja lisäyksenä että monen naisen mielestä aamu on kätevin :laughing002

netissä jotain ovishormonijuttuja lukiessani törmäsin siigen, että ovishormoni laimenee jos on kauan rakossa ja rakko täyttyy enemmän kun taas raskaushormonin määrä vahvistuu samaisella tavalla. Tähän olen oman ajatukseni ja tapani perustanut :)

Juu, samaa mieltä, että jokaisen kehossa on vaihtelua, niin paras kokeilemalla löytää mikä toimii itselle parhaiten. Se on vaan jännä miettiä miten itse ainakin otan kaikki viralliset ohjeet ja suositukset aina niin kirjaimellisesti, mutta että eri maissa voidaan antaa hieman erilaisia ohjeita tai suosituksia, ja silti molemmissa maissa ihmiset tulee raskaiksi ja saavat terveitä vauvoja. Tulee itselle mieleen, että mitkä asiat näihin ohjeistuksiin vaikuttaa ja mikä sitten onkaan totuus. Ei aivan sama asia, mutta vähän samanlainen on se, että täällä näyttäisi kaikissa raskausvitamiineissa olevan mukana A-vitamiini, ja mitä täällä olen lukenut, niin kuullostaa siltä, että A-vitamiini lisää ei missään nimessä saisi olla. Mielenkiintoisia ja mieltä avartavia (tai sitten hämmennystä aiheuttavia :laughing002) ovat nämä "kulttuurierot".

Hei jes, jollain muullakin Loinen listalla :hilarious: Meidän on ihan ehdottomasti Loinen, jos tarttuisi joskus mukaan!

Mä oon saanut tän takia niin monet pahat katseet :rolleyes:

Onnittelut plussista!

Pms-oireet helpotti o_O Voi johtua tosin siitäkin, että olen ollut viettämässä lapsivapaata viikonloppua, joten stressitasotkin on alhaalla :grin
Ei näitä usein tule, itsekseni käyn jossain pari kertaa vuodessa, ja siihen päälle pari kertaa vuodessa miehen kanssa yhteinen vapaa-ilta.
Kadehdin niitä, joilla on mummola ja muu osallistuva lähipiiri...

Kettuska täällä vielä kyselee... Muillakin tais olla täällä vauva... Minkä ikäinen murusesi on, milloin menkkasi alkoivat, ovatko säännölliset, luteaalivaiheen pituus, imetätkö vielä...?

Omani on 8 kk, yhdet menkat lusittu, imetän noin 5 x vrk. Dpo4.
Meillä poika kohta 11 kk. Kierto palautui 4 kk synnytyksestä ja oli heti säännöllinen 27-28 päivää. Imetän 4 x vuorokaudessa. :happy:

Moi kaikille! Ajattelin liittyä tänne mukaan kirjoittelemaan. Meillä on ennestään 04/2019 syntynyt lapsi (eli ikää nyt 1 v 4 kk), jolle toivomme kovasti sisarusta. Esikoinen sai alkunsa hoidoilla, kesti yli pari vuotta yrittämisen aloittamisesta tulla ekaa kertaa raskaaksi. Nyt tokaa yritettiin luomusti puolisen vuotta, jonka jälkeen siirryttiin suosiolla taas hoitoihin. Elokuun alussa mulla oli varhainen km, josta kroppa taitaa vielä olla palautumassa. Odotetaan kovasti, että päästään jatkamaan hoitoja ja toivotaan, että raskaus alkaisi uudelleen vielä tänä vuonna. :Heartred

Tervetuloa Minnihiiri84! :happy:

Onnea Unicornflakes :Heartred:Heartred

Täälä täti pamahti kylään eilen alkuillasta, joten vedin kännit :hilarious::hilarious: Tänään polskuteltiin esikoisen kanssa kylpylässä ja unohdettiin kaikki huolet ja murheet. Nyt ilta miehen kans leffaa vahdates ja itseämme lihottaes nachoilla ja suklaalla :rolleyes::grin:p

Mun "vauva" on 4v kohta ja mulla ei koskaan kerinny menkat alkamaan. Jälkitarkastukses sain kierukkareseptin ja se laitettiin siitä viikon päästä. Kierukan kanssa ei menkat koskaan tullutkaan. Kierukan poiston jälkeen meni vajaa viikko kun kk alkoi ja siitä lähtien kierto ollut sen 29-34pv aika säännöllisesti. Luteaali 15 pv :angelic:

Pahimmasta pettymyksestä selvitty ja huomenna tilailen taas testit. Yk8 alkaa ja nyt se munasolu saa luvan kelpuuttaa ees yhden niistä miljoonista! :sign17:sign19

Meillä on käytetty nimiä papu, ötökkä, toukka, loinen ( :hilarious:), alien, vauva, kakkonen...
Kolmannen yrityksestä puhutaan kolmonen, kolmas tai pieni. Vielä ei olla niin pitkälle tämän kanssa päästy, että olisi ollut aika työnimeä pohtia :oops:

mä sanoin esikoista goaludeks.. eli goa'uld siitä tähtiportti-sarjasta, se mato joka asu sen yhen häiskän vatsassa :laughing021 tokan työnimi oli sama kuin kastettu etunimi.. nimeä ei oltu ees päätetty, vaan työnimi vakiintu :grin ei mikään mato kuitenkaan, ihan perinteinen vanha suomalainen nimi.

Huomenta!
Sattuipa silmiini mielenkiintoinen artikkeli Ylen uutissovelluksessa. Koska asia varmasti kiinnostaa täälläkin monia, laitan tähän linkin:
Nopein uimari ei hedelmöitäkään munasolua – naisen elimistö suosii geneettisesti yhteensopivan miehen siittiöitä:
"Apulaisprofessori Jukka Kekäläinen arvioi, että lapsettomuuden hoidon kannalta uudet tutkimustulokset antavat ainakin yhden osaselityksen siihen, miksi joillakin pareilla lapsettomuuteen ei löydy mitään syytä."

https://yle.fi/uutiset/3-11505054

vielä kun olis tutkittu, tunsiko nää ihmiset millään tavalla vetovoimaa toisiinsa, tai löytykö muita yhdistäviä tekijöitä. Onhan se nyt peestä löytää elämänsä rakkaus ja kroppa sanoo sori sä et nyt vaa mätsää mun kans :shifty: ihmisillä sais olla jalostustietokanta kuten koirilla, vois sieltä kattoa heti alkuunsa perinnölliset sairaudet sekä geneettisen yhteensopivuuden :grin

Kettuska täällä vielä kyselee... Muillakin tais olla täällä vauva... Minkä ikäinen murusesi on, milloin menkkasi alkoivat, ovatko säännölliset, luteaalivaiheen pituus, imetätkö vielä...?

Omani on 8 kk, yhdet menkat lusittu, imetän noin 5 x vrk. Dpo4.
Oma vauva on jo 2,5 vuotias. Imetin 2kk...tai no yritin mut minusta johtumattomista syistä luovutin. Menkat alkoi 2kk synnytyksestä. Ja ovat siitä saakka olleet noin 31-35 pv.

Meillä tosiaan esikoinen nyt 1 v 4 kk. Imetin n. 1 v 1 kk ja menkat alkoi muistaakseni n. 7 kk synnytyksestä. Kierto on jotain 28 pv paikkeilla, välillä vähän pidempi. Alussa oli varsinkin pidempiä kiertoja. Mulla on luteaalivaiheessa jotain häikkää, mikä saattaa liittyä siihen, miksi en ole tullut raskaaksi luomusti. Luteaalivaihe on siis vain 10-11 päivää yleensä.

Täällä aamun jo perinteeksi muodostuneet testailut suoritettu. Puhdasta negaa näytti jälleen, vaikka tuntuu, että mulla on kaikki maailman oireet. :sorry: Kirjasin eilen vähän listaa oireista ja niiden perusteella ei kyllä voi erehtyä ja siksi tää negatiivinen testitulos hämmentää kovasti. Nyt aion pitää testaustauon ens torstaihin, jolloin vuodon pitäis alkaa. Toivottavasti pysyn päätöksessäni, ihan vaan oman mielenterveyden vuoksi :happy093

Dpo9 ja lämmöt täällä edelleen tavanomaista korkeemmat. Myös alamahassa tapahtuu paljon, mut muut oireet ollu vähemmällä. Muutama päivä pitäis viel jaksaa... tähän mennessä menkat on aina alkanu viimeistään dpo13.

Takaisin